Op dinsdag 13 september 2005, we schrijven 8:00 ’s morgens. Ik kwam mijn bed uit na een flinke doorhaal avond kwam ik met een verlopen kop mijn luie nest uit. Doorgezopen tot en weer en een gevoel van lichte walging bij de aanblik van de schade van die avond. Het gevoel of er twee bunzingen in mijn mond hadden liggen jongen, en een ferme kabouter die wraak kwam nemen voor mijn huuractie en met een kango en een Hilti TE10 met 25 mm betonboor aan de binnenkant van mijn schedel de boel aan het verbouwen was. Ik nam een pilsie en 2 paracetamolletjes , mijn enige vrienden in het leven op dat moment. Ik zette m’n laptop aan, en ging weer eens verder in mijn zoektocht naar een thuis op het net. Na menige keer weggetrapt te zijn op diverse podia en zelfs een prijs op mijn hoofd te hebben gehad na wat minder ongenuanceerde uitspraken over zo ongeveer 50 man hun hobby was ik toe aan een thuishaven. Een plek waarvan uit ik mezelf weer kan en mag uitten. Ik was indertijd na een versatelabbo tegen beter weten in alweer verslaafd geraakt aan BB, iets wat me sinds BB1 niet overkomen was. Opeens ging het licht aan, ik had het! Tijdens BB1 was ik randgroepjongere op het FOK! Forum, dus waarom zouden we deze cirkel niet eens rondmaken. Ik trok mijn stoute schoenen, teletubbiepak, lederhosen en roze oorwarmers aan en ging met flinke passen richtin het FOK! Forum. Daar aangekomen schrok ik..wat ooit een leuk dorpje was waar mensen onder het genot van een bakje thee de bewoners bespraken kwam ik een heuse metropool tegen, inclusief lieve mensen, randgroepjongeren, draaideurcriminelen, teveel pluimage om op te noemen. Dat was wel even schrikken moet ik bekennen, maar ondank s de gaten in mijn stoute schoenen rende ik zo snel mogelijk ongezien richting die grote rode BB5 deur. Ik opende hem en wist niet wat ik zag…geen rustig gebabbel over BB maar een heuse community om de hele BB editie heen. Een stoer clubje oldbies keken me argwanend aan met een blik die me waarschuwden om beter weg te rennen omdat de gevolgen anders niet te overzien zijn. Ik deed mijn ding liep door en begon weer eens door de faalangst last te krijgen van moodswings. Ik sloeg om me heen , trapte relletjes waar ik kon en paaide mensen waar ik kon …alle kanten van het emotionele spectrum raakte ik door mijn onzekerheid en angst weer ergens niet thuis te kunnen voelen zelfs de lieve woorden van isa, cartwoman, flugeltje en andere helden konden niet voorkomen dat ik reeds ver in de war raakte. Mijn zoektocht was al lang genoeg geweest. Totdat ze daar op kwam doemen, een lekker ding, met een uitstraling die de grote boze oldbies dwong om afstand te nemen. Ze pakte mijn hand en fluisterde lief: Laat het los…wees jezelf……Na een blik op je hooters en je lekkere kont was een stramme max het resultaat!
Vanaf die dag voelde ik me thuis, ik had weer een huis gevonden. En zelfs sommige oldbies konden me waarderen of erg goed toneelspelen, omdat ik mezelf heb teruggevonden.
Snaptnix krijgt +2…vanwege die stramme max
Scanman, je bent een goede pik, je hebt een goede smaak wat muziek betreft en zelfs je obsessieve gedrag omtrent Lieske is me niet teveel. Je zet je kei- en keihard in om de kwaliteit van het forum en de SC nog wat omhoog te houden en voor dat werk zou je een virtueel standbeeldtopic dienen te krijgen. Het is immers niet voor niets dat je ook hoog in de lijst staat. Dat is jouw en alleen maar jouw verdienste. Hulde voor dat feit….
ECHTERRRRRRRR…je vergeet de essentie van een forum alszijnde een community. Het is op een virtuele wereld een komen en gaan, het gaan moet opgevuld worden met nieuw bloed. En ook al ben ik misschien wel 1 van de jongste newbies op FOK!, wil ik toch een lans breken voor alle newbies die het forum komen verrijken met hun humor, mening, point of view en emoties. Je geeft enkel pluspunten aan oudgedienden, en die loyaliteit siert je, echter juist jij zou in staat moeten zijn om realistisch genoeg te handelen en minstens enkele stemrondes ook de newbies moet aanmoedigen. Het voortbestaan van dit forum hangt toch echt ook af van de nieuwe aanwas, ik weet dat je me begrijpt, je bent tot nu toe alleen nog niet in staat om naar die wijsheden te handelen.
Ik geef jou 2 pluspunten, omdat ik je respecteer voor je werk, en om jou aan te moedigen newbies aan te moedigen. Je komt op een forum om je ei kwijt te kunnen, het blijft enkel en alleen hobby voor velen maar we moeten niet vergeten dat we ook verplichtingen hebben om deze virtuele wereld gezond te houden.
Scanman +2 ter aanmoediging.
Kribbet, Je bent een goede pik, je bent de eerste die me toendertijd aan het huilen van het lachen kreeg toen we probeerden te uitten wie van ons twee zwaarder de lul zou zijn bij een scheiding. Ik waardeer je als poster voor zover ik je tot nu toe heb leren kennen, en je brengt altijd leven in de brouwerij. Ik hoop dat ik je nog veel mag lezen in de BB en ik hoop je spoedig met positieve punten kan belonen voor je hele ouvre……echter…..
Rijden in een Multipla, sorry maar mij daarmee verslaan in dat scheidingverhaal dat is pas echt triest!
Jij krijgt van mij vandaag de Joost (thnx to jappie voor deze mooie benaming) en gaat met -2 in je baggerbak naar huis!
Dit was overigens de laatste keer dat ik je hierop beoordeel maar je had zelf het lef om mij met -2 te benadelen omdat jij in een idiote auto gaat rijden!!!
Kribbet -2 Isabeau: 53
Scanman: 51
Snaptnix: 49
M-en-A :43
Gert: 43
Teamlead: 43
Day: 39
Kleintje: 39
Flugeltje: 39
Versabommie: 41
Sanne: 38
Pinball: 37