Bizar
maandag 14 november 2005 | Bron: Algemeen Dagblad
Nederlandse hoofdredacteur ziet euthanasie in Big Brother wel zittenIn Nederland was er dit jaar heel wat te doen rond een vrouw die is bevallen in het Big Brother-huis. Hummie van der Tonnekreek, de hoofdredacteur van het programma, heeft nog meer ideetjes in gedachten. In een interview met de Volkskrant zegt ze dat een programma waarin een deelnemer euthanasie wil plegen zeker interessant kan zijn.
,,Zo'n Big Brother zou ik best kunnen maken. Daar zou mijn geweten niet van in de war raken. Het zou wel aan heel veel randvoorwaarden moeten voldoen", zegt van der Tonnekreek. De euthanasie zou uiteraard uit vrije wil moeten gebeuren. De hoofdredactrice hoopt dat de deelnemer door zijn medewoners alsnog kan overtuigd worden het niet te doen en het programma op die manier een happy end krijgt.
Euthanasie is niet het enige idee dat de hoofdredacteur heeft. ,,Kinderen verwekken. Abortus. Of een ongeneeslijk zieke in het programma. Alles is mogelijk. Mijn grens? Die ligt bij strafbare feiten: geweld, mishandeling."
Mij lijkt dan een suicide BB veel leuker, de nabestaanden van de winnaar krijgen het geld en de winnaar een pillen-combinatie naar keuze