abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 november 2005 @ 10:31:07 #1
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32252644
Hoi allemaal,

Mijn vriendin gaat een autootje kopen. Boeiend zul je denken. Nou bijna. Ze is 22, maar heeft nog geen rijbewijs en zal dat ook niet binnen een paar weken gaan halen.
Maar ze kan er een vriendin mee uit de brand helpen en ze heeft zelf ook gelijk een ontzettend goed wagentje.

Nu is het punt dat ie natuurlijk verzekerd moet gaan worden en bij het postkantoor overgeschreven moet gaan worden.
Kan dit gebeuren op haar naam? Met andere woorden, kan een persoon zonder rijbewijs wel een auto en -verzekering op haar naam hebben staan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32252981
Ja iedereen kan een auto in bezit hebben en verzekeren
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_32253024
Jep, dat kan.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32253048
Al mag ze de auto nog niet vooruit of achteruit rijden zelfs op de oprit.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32253066
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:49 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Al mag ze de auto nog niet vooruit of achteruit rijden zelfs op de oprit.
Eigen terrein, dat mag
Trotse mamma :)
  maandag 14 november 2005 @ 10:50:57 #6
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_32253074
Moet volgens mij wel kunnen met je paspoort Maar ik weet het niet zeker, ik kon mijn motor wel op naam zetten zonder motorrijbewijs (had al wel een autorijbewijs)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_32253124
Dat is geen punt.
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 14 november 2005 @ 10:58:39 #8
47047 Herkauwer
pi_32253215
Trouwens, je vriendin moet dan niet die auto op haar naam verzekeren he.... Want dan moet zij de regelmatige bestuurder zijn en dat lijkt me een beetje moeilijk te bewijzen
  maandag 14 november 2005 @ 10:59:00 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32253227
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.

Zit me nu ook wat af te vragen. Stel ik rij in haar auto (zij nog steeds zonder rijbewijs).. ik word geflitst ergens.. en zij krijgt de bekeuring binnen.
Hoe zou dat dan in zijn werk gaan?
Want als zij bezwaar aantekent en stelt dat zij niet op dat moment met die auto daar geweest is (vanwege een chronisch gebrek aan rijbewijs)... dan wint ze dat toch?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_32253236
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:50 schreef Faithz het volgende:

[..]

Eigen terrein, dat mag
Mits dat eigen terrein is afgesloten. De gemiddelde oprit is dat niet
pi_32253246
Dan moet je even langs de gemeente een bewijs halen dat je op dat adres woont en dan langs het postkantoor gaan is het geen probleem. Ik heb t zelf ook moeten doen ivm een duits rijbewijs
Cuore Sportivo
  maandag 14 november 2005 @ 11:03:48 #12
47047 Herkauwer
pi_32253336
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:59 schreef avotar het volgende:
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.

Zit me nu ook wat af te vragen. Stel ik rij in haar auto (zij nog steeds zonder rijbewijs).. ik word geflitst ergens.. en zij krijgt de bekeuring binnen.
Want als zij bezwaar aantekent en stelt dat zij niet op dat moment met die auto daar geweest is (vanwege een chronisch gebrek aan rijbewijs)... dan wint ze dat toch?
Nee, want zij weet toch wie er in heeft gereden En anders had ze als gestolen moeten opgeven lijkt mij zo
pi_32253349
quote:
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.

Sinds wanneer is het niet hebben van een rijbewijs een belemmering om ergens niet te komen? Allereerst zal je moeten bewijzen dat je ergens anders was met de auto, getuigen oid.

Aangeven dat iemand anders in de auto reed is dan wel noodzakelijk omdat je anders zelfs nog problemen zou kunnen krijgen ivm rijden zonder rijbewijs.
'The Less you know, The more you believe'
  maandag 14 november 2005 @ 11:05:12 #14
54408 Parzival
Where it happens
pi_32253360
De auto staat op haar naam en zij is hoofd verantwoordelijke.. dus boetes moet ze alsnog betalen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_32253391
quote:
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.
Hangt af van de verzekeringsmaatschappij.
Veel maatschappijen hebben als eis dat de verzekering wordt afgesloten op naam van degene die het meest in de auto rijdt. Dat kan in dit geval dus niet.
Even wat maatschappijen bellen dus.
quote:
Als zij kan aantonen dat iemand anders reed, krijgt die ander de boete. Zo niet, dan is de eigenaar van de auto verantwoordelijk en krijgt ze dus zelf de boete.
Dat kunnen aantonen is over het algemeen trouwens niet meer dan een formuliertje (de achterkant van de beschikking van het cjib) invullen en opsturen. Alleen als degene die gereden zou hebben (jij dus in dit geval) ontkent, dan heeft ze een probleem.
  maandag 14 november 2005 @ 11:30:07 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32253889
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:06 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Hangt af van de verzekeringsmaatschappij.
Veel maatschappijen hebben als eis dat de verzekering wordt afgesloten op naam van degene die het meest in de auto rijdt. Dat kan in dit geval dus niet.
Even wat maatschappijen bellen dus.
Dan moet ik daar in elk geval nog even achteraan gaan.

Onverzekerd rondrijden is geen optie. Een auto onverzekert parkeren... ook eigenlijk best gevaarljk volgens mij he?
pi_32253968
Je kan een auto wel op je naam zetten zonder rijbewijs, maar NIET verzekeren. En elke auto die op naam staat moet verzekerd zijn, dus dat wordt wel een probleem.

Ik heb zelf ook een auto gekocht voordat ik mijn rijbewijs had en hier bijna grote problemen mee gehad.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_32254311
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:30 schreef avotar het volgende:
[..]
Onverzekerd rondrijden is geen optie. Een auto onverzekert parkeren... ook eigenlijk best gevaarljk volgens mij he?
Verzekering is verplicht, ook al rij je niet met die auto en staat ie niet op de openbare weg.
Het is wel mogelijk om een auto te schorsen; dan betaal je geen verzekering en belasting. Uiteraard mag je dan ook niet met die auto de weg op.
pi_32257755
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:50 schreef Faithz het volgende:

[..]

Eigen terrein, dat mag
En als je op eigen terrein dan een andere auto aanrijdt? Je WA verzekering?
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
  maandag 14 november 2005 @ 22:27:25 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_32272278
Waarom zet je dat ding niet op de naam van die "goede vriendin" of van jezelf?
Als je vriendin haar rijbewijs heeft gehaald zet je 'm weer op haar naam. Deal afdekken door vertrouwen of door bv. borgsom
Kan me best voorstellen dat er haken en ogen aan zo'n constructie zitten, maar zie die zo 123 niet direct.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 15 november 2005 @ 09:00:26 #21
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_32278545
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:27 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom zet je dat ding niet op de naam van die "goede vriendin" of van jezelf?
Als je vriendin haar rijbewijs heeft gehaald zet je 'm weer op haar naam. Deal afdekken door vertrouwen of door bv. borgsom
Kan me best voorstellen dat er haken en ogen aan zo'n constructie zitten, maar zie die zo 123 niet direct.
Het is voor haar meer een gevoelskwestie. Haar auto.

En daarbij, is het inderdaad een constructie met haken en ogen... het is wel mogelijk hoor.. en het zou wel goed gaan.. maar ik vind het zo'n gedoe..
pi_32304358
Auto op je naam zetten kan ook met een legitimatiebewijs.
Bij een paspoort of identiteitskaart heb je ook een origineel uittreksel uit het bevolkingsregister nodig dat niet ouder is dan drie maanden en waarop het adres hetzelfde is als je huidige adres.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')