Eigen terrein, dat magquote:Op maandag 14 november 2005 10:49 schreef VelvetAcidChrist het volgende:
Al mag ze de auto nog niet vooruit of achteruit rijden zelfs op de oprit.![]()
Nee, want zij weet toch wie er in heeft geredenquote:Op maandag 14 november 2005 10:59 schreef avotar het volgende:
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.
Zit me nu ook wat af te vragen. Stel ik rij in haar auto (zij nog steeds zonder rijbewijs).. ik word geflitst ergens.. en zij krijgt de bekeuring binnen.
Hoe zou dat dan in zijn werk gaan?
Want als zij bezwaar aantekent en stelt dat zij niet op dat moment met die auto daar geweest is (vanwege een chronisch gebrek aan rijbewijs)... dan wint ze dat toch?
Sinds wanneer is het niet hebben van een rijbewijs een belemmering om ergens niet te komen? Allereerst zal je moeten bewijzen dat je ergens anders was met de auto, getuigen oid.quote:Op maandag 14 november 2005 10:59 schreef avotar het volgende:
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.
Zit me nu ook wat af te vragen. Stel ik rij in haar auto (zij nog steeds zonder rijbewijs).. ik word geflitst ergens.. en zij krijgt de bekeuring binnen.
Want als zij bezwaar aantekent en stelt dat zij niet op dat moment met die auto daar geweest is (vanwege een chronisch gebrek aan rijbewijs)... dan wint ze dat toch?
Hangt af van de verzekeringsmaatschappij.quote:Op maandag 14 november 2005 10:59 schreef avotar het volgende:
En qua verzekering?
Is dat ook geen punt.
Als zij kan aantonen dat iemand anders reed, krijgt die ander de boete. Zo niet, dan is de eigenaar van de auto verantwoordelijk en krijgt ze dus zelf de boete.quote:Zit me nu ook wat af te vragen. Stel ik rij in haar auto (zij nog steeds zonder rijbewijs).. ik word geflitst ergens.. en zij krijgt de bekeuring binnen.
Dan moet ik daar in elk geval nog even achteraan gaan.quote:Op maandag 14 november 2005 11:06 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
Hangt af van de verzekeringsmaatschappij.
Veel maatschappijen hebben als eis dat de verzekering wordt afgesloten op naam van degene die het meest in de auto rijdt. Dat kan in dit geval dus niet.
Even wat maatschappijen bellen dus.
Verzekering is verplicht, ook al rij je niet met die auto en staat ie niet op de openbare weg.quote:Op maandag 14 november 2005 11:30 schreef avotar het volgende:
[..]
Onverzekerd rondrijden is geen optie. Een auto onverzekert parkeren... ook eigenlijk best gevaarljk volgens mij he?
En als je op eigen terrein dan een andere auto aanrijdt? Je WA verzekering?quote:
Het is voor haar meer een gevoelskwestie. Haar auto.quote:Op maandag 14 november 2005 22:27 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom zet je dat ding niet op de naam van die "goede vriendin" of van jezelf?
Als je vriendin haar rijbewijs heeft gehaald zet je 'm weer op haar naam. Deal afdekken door vertrouwen of door bv. borgsom
Kan me best voorstellen dat er haken en ogen aan zo'n constructie zitten, maar zie die zo 123 niet direct.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |