abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32327261
Hey beste fokkers,

Sinds enige tijd spookt het idee in ons hoofd om een smartshop/webshop te openen. We willen dan ook een een businessplan schrijven. Deze hebben we al van de rabobank gedownload maar toch zit ik met een groot aantal vragen. We zijn 2 studenten van 18. Zou het verstandig zijn om iets dergelijks te beginnen, word je niet hard uitgelachen bij de bank als je met zoiets aankomt en kom je uberhaupt wel voor een lening in aamerking? Wat zou je allemaal nodig hebben om iets dergelijks op te zetten. En ik neem aan dat je je ook moet inschrijven bij de kamer van koophandel. En waar zou het uberhaupt onder vallen, BV, NV, iets anders?

Graag serieuze reacties, en als dat niet kan, post dan gewoon niets
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_32327697
Ik denk dat je voor een smartshop een vergunning nodig hebt - geldt er niet een beleid om de groei van het aantal smartshops te bevriezen?

Maar weet je wat jij moet doen? Eerst even langs de kvk
Serieus - daar kunnen ze je iig alles over vergunningen, businessplannen en rechtsvormen vertellen.
Unox, the worst operating system.
pi_32327751
Helaas had ik de open dag van de KvK gemist door omstandigheden, maar goed, we waren al van plan om daarheen te gaan. Moet je niet eerst telefonisch een afspraak maken, of kun je er zo heen. Gezien het tijdstip kan ik daar op dit moment niet achterkomen.

-edit-

De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister. Deze criteria zijn ontleend aan uitspraken, die een rechter in het verleden heeft gedaan.

1. de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';
2. de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;
3. de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;
4. de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;
5. de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;
6. er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.

[ Bericht 66% gewijzigd door t0y op 16-11-2005 22:19:36 ]
Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
pi_32328205
Er zijn bij de kvk specifieke seminars over bijv ondernemingsplannen, voor hele schappelijke prijzen. Maar je kan ook een afspraak maken met een consulent. Op www.kvk.nl staat ook al de nodige informatie.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:31:04 #5
121591 fokraiser
sick and twisted
pi_32328389
leuk plan hoor!
kijk eerst eens naar je marktpositie, is er veel concurentie in de omgeving? Hoe denk je mensen te kunnen overtuigen om naar jou smartshop te komen. Dit zijn belangrijke punten van een business plan.
Maar ook hoe je een garantie voor jezelf kunt bieden in zodat je vaste inkomsten hebt waar je van kunt leven, heb je bv een bijbaantje e.d.

Veel succes iig!

(edit) em leeftijd zou niet mogen uitmaken, zolang je plan maar goed doordacht is. Dan komt de bank en andere zaken vanzelf wel.
-«your'e walking in my shadow»-
pi_32328476
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:31 schreef fokraiser het volgende:
(edit) em leeftijd zou niet mogen uitmaken, zolang je plan maar goed doordacht is. Dan komt de bank en andere zaken vanzelf wel.
Wat voor diploma's zijn er vereist?
pi_32328488
Serieuze reaktie:

Ga iets doen waar geld mee te verdienen valt....niet wat je leuk vindt.

Bij de smartshops waar ik een enkel keertje kom heb ik nou niet bepaald de indruk dat ze geld verdienen...

En gezien je vraag of dit onder een BV, NV of iets anders valt zou ik een KVK bezoekje of enig onderzoek op internet zeker aanraden....
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_32328577
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:33 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Serieuze reaktie:

Ga iets doen waar geld mee te verdienen valt....niet wat je leuk vindt.

Bij de smartshops waar ik een enkel keertje kom heb ik nou niet bepaald de indruk dat ze geld verdienen...
Maar je hebt wel een punt, de meeste smartshops waar ik kom zitten ze maar een beetje passief achter zo'n toonbank, en krijg ik het idee dat er vrijwel niemand komt... Daarom is een webwinkel misschien ook wel verstandiger Veel breder publiek, valt beter te promoten, en ja, het is anoniem...
pi_32328630
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:37 schreef t0y het volgende:

[..]

En waar valt geld in te verdienen, volgens jou? Maar je hebt wel een punt, de meeste smartshops waar ik kom zitten ze maar een beetje passief achter zo'n toonbank, en krijg ik het idee dat er vrijwel niemand op een dag komt... Daarom is een webwinkel misschien ook wel verstandiger Veel breder publiek, valt beter te promoten, en ja, het is anoniem...

Dus je koopt je paddo's in een winkel waar niemand op een dag komt en dacht...dat wil ik ook wel

pi_32329114
Nee, het oorspronkelijke plan was een webshop, maar toen dachten we van misschien is het ook handig om ook een afhaalcenter te openen.We dachten eigenlijk meer aan een industrieterrein en niet ergens midden in een stad.
pi_32329213
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:55 schreef t0y het volgende:
Nee, het oorspronkelijke plan was een webshop, maar toen dachten we van misschien is het ook handig om ook een afhaalcenter te openen.We dachten eigenlijk meer aan een industrieterrein en niet ergens midden in een stad.
Zou ook niet midden in de stad gaan zitten....straks wordt het nog druk.

Even heel serieus....blijf lekker studeren en denken.....dit plan komt echt niet goed.
pi_32329298
De smartshops in Bergen op Zoom verdienen volgens mij 80% van hun winst door verkoop van wiet en explosion onder te toonbank
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_32329379
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:58 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Zou ook niet midden in de stad gaan zitten....straks wordt het nog druk.

Even heel serieus....blijf lekker studeren en denken.....dit plan komt echt niet goed.
Leuk dat je je mening zo goed onderbouwd. Geweldig man.
pi_32329451
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:03 schreef t0y het volgende:

[..]

Leuk dat je je mening zo goed onderbouwd. Geweldig man.
Wat wil je horen dan?

Je komt wel eens in een smartshop...ziet de verkoper de hele dag uit z'n neus eten en dat lijkt jou ook wel wat maar dan niet midden in de stad maar op een industrieterrein.

Heb je enig idee hoe verschrikkelijk dom jouw plan is?

Moet ik dat echt onderbouwen?
pi_32329550
Bovendien schijn jij geen enkel idee te hebben waar smartshops en growshops hun geld mee verdienen.

Nee...dat is NIET met ephedra of 600 Watt lampen.
pi_32329618
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:09 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Bovendien schijn jij geen enkel idee te hebben waar smartshops en growshops hun geld mee verdienen.

Nee...dat is NIET met ephedra of 600 Watt lampen.
Vertel vertel *naief kijkt*
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32329784
Wat betreft de ondernemingsvorm, sowieso geen BV of iets dergelijks natuurlijk. Tenzij jij even 18 000 euro startkapitaal kunt optrommelen.

Maak er maar een eenmanszaak van of iets dergelijks.

Ten tweede denk ik dat je moeilijkheden bij de bank zult gaan krijgen. Maar de vraag is, in hoeverre heb je die bank nodig. Wat ben je van plan allemaal precies. Ik las dat je een businessplan wilt maken, leuk maar een businessplan dat je downloadt van de Rabobank site? Of heb ik het verkeerd gelezen ofzo?

Ten derde: succes!
pi_32329968
ohja, een eenmanszaak mag natuurlijk meer medewerkers hebben dan 1 he

het nadeel hiervan is dat als je verlies draait, dat je je eigen spul ook kwijt kunt raken, en niet alleen je shopje.
pi_32329976
zou ook VOF kunnen zijn toch? Aangezien hij steeds over WE spreekt..
pi_32333294
Hmmm, eigenlijk is het misschien niet zo verstandig om te doen. Toch wil ik jullie bedanken voor jullie reacties
pi_32336924
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:00 schreef Et-Cetera het volgende:
De smartshops in Bergen op Zoom verdienen volgens mij 80% van hun winst door verkoop van wiet en explosion onder te toonbank
Is dat nog steeds zo? Dan ga ik vandaag eens even kijken. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32336932
Schop naar WGR.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_32348100
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:22 schreef erikkll het volgende:
zou ook VOF kunnen zijn toch? Aangezien hij steeds over WE spreekt..
Lijkt me niet verstandig, je moet iemand wel 110% vertrouwen wil je met diegene een VOF beginnen, omdat je elkaar vreselijk kan naaien.
pi_32351756
quote:
Op donderdag 17 november 2005 17:12 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Lijkt me niet verstandig, je moet iemand wel 110% vertrouwen wil je met diegene een VOF beginnen, omdat je elkaar vreselijk kan naaien.
zou kunnen, ik heb 1 jaartje management & organisatie gehad op de havo

meer weet ik er ook niet van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')