Dat geldt voor zover ik weet pas vanaf 1/1/2006. (nu alleen nog België, Duitsland en Zwitserland)quote:Op woensdag 16 november 2005 15:41 schreef Mauro het volgende:
Je krijgt die boete echt wel thuisgestuurd.
Gewoon van het CJIB en die regelen het verder met de franse autoriteiten!
Dat gaat alleen maar op als je indezelfde auto terug gaat naar Frankrijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:42 schreef Gripper het volgende:
Ja, ze kunnen m opsturen. Echter, betalen kun je ook weigeren: Nederland zal je niet uitleveren ofzo. Mocht je ooit nog eens in Frankrijk worden aangehouden, dan ben je natuurlijk wel heel goed de pineut...
Overigens ben ik zelf afgelopen zomer ook geflitst, bij nancy. We dachten dat het daar gewoon 130 was, maar er was een stukje 110. In ieder geval, die boete is nog steeds niet aangekomen...
had je pa auto met Nl kenteken mee ofzo?quote:Op woensdag 16 november 2005 15:37 schreef Inspiron het volgende:
Oeh, wat ik me net herinner is dat me pa wel is een parkeerbon uit de states heeft ontvangen.........
idd tussen Parijs en Lille. Ben er ook vol gefltst maar dan met 190+ terwijl ik en een andere Nederlander flink doorgasten. Maar dat was vorig jaar en nooit meer wat van gehoord.quote:Op woensdag 16 november 2005 15:35 schreef gottegottegott het volgende:
toen ik een maand geleden terugkwam uit Frankrijk had ik dat ook, op de tolweg ten noorden van Parijs. ik reed niet echt te hard volgens mij 140 ofzo. De flitser stond in de middenberm, een nogal groot apparaat en flitste tot mijn verbazing vol in mijn gezicht. Ik heb nog geen bon gekregen, misschien is het alleen een waarschuwingsachtigiets.
Het zijn inderdaad over het algemeen d'Ollanders die op die tolwegen het asfalt flink af weten te raggen. Dat zal dus vanaf volgend jaar een dure vakantie worden voor veel luitjesquote:Op woensdag 16 november 2005 15:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
idd tussen Parijs en Lille. Ben er ook vol gefltst maar dan met 190+ terwijl ik en een andere Nederlander flink doorgasten. Maar dat was vorig jaar en nooit meer wat van gehoord.
Binnenkort moet hier overigens verandering in komen. Vanaf volgend jaar ofzo ga je ze wel ontvangen![]()
Ja, ik denk dat we het over dezelfde kast hebben, was inderdaad enorm kollosaal blok, ik reed in een treintje met 2 Duitsers en een Nederlander. Nu maar even afwachten dus, wat zou dat kosten 30km te hard in Frankrijk?quote:Op woensdag 16 november 2005 15:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
idd tussen Parijs en Lille. Ben er ook vol gefltst maar dan met 190+ terwijl ik en een andere Nederlander flink doorgasten. Maar dat was vorig jaar en nooit meer wat van gehoord.
Binnenkort moet hier overigens verandering in komen. Vanaf volgend jaar ofzo ga je ze wel ontvangen![]()
Hierdoor wordt dus geen rechtsongelijkheid gecreeerd omdat motorrijders niet geflitst worden?quote:Op woensdag 16 november 2005 15:36 schreef Boobobob het volgende:
van voren flitsen mag (ook in NL tegenwoordig)
Ik een parkeerboete uit Australiequote:Op woensdag 16 november 2005 15:37 schreef Inspiron het volgende:
Oeh, wat ik me net herinner is dat me pa wel is een parkeerbon uit de states heeft ontvangen.........
Je krijgt er niet eens eentje op gestuurdquote:Op woensdag 16 november 2005 19:45 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik een parkeerboete uit Australiewel betaald overigens. Geen zin in gezeik bij de douane als ik daar nog eens kom.
Denk dat dat bij Frankrijk ook geldt, betaal je nu niet, ze zullen het wel ergens registreren en als je dan eens wordt aangehouden krijg je er gezeik mee.
Dan loopt het best achterquote:Op woensdag 16 november 2005 19:49 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Je krijgt er niet eens eentje op gestuurd![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 19:57 schreef IAMUSEMUSE het volgende:
Dit wordt overigens wel allemaal anders. Er worden echt sinds een aantal maanden in een belachelijk tempo overal flitskasten neergegooid.
Be prepared.
Er wordt al jaren van voren geflitst in NL.quote:Op woensdag 16 november 2005 16:47 schreef Koewam het volgende:
[..]
Hierdoor wordt dus geen rechtsongelijkheid gecreeerd omdat motorrijders niet geflitst worden?
Dat is dan best lullig eigenlijk. Als je hier een boete krijgt betaal je hem gewoon. Maar in Frankrijk een boete weet je niets vanaf tenzij je de filts gezien hebt. Kom je in Frankrijk, word je aangehouden kan je die boete inclusief extra kosten voor te laat contant gaan betalenquote:Op woensdag 16 november 2005 19:57 schreef IAMUSEMUSE het volgende:
Werk al sinds drie jaar voor langere periode's in Frankrijk regelmatig geflitst (ook echt GROF geflitst), maar tot nu toe nog nooit iets ontvangen. Als je staande wordt gehouden daarintegen ben je wel de sjaak. Het wordt wel bijgehouden. Maar begreep van een Franse vriend dat ook die overtredingen voor "buitenlanders" een houdbaarheidsdatum hebben.
Dit wordt overigens wel allemaal anders. Er worden echt sinds een aantal maanden in een belachelijk tempo overal flitskasten neergegooid.
Be prepared.
Wie heeft 'm ontvangen? wie wat waar, ook in Frankrijk?quote:Op woensdag 16 november 2005 20:22 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Als je van voren wordt geflitst krijg je een accept-giro thuis gestuurd waarop je gezicht te zien is. Zo kunnen ze echt de persoon zien die te hard reed, ipv de auto.
Hij heeft m trouwens wel ontvangen en betaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |