abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32252190
Ik heb me ziek gemeld bij het UWV. Kreeg een brief, woensdag verschijnen in Venlo, bij de arboarts. Medicijnen mee, paspoort mee, etc.
Ik wil graag weten waar ik op moet letten en wat mijn rechten zijn. Mag hij alles vragen? Moet ik alles beantwoorden? Waartoe ben ik allemaal verplicht en wat mag ik weigeren?

(overspannen door ziekenhuisopnames pasgeboren zoon, verwacht binnenkort weer aan het werk te kunnen, bij werkgever ouderschapsverlof opgenomen)
uit een aspergernest
pi_32252627
Humz ik snap niet waarom je naar de arbo arts moet als je ouderschapsverlof hebt..... lijkt me niet dat hij gaat kijken of je wel echt zwanger bent geweest ofzo....

Als jij thuis blijft zonder ouderschapsverlof dan wordt het een andere zaak en zal jij moeten bewijzen dat je echt overspannen bent. Tegenwoordig moeten ze quota's halen dus dingen als: "Ik voel me niet zo lekker" werken niet meer.

BTW Hoe kan je in godsnaam verlof opnemen en je ziek melden? Het is toch of het een of het ander. Meestal als je zegt dat je over een week weer aan het werk kan zal zo'n arts aangeven dat je ook nu al kan werken.
pi_32252655
hoezo ouderschaps verlof opnemen, hiervoor bestaan 10 dgn zorgverlof die je kunt opnemen.

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h246.htm
pi_32252773
Je kan de arbo arts zien als een normale arts. Dat betekend dat deze arts zwijgplicht heeft ten opzichte van je werkgever. De arbo arts gaat beoordelen of je ziek bent, Ja of Nee, en geeft dat dat andwoord (Ja of Nee) door aan je werkgever.

Oftewel het werkt als bij een normale arts, hij kan alles vragen maar je bent niet verplicht om overal op te andwoorden. Maar jij moet hem in het gesprek zien te "overtuigen" dat je echt ziek ("te gestrest") bent door de ziekenhuisopnames van je zoon. Dus ik zal de essentieele zaken niet verzwijgen. Suc6

Meer informatie
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_32253466
Ik ben maar voor een deel werkeloos... dus voor mijn werkend deel ouderschapsverlof opgenomen. Voor het werkeloze deel ziekgemeld.

Ziekenhuisopname was nog in bevallingverlof, maar heb daar nu nog "stress" van doordat ik niet rustig en zorgeloos kon ontzwangeren.
Ik fake niks, het is door mijn huisarts bevestigd.
alle info welkom
uit een aspergernest
pi_32254721
Gewoon vertellen wat er aan de hand is, je hoeft nergens bang voor te zijn want ook een arboarts bijt niet.
Daarnaast ben je natuurlijk ook al bij je eigen huisarts geweest?
Die kan jouw verhaal natuurlijk bevestigen.
Succes!
pi_32256373
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:30 schreef HellRaver het volgende:
Meestal als je zegt dat je over een week weer aan het werk kan zal zo'n arts aangeven dat je ook nu al kan werken.
ik zei: "binnenkort". Dat is bij mij niet een week.... In januari loopt mijn ouderschapsverlof af en verwacht ik weer 100% te zijn (voor zover ik dat ooit geweest ben )
uit een aspergernest
pi_32281811
quote:
Op maandag 14 november 2005 12:05 schreef Braamhaar het volgende:
Gewoon vertellen wat er aan de hand is, je hoeft nergens bang voor te zijn want ook een arboarts bijt niet.
Daarnaast ben je natuurlijk ook al bij je eigen huisarts geweest?
Die kan jouw verhaal natuurlijk bevestigen.
Succes!
Huisartsen zijn anders niet snel geneigd zoiets op een briefje mee te geven aan een huisarts. Wel kun je contactgegevens achterlaten bij de arbo-arts.

Doe idd gewoon je verhaal en niet te dramatisch bij de arbo-arts, daar prikt-ie toch doorheen. In geval van zwangerschap kun je vanuit jouw gezichtspunt aangeven wanneer je weer denkt te werken, behoudens niet te verwachten moeilijkheden. Dit stemt een arbo-arts in zo'n geval wat beter.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_32283929
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:49 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Huisartsen zijn anders niet snel geneigd zoiets op een briefje mee te geven aan een huisarts. Wel kun je contactgegevens achterlaten bij de arbo-arts.
Huisartsen zijn anders niet snel geneigd zoiets op een briefje mee te geven aan een huisarts.

Hmm, met die laatste zal Arbo-arts bedoeld zijn?
pi_32288844
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:07 schreef wendytje het volgende:
Ik heb me ziek gemeld bij het UWV. Kreeg een brief, woensdag verschijnen in Venlo, bij de arboarts. Medicijnen mee, paspoort mee, etc.
Ik wil graag weten waar ik op moet letten en wat mijn rechten zijn. Mag hij alles vragen? Moet ik alles beantwoorden? Waartoe ben ik allemaal verplicht en wat mag ik weigeren?

(overspannen door ziekenhuisopnames pasgeboren zoon, verwacht binnenkort weer aan het werk te kunnen, bij werkgever ouderschapsverlof opgenomen)
Hoezo medicijnen? Tegen overspannenheid? En ga je naar naar de UWV of naar een arbodienst?
pi_32292942
Ik geloof dat je recht hebt om, op kosten van de werkgever, een andere arbo arts te consulteren, als je het niet eens bent met de eerste arbo arts.
pi_32293442
Niet in haar geval, aangezien ze voor haar WW-ziekmelding opgeroepen wordt. Als je het niet eens bent met het oordeel van deze UWV-arts, kun je uiteraard wel een second opinion aanvragen (maar dat zal dan via een bezwaar procedure lopen).
Als je het niet eens bent met de arbo-arts van je werkgever, dan kun je via het UWV een second opinion aanvragen. Maar dat zal in deze niet spelen, aangezien ze verlof heeft opgenomen.

De arts zal, net als een arbo-arts, beoordelen of je inderdaad niet instaat bent om te solliciteren. (of te wel dat je niet beschikbaar bent voor de arbeidsmarkt).
De arts zal met name geinteresseerd zijn in je dagpatroon, wat je van slag brengt ed. En natuurlijk wanneer je denk weer aan de slag te kunnen.
Als je medicijnen gebruikt, deze mee nemen. Verder vertellen dat je bij je huisarts bent geweest en dat de arbo-arts daar informatie kan opvragen al hij wil.

[ Bericht 23% gewijzigd door Lisl op 15-11-2005 19:13:22 (aanvulling) ]
pi_32294475
bedankt allemaal...
Morgen moet ik... BLEEEEEH
maar goed, wat moet dat moet
uit een aspergernest
pi_32317426
Hij was heel redelijk. Hij vond het goed van mij dat ik voor mijn werk ouderschapsverlof had opgenomen. Dat was voor hem de reden mijn ziekte "goed te keuren". Hij had niet het idee dat ik misbruik maakte.
uit een aspergernest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')