Maar ik heb dus niks te declareren uit die tijdquote:Volgens de Ziekenfondswet moeten wij u tot max. 14 maanden voor inschrijving een nominale premie Ziekenfonds berekenen. In uw geval is dit de periode van 16.05.04 tot 15.07.05, zijnde het openstaande bedrag. Dit bedrag wordt berekend als blijkt dat u voor de inschrijving bij Univé niet verzekerd bent geweest elders. Bij u is dit het geval. Mocht u tot uw inschrijving wel bij een andere maatschappij verzekerd zijn geweest dan verzoeken wij u dit aan te tonen d.m.v. een verklaring...
wat een onzin.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:47 schreef Herkauwer het volgende:
Je hebt geen geld bespaard je hebt betalingen ontlopen, dat is iets heel anders... Je hoort gewoon je premies te betalen. Hier ga je niet onderuit komen hoor.
Dan kan ik net zo goed verder gaan zonder ziekenfonds, ben al jaren niet meer bij de huisarts geweest enzo, en ze zeggen zelf dat ze maar 14 maanden in rekening kunnen brengen, DAT bespaart me uiteindelijk dus wel geldquote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef Lucille het volgende:
Je hebt geprobeerd om geld te besparen door je niet in te schrijven bij het ziekenfonds. Dat mag echter niet, je bent verplicht je in te schrijven, dus op het moment dat je je inschrijft ben je volgens de ziekenfondswet verplicht om ook de premie te betalen voor de periode dat je niet ingeschreven stond.
Ja en dat mag dus niet... Je kan je wel verzekeren en geen premies betalen, want ze mogen je niet uit het ziekenfonds zetten, maar dat is wat anders...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
wat een onzin.
hij was toch gewoon niet verzekerd in die periode.
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...quote:Op woensdag 16 november 2005 10:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja en dat mag dus niet... Je kan je wel verzekeren en geen premies betalen, want ze mogen je niet uit het ziekenfonds zetten, maar dat is wat anders...
Maar als je een ongeluk had gehad dan had je wel geld willen zien? En daarnaast moet je niet klagen bij Univé maar bij de overheid.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Daarna heb ik me gewoon niet verzekerd omdat ik dat puur aan het werken was om mijn ziekenfonds te betalen![]()
7 jaar geleden ja toen ik gezellig met pappie en mammie meeverzekerd wasquote:Op woensdag 16 november 2005 10:53 schreef Copycat het volgende:
Je werkt?
Dan heb je toch een werkgeversverklaring voor het ziekenfonds moeten laten invullen?
Technisch gezien is hij wel verzekerd geweest, alleen heeft hij geen premie betaald. Volgens de ziekenfondswet sta je dan te boek als wanbetaler, je kan immers niet je ziekenfonds op zeggen zonder een nieuwe regeling met een andere ziektekostenverzekeraar af te sluiten. Wanbetaling vormt in het kader van de ziekenfondswet voor verzekeraars geen reden om de ziekenfondsverzekering te beëindigen namelijk. Dit gaat overigens met het nieuwe zorgstelsel binnenkort wel veranderen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:49 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
wat een onzin.
hij was toch gewoon niet verzekerd in die periode.
Je werkt nu nog steeds bij diezelfde werkgever?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef MewBie het volgende:
7 jaar geleden ja toen ik gezellig met pappie en mammie meeverzekerd was
quote:Op woensdag 16 november 2005 10:55 schreef Lucille het volgende:
[..]
Technisch gezien is hij wel verzekerd geweest, alleen heeft hij geen premie betaald. Volgens de ziekenfondswet sta je dan te boek als wanbetaler, je kan immers niet je ziekenfonds op zeggen zonder een nieuwe regeling met een andere ziektekostenverzekeraar af te sluiten. Wanbetaling vormt in het kader van de ziekenfondswet voor verzekeraars geen reden om de ziekenfondsverzekering te beëindigen namelijk. Dit gaat overigens met het nieuwe zorgstelsel binnenkort wel veranderen.
Je ziet een klein stukje over het hoofdquote:k kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Om wat voor bedrag gaat het?quote:Op woensdag 16 november 2005 10:52 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik kreeg gewoon ineens van de OHRA een brief dat ik niet meer verzekerd was bij hun omdat ik zou gaan studeren, wat dus niet zo was...
Daarna heb ik me gewoon niet verzekerd omdat ik dat puur aan het werken was om mijn ziekenfonds te betalen![]()
Jij zag waarschijnlijk over het hoofd dat jijzelf verantwoordelijk was voor het regelen van een nieuwe zorgverzekeringquote:Op woensdag 16 november 2005 10:56 schreef MewBie het volgende:
Je ziet een klein stukje over het hoofd
Ik zal die brief even opzoeken, heb trouwens ook nooit een betalingsherinnering gehad in het geval OHRA mij er dus niet uitgezet heeft ivm studerenquote:Op woensdag 16 november 2005 10:57 schreef Faithz het volgende:
[..]
Om wat voor bedrag gaat het?
Want dit is mij ook ooit ten onrechte in de schoenen geschoven.. tijdlang een studenten verzekering gehad, 1 jaar later (ik had allang weer werk) krijg ik een brief, of ik even 700 euro wil lappen wat ik was niet verzekerd geweest.. WTFDoodleuk premie betalen e.d. maar dan niet verzekerd zijn?
Na juridische stappen heb ik dit wél gewonnen.![]()
Een zorgverzekeraar is verplicht om je te accepteren als klant en kan jou volgens mij niet zomaar uit de verzekering gooien. Zeker met een reden als dit.
Echter kun je, je ook jezelf afvragen of je toén niet even had moeten bellen met ORHA...
Precies, op het moment dat de OHRA aangeeft dat zich een bepaalde situatie voordoet die in de praktijk niet voorkomt heb je wel meldingsplicht van die situatie. Laksheid dus, eigen schuld. Dus vandaar dat je nu moet betalen.quote:Op woensdag 16 november 2005 10:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij zag waarschijnlijk over het hoofd dat jijzelf verantwoordelijk was voor het regelen van een nieuwe zorgverzekering.
Die zorgverzekeraars zijn net de IB-groep, je weizigingen duren altijd zoveel weken voor je een bevestiging krijgt (volgens die brief wisten zij via de IB-groep dat ik ging studeren, dan ga ik er van uit dat zei ook weer van de IB-groep te horen krijgen dat ik dat niet ging doen)quote:Op woensdag 16 november 2005 10:59 schreef Lucille het volgende:
[..]
Precies, op het moment dat de OHRA aangeeft dat zich een bepaalde situatie voordoet die in de praktijk niet voorkomt heb je wel meldingsplicht van die situatie. Laksheid dus, eigen schuld. Dus vandaar dat je nu moet betalen.
Ja en dan vind je het niet raar dat je daarna nooit meer premie hoeft te betalen voor een verplichte ziekenfonds?quote:Op woensdag 16 november 2005 11:03 schreef MewBie het volgende:
[..]
Die zorgverzekeraars zijn net de IB-groep, je weizigingen duren altijd zoveel weken voor je een bevestiging krijgt (volgens die brief wisten zij via de IB-groep dat ik ging studeren, dan ga ik er van uit dat zei ook weer van de IB-groep te horen krijgen dat ik dat niet ging doen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |