abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 23:20:10 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32301284
er zjn diverse mogelijkheden om officiële Mastertitels te kopen. Op internet zijn diverse mogelijkheden en ook op patpong in BKK kun je echte certificaten kopen van diverse universiteiten.

Toevallig ken ik iemand die ook dergelijke mastertitels heeft gekocht op internet en ook heeft gebruikt in het verkrijgen van een baan. Ook gebruikt die persoon die titels gewoon op de correspondentie. Ik vraag me een paar dingen af, ten eerste of het controleerbaar is dat een titel echt of nep is en ten tweede of het mag of niet... ik vind het nogal raar dat iemand met gekochte titels en een vlotte babbel de leukste baantjes wegkaapt voor iemand die jaren heeft moeten ploeteren voor een armzalige Bachelor titel. Op zich zegt hij dat die titels niet nep zijn, er wordt immers niet gelogen, er worden gewoon de internet universiteiten genoemd op die titel waar hij die gekocht heeft.

Ik vind het allemaal nogal raar. Wie weet hoe dit nu eigenlijk zit?? zijn die titels niet beschermd en kun je inderdaad gewoon een mastertitel kopen en gebruiken
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32301714
Lijkt mij dat het wel verboden is. Maar wat schreef hij op zijn cv?

2005 - Diploma gekocht via internet
2001 - 2005 - Studie gevolgd
pi_32301744
De titel zegt geen ruk, een serieuze werkgever kijkt naar de reputatie van de instelling en naar wat je precies gedaan hebt. En Thailand Univerity is geen goede start
pi_32301896
Ooit gehoord van valsheid in geschrifte?
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
pi_32301998
quote:
en ten tweede of het mag of niet.
Volgens mij mag het gewoon, belangrijke figuren krijgen weleens een ere-docteraat van een universtiteit omdat ze zich in gezet hebben voor een bepaalde zaak in de samenleving. Hiervoor hebben ze niet de universiteit hoeven te bezoeken of te studeren, dat is dus ongeveer gelijk aan een diploma kopen via internet.

Je ziet in het buitenland ook dat er niet gekeken word naar de titel, maar naar de universiteit waar je de titel heb behaald...
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_32302200
Een titel wordt geacht te zijn een bewijs van het voltooien van de studie. Het dragen en gebruiken van de titel zonder de studie daadwerkelijk voltooid of zelfs maar gevolgd te hebben, is dan ook laakbaar. Of het ook strafbaar is, is een tweede, maar het betekent in ieder geval dat je je potentiele contractspartner onder valse voorwendselen tot een overeenkomst beweegt (je toekomstig werkgever dus), hetgeen de arbeidsovereenkomst in beginsel vernietigbaar maakt.

Lijkt me ook wel logisch he. Welk bestaansrecht zou een universiteit hebben als de te verkrijgen titel te koop was en op die manier ook gewoon kon worden gebruikt als ware de studie voltooid?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32302388
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:35 schreef oi het volgende:
Lijkt mij dat het wel verboden is. Maar wat schreef hij op zijn cv?

2005 - Diploma gekocht via internet
2001 - 2005 - Studie gevolgd
Hee,...jij hebt mijn Icon,,,.....foei!
pi_32302483
Je heb alleen jezelf ermee
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_32302583
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:41 schreef zjosken het volgende:
Ooit gehoord van valsheid in geschrifte?
Het is juist niet vals, ze zijn eerlijk, welliswaar gekocht via internet, maar het blijven echte diploma's
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_32302715
Ach ja Amerika heeft geen onderwijssysteem dus iedereen kut maar wat aan, en hier hebben ze het lumineuze idee gehad maar eens het zelfde systeem te gaan gebruiken.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_32302716
quote:
Op woensdag 16 november 2005 00:03 schreef DaDude1987 het volgende:

[..]

Het is juist niet vals, ze zijn eerlijk, welliswaar gekocht via internet, maar het blijven echte diploma's
De meeste diploma's tonen toch de naam van de kandidaat en die naam komt er niet op, mits de kandidaat de studie voltooid heeft. Verschijnt die naam op de oorkonde zonder dat de studie voltooid is, moet er toch ergens in het proces valsheid in geschrifte worden gepleegd. Lijkt mij.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32302822
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:45 schreef djexplo het volgende:

[..]

Volgens mij mag het gewoon, belangrijke figuren krijgen weleens een ere-docteraat van een universtiteit omdat ze zich in gezet hebben voor een bepaalde zaak in de samenleving. Hiervoor hebben ze niet de universiteit hoeven te bezoeken of te studeren, dat is dus ongeveer gelijk aan een diploma kopen via internet.
Dragers van een eredoctoraat onderscheiden zich door andere insignes/kledij, in tekst met de afkorting h.c.
quote:
Je ziet in het buitenland ook dat er niet gekeken word naar de titel, maar naar de universiteit waar je de titel heb behaald...
Heeft daar weinig mee te maken.
  woensdag 16 november 2005 @ 10:35:41 #13
13036 Frenkyboy
Medium Pimping Unfortunately
pi_32307834
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
er zjn diverse mogelijkheden om officiële Mastertitels te kopen. Op internet zijn diverse mogelijkheden en ook op patpong in BKK kun je echte certificaten kopen van diverse universiteiten.
Op Patpong in BKK? Ik zie het al voor me: "No no, is same same, but different". 'Echte' LaCoste shirts heb ik daar wel gezien, maar 'echte' mastertitels? Hehe..
aka. SickMyDuck // ii typpes tjis wiiiyhh ,myyu diiivk.
pi_32307920
Ook al koop je zo'n diploma en je denkvermogen is niet op het zelfde niveau als dat het zou moeten zijn als je het ècht gehaald zou hebben, val je lekker toch door de mand!!! En dat is maar goed ook .
  woensdag 16 november 2005 @ 11:12:36 #15
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32308923
veel mensen doen het als 2e titel, of halen hun bachelor, zodat ze wel kunnen meepraten oevr allerlei zaken, maar kopen er wat mastertitels bij die ze achter hun naam kunnen zetten bij correspondentie, of op het naamplaatje op hun bureau.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 16 november 2005 @ 11:16:11 #16
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32309027
Zo'n titel die je her en der via internet kunt kopen zijn geen officiële titels en je mag ze dan ook niet gebruiken. Gezien de opkomst van dit soort oplichtingspraktijken shcijn je steeds vaker te zien dat men echt expliciet vraagt naar je bul.

Het gaat hier dan veelal om certificaten van nepuniversiteiten. Je kunt natuurlijk ook via via een echte bul opkopen ergens, maar die heb jij dan niet gehaald en is dus alsnog ongeldig voor jou; de titel heb je dus niet.

Heeft de afgelopen maanden volgens mij ook al een paar keer in de krant gestaan.

Waarom ken jij altijd van die bizarre mensen?
[KNE]-Mod
  woensdag 16 november 2005 @ 11:19:37 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_32309136
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
veel mensen doen het als 2e titel,
Ijk weet niet wat voor mensen jij allemaal kent maar om te stellen dat "veel mensen" het doen.. ZO gewoon is het allemaal niet hoor. Maar er is idd wel een soort wildgroei van allerlei nepuniversiteitjes die voor een paar 100 dollar of soms zelfs minder via spam diploma's en dergelijke aanbieden. als je zoiets koopt weet je natuurlijk al dat je eigenlijk niet goed zit.

De kennis heb je dan sowieso niet en e moet wel erg goed zijn wil je er wetenschappelijke publicaties mee kunnen doen. (Lukt je lijkt me niet, maar ik zou niets durven uitsluiten.)
[KNE]-Mod
  woensdag 16 november 2005 @ 11:34:15 #18
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_32309587
Ik meen ergens ooit gehoord te hebben dat er in NL een centrale instantie is die dit kan checken. Werkgevers kunnen dus donders goed nagaan of je 'diploma' nep is of niet.

En als ie echt nep is val je vanzelf wel door de mand omdat in de praktijk blijkt dat je het IQ hebt van een doperwt
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_32313315
Controlerende instantie is het "Nuffic"

http://www.integriteitoverheid.nl/nieuws/aanbod_valse
Don't follow me, I'm lost too
  woensdag 16 november 2005 @ 14:40:44 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32315014
als je mensen kent die met die diploma's hogerop zijn gekomen ten koste van anderen, is het dan ok omdat eens aan te kaarten? Ik ben bang dat dat tot problemen leidt. die diploma's zijn toch allang vergeten en een personeelschef die zn baan wil houden zal het niet durven dit aan de kaak te stellen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32606145
Heb je een link?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_32608355
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:34 schreef horney_dorney het volgende:

En als ie echt nep is val je vanzelf wel door de mand omdat in de praktijk blijkt dat je het IQ hebt van een doperwt
Bij de functies waarbij je aangenomen wordt op een via-internet gekocht diploma gaat het helaas vaak eerder om je sociale vaardigheden dan om je inhoudelijke competenties.

Bij het bedrijf waar ik werk is het idee 'de sollicitant komt van buiten dit bedrijf, dus hij moet wel goed zijn!'
pi_32617641
Je kan wel meer kopen in Bangkok, van rijbewijs tot perskaart

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_32617906
quote:
Op zondag 27 november 2005 14:32 schreef Little_Acorn het volgende:
Je kan wel meer kopen in Bangkok, van rijbewijs tot perskaart

[afbeelding]
ook voor wannabe-piloten?
pi_32624029
BHFH, je was toch een HBO-opleiding aan het volgen? Heb je NU al een bindend afwijzend studieadvies gehaald en probeer je het nu zo? Jammer joh, het gaat niet werken. Natuurlijk mag je geen titels voeren die je zelf niet behaald hebt. Net zo min je met een vals rijbewijs achter het stuur van een auto mag kruipen en net zo min je met een valse ID kaart zomaar een andere nationaliteit hebt.

Wel is het zo dat het mogelijk is om bij een werkgever binnen te komen zonder diploma, maar dat is dan ook wel een dommerik. Tijdens alle sollicitatiegesprekken die ik gevoerd heb werd gevraagd naar mijn opleiding, waar ik het gehaald had, of ik extra onderdelen gevolgd had en of ik wat kon vertellen over wat ik precies had gedaan. Verder werd mijn kennis en deskundigheid op de proef gesteld en moest ik een assesment ondergaan.

Besef dat ALS je binnenkomt bij een werkgever met valse papieren, men je direct kan ontslaan als het uitkomt. Ik geloof ook niet dat je zomaar binnenkomt op hoge functies. Ga maar eens met je valse master op een senior-functie solliciteren.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  zondag 27 november 2005 @ 18:46:03 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32624359
nee hoor het gaat prima, maar ik dacht misschien is het handig om later een master bij te kopen als je er al één hebt, aangezien veel anderen dat ook doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 27 november 2005 @ 18:52:24 #27
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_32624549
bhfh, 1 blik op jou en je valt door de mand.

serieus.
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_32624601
Alsof ze er zo snel achter komen dat je master-papiertje vals is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 27 november 2005 @ 19:04:27 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32624898
ik ken mensen die hebben meerdere mastertitels, waar er maar 1 ook echt is gehaald, de rest is nep. maar ze gebruiken uiteraard wel alle titels.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32625639
En dan ben je straks? Dr. Manusjevanalles?

Of heb je een master-titel nodig voor het bedienen van de radar of het metselwerk?
pi_32630648
quote:
ik ken mensen die hebben meerdere mastertitels, waar er maar 1 ook echt is gehaald, de rest is nep. maar ze gebruiken uiteraard wel alle titels.
Ik ken ook criminelen die dingen doen die niet mogen. Wat is je punt?

Ik geloof overigens niet dat iemand die een ECHTE Nederlandse master heeft gehaald met goed fatsoen neptitels gaat lopen voeren. Je valt echt snel door de mand en zeg dan maar dag tegen je reputatie. Daar heb jij natuurlijk geen last van.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_32632034
Charles swietert heeft 't toch maar mooi 4 dagen uitgehouden als staatssecretaris van defensie, en heel lang als journalist.
pi_32635545
Geweldig! Ik ga meteen solliciteren.
  maandag 28 november 2005 @ 17:26:52 #34
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32649612
krijg je wel jarenlang wachtgeld van gemiddeld 6000 euro netto per maand. Ook al was je maar 1 dag staatssecretaris (zoals Philomena Bijlhout en Charles Swieterd) dus misdaad/bedrog loont !
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32658466
Misdaad en bedrog lonen enkel wanneer je het goed kan uitvoeren. Hoevaak denk je nu dat iemand de kans krijgt dat te doen en hoevaak denk je dat JIJ de kans krijgt om het te doen? Men weet het nu en dus zal de controle verscherpt zijn. Dat is het nadeel met zulke zaken: het lukt omdat mensen nog vertrouwen en onwetend zijn. Zodra ze erachter komen, is de mogelijkheid voor de volgende al een stuk lastiger. Je hebt wel kans dat je veroordeeld wordt voor valsheid in geschrifte. Dan kan je je carriere gedag zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')