abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32339163
als een gezin in 1 jaar 3800 kwh gebruikt, hoeveel kw is dat dan??
pi_32339176
Vermenigvuldigen met het aantal uur dat er in een jaar zit.

WFL >>> SES
  donderdag 17 november 2005 @ 12:06:31 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32339210
In kwh zit een tijdsfactor. Als ze hun hele jaarverbruik in 1 uur zouden verbruiken zou het 3800kw zijn. Daarom kun je het zonder extra info niet goed omrekenen.

Wat wil je ermee?
Vampire Romance O+
pi_32339224
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:05 schreef Alicey het volgende:
Vermenigvuldigen met het aantal uur dat er in een jaar zit.
Zullen we het maar delen door het aantal uur wat er in een jaar zit?

Maar gemiddeld is het dus 3800KW/u / (365dagen*24uur) = 434 Watt wat er verbruikt word.
pi_32339251
het aantal kw wat eruit moet komen is over een heel jaar genomen
pi_32339273
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:07 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zullen we het maar delen door het aantal uur wat er in een jaar zit? ;-)
Doe maar niet .
KWh is Kilo Watt Uur.
Dwz. Aantal Kilowatt wat apparaat X in een uur verbruikt.
Al hoop ik niet dat de TS 33288000 KW moet betalen

Of heb ik mijn Natuurkunde iets te grondig geremoved na het behalen van mijn Diploma .
pi_32339372
Nee idd zoals blieblie zegt het is kilowatt * uur niet gedeeld door uur... dusch
pi_32339418
Dat zie je toch direct aan de eenheden?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_32339485
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:13 schreef Singa het volgende:
Nee idd zoals blieblie zegt het is kilowatt * uur niet gedeeld door uur... dusch
Het woord zegt het toch al zelf??! Kilo-watt-uur ofwel het aantal kilowatt (=1000 Watt) * het aantal uren.
Dus als je wilt weten hoeveel je gemiddeld hebt verbruikt in een jaar moet je het aantal kilowattuur delen door het aantal uur waarover je dit bedrag hebt gehaald...

Daarom betaal je ook het aantal kilowattuur, het aantal kilowatt zou dus een beetje onzin zijn....
pi_32339564
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Het woord zegt het toch al zelf??! Kilo-watt-uur ofwel het aantal kilowatt (=1000 Watt) * het aantal uren.
Dus als je wilt weten hoeveel je gemiddeld hebt verbruikt in een jaar moet je het aantal kilowattuur delen door het aantal uur waarover je dit bedrag hebt gehaald...

Daarom betaal je ook het aantal kilowattuur, het aantal kilowatt zou dus een beetje onzin zijn....
energy (kWh) = power (kW) × time (h)

even geript van hit 3 van google:
http://www.gcse.com/energy/kWh.htm

Al zegt dit in de top 10 hits elke keer wat anders:
http://www.google.nl/search?hs=aVM&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&q=wat+is+kwh&btnG=Zoeken&meta=

.
Ik denk dat we allebei gelijk hebben .
pi_32339582
Eigenlijk is Kilowattuur een beetje vreemd; da's gewoon een Joule. Net als bijvoorbeeld op batterijen over Ampere-uur wordt gesproken, da's gewoon Coulomb. Of dat men nog steeds calorieen gebruikt, dat vind ik ook wat raar...

Een vermogen is natuurlijk een energie per tijdseenheid. Dus een energie is een vermogen maal een tijdseenheid. En dat is wat " wattuur" uitdrukt: 1 uur maar 1 Joule per seconde, en dat is dus 3600 Joule.
pi_32339626
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:04 schreef Poogie het volgende:
Gemiddeld gebruik je dan continue 443 Watt. Dus gelijk aan een speciaal apparaat dat precies 443 watt gebruikt en het hele jaar door dag en nacht aan staat.

Als je 's nachts slaapt en niets aan hebt staan, en je slaapt 12 uur en je wekker is een opwindwekker blijft er per dag twee keer zoveel over = een gemiddeld gebruikt per dag van een apparaat van 886 Watt dat precies 12 uur aan staat.
  donderdag 17 november 2005 @ 12:22:06 #13
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_32339642
kWh = 1 uur lang 1 kW verbruiken, dus 3600s*1kW = 1kWh. Alleen kan je kWh niet in kW omrekenen, hooguit in een gemiddeld verbruik. kWh is namelijk een hoeveel energie en kW is een vermogen (energie per tijdseenheid). De bedoeling is dus, neem ik aan, het gemiddelde verbruik van het gezin gedurende het jaar te berekenen.

En het antwoord is, zoals van Oekelen zei, 434Watt.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_32339649
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:19 schreef blieblie het volgende:

[..]

energy (kWh) = power (kW) × time (h)

even geript van hit 3 van google:
http://www.gcse.com/energy/kWh.htm

Al zegt dit in de top 10 hits elke keer wat anders:
http://www.google.nl/search?hs=aVM&hl=nl&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-US%3Aofficial_s&q=wat+is+kwh&btnG=Zoeken&meta=

.
Ik denk dat we allebei gelijk hebben .
Inderdaad we bedoelen hetzelfde alleen leggen we het iets anders uit

Wat ik zeg is dus dat als je het gemiddelde verbruik wilt weten je het aantal KWu moet delen door het aantal uur om tot een gemiddelde wattage te komen.
KWu / u == KW
pi_32339768
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:04 schreef Poogie het volgende:
kwh geeft een verbruik aan. Als een apparaat 400 watt verbruikt, dan is dat 0,4 kwh (per uur)

eigenlijk hebben ze 3800 kw/ jaar verbruikt.

wat is de vraag precies ?
de kostprijs is altijd in euro/kwh opgeven
pi_32339932
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Zou je zeggen (is ook meestal zo), maar kmh wordt wel vaak geschreven voor km/h, dus het is niet altijd even duidelijk.
pi_32339994
dankuwel hier heb ik wat aan
pi_32340011
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:25 schreef rabartels het volgende:

kwh geeft een verbruik aan. Als een apparaat 400 watt verbruikt, dan is dat 0,4 kwh (per uur)

eigenlijk hebben ze 3800 kw/ jaar verbruikt.

wat is de vraag precies ?
de kostprijs is altijd in euro/kwh opgeven
je bedoelt 3800 kWh/jaar = (kJ/s)*h/jaar... J per tijdseenheid (->watt = J/s)

kw/jaar zou betekenen dat je Joule per tijdseenheid in het kwadraat zou hebben verbruikt

kWh is een vergelijkbare eenheid met Joule: hoeveelheid energie; Watt is een eenheid voor energie verbruik per tijdseenheid

[ Bericht 4% gewijzigd door Singa op 17-11-2005 12:42:55 ]
pi_32340130
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:31 schreef Singa het volgende:

[..]

Zou je zeggen (is ook meestal zo), maar kmh wordt wel vaak geschreven voor km/h, dus het is niet altijd even duidelijk.
Het is net andersom, km/h wordt vaak geschreven als kmh.
Inderdaad redelijk irritant dat mensen niet snappen dat die lettertjes achter een getal ook nog daadwerkelijk ergens voor staan..
pi_32340180
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:37 schreef vanOekelen het volgende:

[..]

Het is net andersom, km/h wordt vaak geschreven als kmh.
Inderdaad redelijk irritant dat mensen niet snappen dat die lettertjes achter een getal ook nog daadwerkelijk ergens voor staan..
Dat zeg ik toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')