abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32411447
Zoals de topictitel al aangeeft. De bibliotheek zegt dat ik een boek niet ingeleverd heb, maar ik denk dat ik dat wel heb. Ze hebben zo`n systeem dat je boeken in een bak moet gooien, en dat ze dus aan het eind van de dag gescand worden, waar je dus persoonlijk niet bij bent. Ik heb het boek ingeleverd, maar de bibliotheek zegt dus van niet. Kunnen ze me wat maken? Of heb ik gewoon gelijk en ligt de bewijslast bij hun?
pi_32411498
Zolang je alleen maar denkt dat je het hebt ingeleverd, zou ik nog maar even je kamer doorzoeken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32411677
Dat boek zal wel ergens in de bieb liggen als je echt hebt ingeleverd, waarschijnlijk niet (goed) gescand en teruggeplaatst.
pi_32411681
Ik weet zeker dat ik het heb ingeleverd.
  zaterdag 19 november 2005 @ 22:40:35 #5
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_32411709
Zolang die boeken daar in een bak liggen en jij er niet bij bent als ze worden uitgecheckt, kunnen ze je niets maken. Moeten ze maar zorgen voor een watervast systeem....
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_32411816
Wat is er nu afgesproken dan? Heb je alleen maar een aanmaningskaartje gehad of heb je ook iemand van de bibliotheek gesproken? Ik werk in een bibliotheek waar klanten hun boeken ook in een bak gooien, dus waar ze er niet bij zijn als de boeken gescand worden. Het kan inderdaad gebeuren dat een boek niet goed gescand wordt en dat een klant onterecht een aanmaningskaartje krijgt, maar daarom wordt er eerst altijd gekeken of het boek in de bibliotheek is. Zo ja, dan wordt het afgehandeld en is het probleem opgelost, maar zo niet, dan sturen we zo iemand eerst naar huis met het advies om nog eens goed te gaan zoeken. Mijn collega die dit soort dingen afhandelt kijkt een tijdje later wel eens in het computersysteem hoe het ermee staat en je wilt niet weten hoe vaak het voorkomt dat een boek toch opeens een paar dagen later stilletje blijkt te zijn ingeleverd terwijl die mensen soms bij ons hebben lopen tieren dat wij onze administratie niet goed op orde hebben.

Daarom wordt er bij ons nooit zomaar meteen actie ondernomen, we laten eerst iemand toch nog eens goed thuis zoeken en wij kijken ook bij ons of we het boek kunnen vinden. Als het boek echt is ingeleverd, dan moet het eigenlijk gewoon in de bibliotheek in de kast staan. De kans is gewoon niet zo groot dat een boek én niet goed is gescand, én op een verkeerde plek is opgeruimd. Hij kan ook niet inmiddels door iemand anders zijn geleend, want dan verdwijnt hij automatisch van het pasje van de eerste persoon, want een boek kan maar op één pasje tegelijk staan.

Overigens gaan wij over een half jaar ofzo op self-servicebalies over, dan moeten alle klanten voortaan zelf hun materialen innemen, zijn we mooi van dit soort gezeik af.
pi_32412598
Ze kunnen zelfs in hun computer instellen dat jij een boek hebt, zonder dat je er iets aan kan doen...
De vraag is volgens mij: heb jij getekend dat de verantwoordelijkheid bij jou ligt, en je ze blind moet vertrouwen?
censuur :O
pi_32412622
Natuurlijk kan je zelf controleren of het boek niet in de kast staat in de bibliotheek. Mocht het boek inmiddels uitgeleend zijn aan een andere bibliotheekbezoeker, dan staat het boek ook niet meer in het systeem te boek als uitgeleend aan jou. Als het boek dus niet in de kast staat bij de bibliotheek en jij nog steeds geregistreerd staat als de lener van het boek, dan heb jij dus het boek hoogstwaarschijnlijk nog niet ingeleverd. Eventueel kan je het bibliotheekpersoneel het probleem voorleggen en vragen of zij de uitleentermijn willen verlengen, zodat jij naar het boek kan zoeken.

Bibliotheek en bibliotheekpersoneel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')