Pokke-veel werk, op je rug, proberen glaswol op z'n plaats te krijgen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 14:57 schreef T-tje het volgende:
Glaswol met aluminiumkant naar onder. Als het goed is, past het tussen de balken van de vloer, en hoef steekt het niet uit. Dan kan je door een draad te spannen (of pvc buis) tussen de balken het vast zetten.
He, een beetje off-topic, maar ik wil dit laten doen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 10:21 schreef ranzige_pad het volgende:
ik weet niet of je het nog kunt kopen, maar van die bubbeltjes plactic met een alu laag(beide kanten)
Jah glas of rockwol is en blijft beter.
Onder mijn huis heb ik allemaal piepschuimballetjes, die zitten er onder gespoten, dit is ook iets wat je kunt (laten) doen. Ik weet alleen niet wat het effect is op bijvoorbeeld een houten vloer.
eenschquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:30 schreef MillFreak het volgende:
Geen glaswol nemen, meer piepschuimplaten, op maat zagen, tussen de balken en dan dwars op de balken, plankjes zodat ze niet ertussen uit vallen en dan met een isolatieschuim de randen dichten. Gaat veel makkelijker dan glaswol..
Toch lijkt mij glas/steenwol met spijkerflens gemakkelijker ipv piepschuimplaten + houtenlatten onder een toch al krappe kruipruimte meenemen niet erg gemakkelijk. Die rollen glas/steenwol zijn stukken flexibleer. Het is alleen pleuris spul om te plaatsen, persoonlijk kan ik er niet tegen, krijg er rode uitslag vanquote:Op dinsdag 22 november 2005 23:30 schreef MillFreak het volgende:
Geen glaswol nemen, meer piepschuimplaten, op maat zagen, tussen de balken en dan dwars op de balken, plankjes zodat ze niet ertussen uit vallen en dan met een isolatieschuim de randen dichten. Gaat veel makkelijker dan glaswol..
quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:05 schreef mgerben het volgende:
Ik zit zelf aan dit http://www.thermochips.nl/ te denken. Reken op tussen 110-150 euro per 10 vierkante meter.
Dat zijn gewoon van die schuimpies waar je vroeger op de kleurterschool mee zat te hannisen. Das ook goedkoop zelf te doen, pak al je piepschuim in je huis en flikker het onder de kruipruimtequote:Op woensdag 23 november 2005 13:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik moet zo lachen om de referenties. Mr. D, Mevr. K.
Op zich lijkt het me een goede oplossing maar het komt een beetje amateuristisch over.
Op je rug glaswol aanbrengen is idd een kloteklus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |