abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32830940
Hey! Hou het topic eens cool
Life sucks
pi_32878833
Ik ga per 1 april ook op een AIESEC stage, en heb ook Zuid Amerika in gedachten. Ga morgen solliciteren voor 2 stages in Peru, ééntje in Costa Rica en eentje in Bolivia. Helaas hebben ze op het moment niks in Argentinië waar ik voor in aanmerking kom (native Spaans vereist).

Maakt me eigenlijk geen zak uit waar ik heen ga ... heb er sowieso zin in
  woensdag 7 december 2005 @ 11:48:09 #78
125688 sweet-lady
as sweet as i can be
pi_32886753
ik zou mexico nemen is wel niet helemaal zuid-amerika, maar wel een ontzettend mooi land
ik ben zondag terug gekomen van 3 weken rondreizen in dat gebeid en tis echt een aanrader. je hebt er van alles van bergentoppen tot tropische regenwouden en een erg aangename kust.
zou zeggen denk er over na heb je nog vragen hoor ik het wel groetjes
>>>>>>>SEE YOU AT FOK<<<<<<<<
pi_32894184
Hik: hoe ben je aan dat vrijwilligerswerk gekomen? Wat heeft dat gekost?

Ik zit erover te denken, ongeacht waar ik met AIESEC terecht kom, om 2 ŕ 3 maanden in Argentinië door te brengen om het Spaans echt te leren (op dit moment is het heel basic). Maar ik vroeg me af: hoe zit het met het accent?

Ik weet dat dat anders is. Ik ken een hoop Spanjaarden die me verteld hebben dat Spaanse vrouwen op kerels vallen met een Argentijns accent , dus da's ook positief. Maar hoe groot is het verschil? Ben je onverstaanbaar (zie Zwitsers Duits tegenover Duits Duits), of is het meer Vlaams versus Nederlands?

[ Bericht 4% gewijzigd door Knakker op 07-12-2005 16:29:46 ]
pi_32895695
Het laatste
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32902951
quote:
Op woensdag 7 december 2005 16:16 schreef Knakker het volgende:
Hik: hoe ben je aan dat vrijwilligerswerk gekomen? Wat heeft dat gekost?

Ik zit erover te denken, ongeacht waar ik met AIESEC terecht kom, om 2 ŕ 3 maanden in Argentinië door te brengen om het Spaans echt te leren (op dit moment is het heel basic). Maar ik vroeg me af: hoe zit het met het accent?

Ik weet dat dat anders is. Ik ken een hoop Spanjaarden die me verteld hebben dat Spaanse vrouwen op kerels vallen met een Argentijns accent , dus da's ook positief. Maar hoe groot is het verschil? Ben je onverstaanbaar (zie Zwitsers Duits tegenover Duits Duits), of is het meer Vlaams versus Nederlands?
schijnt wel 1 van de meest afwijkende accenten te hebben, volgens maat van mij zeggen ze waar je normaal yo zegt, djo en bijvoorbeeld pollo = posjo , maarja of dit waar is weet ik ook niet 100 % zeker
Life sucks
  zaterdag 10 december 2005 @ 10:50:18 #82
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32965815
Argentijns Spaans is wel vrij anders. Het is niet alleen een ander accent, maar ook veel andere woorden. Maar niet onoverkomelijk.

Mijn vrijwilligerswerk heb ik zelf geregeld, via via. Heeft me niets gekost, op gewoon kosten voor levensonderhoud na natuurlijk. Maar dat is vrij uitzonderlijk. Ook scheelde het dat ik al behoorlijk goed spaans sprak.

Nicaragua is sowieso een aanrader vanuit Costa Rica. Het is een fantastisch land met een stuk minder toeristische invloeden dan CR. Zoek anders ook even op "Nicaragua".
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_32969640
Elk Zuidamerikaans land heeft wel z'n eigen typische woorden. Ik vind het meevallen met het Argentijnse Spaans, goed te verstaan. Beter dan het Boliviaanse Spaans bijvoorbeeld.

Het grootste kotsaccent is nog altijd het Spaans van Spanje.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 10 december 2005 @ 14:44:37 #84
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_32970839
Dan hangt het er net vanaf waar je bent begonnen met Spaans leren waarschijnlijk. Boliviaans Spaans (zolang niet gesproken door mensen voor wie het de tweede taal is) wordt net als Peruaans Spaans door veel mensen gezien als het meest "zuivere" Spaans, in die zin dat ieder land wel zo z'n eigen woorden heeft, maar dat de uitspraak in deze twee landen vrij "normaal" is: er worden geen halve worden afgebroken of aan elkaar verbonden bijvoorbeeld.
Ik heb zelf ook wel een zwak voor Argentijns. Het meeste moeite heb ik met Chilenen (die de neiging hebben van een zin één woord te maken) en Venezolanen kunnen ook onverstaanbaar zijn, omdat ze er zo trots op zijn met 120 km/u te spreken... Cubaans (m.n. oost) vind ik wel komisch, maar het is natuurlijk geen móói Spaans.

Iedere streek heeft weer z'n eigen ding... (Ik was er nooit zo weg van, maar ook binnen Spanje zelf komen mooie varianten voor)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:07:16 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32971400
Ik vind het Spaans in Spanje ook minder mooi klinken dan in de Zuid Amerikaans landen waar ik ben geweest. Een beetje zo'n klank van iemand waarvan het kunstgebit los zit

Maar verder heb ik er natuurlijk geen verstand van.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_32971430
Ik zal het allemaal onthouden, bedankt zo ver iig
pi_32973592
In Peru scheelt het ook veel volgens mij waar in het land je bent. Tenminste, voor mijn gevoel. Het Spaans dat men in Lima spreekt is over het algemeen vrij zuiver, maar in Huanuco of Trujillo spreken ze weer 'n heel ander Spaans. In Lima verschilt het ook wel per wijk een beetje, maar da's hetzelfde als hier in Nederland met de verschillende dialecten die ook per stad wat verschillen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33199821
Heb een traineeship aangeboden gekregen in Cochabamba, Bolivia... wat kunnen jullie me daarover vertellen?
  maandag 19 december 2005 @ 11:38:50 #89
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33213506
Leuk!
Ik vond Cochabamba niet een heel bijzondere stad vanuit toeristenoogpunt, maar vaak zijn dat soort steden júist leuk om een poosje te wonen. Cochabamba ligt zo'n beetje op de grens van de twee Bolivia's: het hoogland en het laagland. Twee heel verschillende delen, cultureel gezien. Bovendien is het een interessante tijd om in Bolivia te zitten, met de Evo Morales als nieuwe president.

Wat voor soort traineeship is het?
  maandag 19 december 2005 @ 12:39:53 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_33214586
Cochabamba staat bekend om het lekkere klimaat (niet het koude hooggebergte, niet het plakkerige regenwoud, maar net lekker tussenin)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_33214621
Echt veel gezelliger zal het er niet op worden met Evo Morales als nieuwe president vrees ik.
pi_33215047
In eerste instantie was ik op zoek naar een development traineeship in Z-A, waarbij je jezelf dus 'nuttig' maakt zeg maar. De projecten gaan van het werken in een weeshuis tot het het in kaart brengen en analyseren van stadsproblematiek in de arme wijken van grote steden. Dat soort dingen lijken me echt superleuk om een paar maanden te doen, en daar heb ik in eerste instantie ook op georienteerd.

Maar de naam 'development' zegt het al: je hebt te maken met mensen die alléén hun moedertaal spreken, dus zoeken ze mensen die het Spaans reeds goed beheersen. En daarvoor kom ik op het moment gewoonweg niet in aanmerking; mijn Spaans is nog in een pril stadium. Ik kan eenvoudige Spaanse teksten zonder problemen begrijpen, maar daar houdt het vooralsnog mee op.

Maar ik wil tóch naar Z-A. Deze traineeship is bij een middelgroot consultancy bureau (40 man geloof ik) dat zich bezig houdt met advisering m.b.t. operationele processen en organisatiestructuren. Het sluit goed aan bij mijn universitaire opleiding, dus dat vind ik ook nog wel interessant. De voertaal is Engels (wat ik vloeiend beheers), dus de taal vormt voor hun geen barričre. En doordat ik wel in een Spaanstalig land terechtkom en in contact zal komen met Spaanstalige mensen/studenten, denk ik dat ik genoeg gelegenheid heb om de taal te leren.

Ik heb twee dingen waar ik wat over aarzel:
- Ze zoeken iemand voor 8 maanden; ik vind dat gevoelsmatig eigenlijk wat te lang. Maar aan de andere kant is het een mooie uitdaging natuurlijk; ik zal me heus niet vervelen en ben sociaal vaardig (al zeg ik het zelf).
- De vergoeding is ongeveer 2200 'boliviano's' per maand. Het gaat me absoluut niet om het geld maar wil mezelf ter plekke wel van een bed en eten kunnen voorzien, en wat ik zo 1-2-3 op internet kan vinden gaat dat niet lukken voor dat bedrag. Enig idee daarover?
pi_33215103
275 dollar ongeveer, dat lijkt me redelijk tot goed voor een traineeship in Bolivia. Wel even afwachten wat er allemaal gaat gebeuren natuurlijk. (Inflatie?)

Een Boliviaan zal van dat bedrag prima rond kunnen komen, voor een Europeaan is het een stuk lastiger, zelfs als alles spotgoedkoop is.
pi_33215150
Ticket wordt betaalt?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33215203
Nee, ticket wordt niet betaald maar dat vind ik geen probleem.
pi_33215300
Kost je wel pak hem beet 150 euro per maand dat je er bent. Dan hou je nog 80 dollar ongeveer over om van te leven
  maandag 19 december 2005 @ 13:40:20 #97
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_33215717
Acht maanden is een mooie tijd denk ik. Genoeg tijd om te kunnen wennen, een idee krijgen van hoe het in elkaar zit en iets nuttigs te kunnen doen. Kortere stages blijven vaak steken bij de eerste twee dingen.

275 dollar is denk ik een héle redelijke vergoeding (ik kreeg destijds 50 dollar! ). Ik denk niet dat je elders kans hebt op meer. Hoewel Bolivia erg goedkoop is, is de kans groot dat je wel wat meer uit zult geven dan dat. Als je daar eenmaal zit ga je natuurlijk toch vaker dingen doen en zien en dat kost nu eenmaal geld. Ik zou het er zeker niet om laten: nu een beetje geld sparen, of eventueel lenen, is het dubbel en dwars waard!
Vraag eventueel het bedrijf waar je gaat werken of zijn kunnen helpen met het zoeken naar woonruimte. Scheelt vaak nog in de prijs. Zou wel vragen om een plek waar je ook zelf kan koken (dat is in LA niet overal vanzelfsprekend), dan hoef je niet 8 maanden lang uit eten...
pi_33219537
Net op Euronews was er nog een stukje over Evo Morales. Als die halve zool dat land moet gaan regeren...

Het is echt 'n zwakzinnige cholo-uitvoering van Chavez.
pi_33221270
Ook leuk. Gas gaan naturaliseren dat niet van jou is
  maandag 19 december 2005 @ 19:50:02 #100
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33223687
Dat kan alleen een nationalistische indiaan verzinnen.
Hup, aan het werk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')