abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32355547
Je kent het wel.........van die gastjes die menen dat het hele voetpad van hen is. Ik heb echt geen trek om voor zulke gasten een stuk over de straat of fietspad te gaan lopen. Vaak komt het dan tot een "botsing"....wordt er even omgekeken en daarna de route weer vrolijk voortgezet. Maar een tijd terug (al weer meer dan een jaar ) ontstond er een keer een duwpartij. Twee gasten komen aanlopen en laten links en rechts geen ruimte om te passeren. Resultaat "botsing" , maar een behoorlijke dit keer. Die pauper duwde mij daarna nog een keer en zei iets "he man, zoek je ruzie man, weet je" ....... ik duwde terug en zei "nee, je moet gewoon ruimte maken" ......... Hij weer "Echt oppassen maat, ik zoeweer het je" ..............daarna liepen we weer verder.

Nu is mij vraag, als iemand mij eerst duwt, mag ik dan gelijk uithalen, of mag je dan alleen netjes terugduwen zoals ik deed?
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_32355581
Uiteraard, mits desbetreffende persoon er maar boos bij kijkt.
For great justice!
  donderdag 17 november 2005 @ 21:26:23 #3
3185 Adelante
To let it go now
pi_32355672
keihard op z'n bek stompen en je beroepen op noodweer

"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 17 november 2005 @ 21:29:45 #4
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_32355786
Normaal gesproken zou ik zeggen nee, maar voor dat soort gasten mag je natuurlijk altijd een uitzondering als je dat wilt.
pi_32355817
Het zit diep he?
pi_32356020
Volgens mij is het criterium dat je 'gepast' geweld mag gebruiken.

Dus als hij jou duwt en je ramt hem total-loss zal je wel fout zitten.

Duw jij terug, en begint hij te rammen, dan mag het weer wel geloof ik.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_32356253
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:35 schreef Calella het volgende:

Hmm, en als hij mis slaat, mag ik 'm dan wel op z'n bek beuken, of moet ik dan ook mis slaan
pi_32356959
quote:
Nee, het criterium is dat je bij noodweer gepast geweld mag gebruiken, mits er geen andere oplossing is.

Iemand 'op z'n bek remmen' valt daar zeker niet onder.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 17 november 2005 @ 22:07:40 #9
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_32357039
quote:
Op donderdag 17 november 2005 21:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
Normaal gesproken zou ik zeggen nee, maar voor dat soort gasten mag je natuurlijk altijd een uitzondering als je dat wilt.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 17 november 2005 @ 22:30:50 #10
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_32357683
Je bent wel erg agressief voor een boomknuffelaar.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_32357920
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:04 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nee, het criterium is dat je bij noodweer gepast geweld mag gebruiken, mits er geen andere oplossing is.

Iemand 'op z'n bek remmen' valt daar zeker niet onder.
Als iemand mij op mijn bek probeert te rammen dan kan je terugrammen zien als noodweer.

Als ze de kans krijgen tegenwoordig schoppen ze je dood.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_32357976
Als je hier een jaar na dato nog steeds mee zit, dat je hem niet hebt geslagen, is het misschien tijd om je agressie op een andere manier te uiten, of contact te zoeken met een psychiater?
pi_32358077
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je hier een jaar na dato nog steeds mee zit, dat je hem niet hebt geslagen, is het misschien tijd om je agressie op een andere manier te uiten, of contact te zoeken met een psychiater?
Nu ik goed nadenk, is het zelfs al 2 jaar geleden, ik kom er maar niet vanaf man
  donderdag 17 november 2005 @ 22:53:51 #14
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_32358437
Ik zou gewoon de straat oplopen en elke willekeurige passant helemaal total loss slaan!
maar hey, dat zou ik doen dan he, als ik jou was. Heb je niet van mij.

Of inderdaad een psych opzoeken.. Achtervolgingswaanzin!
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_32364613
Je mag proportioneel geweld gebruiken bij een bedreigende situatie. Wanneer iemand je duwt, is iemand ko timmeren niet proportioneel.
  vrijdag 18 november 2005 @ 08:57:28 #16
92655 Ferdi81
omdat............
pi_32364758
ligt een beetje aan de situatie, als het echt uit de hand dreigt te lopen zou ik gelijk uithalen, onder het motto "beter geven dan nemen"
  vrijdag 18 november 2005 @ 09:03:19 #17
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32364849
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
Je mag proportioneel geweld gebruiken bij een bedreigende situatie. Wanneer iemand je duwt, is iemand ko timmeren niet proportioneel.
Alleen zie ik in de OP niet staan dat TS hem KO wilt slaan. Een enkele klap om aan de bedreigende situatie een eind te maken mag volgens mij wel. Al vraag ik me dan weer af of de situatie daarmee wel over is. En niet juist uit de hand loopt en heel Fok! een stille tocht moet doen omdat een user dood is geslagen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32367510
quote:

Noodweerexces
pi_32367707
Als je alvorens te stompen formulier E-678 ophaalt bij de regionale instantie die gaat over geweldsdelicten en in tweevoud invult, en laat afstempelen, mag je probleemloos terugstompen, echter enkel indien de aanloop tot deze omstandigheid aantoonbaar er geen andere ruimte op het voetpad open was om langs te passeren en de terugstomp niet tot blijvend letsel leid ....

Overigens het kan meer zin hebben om de gemeentelijke overheid aan te klagen wegens de breedte van de voetpaden, als deze te smal is, kan verantwoordelijkheid voor de gevolgen van botsingen en hieruit ontstane ruzies tussen sociaal minderwaardige klapjosti's bij de gemeentelijke dienst liggen ..
Sowieso, een beetje Gemeente dient gewoon die 14-jarige baviaantjes met losse handjes en 'wat moeje nu'-houding gewoon achter slot-en-grendel te stoppen, of geef ze een opgevoerde scooter en zeg 'natuurlijk kun je probleemloos 90 rijden zonder helm..'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_32367809
Ik had hem doogeschoten, uitgelachen en hard weggerend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Metro2005 op 18-11-2005 11:51:29 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32367969
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:52:00 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 18 november 2005 @ 11:51:53 #22
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_32368180
Terug duwen is voor mietjes! wat the fok! snap ik echt niet zie je 2 mensen ruzie hebben gaan ze elkaar steeds duwen! dat is teken van zwakte en niet aandurven. uiteindelijk gaan ze dan vechten. dus mijn advies is zodra hij jou een keer duwt denkt hij hij duwt me wel trg nee gelijk 3 harde hoeken geven links, rechts en op de neus. klaar!
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:44:22 #23
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_32374869
Nee tuurlijk mag je niet hoeken.

Wat je HAD BEHOREN TE DOEN was natuurlijk stil gaan staan op het voetpad. Dat geeft hun de mogelijkheid OM JOUW HEEN TE LOPEN.

Dan ben jij moreel de winnaar, snap je?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:24:35 #24
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_32381084
Gewoon keihard neerhoeken..!
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:44 schreef hace_x het volgende:
Dan ben jij moreel de winnaar, snap je?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_32381226
Met een beetje groot postuur heb je geen last van dit soort dingen
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')