Laat ik het zo zeggen. Ik waardeer hoogopgeleiden vrouwen meer die iets willen bereiken in het leven, avontuurlijk zijn en leergierig zijn. Maar al te vaak zie ik in m'n oude omgeving dat de vrouwen eerst "gestudeerd" hebben, vervolgens binnen enkele jaren toch zwanger raken en het zo wel best vinden. De cirkel is rond, huisje, boompje, beestje.. de man werkt wel voor me
![]()
(Maar komt misschien omdat het allemaal een beetje dorps is).
Dat hoog opgeleide vrouwen zwanger willen worden neem ik ze niet kwalijk, maar ik vind het wel zonde als je als die jaren "gestudeerd" hebt, vervolgens begint met werken en een jaar later bijvoorbeeld meteen zwanger raakt.Voor zo'n bedrijf is het gewoon een soort aderlating, heb je net iemand die gevonden die je hebt "ïngewerkt" kun je binnen het jaar weer naar vervanging zoeken. En dat vooral voor wat "hoger geschoold" werk. Je hebt toch minimaal wel een jaar nodig om een beetje goed ingewerkt te zijn in je functie.
Oke, dan heb je nog wel een hoogopgeleide vrouw die na een zwangerschap weer terug als herintreder de arbeidsmarkt op wil. Heel goed dat je dat wilt.
Als ze dan eenmaal hun kinderen ter wereld hebben gebracht proberen ze zich weer terug te storten op het werk en vergeten ze de kinderen. Als er wordt gezegd: Kun je niet 1 a 2 jaar thuis voor het kind zorgen? of iig dat je part-time werkt. Kijken ze je aan alsof je iets verkeerd hebt gezegd en je de suggestie wekt dat ze alleen als huishoudster en broedpaleis dienen
![]()
"Waarom ga jij niet part-time werken?"
![]()
Geloof me, meneer wil best part-time werken, mits z'n werk dat toelaat. Soms heeft de man na 10 jaar werken zoveel promotie gemaakt, dat z'n functie het niet toe laat om minder dan 36-40 uur te maken. Maar hij heeft gewoon plezier in z'n werk. Enige optie is dus ontslag nemen en ander werk en in functie omlaag gaan, vind ik eerlijk gezegd ook geen eerlijke deal. Ik geloof niet dat iemand graag in functie/inkomen omlaag wil gaan.
Gevolg: Man en vrouw willen allebei niet part-time gaan werken..
's Morgens fietste ik dan wel es langs zo'n crash, zie je pappie en mammie in kantoorkledij hun kind afzetten, hele dag gaan werken en vervolgens 's avonds een keer weer het kind gaan ophalen. Zo'n kind ziet z'n ouders gewoon de hele dag NIET, In mijn ogen gewoon verloedering van zo'n kind.
Denk dat de generatie kinderen (5 tot 16 jaar) van nu gewoon teveel losgelaten ongeleide projectielen zijn. Teveel rondhangen op straat en te weinig toezicht over zo'n kind.
Daarom heb ik ook zoiets van, als ze dan eenmaal kinderen hebben, laat die vrouwen dan eerst die kinderen de eerste jaren goed verzorgen/opvoeden iig tot ze naar de basisschool gaan, hoeft de man nog niet abrupt zijn werk af te breken. En mocht ie het toch voor voor part-time werk willen gaan, laat em dan rustig zoeken naar een part-time baan oid met z'n werk regelen en em niet gelijk dwingen/doordrammen om iets anders te gaan doen.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...