George Heidweiler ken ik helaas niet, maar als ik vluchtig op internet kijk is het ook niet mijn smaak.
![]()
En Schiffmacher blijft voor mij altijd de tatoeagekoning. Ik zie hem niet echt als kunstenaar, alhoewel hij ook best veel in die richting heeft gedaan. Ik wist ook niet dat er een soort van Schiffmachergroep was.
Dit kan ik online vinden over George Heidweiller:
George Heidweiller
Beeldend Kunstenaar, geboren 15 mei 1963 Beverwijk, Noord-Holland. Kenmerkend voor de figuratieve stijl is het expressieve karakter van zijn visueel heldere werken. Aziatische straatcultuur, Zuid-Amerikaans kleurgebruik, westers geweld, consumptie, het uitvlakken van de scheidslijn tussen kunst & leven, kunst als westers sjamanisme. Zijn materiaalgebruik varieert, regelmatig verschijnen zeefdrukken rechtstreeks op doek evenals collages in gemengde technieken op acryl, papier of houten ondergronden.
bronGeorge Heidweiler
De beeldend kunstenaar George Heidweiller werd geboren in 1963 te Beverwijk. Hij volgde van 1980 tot 1984 een opleiding aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Den Haag.
Kenmerkend voor de figuratieve stijl is het expressieve karakter van zijn visueel heldere werken. Aziatische straatcultuur, Zuid-Amerikaans kleurgebruik, westers geweld, consumptie, het uitvlakken van de scheids- lijn tussen kunst & leven, kunst als westers sjamanisme.
Zijn materiaalgebruik varieert, regelmatig verschijnen zeefdrukken rechtstreeks op doek evenals collages in gemengde technieken op acryl, papier of houten ondergronden.
Vanaf 1987 is zijn werk te zien geweest op diverse, zowel solo als groeps-exposities in Nederland en Spanje.
Het werk van George Heidweiller is aangekocht door o.a. het Ministerie van Justitie in Den Haag en hij heeft meegewerkt aan tal van projecten waaronder het assisteren van Herman Brood met het beschilderen van tram-project Lijn 2 in Amsterdam (1993) i.o.v Fame Records.
bronBiografie van George HeidweillerEn zijn eigen site:
http://www.georgeheidweiller.nl/
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."