De Volkskrantquote:AMSTERDAM - De ontevredenheid van de burger over de politie is sinds 1993 nog niet zo groot geweest. Twaalf jaar geleden was 68,2 procent van de burgers tevreden over hun laatste contact met de politie. Dit jaar is dat 61,8 procent.
Dit blijkt uit het rapport Actieve wederkerigheid dat in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken is gemaakt. Volgens de onderzoekers heeft de daling met 6,4 procentpunt te maken met het gedrag van de individuele agent. De burger voelt zich door hem vaak niet serieus genomen.
Volgens het rapport wordt het oordeel van de burger niet beïnvloed door de media. Evenmin speelt een rol dat burgers kritischer zijn geworden.
De gemiddelde tevredenheid is berekend aan de hand van uiteenlopende contacten, variërend van bekeuringen tot voorlichtingsbijeenkomsten.
Inderdaad: zou.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:13 schreef DionysuZ het volgende:
Onvrede over politie neemt toe
[..]
De politie zou er toch vóór de burger moeten zijn?
Het is in mijn belang als automobilist dat kapotte fietslichtjes worden aangepakt. Ik heb er weinig zin in om een fietser te scheppen die vanuit een donkere hoek zonder licht de weg opschiet, zoals me dat regelmatig gebeurd. Er komt een moment dat ik de schim niet op tijd zie en dan zal ik moeten leven met de gevolgen. Het is natuurlijk ook in het belang van de fietsers zelf. Het valt me vaak op dat jongeren die pas een rijbewijs hebben ineens weer licht op hun fiets gaan dragen omdat het ze ineens duidelijk wordt hoe onzichtbaar fietsers kunnen zijn in het donker.quote:Op vrijdag 18 november 2005 16:16 schreef Ludwig het volgende:
Ja was het maar zo! Ik zie niet in in wie zijn belang het is een bekeuring uit te schrijven voor een kapot fietslichtje. De ambtenaren kosten meer dan de boete opbrengt en het brengt een hoop ergernis met zich mee.
En zo zijn er nog wel talloze andere dingen te noemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |