abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32290103
Sinds gisteren toont het scherm van mijn laptop groene streepjes, net zo'n matrix-effect. Hoe donkerder de kleur op het beeldscherm, des te erger ik die groene streepjes zie.

Ik heb geen flauw idee hoe het komt, aangezien ik niks veranderd heb in weken. Bovendien ben ik een leek op dit gebied
quote:
Specs:

Acer Travelmate 800LciB

- Centrino 1.3 Ghz
- 768MB DDR RAM 400mhz. (512+256MB)
- Hitachi Travelmate 80GB (8MB cache)
- 15" SXGA+ scherm (1400x1050) - ideale resolutie
- ATI Radeon 9000 met 64MB DDR (dus geen brakke integrated Intel kaart!)
- 24/10/8/24x DVD/CD-RW combo drive
- Integrated IntelŪ PRO/Wireless 2100 network connection
- Bluetooth
- 4x USB2, firewire, s-video out, smartcard etc.
Iemand enig idee?
pi_32290210
Die groene strepen worden ook wel artifacts genoemd. Ze treden op als je videokaart oververhit of defect is. Als de groene strepen niet wisselen van plaats kunnen het ook dode pixels in je laptopscherm zijn, maar in je OP staat dat het strepen zijn, dus ik denk dat het te maken heeft met een defecte videokaart of oververhitting.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_32290478
Yeah, ze bewegen af en toe. Artifacts dus? Ik neem aan dat het niet veel goeds betekent. Valt er iets aan te doen?
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:29:16 #4
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_32290694
Nieuwe videokaart
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_32291049
Blaas je laptop schoon.

Gewoon de ventilatie opening openen als het kan en alle stof wegblazen.

Zeer grote kans dat je koelblok gewoon helemaal is dichtgeslibt met stof...
pi_32291153
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:43 schreef yup het volgende:
Blaas je laptop schoon.

Gewoon de ventilatie opening openen als het kan en alle stof wegblazen.

Zeer grote kans dat je koelblok gewoon helemaal is dichtgeslibt met stof...
Even proberen, thanks
pi_32291549
Hoe oud is je laptop? Anders eens met Acer bellen. Maar aan de processor te zien zal hij waarschijnlijk al buiten de garantie zijn ben ik bang.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_32292007
Hmm, hij geeft ze nog steeds.

@buitenbeentje: Hij is inderdaad net wat maandjes buiten de garantie.
pi_32292306
Maar het klinkt alsof je grafische kaart brak is. En dat is eigenlijk alleen maar te testen door deze te vervangen. Mischien contact met je leverancier opnemen wat die voor tips heeft?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_32298020
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:29 schreef buitenbeentje het volgende:
Maar het klinkt alsof je grafische kaart brak is. En dat is eigenlijk alleen maar te testen door deze te vervangen. Mischien contact met je leverancier opnemen wat die voor tips heeft?
Grafische kaarten 99,9% van de keren is vastgesoldeerd dus kom je niet echt verder.

Ik zou de laptop openschroeven en kijken of de heatsinks etc. nog goed op hun plek zitten en of ze goed vastzitten... Of kijken of er niet per ongeluk een kabeltje ofzo net niet goed vastzit etc.
pi_32338593
Ik heb het ook wel eens gehad met mijn laptop....kaart zat gelukkig niet vastgesoldeerd

Maar ik hoop voor je dat er een losse videokaart in zit die vervangbaar is. Anders wordt het een compleet nieuw moederbord, en in dat geval kun je beter een nieuwe laptop kopen. Maar de groene streepjes en stipjes zijn in ieder geval het gevolg van een kapotte videokaart.
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_32338761
Probeer eerst eens een nieuwe voeding
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')