abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32400913
Ik heb een citronella kaars en er staat op: Alleen buitenshuis gebruiken
Waarom kan die niet binnen gebruikt worden?
pi_32400929
Brandgevaar.
Herald:
hehe dat klinkt zo suf uit jouw mond eh
dWc_RuffRyder de stoere niggah, de killah from tha hood, de pimp van Jett en die wacht op mamma voor het eten >:O
pi_32401009
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:34 schreef dWc_RugRidder het volgende:
Brandgevaar.
Da's alles?

Er zit geen rottig chemisch goedje in waar je flinke ventilatie bij wil hebben om je gezondheid niet in gevaar te brengen?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32401047
Citronella-olie schijnt wel giftig en mogelijk kankerverwekkend... Dus dan kan dat 't wel zijn...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32401147
Dingen zijn ongeveer even brandgevaarlijk als een gewone kaars, als ze spontaan konden ontbranden mochten ze ze ook niet voor buiten aanbieden. Ik denk dat het inderdaad meer verband houd met de citronella. Aan de andere kant heb ik die dingen wel eens binnen gebruikt en nergens last van gehad, gewoon een klein eindje van je af en ergens een raam op een kiertje.
  zaterdag 19 november 2005 @ 16:57:09 #6
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_32401426
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:40 schreef Jordy-B het volgende:
Citronella-olie schijnt wel giftig en mogelijk kankerverwekkend... Dus dan kan dat 't wel zijn...
Ja net als die luchtverfrissers zeker.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_32401476
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:57 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Ja net als die luchtverfrissers zeker.
't probleem daarmee is dat er weldegelijk kankerverwekkende stoffen inzitten, maar in minimale concentraties...

Citronella-olie is voor zo'n geurkaasrs wel 'n belangrijk ingrediėnt... Maar aan de andere kant wordt het ook verwerkt in muggenstiften, enzo... Dus het zal wel meevallen (schijnt giftig, staat er dan ook)
pi_32401512
De geur en mogelijk giftige damp is waarschijnlijk te sterk voor binnenshuis. Probeer maar eens, ik denk dat je binnen de kortste keren de geur niet meer verdraagt
pi_32402087
Meestal zijn bij "buitenkarsen" de lonten ook dikker zodat ze een grotere vlam geven.
Het nadeel daarvan is weer dat ze sneller walmen.
pi_32402132
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:22 schreef DrXLTrouble het volgende:
Meestal zijn bij "buitenkarsen" de lonten ook dikker zodat ze een grotere vlam geven.
Het nadeel daarvan is weer dat ze sneller walmen.
Driepitskaarsen walmen ook als een verstokte kettingroker... Dat weet je vantevoren, dunkt me... (en merk je snel zat)
pi_32402828
Als het je alleen om de geur gaat, kan je ook wat citroensap met water verdunnen, en dat in een bakje op de verwarming zetten. Dat ga je ook goed ruiken.

edit: Kan je ook doen met bijvoorbeeld wasverzachter die je lekker vind ruiken.
pi_32403192
Ok bedankt, ik zet 'm wel bij een open raam. Ik wil hem voor de geur en insecten verjagen gebruiken.
pi_32403896
Citronella zelf is niet het probleem daar het met cremes en olie ook rechtstreeks op de huid aangebracht wordt ter bescherming i.v.m. muggen e.d.
Vermoedelijk dekt de fabrikant zich in tegen elke mogelijke schadeclaim, mocht je er onverhoopt niet tegen kunnen.
pi_32419192
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:34 schreef dWc_RugRidder het volgende:
Brandgevaar.
pi_32419194
GC >>> K&W
  zondag 20 november 2005 @ 14:48:24 #16
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_32425256
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:03 schreef Fab2an het volgende:
Ok bedankt, ik zet 'm wel bij een open raam. Ik wil hem voor de geur en insecten verjagen gebruiken.
Ehm, een kaars bij een open raam is niet zo'n goed idee (tocht, gordijnen, whoesj).
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')