abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32442459
sterkte
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_32443418
smoophy mag de lemming op dit topic niet dicht? beetje respectloos mijn inziens
  maandag 21 november 2005 @ 05:55:48 #78
38752 leviathanfd
Mijn twee dames
pi_32444767
Ik denk ook aan het jongetje! Misschien helpt positief denken wel, niet perse bidden (atheist/ pagan).
Maar die ouders...
De regel is bekend! Laat je kind NOOIT alleen in het stoeltje!
Merk en designkleding als nieuw! zie de link
http://shop.kapaza.nl/artemisonlineshop/page1/
  maandag 21 november 2005 @ 11:11:22 #79
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32447774
pff hoop lame reacties zeg. lekker belangrijk hoe de ts dit geschreven heeft, en wat voor details erin staan. best moeilijk hoor om gewoon iemand sterkte te wensen zonder de betweter uit te hangen.

TS veel sterkte toegewenst, zo ook de ouders van dat jochie natuurlijk. is toch een van je grootste nachtmerries lijkt mij zo brr
pi_32447865
Is dat Enzo van ouders online?
pi_32447935
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 22:32 schreef PeuRac het volgende:
Niet de moeder en niet de Jehova's zijn schuld aan dit ongeval. Niemand kon hier iets aan doen.
dat is natuurlijk gelul, als de moeder het jochie had losgemaakt was ie niet gestikt ook. Maar dat maakt het alleen maar schrijnender. Iedereen *weet* dat je je kind niet alleen moet laten als het vast zit, of in bad, of met die kop koffie die uberhaupt niet even op de rand van het aanrecht moest staan, maar ouders zijn nu eenmaal geen supermensen. Je kan niet 24/7 voor 200% alert zijn. Het had mij ook makkelijk kunnen overkomen.

edit: sterker nog, iets soortgelijks *is* me wel eens gebeurd. Baby van paar maand in wipstoel, peuter erbij: we spelen kiekeboe. Spuugdoekje op hoofd van baby, peuter trekt het er af, en we roepen 'kiekeboeee'; dolle pret alom. Dan gaat de bel. Ik poeier de verkoper aan de deur af en loop terug naar de kamer. Waar de baby en zijn stoeltje volledig verdwenen zijn onder een enorme berg kussens die de peuter er in zijn enthousiasme voor het spel op heeft helegd. Ik was echt nog geen minuut uit het zicht (de tijd die het kost om de deur open te doen, 'nee dank u geen interesse' te zeggen, en 'goedendag, ik moet nu weer naar de baby', en de deur weer dicht te doen). Bij ons liep het goed af.

[ Bericht 31% gewijzigd door anneja op 21-11-2005 11:26:29 ]
pi_32448027
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen
geloof je het zelf?

Nichtje van mijn vriendin is trouwens anderhalf, die laten we ook echt nooit alleen, onder geen voorwaarde

Wel kut voor de ouders trouwens, maar erg naief om te vermelden dat iedereen alleen mag posten op de manier die TS wenst
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32450557
quote:
Op zondag 20 november 2005 19:09 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een kind van 8mdn kan nog niet uit zijn stoeltje klimmen
Echt wel, mijn dochter heeft toen ze net zo oud was een paar keer bijna een duikvlucht gemaakt uit haar stoel. Die kon je dus echt niet alleen laten. (ze begon trouwens met staan en loopoefingen toen ze 7 maanden was)
pi_32450628
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
pi_32473870
quote:
Op maandag 21 november 2005 13:12 schreef gargamel het volgende:
Is er trouwens nog nieuws? Ik duim nog steeds dat het allemaal goed afloopt.
van het forum van ouders online:
quote:
[..]
Maar de kinderarts die de foto's van de scan al gezien heeft, wilde ons al wel iets vertellen over het globale beeld dat hij heeft van de foto's. En dat beeld is absoluut niet goed. Hij vond het belangrijk genoeg om het ons toch nu al te vertellen, als een soort van voorbereiding op het gesprek morgen.

Wat hij ziet is dat er in het gedeelte van de grote hersenen - waar alles in zit, beweging, gedachten, alles wat je tot een persoonlijkheid maakt, maakt wie je bent - eigenlijk overal grote beschadigingen zijn. Beschadigingen die eruit zien als onherstelbaar. Hij heeft ons gezegd dat de kans dat -x- bijkomt, zeer klein is.
Denk dat je erg hard moet duimen, wil dat nog goed aflopen.
pi_32473940
Wat een drama... verschrikkelijk zeg, je moet er toch niet aan denken. Ik durfde de eerste twee dagen dit topic niet eens te openen, met een dochter van bijna een jaar komt dat wel erg dichtbij.

Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
pi_32474100
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:14 schreef Ladybos het volgende:
Onze kinderstoel heeft trouwens zo'n beugel tussen de beentjes, ik dacht dat alle kinderstoelen dat tegenwoordig wel hadden.
Wij hebben een triptrap, daar glip je ook niet makkelijk onder de beugel (met riem tussen de beentjes) door. Maar wij doen wel weer andere dingen waar je 'hoe haal je het in je hoofd' van zou kunnen zeggen. Cakebeslag snoepen enzo. (wie noemt z'n kind nou Enzo, elke keer als ik enzo zeg of tiep moet ik er aan denken).
pi_32474191
nou, dan maar eens een bidder in dit topic hè?
Aangezien ik normaal wel bid, zal ik ook meebidden voor dit kindje.
Veel sterkte voor de ouders.
pi_32474273
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud was Gelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
  dinsdag 22 november 2005 @ 10:31:54 #90
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_32474312
Over een Tripptrapp kun je wel heen klimmen. Onze zoon deed dat, toen de beugel er nog in zat. Hij was toen ongeveer anderhalf. Stel je voor: via de buitenkant (de beugelkant zeg maar) omhoog klimmen (dat ding heet niet voor niets trippTRAPp), en dan met een soort salto naar beneden. Hij kwam nèt niet met zijn hoofd op de plavuizen, wel met zijn schoudertjes.

Ja, dat gebeurde in een onbewaakt ogenblik. Natuurlijk sta ik niet toe dat hij op zijn stoel klimt. Maar het gebeurde toch. En vaak gaat het goed, maar soms gaat het niet goed. Dat hopen we allemaal nooit mee te maken, uiteraard.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_32474569
Geen discussie verder; ik wens de ouders heel veel sterkte en Gods kracht toe!
Ook wij zullen voor Enzo en het gezin bidden.
pi_32474648
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:30 schreef Ladybos het volgende:
Het is gewoon ondoenlijk denk ik om 5 jaar lang 24 uur per dag 7 dagen in de week op je hoede te zijn voor wat er mis kan gaan. Alleen lopen de meeste foutjes goed af gelukkig. Ik laat m'n kind ook niet alleen in de kinderstoel (of waar dan ook) maar zelfs als je erbij bent kunnen ze capriolen uithalen die gevaarlijk zijn (opeens de straat oprennen, met fiets en al omvallen). Allemaal gevallen waarbij de ouders erbij waren en toch niet konden voorkomen dat hun kind iets overkwam. Hier heeft manlief onze dochter wel eens op de bank te slapen gelegd onder een dekbed toen ze 2 weken oud was Gelukkig kwam ik net op tijd de kamer binnen en vroeg waar Myrthe was.. die lag dus al helemaal onder het dekbed
Denk idd dat de meeste dingen die fout gaan met jonge kinderen aan de ouders te wijten zijn. Alleen wil dat niet zeggen dat de ouders het bewust hebben opgezocht. Want je kunt nog zo goed je best doen, er zijn volgens mij altijd momenten dat je achteraf dacht "pfew, daar ben ik goed vanaf gekomen".

De ouders gaan beschuldigen is dan ook zinloos. Natuurlijk had het ongeluk voorkomen kunnen worden, maar je kunt nu eenmaal niet 24/7 de hand van je kind vasthouden, soms moeten er ook andere dingen gebeurenen verlies je ze heel even uit het oog.

En dat het dan deze gevolgen heeft... Vind het echt vreselijk voor die ouders, dit verdient niemand. Hoop nog zo voor ze dat het goed komt, maar 't wordt wel steeds moeilijker te blijven hopen.
  † In Memoriam † dinsdag 22 november 2005 @ 11:00:52 #93
7074 moussy
kuttekop
pi_32474912
Ze zeggen toch ook altijd, de meeste ongelukken gebeuren binnen in huis...

Triest dit, vooral nu na de berichten van de arts..
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:25:23 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475437
Het zullen de hormonen wel zijn, maar dit verhaal grijpt me echt naar mijn keel. Een ongeluk zit in een klein hoekje en de ouders zijn er echt niet mee geholpen als iedereen nog maar eens benadrukt hoe dom het van haar was om de kleine alleen te laten. Dat is iets wat de ouders de rest van hun leven, hoe het ook afloopt, met zich mee moeten dragen. Ondraaglijk lijkt mij, maar niemand is perfect. En iedere ouder heeft wel eens een situatie meegemaakt of maakt het nog mee, waarna hij of zij net goed wegkomt. Dus over een ander oordelen
In plaats daarvan wil ik ze alle sterkte wensen en zijn ze in mijn gedachten (bidden is niet mijn ding).
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_32475524
Ook ik wil de ouders graag veel sterkte wensen. Ik denk aan ze. Het moet verschrikkelijk zijn zoiets...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32475557
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:25 schreef dutchie het volgende:
Dus over een ander oordelen
Wie zie jij oordelen dan? Ik zie alleen maar mensen die het afschuwelijk vinden.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:33:41 #97
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475599
Lees nog maar eens goed door zou ik zeggen.
Maar laten we niet weer opnieuw zo'n discussie beginnen, daar zijn ze niet mee geholpen.
pi_32475733
ik denk dat dat jouw interpretatie is eigenlijk.
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:42:34 #99
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32475796
Nou mooi, kunnen we weer verder. Nogmaals, zullen we er over ophouden? Ja ik begon er weer over, maar ik stop er nu mee oke?
  dinsdag 22 november 2005 @ 11:52:17 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32475997
Nou hormonen of niet Dutch, het is toch gewoon heel erg. Kleine kinderen die zo moeten vechten voor hun leven zo triest en zo rot. Wiens schuld het ook is, het kind zelf, ouder, broertjes of zusjes, oppas, artsen, geen enkel kind verdient zoiets. Ouders in onzekerheid over hun kind, of er iemand schuld aan heeft, of het ooit nog wel goedkomt. Ook voor dat andere kindje, zoiets moet toch een enorme impact hebben op een kind. Niets is meer hetzelfde Ik denk wel ook aan deze mensen, niet eens zo zeer dat het met dit kindje nog goedkomt (wat ik natuurlijk wel hoop maar ja) maar dat ze hier uit kunnen komen.
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:03:15 #101
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_32476208
Sorry bij nader inzien topicvervuiling....

[ Bericht 92% gewijzigd door Loena-tik- op 22-11-2005 12:14:52 ]
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 22 november 2005 @ 12:14:26 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32476468
Oke, geen tactische opmerking, ik zal me verder hier niet meer in mengen. Mijn boodschap was juist om de ouders bij te staan. Maar dat komt maar niet over.
pi_32487429
Bij mij komt het wel over, Dutchie. Ik ben het helemaal met je eens.

Op de eerste plaats: Veel sterkte voor de ouders. Wat afschuwelijk dat jullie zoiets moeten meemaken. En ik hoop uiteraard op het beste voor jullie zoon.

Offtopic: het is ook geen discussie over nalatigheid. Dit is in mijn ogen geen nalatigheid.
Kom op, iedere ouder heeft weleens wat meegemaakt dat ie dacht; pjieuw, hier ben ik goed mee weggekomen. Je bent nooit 100% iedere seconde van de dag oplettend. Er kan altijd wat gebeuren. Het enige wat je kunt is hopen dat het jou nooit gebeurd.

Mijn oma zei altijd (15 kinderen): als ieder ongelukje met mijn kinderen fataal zou zijn afgelopen dan had ik geen kinderen meer...
  dinsdag 22 november 2005 @ 19:53:06 #104
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_32487930
Jij hebt een wijze oma, Lily.

Ik wil de ouders en alle andere betrokkenen heel veel sterkte wensen. En op mijn manier zal ik voor jullie 'bidden' .
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_32494141
Ik zie niet in waarom er nu niet gepraat mag worden over de gevaren van het alleen laten van een kind in een kinderstoel, terwijl wel iedereen mag vallen over bijvoorbeeld een kind dat eigenlijk nog niet groot genoeg is om in een vooruitgerichte autostoel te zitten. Oh wacht, als er al een ongeluk gebeurd is door hetgeen fout gedaan is, mag je niet over de fout praten. Is er (nog) geen ongeluk gebeurd, dan moet iedereen er even zijn ongezouten mening over geven. Heb ik het goed samengevat?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 22 november 2005 @ 23:18:11 #106
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_32494510
Ik denk eigenlijk dat het meer gaat over de eerste reacties in dit topic. Toen het nog in R&P stond. Denk ik. Ik zie hier eigenlijk geen reacties waar men zich druk over zou kunnen maken?

En zoals gezegd, we weten allemaal hoe vaak je met kleine kinderen "de dans ontspringt". Toch?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_32494570
Ik heb met eigen ogen eens een keer gezien hoe snel een kind van jonge leeftijd iets kan overkomen, in dit geval bijna een verdrinking. Dit heeft mij er toe gezet jonge kinderen nooit uit het oog te verliezen.
En of de deurbel nou gaat of de telefoon, ik houd mij hieraan.
Ook al heb ik zelf geen kinderen ik moet (met plezier) vaak oppassen op mijn nichtjes en neefjes.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32496031
Het laatste bericht van de moeder met de nieuwste stand van zaken is nu op Ouders Online te lezen, klik.

Veel sterkte...
pi_32496101
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:05 schreef beefcake het volgende:
Oh wacht, als er al een ongeluk gebeurd is door hetgeen fout gedaan is, mag je niet over de fout praten. Is er (nog) geen ongeluk gebeurd, dan moet iedereen er even zijn ongezouten mening over geven. Heb ik het goed samengevat?
Lijkt mij niet verkeerd als handelswijze. Stel dat je zoontje sterft bij een auto-ongeluk doordat je hem niet in een autostoeltje hebt gezet, of een verkeerd stoeltje hebt gebruikt, dan heb je er niets aan als mensen je dat nog eens extra inwrijven. Dat zul je zelf maar al te goed beseffen.. waarschijnlijk.
Is er nog geen ongeluk gebeurd dan kunnen mensen die je erop aanspreken proberen te voorkomen dat je kind zoiets overkomt, en besparen daarmee jou die schuld achteraf.
pi_32500600
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:05 schreef beefcake het volgende:
Ik zie niet in waarom er nu niet gepraat mag worden over de gevaren van het alleen laten van een kind in een kinderstoel, terwijl wel iedereen mag vallen over bijvoorbeeld een kind dat eigenlijk nog niet groot genoeg is om in een vooruitgerichte autostoel te zitten. Oh wacht, als er al een ongeluk gebeurd is door hetgeen fout gedaan is, mag je niet over de fout praten. Is er (nog) geen ongeluk gebeurd, dan moet iedereen er even zijn ongezouten mening over geven. Heb ik het goed samengevat?
Dit is ook een hele andere situatie.
Als jij je kind op een manier in een auto zet die gevaarlijk is, neem je bewust (stelselmatig) een risico.
We hebben het hier niet over bewust een risico nemen, maar over een moment van onachtzaamheid. Dat lijkt me dus ook een verkeerd voorbeeld.....
pi_32500951
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:20 schreef longinus het volgende:

Ook al heb ik zelf geen kinderen ik moet (met plezier) vaak oppassen op mijn nichtjes en neefjes.
Da's heel wat anders... Als je oppast, dan heb je zo'n kind tijdelijk onder je hoede, dan is het makkelijk om er continu bovenop te zitten. Je hebt je tijd er voor ingericht, houdt rekening met het feit dat je een taak hebt, namelijk dat oppassen.

Als ouder moet je ook een huishouden draaiend houden, soms belangrijke telefoontjes aannemen, als je meerdere kinderen hebt moet je soms de een weghouden bij het gasfornuis (ik zeg maar wat) waarbij je de ander in de kinderstoel de rug toe draait. Verder moet je soms ook een seconde plassen of een kopje thee inschenken... Met andere woorden, leven. Leven met verantwoordelijkheid, dat zeker, maar heel wat anders dan wanneer je "oppas" bent.

Overigens ben ik het verder eens met Poemojn. Van tevoren kun je nog proberen om een gevaarlijke situatie te voorkomen, achteraf is het alleen maar mensen met de neus erin wrijven. Het heeft geen nut om dan nog over de gevaren te praten, dan krijg je zo'n "als het kalf verdronken is..." situatie. Mensen verdienen dan alleen maar medeleven, zeker als het geen stelselmatige fout is, maar zo'n klein moment waarin je even niet oplet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 november 2005 @ 15:00:29 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32508338
Ik denk dat ze zichzelf al genoeg verwijten maken, dat hoeven anderen niet voor ze te doen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_32510525
Oke ander voorbeeld, een verpleegster in een ziekenhuis heeft een moment van onachtzaamheid en op dat moment stikt er een kind. Dit had voorkomen kunnen worden als de verpleegster erbij was geweest. Zij heeft hier nachtmerries van en een groot trauma en loopt bij een psych, en wordt aangeklaagd en krijgt dood door schuld ten laste gelegd. Het wordt breed uitgemeten in de media en iedereen spreekt er schande van. Was haar eigen schuldgevoel dan ook niet voldoende straf geweest?
pi_32510775
Het gaat hier om een bloedeigen kind, beefcake, niet om betaalde verantwoordelijkheid.

Desalniettemin vind ik dit geen moment van onachtzaamheid, die inderdaad iedereen wel kent en heeft.
Even naar de deur rennen, opendoen en weer terugrennen, noem ik zo'n moment, ook in die luttele seconden kan er iets desastreus gebeuren.
Maar Jehova's geduldig te woord staan, vind ik toch wat anders.

De irritatie kwam vooral door de OP, het noemen van het geloof, hetgeen totaal niet terzake doende is, het bij voorbaat meteen ook hameren datzelfde geloof er niet bij te betrekken, ook niet of de Jehova's er schuld aanhebben (kan het nog krankjorummer ) vraagt bijna om een reactie op juist dát.

Ik zie persoonlijk zelf een bericht hier over een te lang alleen gelaten kind in een onveilige situatie (niet goed vast in een kinderstoel) niet anders dan een dergelijk bericht op Nu.nl
Dat het voor de directbetrokkenen triest genoeg al is,en hun ws zelfverwijten al straf genoeg, lijkt me evident, maar ik neem aan dat de ouders wel wat beters te doen hebben dan op een forum lezen wat men hier zo al neerplempt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32510974
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:25 schreef milagro het volgende:
Het gaat hier om een bloedeigen kind, beefcake, niet om betaalde verantwoordelijkheid.
Is het dan juist niet nog belangrijker om een kind in de gaten te houden? Naar mijn mening mag dit zwaarder aangerekend worden, maar de publieke opinie blijkt anders dan de mijne.
pi_32511283
quote:
Op woensdag 23 november 2005 16:32 schreef beefcake het volgende:

[..]

Is het dan juist niet nog belangrijker om een kind in de gaten te houden? Naar mijn mening mag dit zwaarder aangerekend worden, maar de publieke opinie blijkt anders dan de mijne.
wat ik bedoel is, dat een patient verliezen toch echt wat anders is dan je kind verliezen, door al dan niet verwijtbare nalatigheid.

het verlies is in dit geval al straf genoeg.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_32511575
quote:
Mensen die we niet kennen, schreven ons: "we weten dat Enzo altijd veilig bij God is, hoe dan ook, maar bidden dat dit tegelijkertijd gezond en veilig bij jullie zal mogen betekenen." Zo voelen wij het ook. We weten dat God alles kan. Niets, niets is te groot voor Hem!
Quote van ouders.nl post.

Wat krijg ik hier de kriebels van zeg...als God ó zo geweldig is, waarom zorgt hij er dan niet voor dat zo'n kind niet in een kinderzitje stikt

Lullige situatie enzo...maar moeten wij nou maar gewoon allemaal gaan bidden (net of dat helpt) omdat iemand niet op z'n kind let? Shit happens... Als iedereen, die iemand kent die wat meegemaakt heeft topics gaat openen zal het een lekker zooitje worden hier
pi_32511764
Ben het volkomen met Ebayzo.nl eens. Altijd dat gezeik van God bepaald je lot enz.. komt me de laatste tijd een beetje de strot uit.
Net alsof het allemaal helpt dat gebid.

[ Bericht 28% gewijzigd door Charkenzo op 23-11-2005 17:09:13 ]
...depenisvanjezus...
  woensdag 23 november 2005 @ 20:18:44 #119
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_32517541
Kippenvel van het verhaal, ik wens de ouders en grote broer van het ventje (en verdere familie en TS) heel veel sterkte toe de komende tijd. Hopelijk zien ze het ventje snel weer lachen.

En okay ik snap ook niet waarom afschuwelijke dingen gebeuren zoals ze gebeuren en waarom God zoiets zou willen maar ze gebeuren wel en dat is al erg genoeg en is hier ook niet de issue. De ouders vinden veel steun bij hun geloof en dat is prima als ze daar steun en troost in vinden.

Ik lees net een van de laatste berichtjes van de ouders: berichtje moeder 18:43 uur...daar word je toch stil en krijg je het koud van......

[ Bericht 9% gewijzigd door Diaan73 op 23-11-2005 20:29:38 ]
Make love, not war ☮
pi_32520035
Ja, het is heel erg.

Wat ik me nog afvraag: als fabrikanten standaard een tuigje als deze

(Jippie's, 7.50 euro)
meeleverden met de kinderstoel is de kans op dit soort ongelukken al veel kleiner. Is een fabrikant niet ook verantwoordelijk voor de veiligheid van een kinderstoel?
pi_32520467
quote:
Op woensdag 23 november 2005 21:32 schreef poemojn het volgende:
Ja, het is heel erg.

Wat ik me nog afvraag: als fabrikanten standaard een tuigje als deze
[afbeelding]
(Jippie's, 7.50 euro)
meeleverden met de kinderstoel is de kans op dit soort ongelukken al veel kleiner. Is een fabrikant niet ook verantwoordelijk voor de veiligheid van een kinderstoel?
Geloof mij, dat wil je bij sommige kinderen als ouder echt niet, ik heb nooit in zo'n ding gezeten, maar ik herinner me heel goed mijn continu huilende broertje als hij in zo'n ding zat.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 23 november 2005 @ 22:06:34 #122
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_32521241
Hmmm een dierbare verliezen is nooit leuk en een kind al helemaal niet. Heel veel sterkte naar de ouders, familie en vrienden.

En alle mensen die nu zitten te zeuren over God en bidden... Moet dat nu echt in dit topic? Dit topic is daar niet voor en het getuigt bovendien van weinig respect.
pi_32521836
Ik vind een fabrikant deels ook zeker verantwoordelijk voor de veiligheid van een stoel, als deze zegt dat een stoel veilig is, moet hij dat zeker ook zijn. Als je je als ouder goed oriënteert op stoelengebied, moet je toch met een veilige stoel thuis kunnen komen (sowieso een stoel met verticaal stuk tussen de benen). Zo'n tuigje is al een goed idee, zo kan een kind nooit gaan staan in een stoel. Maar hoe veilig een stoel zelf ook is, als je wegloopt kan het kind zich misschien ook afzetten tegen de tafel en met stoel en al omvallen. Afgezien van de klap die een kind dan maakt, kan eten dat eventueel in de mond zit de luchtpijp inschieten. Al is dan wel weer het voordeel dat je er snel bijbent omdat je de klap hoort
pi_32522294
Ja, wat jij nu zegt vind ik dus ook, Beefcake. Ik heb Stichting Consument en Veiligheid een mailtje gestuurd om te vragen naar de wettelijke eisen voor kinderstoelen & tuigjes. Alleen zo'n stukje tussen de benen is niet genoeg iig; Myrthe doet regelmatig haar benen aan dezelfde kant van dat stukje en dan zou ze dus al onderuit kunnen zakken. Als zo'n tuigje met kruisbandjes niet alleen als advies aan de ouders werd gegeven maar als wettelijke eis verplicht gesteld werd zou dat dit soort ongelukken al kunnen voorkomen (mits de ouders dat tuigje dan ook gebruiken, maar ook in buggy's ed zit zo'n soort tuigje dus de meeste kinderen zullen er niet zoveel moeite mee hebben denk ik).
pi_32523273
Wat ontzettend triest zeg, ik krijg er helemaal kippevel van van het laatste bericht

En ja dat afzetten tegen de tafel doet mijn kind. Erg grappig vind hij maar onwijs gevaarlijk lijkt mij Als ze dan op hun achterhoofd terecht komen dan is de schade ook niet te overzien.
pi_32523391
Net de ouders gesproken, mocht hij het nog halen dan ga ik vrijdag middag even op bezoek.
pi_32523592
Sterkte...dat moet echt verschrikkelijk zijn om je kindje zo levenloos te vinden.

Helaas is coma een van de lastige zaken om te diagnosticeren. Er zijn vele varianten, en elke keer is het toch weer anders. Hopenlijk is de periode tussen vondst en reanimatie niet te lang geweest, vaak in deze accute fase kan er veel gered en/of verloren worden.

Sterkte
  woensdag 23 november 2005 @ 23:13:31 #128
114177 Diaan73
pi_32523616
quote:
Op woensdag 23 november 2005 23:06 schreef PeuRac het volgende:
Net de ouders gesproken, mocht hij het nog halen dan ga ik vrijdag middag even op bezoek.
Ik heb net het laatste bericht van de moeder gelezen op ouders online..... je wordt er stil en verdrietig van... het spookt de hele avond al door mn hoofd. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets je overkomt...te verschrikkelijk voor woorden.

Heel veel sterkte en knuffel
Make love, not war ☮
pi_32523720
Kan alleen maar Sterkte zeggen !!!
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_32524418
pi_32525325
Wat een prachtig kereltje.. En wat een onmetelijk verdriet moet dit zijn voor de ouders.
Bewonderenswaardig dat ze de kracht kunnen vinden om iedereen op de hoogte te houden bij Ouders Online. Ik zou dat niet op kunnen brengen in die situatie.

Je blijft in mijn gedachten Enzo.

Sterkte.
pi_32531037
quote:
Op donderdag 24 november 2005 00:18 schreef Meaghan het volgende:
Wat een prachtig kereltje.. En wat een onmetelijk verdriet moet dit zijn voor de ouders.
Bewonderenswaardig dat ze de kracht kunnen vinden om iedereen op de hoogte te houden bij Ouders Online. Ik zou dat niet op kunnen brengen in die situatie.

Je blijft in mijn gedachten Enzo.

Sterkte.
Ze sturen een aantal mensen een mailtje, welke ervoor zorgen dat de rest van de vrienden/kennissen op de hoogte blijft.

Vanochtend trouwens een klein mailtje, ze hebben geen telefoontje van het ziekenhuis gehad, dus Enzo is er nog
pi_32531103
quote:
Op zondag 20 november 2005 03:27 schreef PrintScreen het volgende:

[..]

Er zijn mensen die ervan uitgaan dat elke positieve gedachte helpt om mensen beter te maken
Dan wil ik graag positief zijn voor dit kleine jochie

Denk ook positief mee!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 24 november 2005 @ 10:44:15 #134
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_32531117
Enzo kom op mannetje.

en wat een hoop berichten zeg op ouders online, leven een hoop mensen mee. wat fijn voor die ouders dat er zoveel mensen meeleven.
pi_32531334
Het deed me pijn om de foto's van Enzo te bekijken. Ik heb er echt aan gedacht om maar niet te kijken, maar hij is wel erg lief. We bidden en hopen dat hij hier helemaal opknapt en een lekker levenslustig jongetje wordt.
  Moderator donderdag 24 november 2005 @ 14:38:25 #136
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_32537031
Ik kan de foto's helemaal niet vinden.
Het is inderdaad vreselijk, het lijkt me een nachtmerrie waar ik niet eens aan kan denken
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_32537669
quote:
Op donderdag 24 november 2005 14:38 schreef senesta het volgende:
Ik kan de foto's helemaal niet vinden.
die staan hier.
  donderdag 24 november 2005 @ 15:18:28 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_32538200
Even bijgelezen en foto's toch maar gekeken. Dat maakt het niet makkelijker, want het is zo'n raar idee dat dat vrolijke ventje in die stoel, nu vecht voor zijn leven o.a. vanwege die stoel. Pfffff....
Ouders nogmaals sterkte.
pi_32556680
Er zijn voor bekenden nu ook foto's van hoe hij in het ziekenhuis ligt, niet echt een aanrader kan ik jullie zeggen zeker niet als je hem ook in het echt gekend hebt.

Ik sprak de moeder vanavond even en er is waarschijnlijk heel slecht nieuws op komst, maar ik wacht even totdat ze het zelf naar buiten brengt
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 november 2005 @ 07:37:01 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32557865
Het ziet er niet goed uit dus... Arm ventje...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 25 november 2005 @ 08:37:09 #141
114177 Diaan73
pi_32558252
Geen woorden, sprakeloos... sterkte!!
Make love, not war ☮
pi_32559195
pffff dit is toch echt wel de nachtmerrie van iedere ouder. Wat zullen die mensen zich verschrikkelijk voelen. Arme kleine Enzo, zo'n mooi ventje. Als je die foto's hebt gezien is het inderdaad helemaal onvoorstelbaar verschrikkelijk dat het nu zo slecht met hem gaat. Dat kan je en wil je toch niet rijmen met zo'n vrolijke blozende baby?
mooi he, alles
pi_32559514
stil is
pi_32559630
Onvoorstelbaar dat in zo'n korte tijd dat hij bekneld zat, zó veel schade is ontstaan.
Vreselijk en dan blijkt maar weer hoe snel iets kan gebeuren. Alle sterkte en kracht naar de ouders, hopelijk komt er toch verbetering in de situatie.
Screw them.
We're going home.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 10:04:21 #145
43556 miss_dynastie
pi_32559649
Ik lees zelf mee op OO, heb ook de foto's gezien van het ziekenhuis.... wat een contrast, het ene kindje dat op de stoel staat te zingen (??? zo lijkt het tenminste), het andere kindje zo stil in een ziekenhuisbed... wat een verschil, wat een verdriet.
pi_32561724
Do not take life too seriously. You will never get out of it alive.
pi_32561974
heel erg inderdaad. sterkte voor alle betrokkenen.
pi_32565252
Kan iemand de update van ouders online hierheen linken, ik kan em nl niet vinden op de website. Ik heb hem al wel gelezen. Het komt er in het kort op neer dat Enzo geen levenskans meer heeft en dat begin komende week de stekker er uit gaat.
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:53:46 #149
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_32565473
Dat meen je toch niet !!!!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 13:56:30 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_32565563
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:46 schreef PeuRac het volgende:
Kan iemand de update van ouders online hierheen linken, ik kan em nl niet vinden op de website. Ik heb hem al wel gelezen. Het komt er in het kort op neer dat Enzo geen levenskans meer heeft en dat begin komende week de stekker er uit gaat.
wat erg!! Ik vraag me af hoe je als ouders hier nu mee moet leven
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')