abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32269106
Mijn vraag is namelijk, hoe heb je je kamer bemachtigd?

Ik ben zelf op zoek naar een kamer net over de grens bij Nijmegen, namelijk in Kranenburg danwel Wyler of Zyfflich. Ik heb al advertenties in een supermarkt aldaar opgehangen, maar nog geen reacties gekregen.
Ik heb wel enkele Duitse sites over kamers gevonden, maar allemaal niet handig.

Mijn vragen:
- hoe ben je op zoek gegaan naar die kamer in Duitsland
- via welke sites kan ik oproepen plaatsen die dan ook door de "doelgroep" gelezen worden
- kent iemand een vrije kamer in een van die 3 steden waar ik zoek (zal wel niet).
pi_32269167
tvp
pi_32269390
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:58 schreef erikkll het volgende:
tvp
Ook interesse om naar DL te verkassen?
pi_32269523
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:58 schreef erikkll het volgende:
tvp
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32269633
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:06 schreef Greetings het volgende:

[..]

Ook interesse om naar DL te verkassen?
je weet maar nooit, ik woon dicht bij duitsland en als het daar misschien goedkoper is wel

al verwacht ik van niet
  maandag 14 november 2005 @ 21:19:13 #6
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_32269823
Als het net over de grens is, dan kan je veel beter een kamer in NL opzoeken. Lijkt me makkelijker..
When all else fails, you always have delusion.
pi_32269867
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:19 schreef Mirel het volgende:
Als het net over de grens is, dan je veel beter een kamer in NL opzoeken. Lijkt me makkelijker..
Nee, ik zoek juist specifiek in DL een kamer. Om wettelijke redenen.
  maandag 14 november 2005 @ 21:22:04 #8
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_32269919
ok
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 november 2005 @ 21:24:24 #9
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32270005
Probeer er hulp van een duitser bij te krijgen. Moet niet zo moeilijk zijn. Het voordeel is dat je dan ook gerichter naar kamers kunt zoeken die niet specifiek voor buitenlandse studenten bedoeld zijn, scheelt vaak veel in prijs.
Vampire Romance O+
pi_32270170
Ik woon er :-), net in Kleve dan wel. Hoe ik eraan ben gekomen is eigenlijk min of meer toeval geweest. Ik ben daar bij een makelaar binnen gestapt en zodoende is het balletje gaan rollen. Veel betere tips om een kamer te zoeken kan ik je helaas niet geven. Misschien zou je nog in de lokale krantjes een kijkje kunnen nemen of als je avontuurlijk bent ingesteld bel je aan bij een paar mensen. Ik meen dat in Wyler zo'n 75% Nederlander is

Owh in reactie op erikII, waar ik zit is het een stuk goedkoper dan in Nijmegen, een kamer dan wel. Ik betaal 500 euro voor 75 m^2 voor een appartement met daarbij een garage voor mijn auto een eigen kelder + waskelder en een tuinman/klusjesman welke 5 dagen in de week bezig is
pi_32270481
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:29 schreef btb het volgende:
Ik woon er :-), net in Kleve dan wel. Hoe ik eraan ben gekomen is eigenlijk min of meer toeval geweest. Ik ben daar bij een makelaar binnen gestapt en zodoende is het balletje gaan rollen. Veel betere tips om een kamer te zoeken kan ik je helaas niet geven. Misschien zou je nog in de lokale krantjes een kijkje kunnen nemen of als je avontuurlijk bent ingesteld bel je aan bij een paar mensen. Ik meen dat in Wyler zo'n 75% Nederlander is

Owh in reactie op erikII, waar ik zit is het een stuk goedkoper dan in Nijmegen, een kamer dan wel. Ik betaal 500 euro voor 75 m^2 voor een appartement met daarbij een garage voor mijn auto een eigen kelder + waskelder en een tuinman/klusjesman welke 5 dagen in de week bezig is
Ja dat kan wel kloppen ja. Toen ik erdoorheen fietste, zag ik dat minimaal de helft van de nummerborden van de auto's op opritten Nederlands waren. Bij Zyfflich overigens ook.
Maar klopt het dat er in heel Zyfflich en Wyler geen supermarkt te vinden is?

En de kamers zijn inderdaad VEEL goekoper dan in Nijmegen. Bijna de helft goedkoper. Huizenprijzen uiteraard ook.
pi_32270522
mijn zus zit er momenteel, die heeft het via de universiteit geregeld... ze woont nu op een prima kamertje, een stuk beter dan in nederland... het is weliswaar een kamer speciaal voor buitenlandse studenten, maar daa rkom jij ook voor in aanmerking, zij mag er een jaar wonen en dan wordt ze geacht ver genoeg in het circuit te zitten om haar eigen kamer te kunnen regelen...
pi_32270539
Btw... kan ik jou overigens op MSN toevoegen, btb?

Heb ik iig 1 contact daar in de buurt.
pi_32270574
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:38 schreef steve2003 het volgende:
mijn zus zit er momenteel, die heeft het via de universiteit geregeld... ze woont nu op een prima kamertje, een stuk beter dan in nederland... het is weliswaar een kamer speciaal voor buitenlandse studenten, maar daa rkom jij ook voor in aanmerking, zij mag er een jaar wonen en dan wordt ze geacht ver genoeg in het circuit te zitten om haar eigen kamer te kunnen regelen...
Nou, ik ben wel 4e jaars, dus ik denk dat ze mij ook ver genoeg in dat circuit achten
pi_32271116
iemand misschien een link om online eens rond te neuzen? ben in die omgeving ook op zoek namelijk.. Duitsland is dan niet eens zo'n gek alternatief
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg!
pi_32271121
Je mag me wel toevoegen op msn als je nog wat verdere vragen hebt, bvk_2001 @ hot mail_com [zonder de spaties/underscores ]
pi_32272249
quote:
Op maandag 14 november 2005 21:39 schreef Greetings het volgende:

[..]

Nou, ik ben wel 4e jaars, dus ik denk dat ze mij ook ver genoeg in dat circuit achten
mijn zus ook, maar het duitse circuit is toch net weer iets anders als het nederlandse circuit wonen andere mensen enzo...
pi_32273042
Done, btb !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')