dat is natuurlijk gelul, als de moeder het jochie had losgemaakt was ie niet gestikt ook. Maar dat maakt het alleen maar schrijnender. Iedereen *weet* dat je je kind niet alleen moet laten als het vast zit, of in bad, of met die kop koffie die uberhaupt niet even op de rand van het aanrecht moest staan, maar ouders zijn nu eenmaal geen supermensen. Je kan niet 24/7 voor 200% alert zijn. Het had mij ook makkelijk kunnen overkomen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen.
geloof je het zelf?quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen![]()
Echt wel, mijn dochter heeft toen ze net zo oud was een paar keer bijna een duikvlucht gemaakt uit haar stoel. Die kon je dus echt niet alleen laten. (ze begon trouwens met staan en loopoefingen toen ze 7 maanden was)quote:Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen![]()
van het forum van ouders online:quote:Op maandag 21 november 2005 13:12 schreef gargamel het volgende:
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
Denk dat je erg hard moet duimen, wil dat nog goed aflopen.quote:[..]
Maar de kinderarts die de foto's van de scan al gezien heeft, wilde ons al wel iets vertellen over het globale beeld dat hij heeft van de foto's. En dat beeld is absoluut niet goed. Hij vond het belangrijk genoeg om het ons toch nu al te vertellen, als een soort van voorbereiding op het gesprek morgen.
Wat hij ziet is dat er in het gedeelte van de grote hersenen - waar alles in zit, beweging, gedachten, alles wat je tot een persoonlijkheid maakt, maakt wie je bent - eigenlijk overal grote beschadigingen zijn. Beschadigingen die eruit zien als onherstelbaar. Hij heeft ons gezegd dat de kans dat -x- bijkomt, zeer klein is.
Wij hebben een triptrap, daar glip je ook niet makkelijk onder de beugel (met riem tussen de beentjes) door. Maar wij doen wel weer andere dingen waar je 'hoe haal je het in je hoofd' van zou kunnen zeggen. Cakebeslag snoepen enzo. (wie noemt z'n kind nou Enzo, elke keer als ik enzo zeg of tiep moet ik er aan denken).quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:14 schreef Ladybos het volgende:
Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
Denk idd dat de meeste dingen die fout gaan met jonge kinderen aan de ouders te wijten zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat de ouders het bewust hebben opgezocht. Want je kunt nog zo goed je best doen, er zijn volgens mij altijd momenten dat je achteraf dacht "pfew, daar ben ik goed vanaf gekomen".quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef Ladybos het volgende:
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud wasGelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
Lijkt mij niet verkeerd als handelswijze. Stel dat je zoontje sterft bij een auto-ongeluk doordat je hem niet in een autostoeltje hebt gezet, of een verkeerd stoeltje hebt gebruikt, dan heb je er niets aan als mensen je dat nog eens extra inwrijven. Dat zul je zelf maar al te goed beseffen.. waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:05 schreef beefcake het volgende:
Oh wacht, als er al een ongeluk gebeurd is door hetgeen fout gedaan is, mag je niet over de fout praten. Is er (nog) geen ongeluk gebeurd, dan moet iedereen er even zijn ongezouten mening over geven. Heb ik het goed samengevat?
Dit is ook een hele andere situatie.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:05 schreef beefcake het volgende:
Ik zie niet in waarom er nu niet gepraat mag worden over de gevaren van het alleen laten van een kind in een kinderstoel, terwijl wel iedereen mag vallen over bijvoorbeeld een kind dat eigenlijk nog niet groot genoeg is om in een vooruitgerichte autostoel te zitten. Oh wacht, als er al een ongeluk gebeurd is door hetgeen fout gedaan is, mag je niet over de fout praten. Is er (nog) geen ongeluk gebeurd, dan moet iedereen er even zijn ongezouten mening over geven. Heb ik het goed samengevat?
Da's heel wat anders... Als je oppast, dan heb je zo'n kind tijdelijk onder je hoede, dan is het makkelijk om er continu bovenop te zitten. Je hebt je tijd er voor ingericht, houdt rekening met het feit dat je een taak hebt, namelijk dat oppassen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 23:20 schreef longinus het volgende:
Ook al heb ik zelf geen kinderen ik moet (met plezier) vaak oppassen op mijn nichtjes en neefjes.
Is het dan juist niet nog belangrijker om een kind in de gaten te houden? Naar mijn mening mag dit zwaarder aangerekend worden, maar de publieke opinie blijkt anders dan de mijne.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Het gaat hier om een bloedeigen kind, beefcake, niet om betaalde verantwoordelijkheid.
wat ik bedoel is, dat een patient verliezen toch echt wat anders is dan je kind verliezen, door al dan niet verwijtbare nalatigheid.quote:Op woensdag 23 november 2005 16:32 schreef beefcake het volgende:
[..]
Is het dan juist niet nog belangrijker om een kind in de gaten te houden? Naar mijn mening mag dit zwaarder aangerekend worden, maar de publieke opinie blijkt anders dan de mijne.
Quote van ouders.nl post.quote:Mensen die we niet kennen, schreven ons: "we weten dat Enzo altijd veilig bij God is, hoe dan ook, maar bidden dat dit tegelijkertijd gezond en veilig bij jullie zal mogen betekenen." Zo voelen wij het ook. We weten dat God alles kan. Niets, niets is te groot voor Hem!
Geloof mij, dat wil je bij sommige kinderen als ouder echt niet, ik heb nooit in zo'n ding gezeten, maar ik herinner me heel goed mijn continu huilende broertje als hij in zo'n ding zat.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:32 schreef poemojn het volgende:
Ja, het is heel erg.
Wat ik me nog afvraag: als fabrikanten standaard een tuigje als deze
[afbeelding]
(Jippie's, 7.50 euro)
meeleverden met de kinderstoel is de kans op dit soort ongelukken al veel kleiner. Is een fabrikant niet ook verantwoordelijk voor de veiligheid van een kinderstoel?
Ik heb net het laatste bericht van de moeder gelezen op ouders online..... je wordt er stil en verdrietig van... het spookt de hele avond al door mn hoofd. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets je overkomt...te verschrikkelijk voor woorden.quote:Op woensdag 23 november 2005 23:06 schreef PeuRac het volgende:
Net de ouders gesproken, mocht hij het nog halen dan ga ik vrijdag middag even op bezoek.
Ze sturen een aantal mensen een mailtje, welke ervoor zorgen dat de rest van de vrienden/kennissen op de hoogte blijft.quote:Op donderdag 24 november 2005 00:18 schreef Meaghan het volgende:
Wat een prachtig kereltje.. En wat een onmetelijk verdriet moet dit zijn voor de ouders.
Bewonderenswaardig dat ze de kracht kunnen vinden om iedereen op de hoogte te houden bij Ouders Online. Ik zou dat niet op kunnen brengen in die situatie.
Je blijft in mijn gedachten Enzo.
Sterkte.
quote:Op zondag 20 november 2005 03:27 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Er zijn mensen die ervan uitgaan dat elke positieve gedachte helpt om mensen beter te maken
Dan wil ik graag positief zijn voor dit kleine jochie
die staan hier.quote:Op donderdag 24 november 2005 14:38 schreef senesta het volgende:
Ik kan de foto's helemaal niet vinden.
wat erg!! Ik vraag me af hoe je als ouders hier nu mee moet levenquote:Op vrijdag 25 november 2005 13:46 schreef PeuRac het volgende:
Kan iemand de update van ouders online hierheen linken, ik kan em nl niet vinden op de website. Ik heb hem al wel gelezen. Het komt er in het kort op neer dat Enzo geen levenskans meer heeft en dat begin komende week de stekker er uit gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |