abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32421922
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:20 schreef joshus_cat het volgende:

Simpelweg de lijn doortrekken die je op www.cbs.nl kunt vinden.
want zoals het was, zal het ook blijven gaan Jij denkt zeker ook dat de huizenprijzen de komende 10 jaar nog eens verdubbelen........simpelweg de lijn doortrekken
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_32422172
quote:
Op zondag 20 november 2005 11:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Je zou ook het leger kunnen inzetten om huizen te bouwen.
ja en dan sturen we de bouwvakkers naar Irak
pi_32422206
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:43 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

want zoals het was, zal het ook blijven gaan Jij denkt zeker ook dat de huizenprijzen de komende 10 jaar nog eens verdubbelen........simpelweg de lijn doortrekken
Ik heb 't over huishoudens, niet over woningprijzen

Voor korte-termijnschattingen kun je best 'n aardig eind komen met 'de lijn doortrekken'. Als je ziet dat 't aantal huishoudens in de afgelopen tien jaar per jaar toeneemt met 50.000 (ik noem maar een getal), dan is 't vrij waarschijnlijk dat je over vijf jaar met 200.000 tot 300.000 extra huishoudens zit. Om wat meer zekerheid te krijgen of 't 200.000 dan wel 300.000 huishoudens zijn kun je kijken naar de opbouw van de demografie, of naar het aantal echtscheidingen, of nog zo wat van die dingen...

Om door te gaan: Als 't aantal huishoudens per jaar met 50.000 stijgt, dan is 't in ieder geval niet waarschijnlijk dat 't van het ene op 't andere jaar veranderd in een afname van 50.000 huishoudens.

Maar ja, wat blaten op een forum is veel makkelijker he?
pi_32422778
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:55 schreef joshus_cat het volgende:

Ik heb 't over huishoudens, niet over woningprijzen
Snap je echt niet dat ik die huizenprijzen als voorbeeld geef om jou in te laten zien dat je niet zomaar de lijn "simpelweg kunt doortrekken"?
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:55 schreef joshus_cat het volgende:

< hoop natte vinger werk>

Maar ja, wat blaten op een forum is veel makkelijker he?
Je geeft het CBS als bron toen ik vroeg waar je die prognose vandaan haalde. Nu kom je er zelf ook achter dat die cijfers alleen van het verleden beschikbaar en ga je allerlei "als dit dan dat" verhaaltjes ophangen. Blaten houdt in "ongefundeerd wat in de rondte roepen".......precies wat jij doet.

Maargoed, ontopic weer
pi_32423092
quote:
Op zondag 20 november 2005 11:39 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Huizen bouwen is helemaal niet nodig, de bevolking neemt niet toe de komende tijd. De enige huizen die nodig zijn, zijn bejaardenhuizen. ................in dit tempo een beetje doorbouwen is meer dan voldoende.
Zit u al in een groot afbetaald huis en wilt u niet dat er wat meer bijgebouwd wordt?

Er is in nederland al jaren een structureel tekort van 100.000 woningen. En nu moeten die babyboomers opeens gaan roepen dat er geen woningen bij hoeven te komen ivm met de vergrijzing. Laat de overheid dan er eerst voor zorgen dat er op dit moment voldoende woningen zijn.

Als ik dan toch aan het doorredeneer ben, dan hoeven we op dit moment dus die arbeiderswijken niet plat te gooien om de woningdichtheid met 50% te verminderen, want als we dan nu in de buitengebeiden wat grote huizen erbij bouwen, dan kunnen we volgens jou voorspelling van de vergrijzing wel over 10 tot 20 jaar al die huizen in de arbeiderswijken zonder verzet plat gaan gooien, omdat er dan toch niemand meer woont.
pi_32423205
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:32 schreef Basp1 het volgende:

Zit u al in een groot afbetaald huis en wilt u niet dat er wat meer bijgebouwd wordt?
le-zen
quote:
Op zondag 20 november 2005 11:39 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
..........in dit tempo een beetje doorbouwen is meer dan voldoende.
pi_32423373
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:21 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

Snap je echt niet dat ik die huizenprijzen als voorbeeld geef om jou in te laten zien dat je niet zomaar de lijn "simpelweg kunt doortrekken"?
Je hoeft mij niets 'in te laten zien'. Dat jij niet snapt dat huizenprijzen en maatschappelijke trends twee totaal verschillende dingen zijn, met totaal verschillende tijdconstantes is jouw probleem. De rente kan theoretisch gezien van 3 naar 6% in een jaar tijd, en zoiets heeft een direct effect op de huizenprijzen. Zie amerika. Individualisering is een veel langzamer proces, wat je veel minder makkelijk kan beinvloeden.
quote:
Je geeft het CBS als bron toen ik vroeg waar je die prognose vandaan haalde.
Oh, je zult bij het CPB vast wel notities kunnen vinden waarin voorspellingen worden gegeven van het aantal huishoudens, en zelfs wel de woningprijzen. Maar ik verwacht dat je die niet gaat opzoeken, en nog minder dat je ze gaat lezen, want ze zullen vast niet bij je mening passen. Zoals ik al zei: het is veel makkelijker om op een forum wat te blaten.
quote:
Nu kom je er zelf ook achter dat die cijfers
Leer jij eerst eens netjes discussieren. Dahag.
pi_32423569
Ik ben degene die om de bron van de prognose vraagt die jij beweert, en een uur later zeg je dat die er vast wel ergsns zullen zijn. Top
pi_32423613
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:35 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

le-zen
http://www.excelerate2win(...)c4d1653cb27410590dd5

Lees dit 3 jaar oude rapport dan eerst eens door, dan praten we weer verder.
pi_32423745
quote:
Op zondag 20 november 2005 13:48 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
Ik ben degene die om de bron van de prognose vraagt die jij beweert, en een uur later zeg je dat die er vast wel ergsns zullen zijn. Top
Welk gedeelte van 'leer eens netjes discussieren' begrijp je niet?
pi_32424167
quote:
Zie je dat Joshus Cat, dit is nou wat ze noemen "een bron"
pi_32424399
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:07 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Zie je dat Joshus Cat, dit is nou wat ze noemen "een bron"
En ik neem aan dat je het ook gelezen hebt? Of neem je je die moeite maar niet. Als je de executive summary leest zou dat al heel wat zijn.
pi_32424413
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:07 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

dit is nou wat ze noemen "een bron"
Le-zen dan, blaataap.
pi_32424664
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:17 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Le-zen dan, blaataap.
"Ja maar, ja maar! Deze bron laat helemaal geen 50% prijs dalingen zien binnenkort!"

Dusch.
pi_32424765
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:17 schreef _Arthur het volgende:

En ik neem aan dat je het ook gelezen hebt?
Tuurlijk heb ik het gelezen. Ik vroeg slechts om een bron, iets wat Josus niet kon vinden en Basp wel. Zo ben ik tevree
pi_32424805
* DIENSTMEDEDELING*

Heren, dames, whatever: users!

Ik vind het op zich al een uitgekauwd topic, maar dat is niet de reden waarom ik het topic zou willen sluiten.
Wat wel een reden zou kunnen zijn, is dat hij een tijdje gesloten wordt (en geschoond), is de manier van discussieren op dit moment. Ik weet het: het is een pittig te bediscussieren onderwerp, maar doe gewoon even normaal tegen elkaar.

Dank u voor uw aandacht

* EINDE DIENSTMEDEDELING*
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32425330
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:29 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Tuurlijk heb ik het gelezen. Ik vroeg slechts om een bron, iets wat Josus niet kon vinden en Basp wel. Zo ben ik tevree
Hoe kan jij tevreden zijn met een rapport dat niet zegt dat de huizenprijzen met 50% gaan dalen? Maar dat er juist nog meer druk komt op het midden en lage segment?
pi_32425766
quote:
Op zondag 20 november 2005 14:51 schreef _Arthur het volgende:

Hoe kan jij tevreden zijn met een rapport dat niet zegt dat de huizenprijzen met 50% gaan dalen? Maar dat er juist nog meer druk komt op het midden en lage segment?
Ik ben tevreden dat ik een bron heb mbt een prognose van het aantal huishoudens. Daar sloeg mijn tevrdenheid op, beetje zielig dat je dat niet kon vatten.

Ik blijf, en velen met mij (maar ook velen niet ) van mening dat op dit moment alle factoren wijzen op een scherpe prijsdaling de komende tijd. Rente en HRA zijn hierin de het belangrijkste.
pi_32432551
quote:
Op zondag 20 november 2005 15:06 schreef Strix--Nebulosa het volgende:

[..]

Ik ben tevreden dat ik een bron heb mbt een prognose van het aantal huishoudens. Daar sloeg mijn tevrdenheid op, beetje zielig dat je dat niet kon vatten.
Beetje zielig van jezelf dat je dat 'zielig' vind.
quote:
Ik blijf, en velen met mij (maar ook velen niet ) van mening dat op dit moment alle factoren wijzen op een scherpe prijsdaling de komende tijd. Rente en HRA zijn hierin de het belangrijkste.
Zie, toch dat mooie docje in die 'bron' waar je zo tevreden mee was niet gelezen. Aangezien er niets op wijst dat er ook maar een scherpe (of uberhaupt) prijsdaling inzit de komende tijd. HRA is namelijk -zeker- niet de enige factor die huizenprijzen beinvloed. Lees die mooie bron van E&Y nu maar, daar staan de andere factoren in vermeld.
pi_32458630
........... na de rentestijging, HRA die wordt afgeschaft, aankomende vergrijzing, ook nog eens een explosie van nieuwe huizen ............ Let the crash begin ... herstel, Let the crash continue

-----------------------------------------------------------------

CBS: fors meer nieuwe huizen

Uitgegeven: 21 november 2005 10:38
VOORBURG - Nederland bouwt dit jaar harder door dan vorig jaar. In de eerste negen maanden van 2005 zijn 36.000 nieuwe huizen opgeleverd. Dat is 15 procent meer dan in dezelfde periode in 2004, bleek maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Vooral in Zuid-Holland en Gelderland schieten de nieuwe huizen als paddenstoelen uit de grond. In de twee provincies was de toename met 1800 en 1100 nieuwe woningen meer het grootst. In Groningen, Drenthe en Noord-Brabant werden tot nu toe juist minder huizen gebouwd dan vorig jaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')