Dit komt niet van mij,
![]()
toen mijn nichtje ons uitnodigde om langs te komen toen ze net een jaar afgerond had op oxford had ik de kans een leraar te spreken erover. Die vertelde me dat, zoals k hierboven al vertelde.
En natuurlijk, we spreken over overgebleven troepen.
voor politieke personen, kritieke posten, economisch belangrijke plaatsen als ziekenhuizen, sommige fabrieken van wapen producenten, en militaire plus enkele civiele belangrijke controle centra en 10% van de bevolking was een ondergronds toekomen.
Dit wist zelfs de CIA en er zijn foto's en film van.
Tot de mid jaren 60 was de soviet nucleaire doctrine inhoudenlijk dat de sovjet unie plus de warschau pact landen in geval van oorlog meteen overzou gaan in wereldwijde uitwisseling van ICBM's.
dit is dus mid jaren 60 veranderd in een ander niveau van oorlogsvoering.
ontwikkeld in een fasen proces
de normale manier van zken van totale nucleaire oorlog voering bij militair contact tussen NATO en het WP maakte plaats voor 3 fasen zoals ik al noemde.
allereerst werd getreden in een conventionele fase, Soviet militaristische schrijvers die hebben duidelijk beschreven destijds dat het belangrijk was ( en wat die personen schreven is gewoon simpel weg een werkelijke conclusie ) dat er steeds meer aandacht besteed moest worden aan het feit dat de troepen zowel bevoorraad, getraind en uitgevoerd moesten worden in bestrijding en het te bevechten van zowel een conventionele als nucleaire oorlog.
de huidige pact planning van de jaren 70 en 80 wees erop dat er rekening mee werd gehouden van een
conventionele fase zowel niet-nucleair
nucleaire fase
en een post-nucleaire fase
ze geloofde in het feit dat als de USSR succesvol was in het oorlogsvoeren in europa de NATO zou grijpen naar Nucleaire wapens. Volgens document SR-RP73 - 1 pagina 45 van totale samenvatting ( pagina 8 van dit verslag )
drongen Soviet planners er ook op aan dat de timing van inzet van Nucleaire wapens essentieel was.
Vele soviet planners geloofden zelf dat na de mid zestiger jaren het mogelijk was een Nucleaire oorlog beperkt te houden en wilden in ieder geval de schade op hun moederland beperken, alles behalve een directe oorlog waarbij de US haar ICBM's op de USSR zou dumpen maar de meningen waren verdeeld betreft dit, sommige vonden het neit mogelijk, sommigen wel.
in ieder geval de inzet van de SU's kant qua nucleaire wapens hing erg af van de reactie van de USA betreft de gang van zaken in oorlogsvoering met Europa.
Hoewel de opzet was een beperkte in uiterst geval nucleaire- oorlogsvoering in europa was realisme een noodzaak en werd er zeer veel rekening gehouden met intercontentinale oorlog en zou reactie door middel van lancering van raketten noodzakelijk zijn.
Op pagina 45 vind ik welke strategie most likely toegepast zou worden , en volgens soviet nuclear reaction taktieken zijn er 3.
aller eerst is er de
Preëmption taktiek, oftewel de anticipeer of bij voorbaat onschadelijk maken taktiek.
Hier werd vaak over gerept bij Soviet planners enkel waren er problemen omtrend het US early-warning system en de vergelding die terug te verwachten was ervan, hiermee rekening houdend was deze taktiek theoretisch mogelijk maar voor in de praktijk bracht deze veel te veel risico's met zich mee.
Launch-on-warning
dus wanneer vermoeding bestaat over een aanval overgaan tot lancering, hierover werd zeer weinig gezegt bij soviet leiders en was dit zeker geen favoriet, zeker aangezien het feit dat situaties door andere personen ander genomen konden worden en de soviet leiders het risico niet op zich durfden te nemen stel het risico niet zo groot was als aangenomen, en geen enkele soviet leider op zichzelf het risico durfde te nemen autoriteit te geven om op lancering over te gaan.
dan blijft er nog 1 over en dat is de vergeldings techniek, hierover is bij de soviet opties het meest bekend en most likely om toegepast te worden. geen enkele soviet statement betreft de 1e en 2e genoemde taktieken kwamen van het hoogste burger leidschap, deze wel.
Maar aangezien ze dus hoogstwaarschijnlijk die optie zouden kiezen zouden de US eerst moeten lanceren, stel dit werd gedaan.zou een vergelding altijd nog mogelijk zijn aangezien sinds Breznehv er goed werd geconcentreerd op de belangen van mobiele ICBM's.
het was daarna de vraag wat precies het plan zou zijn met SU's zijn atoomwapens,
ging het nou om vergelding... of had het echt een taktische waarde, in de zin van... nut.
Dit had het wel, De CIA had het meeste info over het Atoomwapen onderzoek aangezien dat de US het meest intresseerde, US arrogantie, love it.
De hoofddoelen van de op de US gerichtte atoomwapens waren.
de basis doelwitten waren, Missle launch sites, nuclear weapon production sites, and storage facility's, other military-industrial installations, system for controlling and supporting for strategic forces. and military-industrial and administrative centers. Explicit references to the destruction enemy population, as such, are notably
omitted from available soviet listings of strategic targets. The list obvious implies, however , the direct targeting of major American cities and therefore massive civilian fatalities.
betreft nucleaire oorlogsvoering lees ik ook dat de troepen in staat waren te kunnen fungeren na een fase van Nuclear launch & Nuclear strike&fallout.
er waren voorzieningen hiervoor ingericht in gebieden onbekend voor de westerse wereld en enkel toegangkelijk voor de hoge soviet top en geselecteerde personen. Het doel was flexibel te kunnen omspringen met de grote dreigende situatie om toch nog effectief te kunnen zijn op het slagveld.
hoewel bijna niet te vermijden werd er alles aan gedaan om Rusland te behoeden voor totale vernietiging net zoals de US dat deed. Ik heb mijn document gevonden betreft lucht verdediging in en om de SU.
het document komt uit 73 en ik beweer dat de Su tot en met 85 onstopbaar was, aangezien de B-2 pasin 1986 in dienst kwam tel ik die niet mee.
Het luchtverdedigingsnetwerk organisatie namelijk PVO Strany van de SU was de grootste ter wereld, er waren alleen al 7500 sam sites geinstalleerd en beschikking over 4500 interceptor vliegtuigen. Rond moskou was het cumbersome luchtverdedigingssysteem geinstalleerd destijds wat ondoordringbaar was, getest en wel. .
omtrend deze tijd lag het budget voor luchtverdediging ook vele malen hoger dan van die van de US en was bijna niet te overtreffen, hierop pastte de
US zijn taktieken aan door ontwikkeling van long range projectielen en laag vliegende vliegtuigen, waardoor bv de cessna heeft kunnen landen, dit was een groot gat
in het luchtverdedingssysteem maar hier werden na voltooing van het netwerk maatregelen voor getroffen, het ontbreekt mij wel precies aan wat er werd verbeterd.
Op het moment heb ik geen zin meer verder te lezen, maar dit is wat ik nu te vertellen heb, ik weet wel waarover ik praat, zit hier al enkele jaren achteraan. ik widle met bovenstaande stuk tekst aantonen dat er juist rekening mee is gehouden.. dat het overleven van het "apperaat" voorop stond, en ook zeer goed mogelijk was.
Geloof je het niet, dat ik het ergens vandaan haal, toevallig zijn mijn bronnen uitgeprinten documenten die echt wel op internet moeten staan, ik ben blij
dat deze situatie voorbij is aangezien ik zeer waarschijnlijk als net geen tiener vast het loodje had gelegd ivm met de vervuiling.
De US had ook enorme noodvoorzieningen getroffen en het is geen onbekend verschijnsel dat destijds mensen, hele gezinnen bunkers op bestelling kochten zelfs
inclusief noodrantsoen voor meer dan 10 jaar onder de grond.
Geloof je me nog niet, geef me je adres en ik stuur je welke doc's je wilt hebben.