abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:13:38 #1
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32375776
Onvrede over politie neemt toe
Van onze verslaggever
quote:
AMSTERDAM - De ontevredenheid van de burger over de politie is sinds 1993 nog niet zo groot geweest. Twaalf jaar geleden was 68,2 procent van de burgers tevreden over hun laatste contact met de politie. Dit jaar is dat 61,8 procent.

Dit blijkt uit het rapport Actieve wederkerigheid dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is gemaakt. Volgens de onderzoekers heeft de daling met 6,4 procentpunt te maken met het gedrag van de individuele agent. De burger voelt zich door hem vaak niet serieus genomen.

Volgens het rapport wordt het oordeel van de burger niet beïnvloed door de media. Evenmin speelt een rol dat burgers kritischer zijn geworden.

De gemiddelde tevredenheid is berekend aan de hand van uiteenlopende contacten, variërend van bekeuringen tot voorlichtingsbijeenkomsten.
De Volkskrant

Ik had niet anders verwacht. Een dieptepunt in het aantal misdrijven dat wordt opgelost maar ondertussen wel ieder jaar meer cashen door al die boetes die uitgedeeld worden. Hoe heeft iemand ooit zoiets als het huidige prestatiecontract kunnen verzinnen? Overigens vindt de overheid dat de gemeente binnenkort ook zelf de boetes uit mogen gaan schrijven. Het wordt er dus zeker niet beter op.

De politie zou er toch vóór de burger moeten zijn?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:16:23 #2
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32375849
Ja was het maar zo! Ik zie niet in in wie zijn belang het is een bekeuring uit te schrijven voor een kapot fietslichtje. De ambtenaren kosten meer dan de boete opbrengt en het brengt een hoop ergernis met zich mee.

En zo zijn er nog wel talloze andere dingen te noemen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_32377389
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef DionysuZ het volgende:
Onvrede over politie neemt toe
[..]
De politie zou er toch vóór de burger moeten zijn?
Inderdaad: zou.

Helaas is dat tegenwoordig niet meer zo, maar zijn ze enkel kruiwagentjes die geld naar de staatskas brengen. Maar dat kan je de agenten zelf niet kwalijk nemen. Die krijgen regels van hogere hand opgelegt, zoals met die bonnen quota. Op den duur moeten ze wel onnodige bekeuringen uitschrijven (zoals met dat fietslampje), omdat ze er anders uit gekickt worden omdat ze hun quota niet hebben gehaald.
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:07:16 #4
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_32377405
En dan treden ze ook nog op in een reclamespotje van een supermarkt! Schande!
The Internets, I needs it..
  FOK!fotograaf vrijdag 18 november 2005 @ 17:09:01 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_32377461
Waar ik me mateloos aan blijf irriteren, is dat het steeds lastiger wordt om aangifte te doen, en je weet dat ze er weinig aan kunnen/willen doen. Als ze dan ook nog eens met een enorme trots presenteren dat de criminaliteit is gedaald omdat er minder aangiften zijn, dan snap ik niet dat ze het zelf geloven.

Volgens die zelfde redenering zouden er bij minder stemmen volgende verkiezingen, geconcludeerd moeten worden dat er minder mensen in nederland wonen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 18 november 2005 @ 17:14:44 #6
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_32377640
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:16 schreef Ludwig het volgende:
Ja was het maar zo! Ik zie niet in in wie zijn belang het is een bekeuring uit te schrijven voor een kapot fietslichtje. De ambtenaren kosten meer dan de boete opbrengt en het brengt een hoop ergernis met zich mee.

En zo zijn er nog wel talloze andere dingen te noemen.
Het is in mijn belang als automobilist dat kapotte fietslichtjes worden aangepakt. Ik heb er weinig zin in om een fietser te scheppen die vanuit een donkere hoek zonder licht de weg opschiet, zoals me dat regelmatig gebeurd. Er komt een moment dat ik de schim niet op tijd zie en dan zal ik moeten leven met de gevolgen. Het is natuurlijk ook in het belang van de fietsers zelf. Het valt me vaak op dat jongeren die pas een rijbewijs hebben ineens weer licht op hun fiets gaan dragen omdat het ze ineens duidelijk wordt hoe onzichtbaar fietsers kunnen zijn in het donker.

Over het algemeen deel ik overigens wel de rest van de stelling. De Nederlandse politie is net als de meeste andere overheidsinstellingen veel te bureaucratisch en te weinig praktisch bezig. Daardoor kost het doen van aangifte veel te veel tijd (gezien de openingstijden van het bureau moet ik er bijvoorbeeld een vrije ochtend of middag voor nemen) en wordt uiteindelijk bar weinig met deze aangiften gedaan.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  vrijdag 18 november 2005 @ 18:58:05 #7
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32380275
Ik ben niet verrast.

Het prestatiecontract is de grote oorzaak van de mediazelfmoord van de politie.

Een overheidsinstantie die haar prestatiecontract invult op een manier die grote weerstand oproept kan en mag niet verwachten dat de samenleving tevreden over haar is. Je hoeft geen bedrijfseconomie te hebben gestudeerd om te zien dat de capaciteit die een prestatiecontract vergt rechtstreeks onttrokken wordt aan opsporing en dienstverlening.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_32382726
Overigens vind ik het helemaal niet slecht als de politie harder gaat worden.
De politie moet en behulpzaam zijn en je moet respect hebben. dan heb je een goede politie.
Probeer in engeland maar eens een bobby uit te schelden of in Frankrijk een gendarme te schofferen, ze zijn dan niet mals. In nederland (met name A'dam CS) heb ik toch al meerdere malen meegemaakt dat politie een scheldkannonade kreeg waar de honden geen brood van lusten..om vervolgens niets te doen. ja iets als "we blijven wel normaal doen he" of "dat kan je ook wel op een andere manier zeggen" bleeeeeeeh.
pi_32384719
respect krijg je niet door je zogenaamd hard op te stellen als je wordt uitgescholden. respect zullen ze krijgen wanneer ze hun taak naar behoren doen en zich gaan bezighouden met belangrijke zaken voordat ze de kleinere dingen aanpakken.
pi_32388910
Die 61% tevredenheid vind ik al ongelofelijk. Politie
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')