Hmm, en als hij mis slaat, mag ik 'm dan wel op z'n bek beuken, of moet ik dan ook mis slaanquote:Op donderdag 17 november 2005 21:35 schreef Calella het volgende:
Volgens mij is het criterium dat je 'gepast' geweld mag gebruiken.
Dus als hij jou duwt en je ramt hem total-loss zal je wel fout zitten.
Duw jij terug, en begint hij te rammen, dan mag het weer wel geloof ik.
Nee, het criterium is dat je bij noodweer gepast geweld mag gebruiken, mits er geen andere oplossing is.quote:Op donderdag 17 november 2005 21:35 schreef Calella het volgende:
quote:Op donderdag 17 november 2005 21:29 schreef Martijn_fijn het volgende:
Normaal gesproken zou ik zeggen nee, maar voor dat soort gasten mag je natuurlijk altijd een uitzondering als je dat wilt.
Als iemand mij op mijn bek probeert te rammen dan kan je terugrammen zien als noodweer.quote:Op donderdag 17 november 2005 22:04 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Nee, het criterium is dat je bij noodweer gepast geweld mag gebruiken, mits er geen andere oplossing is.
Iemand 'op z'n bek remmen' valt daar zeker niet onder.
Nu ik goed nadenk, is het zelfs al 2 jaar geleden, ik kom er maar niet vanaf manquote:Op donderdag 17 november 2005 22:40 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je hier een jaar na dato nog steeds mee zit, dat je hem niet hebt geslagen, is het misschien tijd om je agressie op een andere manier te uiten, of contact te zoeken met een psychiater?
Alleen zie ik in de OP niet staan dat TS hem KO wilt slaan. Een enkele klap om aan de bedreigende situatie een eind te maken mag volgens mij wel. Al vraag ik me dan weer af of de situatie daarmee wel over is. En niet juist uit de hand loopt en heel Fok! een stille tocht moet doen omdat een user dood is geslagen.quote:Op vrijdag 18 november 2005 08:47 schreef Alicey het volgende:
Je mag proportioneel geweld gebruiken bij een bedreigende situatie. Wanneer iemand je duwt, is iemand ko timmeren niet proportioneel.
Noodweerexcesquote:Op donderdag 17 november 2005 21:35 schreef Calella het volgende:
Dus als hij jou duwt en je ramt hem total-loss zal je wel fout zitten.
Duw jij terug, en begint hij te rammen, dan mag het weer wel geloof ik.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:44 schreef hace_x het volgende:
Dan ben jij moreel de winnaar, snap je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |