abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32317368
Vanochtend kon ik opeens niet meer bellen en Smsen. Ik kreeg een computerstem te horen dat mijn mobiele aansluiting was afgesloten omdat ik niet betaald had. Nu had ik geen idee, ik heb automatische incasso, maar kennelijk stond er niet genoeg op de rekening.

Volgens dat mens had T-Mobile het recht om als ze het geld niet van mijn rekening kunnen afhalen, mijn verbinding af te sluiten. Mij lijkt dit zeer ongeloofwaardig, moeten ze niet eerst of even bellen, of een brief sturen, waarin ze mij informeren dat ik niet heb betaald?
pi_32317751
En je weet zeker dat je niet iets van een herinnering hebt gehad? want meestal een paar dagen na de laatste herinnering sluiten ze het af. Maar de dag waarop het geld binnen is, word je ook meteen weer geactiveerd. ik spreek uit ervaring. is me al drie keer gebeurd.
pi_32317764
nee, in de algemene voorwaarden, die jij zoals vele anderen niet leest, staat dat als er te weinig op je rekening staat ze je af mogen sluiten....en dan er dus altijd genoeg op je rekening moet staan met dikke uitroeptekens
Gewoon, omdat het kan.
pi_32318210
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:22 schreef -AnneX- het volgende:
nee, in de algemene voorwaarden, die jij zoals vele anderen niet leest, staat dat als er te weinig op je rekening staat ze je af mogen sluiten....en dan er dus altijd genoeg op je rekening moet staan met dikke uitroeptekens
De wet staat boven de algemene voorwaarden. Mijn vraag is ook, of, hetgeen wat ze doen in de strijd is met de wet, en niet met de AV
pi_32318234
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:22 schreef BadBadPresident het volgende:
En je weet zeker dat je niet iets van een herinnering hebt gehad? want meestal een paar dagen na de laatste herinnering sluiten ze het af. Maar de dag waarop het geld binnen is, word je ook meteen weer geactiveerd. ik spreek uit ervaring. is me al drie keer gebeurd.
Nee, ze zei dat dit alleen met een acceptgiro betaling is, met een automatische incasso blokkeren ze het meteen.
pi_32318345
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:38 schreef boskov het volgende:

[..]

De wet staat boven de algemene voorwaarden. Mijn vraag is ook, of, hetgeen wat ze doen in de strijd is met de wet, en niet met de AV
het gaat niet om de wet, die omzijlen ze omdat jij het contract bij hen hebt getekent, anders zou het toch ook illegaal zijn dat ze geld van je rekening halen om je abonnement te verlengen??
Gewoon, omdat het kan.
pi_32318513
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:42 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

het gaat niet om de wet, die omzijlen ze omdat jij het contract bij hen hebt getekent, anders zou het toch ook illegaal zijn dat ze geld van je rekening halen om je abonnement te verlengen??
Dus als jij een contract tekent dat je akkoord gaat met de AV, en in de AV staat dat ze je mogen afschieten als je niet op tijd betaalt, is dat volgens jou geldig?

Ik ken het artikel niet uit mijn hoofd, maar de AV zijn onderhevig aan algemeen geldende normen en waarden en nog wat dingen. Nu vind ik het bijzonder onprettig dat ik geen brief heb gehad dat dit zou gebeuren, omdat ik vanmorgen niet kon bellen met mijn mobiel terwijl ik wel een belangrijk telefoontje moest plegen.
pi_32319787
quote:
Op woensdag 16 november 2005 16:48 schreef boskov het volgende:

[..]

Dus als jij een contract tekent dat je akkoord gaat met de AV, en in de AV staat dat ze je mogen afschieten als je niet op tijd betaalt, is dat volgens jou geldig?
ja... jij bent er mee akkoord gegaan
Gewoon, omdat het kan.
pi_32319822
quote:
Op woensdag 16 november 2005 17:34 schreef -AnneX- het volgende:

[..]

ja... jij bent er mee akkoord gegaan

dank je wel voor jouw bijdrage
pi_32319848
voor jou dan: Een beding in algemene voorwaarden is vernietigbaar:

1. Indien het, gelet op de aard en de overige inhoud van de overeenkomst, de wijze waarop de voorwaarden tot stand zijn gekomen, de wederzijds kenbare belangen van partij en de overige omstandigheden van het geval, onredelijk bezwarend is voor de wederpartij; of
2. Indien de gebruiker aan de wederpartij niet een redelijke mogelijkheid heeft geboden om van de algemene voorwaarden kennis te nemen.
pi_32331695
volgens wet dient tmobile na X dagen na betaaldatum een herrinering te sturen en nog 2 aanmaningen, dan pas mogen ze afsluiten en zaak uit handen geven, mogelijk dat in AV wat anders staat
pi_32334860
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:19 schreef DutchTSE het volgende:
volgens wet dient tmobile na X dagen na betaaldatum een herrinering te sturen en nog 2 aanmaningen, dan pas mogen ze afsluiten en zaak uit handen geven, mogelijk dat in AV wat anders staat
En waar staat dat in de wet ?

<toen bleef het stil>

Niet.

Afsluiten van een klant waarbij éénmalig de incasso mis gaat wordt waarschijnlijk door rechter als 'in strijd met de redelijkheid en billijkheid' gezien, maar aan de andere kant is het de verantwoordelijkheid van de klant te zorgen dat de incasso niet fout gaat.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32335912
quote:
Op donderdag 17 november 2005 08:04 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

En waar staat dat in de wet ?

<toen bleef het stil>

Niet.

Afsluiten van een klant waarbij éénmalig de incasso mis gaat wordt waarschijnlijk door rechter als 'in strijd met de redelijkheid en billijkheid' gezien, maar aan de andere kant is het de verantwoordelijkheid van de klant te zorgen dat de incasso niet fout gaat.
Redelijkheid en bilijkheid vind ik de vaagste wetregel die wij hebben.

Het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid, maar zoals ik zei, ik wist er niet van, en ik vind het niet netjes om over te gaan tot zulke maatregelen zonder een herinnering.
pi_32336343
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:43 schreef boskov het volgende:

[..]

Ik ook. Maar het hele Nederlandse privaatrecht staat of valt met die regel.
quote:
Het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid, maar zoals ik zei, ik wist er niet van,
Ook dat is jouw verantwoordelijkheid
quote:
en ik vind het niet netjes om over te gaan tot zulke maatregelen zonder een herinnering.
Maar je had het kunnen en moeten weten, op basis van de voorwaarden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32337145
ik denk niet dat een bedrijf zoals t-mobile in tegenstrijd is met de wet. jij bent nalatig geweest. niet genoeg geld op de rekening en niet op de hoogte van de voorwaarden.
gewoon een les voor de volgende keer, niet meer bellen en smsen dan je geld hebt. ik had hiervoor een jongerenrekening waarmee ik zelf niet t rood in kon gaan, alleen maar de automatische incasso's konden er dan af. nu kan ik gewoon t rood in, maar dat gebeurt niet. zit jij helemaal op je max oid? of heb je gewoon achterlijk hoge rekeningen? (niet als aanval bedoeld, maar meer ter info)

succes ermee iig. misschien ff bellen met ze hoe je dat geld zo snel mogelijk kunt overmaken. of geld storten op je rekening zodat zij het eraf kunnen boeken. maar als zij "schuldeisers" nummer zoveel zijn, heeft dat natuurlijk geen nut.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
  donderdag 17 november 2005 @ 11:37:51 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32338486
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:43 schreef boskov het volgende:

[..]

Het is inderdaad mijn verantwoordelijkheid, maar zoals ik zei, ik wist er niet van, en ik vind het niet netjes om over te gaan tot zulke maatregelen zonder een herinnering.
Zo werkt het bij T-Mobile wel, maar het is heel makkelijk weer op te lossen door heel snel te betalen. Overigens als het daar aan ligt kun je nu ook niet meer gebeld worden en zo.

Of het wettelijk is oid? Lijkt me hier niet eens boeiend. Je neemt een dienst van hen af en als je die niet betaald, schorten ze die dienst op.

Van mij ga je dus ook geen gelijk krijgen.

Maar je moet toch wel gezien hebben dat het niet afgeschreven was? Of hou je je administratie niet zo bij dan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32421209
quote:
Op donderdag 17 november 2005 11:37 schreef avotar het volgende:

Zo werkt het bij T-Mobile wel, maar het is heel makkelijk weer op te lossen door heel snel te betalen. Overigens als het daar aan ligt kun je nu ook niet meer gebeld worden en zo.
Heb hetzelfde vorige maand aan de hand gehad Volgens mij is T-mobile heel correct in dit afsluiten. Ik heb toen ik merkte dat ik niet meer kon bellen meteen T-mobile gebeld vanaf een andere lijn, ik moest het geld telebankieren en een screendump van de betaling naar hun mailen. Diezelfde dag kon ik weer bellen. Overigens kon ik nog gewoon telefoontjes ontvangen.
Toen ik thuiskwam zag ik dat ik wel gewaarschuwd was door T-mobile per brief, maar vanwege die incasso maak ik die post eigenlijk niet meer open. TS zal waarschijnlijk ook wel gewaarschuwd zijn.
pi_32427462
Dan moet je nogal flink in de min staan wil een automatische incasso niet afgehaald worden, ik vind het niet zo vreemd dat T-mobile jou dan liever niet nog meer geld laat verbruiken op hun netwerk aangezien ze geen zekerheid meer hebben dat je dit nog gaat kunnen betalen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_32428851
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:12 schreef M.Lo het volgende:

[..]

Heb hetzelfde vorige maand aan de hand gehad Volgens mij is T-mobile heel correct in dit afsluiten. Ik heb toen ik merkte dat ik niet meer kon bellen meteen T-mobile gebeld vanaf een andere lijn, ik moest het geld telebankieren en een screendump van de betaling naar hun mailen. Diezelfde dag kon ik weer bellen. Overigens kon ik nog gewoon telefoontjes ontvangen.
Toen ik thuiskwam zag ik dat ik wel gewaarschuwd was door T-mobile per brief, maar vanwege die incasso maak ik die post eigenlijk niet meer open. TS zal waarschijnlijk ook wel gewaarschuwd zijn.
Jep, precies hetzelfde verhaal. Het probleem bij mij is, dat ik op de rekening waar de rekening op komt, ik niet rood kan staan. Daarom konden ze het er niet afhalen, had een redelijk hoge rekening, en niet zoveel geld erop.
pi_32442288
quote:
Op zondag 20 november 2005 16:08 schreef LordLynx het volgende:
Dan moet je nogal flink in de min staan wil een automatische incasso niet afgehaald worden,
Nee hoor, heb gewoon aangegeven bij de bank dat ik niet rood kan staan. (Net als TS, lees ik net) Normaal gesproken gaan heel belangrijke dingen, zoals collegeld, wel in de min. Blijkbaar maakt de bank voor telefoonrekening een andere keuze.
pi_32448032
postbankrekening toevallig?
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')