Je kan na je Mavo zelfs al een test doen en naar HBO doorstromen... maar dan moet je volgens mij ook minimaal 21 zijjn.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
o.k. thanks..
HBO is dus niet universitair.
Nu ken ik mensen die zelfs hun mavo niet hebben afgemaakt maar wel 1 of ander vage
opleiding kregen aangeboden via het bedrijf waar ze werkten.
En die opleiding was dan gelijk op 'HBO' niveau..
Kan dat?
HBO niveau m'n ass. Je hebt erkende HBO opleidingen via een hogeschool en eventueel de LOI, of een 'cursus via het bedrijf'. Dat het bedrijf daarvan maakt dat het HBO niveau is, is geen reet waard op de arbeidsmarkt. Als je ooit ergens anders gaat solliciteren lachen ze je in je gezicht uit.quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
o.k. thanks..
Nu ken ik mensen die zelfs hun mavo niet hebben afgemaakt maar wel 1 of ander vage
Kan dat?
dat meen je niet?quote:
Ow. K. Dus het is gewoonweg onmogelijkquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:19 schreef Roellio het volgende:
[..]
HBO niveau m'n ass. Je hebt erkende HBO opleidingen via een hogeschool en eventueel de LOI, of een 'cursus via het bedrijf'. Dat het bedrijf daarvan maakt dat het HBO niveau is, is geen reet waard op de arbeidsmarkt. Als je ooit ergens anders gaat solliciteren lachen ze je in je gezicht uit.
"Ik heb 4 jaar werkervaring en mijn 'midden management' op 'HBO-niveau'.
Wist je niet dat hbo niet universitair was?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:16 schreef a-child-in-chains het volgende:
o.k. thanks..
Kan dat?
Misschien dat ze daarom op mbo zit?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:43 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ow. K. Dus het is gewoonweg onmogelijk
Ik ken een meisje dat mbo 4 doet ofzo. En ze loopt nu te zeggen dat het 't zelfde is
als vwo-niveau.. Dat is toch ook belachelijk?
(ik hoor dat schatergelach al..)
Maak jij de middelbare school eerst maar eens af, meneertje!quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:44 schreef S-Two het volgende:
[..]
Misschien dat ze daarom op mbo zit?
Gelukkig heb ik die afgelopen schooljaar al afgerondquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:49 schreef Roellio het volgende:
[..]
Maak jij de middelbare school eerst maar eens af, meneertje!
Nee dat wist ik nietquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:44 schreef S-Two het volgende:
[..]
Wist je niet dat hbo niet universitair was?![]()
Als je gaat studeren kan je toch gewoon een Stufi aanvragen? Als je daarnaast een beetje gaat werken moet je volgens mij makkelijk rond kunnen komen toch?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:50 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ik heb zelf mijn mavo-d niet af kunenn maken. toen ben ik van school gegaan op mijn 16e
Ik ben nu bijna 25.
wat vraagjes:
* Wat zijn mijn mogelijkheden?
* Kan ik alsnog mavo-D gaan halen? is dat uberhaupt rendabel op mijn 25e?
Ik zou ik wel leuk vinden waar kan ik dan terrecht?
* Ik zat ook te denken, ik heb maar eenuitkering van 756,- in de maand,
daarvan gaat meer dan de helft weg aan vaste lasten en danmoet ik ernog van eten. ik kan nergens elders gaan eten bij tante of ouders zoals velen anderen.
Ik weet niet hoe ik dat allemaal ga betalen straks, tenzij ik wat bijverdien, maar dat heeft dan weer
gevolgen voor mijn uitkering. Als mijn uitkering dan zegt, ja je kan dus best 3 dagen werknen in de
week, verlies ik groot deel van mij uitkering.
Als ik op gegevn moment niet meer red, k trek het niet enzo. Dan kom ik ws. op straat.
Het precieze verschil weet ik ook niet. Maar hbo is meer projectgericht e.d. dacht ik (verplichte stages e.d.) en dat is bij ons iig niet het geval. Verder zou ik het niet wetenquote:Op zaterdag 19 november 2005 20:53 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Nee dat wist ik nietHoger Beroeps-Opleing was bij mijn weten altijd gelijk aan een
opleiding op de uni.
maar als ik het zo nu beter lees..
Hoger Beroeps-Opleidng is dat dan Vakmanschap-gericht ofzo?
Wat is het verschil met een universitaire opleiding dan?
Ik ken eenjongen die is bijna 28, en krijgt geen stufi meer. Wat zou hij moeten doen in zo'n geval?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:54 schreef S-Two het volgende:
[..]
Als je gaat studeren kan je toch gewoon een Stufi aanvragen? Als je daarnaast een beetje gaat werken moet je volgens mij makkelijk rond kunnen komen toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |