De wet staat boven de algemene voorwaarden. Mijn vraag is ook, of, hetgeen wat ze doen in de strijd is met de wet, en niet met de AVquote:Op woensdag 16 november 2005 16:22 schreef -AnneX- het volgende:
nee, in de algemene voorwaarden, die jij zoals vele anderen niet leest, staat dat als er te weinig op je rekening staat ze je af mogen sluiten....en dan er dus altijd genoeg op je rekening moet staan met dikke uitroeptekens![]()
Nee, ze zei dat dit alleen met een acceptgiro betaling is, met een automatische incasso blokkeren ze het meteen.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:22 schreef BadBadPresident het volgende:
En je weet zeker dat je niet iets van een herinnering hebt gehad? want meestal een paar dagen na de laatste herinnering sluiten ze het af. Maar de dag waarop het geld binnen is, word je ook meteen weer geactiveerd.ik spreek uit ervaring. is me al drie keer gebeurd.
het gaat niet om de wet, die omzijlen ze omdat jij het contract bij hen hebt getekent, anders zou het toch ook illegaal zijn dat ze geld van je rekening halen om je abonnement te verlengen??quote:Op woensdag 16 november 2005 16:38 schreef boskov het volgende:
[..]
De wet staat boven de algemene voorwaarden. Mijn vraag is ook, of, hetgeen wat ze doen in de strijd is met de wet, en niet met de AV
Dus als jij een contract tekent dat je akkoord gaat met de AV, en in de AV staat dat ze je mogen afschieten als je niet op tijd betaalt, is dat volgens jou geldig?quote:Op woensdag 16 november 2005 16:42 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
het gaat niet om de wet, die omzijlen ze omdat jij het contract bij hen hebt getekent, anders zou het toch ook illegaal zijn dat ze geld van je rekening halen om je abonnement te verlengen??
ja... jij bent er mee akkoord gegaanquote:Op woensdag 16 november 2005 16:48 schreef boskov het volgende:
[..]
Dus als jij een contract tekent dat je akkoord gaat met de AV, en in de AV staat dat ze je mogen afschieten als je niet op tijd betaalt, is dat volgens jou geldig?
quote:Op woensdag 16 november 2005 17:34 schreef -AnneX- het volgende:
[..]
ja... jij bent er mee akkoord gegaan
En waar staat dat in de wet ?quote:Op donderdag 17 november 2005 00:19 schreef DutchTSE het volgende:
volgens wet dient tmobile na X dagen na betaaldatum een herrinering te sturen en nog 2 aanmaningen, dan pas mogen ze afsluiten en zaak uit handen geven, mogelijk dat in AV wat anders staat
Redelijkheid en bilijkheid vind ik de vaagste wetregel die wij hebben.quote:Op donderdag 17 november 2005 08:04 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
En waar staat dat in de wet ?
<toen bleef het stil>
Niet.
Afsluiten van een klant waarbij éénmalig de incasso mis gaat wordt waarschijnlijk door rechter als 'in strijd met de redelijkheid en billijkheid' gezien, maar aan de andere kant is het de verantwoordelijkheid van de klant te zorgen dat de incasso niet fout gaat.
Ik ook. Maar het hele Nederlandse privaatrecht staat of valt met die regel.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:43 schreef boskov het volgende:
[..]
Redelijkheid en bilijkheid vind ik de vaagste wetregel die wij hebben.
Ook dat is jouw verantwoordelijkheidquote:Het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid, maar zoals ik zei, ik wist er niet van,
Maar je had het kunnen en moeten weten, op basis van de voorwaarden.quote:en ik vind het niet netjes om over te gaan tot zulke maatregelen zonder een herinnering.
Zo werkt het bij T-Mobile wel, maar het is heel makkelijk weer op te lossen door heel snel te betalen. Overigens als het daar aan ligt kun je nu ook niet meer gebeld worden en zo.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:43 schreef boskov het volgende:
[..]
Redelijkheid en bilijkheid vind ik de vaagste wetregel die wij hebben.
Het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid, maar zoals ik zei, ik wist er niet van, en ik vind het niet netjes om over te gaan tot zulke maatregelen zonder een herinnering.
Heb hetzelfde vorige maand aan de hand gehadquote:Op donderdag 17 november 2005 11:37 schreef avotar het volgende:
Zo werkt het bij T-Mobile wel, maar het is heel makkelijk weer op te lossen door heel snel te betalen. Overigens als het daar aan ligt kun je nu ook niet meer gebeld worden en zo.
Jep, precies hetzelfde verhaal. Het probleem bij mij is, dat ik op de rekening waar de rekening op komt, ik niet rood kan staan. Daarom konden ze het er niet afhalen, had een redelijk hoge rekening, en niet zoveel geld erop.quote:Op zondag 20 november 2005 12:12 schreef M.Lo het volgende:
[..]
Heb hetzelfde vorige maand aan de hand gehadVolgens mij is T-mobile heel correct in dit afsluiten. Ik heb toen ik merkte dat ik niet meer kon bellen meteen T-mobile gebeld vanaf een andere lijn, ik moest het geld telebankieren en een screendump van de betaling naar hun mailen. Diezelfde dag kon ik weer bellen. Overigens kon ik nog gewoon telefoontjes ontvangen.
Toen ik thuiskwam zag ik dat ik wel gewaarschuwd was door T-mobile per brief, maar vanwege die incasso maak ik die post eigenlijk niet meer open. TS zal waarschijnlijk ook wel gewaarschuwd zijn.
Nee hoor, heb gewoon aangegeven bij de bank dat ik niet rood kan staan. (Net als TS, lees ik net) Normaal gesproken gaan heel belangrijke dingen, zoals collegeld, wel in de min. Blijkbaar maakt de bank voor telefoonrekening een andere keuze.quote:Op zondag 20 november 2005 16:08 schreef LordLynx het volgende:
Dan moet je nogal flink in de min staan wil een automatische incasso niet afgehaald worden,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |