abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32361296
Woon nu een maand in mijn nieuwe huis en nu het wat kouder begint te worden voel ik overal tocht tussen de planken doorkomen in de woonkamer.
Nu had ik al alle CV leidingen met van dat isolatiespul voorzien maar als er dan ook nog is koude lucht onder de vloer vandaan komt kan je natuurlijk net zo goed niet stoken.
Ik heb onder het hele huis een ruimte van ongeveer 60cm waar ik onder de houten balken kan dus dacht ik ik haal isolatiespul en kwak het ertegenaan maar dan mijn vraag: WAT?
Iemand die hier ervaring mee heeft zoals bijvoorbeeld van dat glaswolachtige spul wat je aan de onderkant van de balken spijkert / niet ?
Hoeft niet een cheap ass oplossing te zijn als het maar goed is.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  vrijdag 18 november 2005 @ 10:11:25 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_32366050
yep. Minerale wol nemen en dan de aluminiumkant naar de grond toe houden en vastzetten
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:18:52 #3
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_32367404
Kijk anders even hier...

Een beetje om het geitenwollensokkengedoe heen lezen en je hebt een schat aan informatie
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_32373422
Glaswol met aluminiumkant naar onder. Als het goed is, past het tussen de balken van de vloer, en hoef steekt het niet uit. Dan kan je door een draad te spannen (of pvc buis) tussen de balken het vast zetten.
pi_32373684
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:57 schreef T-tje het volgende:
Glaswol met aluminiumkant naar onder. Als het goed is, past het tussen de balken van de vloer, en hoef steekt het niet uit. Dan kan je door een draad te spannen (of pvc buis) tussen de balken het vast zetten.
Pokke-veel werk, op je rug, proberen glaswol op z'n plaats te krijgen.

Ik zit zelf aan dit http://www.thermochips.nl/ te denken. Reken op tussen 110-150 euro per 10 vierkante meter.
Bijna alles daarvan is materiaalkosten. Ik bedoel, je kunt het ook zelf doen:
http://www.binpac.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?langId=-13&storeId=10501&catalogId=10201&productId=626650

Kwestie van een paar keer heen en weer rijden :-)
Maar ik weet niet of je echt goedkoper uit bent. Ik heb zelf zitten rekenen en ik kom redelijk in de buurt van een thermochips-offerte.

of je laat de vloer van onder met purschuim volspuiten: Lucht- en dampdicht en isolerend. Ook niet gratis, btw. Reken op 18-23 euro / vierkante meter.

Als je zelf (met glaswol) aan de gang wilt kun je ook nog overwegen om (help!) de vloer open te breken en de glaswol van boven aan te brengen, en dan de vloer weer dicht te maken.
pi_32374546
Glaswol, brrr. Ik zou zeggen neem steenwol/minerale wol met aluminium backing. Indien nodig op maat knippen op een paar cm meer dan de ruimte tussen de balken, die is meestal standaard dus je kunt een hele reeks tegelijk doen. Dan stukken vastnieten met een electrisch nietpistool aan je balken.
pi_32381905
je moet geen glaswol nemen, maar steenwol, want dit is beter warmte-isoleren (glaswol is beter voor geluid) en het aluminium folie MOET ALTIJD aan de warme kant, nooit aan de koude kant

uitleg kan ik je eventueel wel geven hierover als je wil

en idd met een tacker tussen de vloerbalken vastzetten
pi_32386844
Op zich heb ik niet zoon problemen ermee om die kruipruimte in te gaan; heb er al zoveel tijd in doorgebracht (electra vernieuwen, CV, water en gasleidingen + riool) dat dit er ook nog wel bij kan. Het is alleen meer dan 40m2 aan woonkamer wat ik moet doen.
Ik had ook die thermochips gezien maar dat gaat geen zak helpen natuurlijk; er zitten 4 ventilatieroosters in de gevel die onder de vloer uitkomen (2 aan de voorkant van het huis en 2 aan de achterkant) waar lucht doorheen gaat van buiten.
Komt er dus denk ik op neer dat ik glaswol ga kopen. Alleen nog even achter komen hoe te monteren.
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_32408725
Ipv de thermochips (die ook kunnen schimmelen) kun je tevens je kruipruimte met schelpen vol laten lopen. Is snel gedaan, natuurlijk en langdurig.
pi_32456528
maar dat helpt niets tegen de warmte isolatie, dat is alleen maar om ervoor te zorgen dat je kruipruimte droog wordt, en er dus geen muffe lucht blijft hangen
pi_32462066
Kijk eens op www.drowa.nl
pi_32462569
steenwol is een goede optie, het laatste wat je wilt doen bij een houten vloer is het hermetisch afsluiten want dat is vragen om houtrot.
Schelpen op de vloer laten storten is zeker de moeite waard.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_32462795
Als je glaswol of steenwol gaat leggen, doe dan absoluut een veiligheidsbril en een mondkapje om! Dat spul wil je absoluut niet in je ogen / luchtwegen krijgen!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
  maandag 21 november 2005 @ 21:24:49 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32463384
Ik heb ooit ook eens de oplossing gezien dat ze de hele kruipruimte met plastic bekleden tegen het optrekkend vocht en toen de kruipruimte vulde met een soort tempex / glasparels.

Scheen ook erg goed te isoleren
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32474103
ik weet niet of je het nog kunt kopen, maar van die bubbeltjes plactic met een alu laag(beide kanten)
Jah glas of rockwol is en blijft beter.

Onder mijn huis heb ik allemaal piepschuimballetjes, die zitten er onder gespoten, dit is ook iets wat je kunt (laten) doen. Ik weet alleen niet wat het effect is op bijvoorbeeld een houten vloer.
pi_32474195
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 10:21 schreef ranzige_pad het volgende:
ik weet niet of je het nog kunt kopen, maar van die bubbeltjes plactic met een alu laag(beide kanten)
Jah glas of rockwol is en blijft beter.

Onder mijn huis heb ik allemaal piepschuimballetjes, die zitten er onder gespoten, dit is ook iets wat je kunt (laten) doen. Ik weet alleen niet wat het effect is op bijvoorbeeld een houten vloer.
He, een beetje off-topic, maar ik wil dit laten doen.
Dus... Werkt het? Heb je het gedaan wegens vocht of voor de warmte?
Is het warmer in huis (bij de grond vooral) ?
Scheelt het in stookkosten?
pi_32474684
nou het zat er al onder toen ikhet huis kocht. Maar op TV heb ik gezien dat je daar bedrijven voor in kunt huren die het er onder spuiten. Dat zal de bouwer van mijn huis ook wel op een zelfde manier gedaan hebben. Ik weet wel dat ze het ongeveer aan brengen als PURR, dus een dunnere laag aanbengen en het gaat uitzetten tot zijn uiteindelijke vorm. Jah mijn huis is goed geisoleerd, er zit zelfs een kak van 15cm op het deksel van de kruipruimte, vergelijkbaar met de laag die onder het huis zit.

oo ter informatie, mij huis stamt uit 1996 en heeft betonnen vloeren.

De bubbeltjes folie is bij mijn ouders inhet huis, die hebbenhet voor voch en warmte issolatie gedaan. Zij hebben houten vloeren, en hadden destijd erg veel last van vocht. Later is dit opgelost door extra ventilatie te creeeren.

En jah ,je mag er vanuit gaan dat dit in de stookkosten scheelt, hoeveel? zou het niet weten
pi_32494875
Geen glaswol nemen, meer piepschuimplaten, op maat zagen, tussen de balken en dan dwars op de balken, plankjes zodat ze niet ertussen uit vallen en dan met een isolatieschuim de randen dichten. Gaat veel makkelijker dan glaswol..
  woensdag 23 november 2005 @ 00:46:38 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_32496955
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:30 schreef MillFreak het volgende:
Geen glaswol nemen, meer piepschuimplaten, op maat zagen, tussen de balken en dan dwars op de balken, plankjes zodat ze niet ertussen uit vallen en dan met een isolatieschuim de randen dichten. Gaat veel makkelijker dan glaswol..
eensch
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_32501214
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 23:30 schreef MillFreak het volgende:
Toch lijkt mij glas/steenwol met spijkerflens gemakkelijker ipv piepschuimplaten + houtenlatten onder een toch al krappe kruipruimte meenemen niet erg gemakkelijk. Die rollen glas/steenwol zijn stukken flexibleer. Het is alleen pleuris spul om te plaatsen, persoonlijk kan ik er niet tegen, krijg er rode uitslag van
  woensdag 23 november 2005 @ 13:11:56 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32505378
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef mgerben het volgende:
Ik zit zelf aan dit http://www.thermochips.nl/ te denken. Reken op tussen 110-150 euro per 10 vierkante meter.
Ik moet zo lachen om de referenties. Mr. D, Mevr. K.
Op zich lijkt het me een goede oplossing maar het komt een beetje amateuristisch over.

Op je rug glaswol aanbrengen is idd een kloteklus.
pi_32509112
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik moet zo lachen om de referenties. Mr. D, Mevr. K.
Op zich lijkt het me een goede oplossing maar het komt een beetje amateuristisch over.

Op je rug glaswol aanbrengen is idd een kloteklus.
Dat zijn gewoon van die schuimpies waar je vroeger op de kleurterschool mee zat te hannisen. Das ook goedkoop zelf te doen, pak al je piepschuim in je huis en flikker het onder de kruipruimte
pi_32512332
Ik zou gewoon XPS of piepschuim nemen. Dat isoleert echt veel beter dan steenwol, en kan vochtig/nat worden.
pi_32719018
Ik heb net zelf isolatie onder de woonkamer aangebracht.
Bij de gamma unipan glaswol platen gekocht en deze op maat gesneden en tussen de balken geklemd. Tevens nog nylon touw gespannen om te voorkomen dat de platen er tussenuit kunnen vallen.
Hierna heb ik de zandlaag afgedekt met een plastic folie om de kruiptuimte droger te houden.
Let er wel goed op dat je de ventilatie onder de vloer niet verstoort. Er moet zowel aan de voor gevel als aan de achtergevel minimaal 1 vierkante cm ventilatie sleuf zitten per vierkante meter vloeroppervlak.
Deze info heb ik o.a. hier gevonden:
http://www.gamma.com/elements/14DECPIGN.PDF

http://www.isover.nl/doehetzelf/dhz_tipsvloer.htm

Het is wel veel werk, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb, het scheelde deze week al 15% op het gas verbruik en dan had ik nog niet eens last van tocht vanuit de kruipruimte.

Veel succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')