abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32273254
Nog geen eigen topic van mijn favoriete band allertijden!

Brandon Boyd - vocals/percussion
Mike Einziger - guitars
Ben Kenney - bass
Jose Pasillas - drums
DJ Kilmore - turntables

Met de release van vier albums, verschillende EP's, DVD's en bijdragen aan soundtracks heeft Incubus zich in twaalf jaar tijd ontwikkeld tot een groep met een geheel eigen gezicht en geluid. Het jaar 2003 was voor Incubus veelbewogen. Bassist en oprichter Dirk Lance stapte uit de groep en werd vervangen door Ben Kenney, voormalig gitarist van funk-hiphopgroep The Roots. Na een tournee van twee jaar voor het album Morning View, nam Incubus een welverdiende adempauze en begon in alle rust en stilte materiaal te schrijven voor een nieuw album. Tijdens de Lollapalooza tournee, in de zomer van 2003, speelde Incubus voor het eerst nieuw materiaal. Begin februari is het nieuwe album A Crow Left Of The Murder en de eerste single Megalomaniac verschenen. Megalomaniac betekent 'machtswellusteling' en waar macht toe kan leiden wordt op indrukwekkende wijze naar voren gebracht in de videoclip.

Incubus kwam in 1997 voor het eerst onder de aandacht van het publiek met de release van de zes nummers tellende EP Enjoy Incubus. Later dat jaar verscheen het eerste volledige album S.C.I.E.N.C.E.waarna Incubus op tournee ging. Gedurende zes jaar was de groep bijna non-stop op tournee en wist tussen de bedrijven door ook nog het album Make Yourself op te nemen. Make Yourself zag in 1999 het levenslicht en met hitsingles als Pardon Me, Stellar en Drive brak Incubus door naar het grote publiek. Een jaar na Make Yourself stond Incubus op het hoofdpodium van Ozzfest en sloot ook de Area: One Tour van Moby af. In oktober 2001 verscheen het langverwachte vierde album Morning View.

Morning View werd een ongekend succes. De plaat ging in minder dan tien weken ruim een miljoen keer over de Amerikaanse toonbanken en de eerste single Wish You Were Here werd een enorme hit. Een wereldtournee volgde waarbij ook Nederland werd aangedaan. Na eerdere concerten in 013 en de Melkweg speelde Incubus in 2002 voor een stampvolle Heineken Music Hall en was het een van de grote publiekstrekkers op Lowlands.

Na de Morning View Tour nam Incubus als band gas terug. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en in 2002 richtten gitarist Mike Einziger en drummer Jose Pasillas samen met Ben Kenney, Neal Evans (Soulive), Suzie Katayama en een elfkoppig orkest het project Time-Lapse Consortium op. Ondertussen stelde zanger Brandon Boyd zijn boek White Fluffy Clouds samen met daarin teksten, foto's en tekeningen van de hand van de Incubus-voorman.

Enkele van mijn favoriete stukjes:

http://app2.sonymusic.com(...)646_0_6060882,00.asx
http://app2.sonymusic.com(...)646_0_6068888,00.asx
http://app2.sonymusic.com(...)646_0_6068904,00.asx
http://app2.sonymusic.com(...)646_0_6068892,00.asx

pi_32273323
Incubus - Just A Phase

Al heel lang een van mijn favoriete nummers aller tijden
pi_32273355
Ik heb ze ooit 3 keer in 1 week tijd gezien.

Rock Werchter, ergens in Duitsland en 013 geloof ik.

Wat ik veruit het mooiste vind is dat ze bij de live-optredens zulke geweldige intro's aan nummers breien. Afgelopen lowlands stonden ze af en toe gewoon 5 minuten een of andere supercoole intro te tokkelen voordat ze daadwerkelijk het nummer zoals het van de cd bekend is inzetten.

pi_32273443
Incubus .

heerlijke band .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 14 november 2005 @ 23:20:51 #5
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_32274003
op lowlands voor het eerst pas live kunnen zien, maar zeker hele vette band
good boobs bounce
pi_32274089
Op dat plaatje staat nog de oude bassist...

Incubus... al zo vaak gezien. Melkweg (zanger was ziek, raar optreden), 013 (weet alleen dat het voorprogramma kut was), Lowlands (2x, in 2005 stond het geluid keihard! Maar ze rockten wel)
pi_32274230
Incubus
Best band ever
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_32274356
Ja is wel leuk idd, Incubus, twee keer op Lowlands gezien. Ben geen fan ofzo, maar heb me niet verveeld bij die optredens. Maar een van hun sterkste punten op plaat, die enorme diversiteit die hun muziek kenmerkt, vind ik persoonlijk een nadeel bij een live optreden:
Net als je het lekker begint te rocken komt er weer een rustigere plaat tussendoor, zonder dat er wordt opgebouwd naar een climax (althans dat vond ik bij Lowlands 2005). Op zich niks mis mee hoor, hun rustigere nummers zijn ook best goed, maar halen 't in de Alpha (in mijn ogen) toch niet bij de stevigere rocknummers
watch like nobody's dancing
pi_32274399
Op Dynamo 98 waren ze een kleine band met een vrij onorgineel geluid maar met het zelfde enthousiasme als ze dit jaar op Lowlands stonden. Ze moesten toen wel nog naar elk nummer 'Hi, we're Incubus' zeggen
pi_32274772
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Op Dynamo 98 waren ze een kleine band met een vrij onorgineel geluid maar met het zelfde enthousiasme als ze dit jaar op Lowlands stonden. Ze moesten toen wel nog naar elk nummer 'Hi, we're Incubus' zeggen
Toen had 'ie nog dreads!
A certain shade of green!
pi_32274835
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:46 schreef Roellio het volgende:

[..]

Toen had 'ie nog dreads!
A certain shade of green!
Ja whatever, ik ga meer voor zijn muziek
pi_32274856
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ja whatever, ik ga meer voor zijn muziek
  dinsdag 15 november 2005 @ 01:51:13 #13
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_32277004
Na S.C.I.E.N.E. minder geworden en helemaal zonde dat ze hun oude bassist niet meer hebben..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_32277062
Incubus, in 2 woorden: GEWELDIGE BAND!

Fantastisch gitaarspel, mooie zang, gewoon GOED!

Heb ze op Lowlands gezien, en in de Ahoy, live zijn ze nog beter dan op de CD's !
pi_32277825
Ik heb laatst de DVD "Incubus - Live at Red Rocks" gekocht. Die DVD kan ik iedere muziekliefhebber aanraden. Zang laat me meestal koud, maar ik krijg rillingen van wat deze zanger allemaal met zijn stem kan doen. Goeie drums, aardige tweede stem en origineel gitaarwerk.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 15 november 2005 @ 06:12:32 #16
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_32277828
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 06:10 schreef Lyrebird het volgende:
Ik heb laatst de DVD "Incubus - Live at Red Rocks" gekocht. Die DVD kan ik iedere muziekliefhebber aanraden. Zang laat me meestal koud, maar ik krijg rillingen van wat deze zanger allemaal met zijn stem kan doen. Goeie drums, aardige tweede stem en origineel gitaarwerk.
Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik ben het met je oneens...
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_32280863
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 06:12 schreef Nickthedick het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je het over hebt, maar ik ben het met je oneens...
Hoe kun je het nu oneens met hem zijn als je niet eens weet waar hij het over heeft?
pi_32285987
Ik heb de laatste cd. Erg lekker, heb hem net toevallig weer 'herontdekt'. Als ze weer in Nederland komen wil ik er ook wel heen.
pi_32287807
Medestanders !!!!!

Incubus is ook hier favoriet... Vorig jaar gezien in Leuven, dit jaar op RAR. Wederom geweldig!
  dinsdag 15 november 2005 @ 16:32:55 #20
117776 OFfSprngr
pi_32289262
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:28 schreef ArTiC het volgende:
Incubus
Best band ever
Goed, ok, beste?.. nooit.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_32301945
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:32 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Goed, ok, beste?.. nooit.
Wat is dan volgens jou de beste band? The Offspring?
pi_32303704
tvp..pardon me..
  woensdag 16 november 2005 @ 03:52:51 #23
117776 OFfSprngr
pi_32305257
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 23:43 schreef Roellio het volgende:

[..]

Wat is dan volgens jou de beste band? The Offspring?
Nou nee, niet de beste, wel hebben ze leuke albums gehad., muziekaal de beste zou'k zeggen Primus.
.
.
pi_32305275
quote:
Op woensdag 16 november 2005 03:52 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Nou nee, niet de beste, wel hebben ze leuke albums gehad., muziekaal de beste zou'k zeggen Primus.
Brrr. Primus. Ik hoor dat wel vaker. Net zoals dat Jaco Pastorius de beste bassist is. Of Paco Pena de beste gitarist is. Maar als ik er naar luister, dan kan ik er echt niet van genieten. Het mag dan wel technisch virtuoos en geweldig zijn, het luistert niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 16 november 2005 @ 04:20:41 #25
117776 OFfSprngr
pi_32305308
quote:
Op woensdag 16 november 2005 04:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Brrr. Primus. Ik hoor dat wel vaker. Net zoals dat Jaco Pastorius de beste bassist is. Of Paco Pena de beste gitarist is. Maar als ik er naar luister, dan kan ik er echt niet van genieten. Het mag dan wel technisch virtuoos en geweldig zijn, het luistert niet.
Wellicht heb je niet de goede albums geluisterd, maar ik hoor het wel vaker, mensen die volhartig toe geven dat Les en de rest van de band muziekaal geniaal zijn maar het gewoonweg niet lekker kunnen wegluisteren, vind het jammer, maar ja, er is niets aan te doen
Puur muziekaal gezien moet ik ze echt toegeven de beste te zijn imo, want niet alleen Les is geniaal, Herb en Larry zijn dat ook.
.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')