abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32250236
quote:
Maximumsnelheid voor achtervolgende agenten
Voor agenten die met spoed uit moeten rukken, gaan vanaf volgend jaar nieuwe regels gelden. Een daarvan is de invoering van een maximumsnelheid van 160km/u buiten de bebouwde kom.

Toestemming sirene
Binnen de bebouwde kom mogen agenten voortaan maximaal 70km/u rijden. Verder mogen sirene en zwaailichten alleen na toestemming van de meldkamer aangezet worden.

Regels
De Raad van Hoofdcommissarissen heeft de nieuwe regels aangenomen. Het doel is om schade, letsel en dodelijke ongelukken die ontstaan tijdens deze spoedritten, terug te brengen.

Doden
Jaarlijks komen gemiddeld tussen de drie en vijf agenten jaarlijks om het leven bij zo'n spoedrit. Verder leiden per jaar tientallen van dit soort ritten tot een aanrijding.

Zwarte doos
Naast allerlei voorschriften worden de politiewagens uitgerust met een zwarte doos. Die slaat informatie op van 45 seconden voor een klap tot een halve minuut daarna, zodat achteraf is vast te stellen wat er is misgegaan. Ook beschikken de politieopleidingen over een rijsimulator zodat agenten bijvoorbeeld achtervolgingen kunnen nabootsen.
bron; rtl nieuws

Onverantwoord mijns inziens.

Agenten dienen zelf in staat te moeten zijn een afweging van de risico's te maken, bijvoorbeeld tijdens een achtervolging.

Het is toch van de gekke dat men een achtervolging van overvallers moet staken omdat de heren er met 90 binnen danwel 180 buiten de kom vandoor racen?
En als de agent het dan onverhoopt in z'n hoofd haalt toch te achtervolgen bij deze snelheden wordt ie achteraf drie dagen geschorst ofzo?

Of je vriendin wordt om drie uur 's nachts hartje centrum Amsterdam verkracht door drie knapen, en de politie arriveert 5 minuten later dan haalbaar omdat de agenten uit een buitenwijk moeten komen en stipt 70 blijven rijden omdat de black box nu eenmaal alles registreert? In die situatie's kunnen net die 5 minuten cruciaal zijn.

Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar in Den Haag?

Pomp dan 10 miljoen euro extra in rijopleidingen ofzo.

Overigens geld deze beperking niet voor AT's, OT's en auto's van videosurveillance.

dat laatste is uiteraard zeer logisch, stel je voor dat men minder verkeersboete's kan uitschrijven
Live it!
pi_32250269
ah mooi, dus als je weg wil komen moet je gewoon harder dan 160 gaan blazen, ze komen je toch niet achterna . Chille info
pi_32250275
juist indd, nu iedereen dit weet ga je gewoon nog harder rijden om aanhouding te voorkomen....

lekker slim....
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 14 november 2005 @ 03:29:32 #4
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_32250287
Aah.... hardrijden gaat dus lonen

de gemiddelde diesel rijdt al harder dan 160.......... dus een crimineel hoeft niet veel te jatten wil 'ie het zaakje voor blijven
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
pi_32250293
Zoals normaal komen er vast nog allerlei aanvullingen op 't wetsontwerp waar vast de nodige uitzonderingen in voor zullen komen.
  Donald Duck held maandag 14 november 2005 @ 03:32:34 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_32250295
Binnen de bebouwde kom 70 is echt absurd. Dan rijdt elke crimineel dus zonder problemen de politie eruit
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_32250335
dus als ze een opgevoerde scooter achterna zitten moeten ze zelfs afhaken omdat ze niet harder mogen dan 70! hahaha
pi_32250343
quote:
Op maandag 14 november 2005 03:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Binnen de bebouwde kom 70 is echt absurd. Dan rijdt elke crimineel dus zonder problemen de politie eruit
Ik zie 't al helemaal voor me.

Rechter tegen politieagent op rechtszaak: "hoe hard heeft u gereden tijdens de achtervolging waar de bankrovers klemgereden zijn? "
pi_32250354
quote:
Op maandag 14 november 2005 03:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik zie 't al helemaal voor me.

Rechter tegen politieagent op rechtszaak: "hoe hard heeft u gereden tijdens de achtervolging waar de bankrovers klemgereden zijn? "
en dus gaan de bankrovers vrijuit... omdat ze niet geheels volgens de regels zijn aangehouden....
  maandag 14 november 2005 @ 03:48:36 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32250363
quote:
Op maandag 14 november 2005 03:20 schreef BlueEyed het volgende:

[..]

bron; rtl nieuws

Onverantwoord mijns inziens.

Agenten dienen zelf in staat te moeten zijn een afweging van de risico's te maken, bijvoorbeeld tijdens een achtervolging.
Er wordt nog wel eens vergeten dat politiemensen geen bionische Supermannen zijn maar ook gewoon mensen. En dus kun je niet verwachten dat ze ALTIJD de juist afweging maken. Jammer, maar waar.
quote:
Het is toch van de gekke dat men een achtervolging van overvallers moet staken omdat de heren er met 90 binnen danwel 180 buiten de kom vandoor racen?
Of gebeld worden door de collegas van je man dat íe niet meer thuiskomt omdat hij zich heeft doodgereden bij het achtervolgen van een paar mannetjes die een paar duizend euro hebben meegenomen
quote:
En als de agent het dan onverhoopt in z'n hoofd haalt toch te achtervolgen bij deze snelheden wordt ie achteraf drie dagen geschorst ofzo?

Of je vriendin wordt om drie uur 's nachts hartje centrum Amsterdam verkracht door drie knapen, en de politie arriveert 5 minuten later dan haalbaar omdat de agenten uit een buitenwijk moeten komen en stipt 70 blijven rijden omdat de black box nu eenmaal alles registreert? In die situatie's kunnen net die 5 minuten cruciaal zijn.
Daar valt wat voor te zeggen natuurlijk
quote:
Waar zijn ze in godsnaam mee bezig daar in Den Haag?

Pomp dan 10 miljoen euro extra in rijopleidingen ofzo.
Dat zal niet zoveel helpen. Hetzelfde geldt nl voor mensen die beweren wél te kunnen rijden met een lading bier achter hun kiezen: je bent niet altijd ZELF diegene die een ongeluk veroorzaakt.

Ik vind het niet zo'n hele gekke regel dus..maarja...ideaal is het niet nee..
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 14 november 2005 @ 03:51:22 #11
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_32250372
Op zich snap ik het wel, maar toch... typisch Nederlands
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_32250374
quote:
Op maandag 14 november 2005 03:46 schreef pacandor_ het volgende:

[..]

en dus gaan de bankrovers vrijuit... omdat ze niet geheels volgens de regels zijn aangehouden....
Kijk als Piraat vind ik 't een goed voorstel. Ze moeten dat ook gelijk invoeren voor de Politie ter water en de Marine.

En die F16's gaan ook steeds te snel daar valt ook nog een flinke regelgeving op te zetten.
pi_32250382
quote:
Op maandag 14 november 2005 03:51 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Kijk als Piraat vind ik 't een goed voorstel. Ze moeten dat ook gelijk invoeren voor de Politie ter water en de Marine.

En die F16's gaan ook steeds te snel daar valt ook nog een flinke regelgeving op te zetten.
te water vind ik een rubberboot van de bartsmit voldoende voor ze!
pistol wordt voortaan gevuld met water..... en die knuppel maken we opblaasbaar ook wat makkelijkker mee te nemen voor ze...... een cameraauto maken we voortaan goed zichtbaar (felgeel ofzo..) het wordt toch steeds gekker hier.... ik snap niet dat er nog mensen zijn die voor de politie willen werken! ze kunnen niets... en ze mogen ook niets al willen ze wel.
  maandag 14 november 2005 @ 05:05:08 #14
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_32250501
Het is slechts een middel om als korpsleiding om desgewenst met een staalhard gezicht hun eigen personeel te laten vallen.

Bij een overschrijding van de snelheid zal worden gesteld dat een richtlijn is overtreden en kan de korpsleiding dus met stukken onderbouwd dienders die wat willen betekenen voor de samenleving ter plekke dood laten vallen. Het is van de korpsleiding al langer bekend dat ze liever aan het graf van een diender staan te snotteren wat voor fijne vent het was dan dat ze ooit iets voor voor hem hebben willen betekenen. Ik walg van de notitie van de raad van hoofdcommissarissen. Pilatus zou hem geschreven kunnen hebben.

Kennelijk is het goedkoper af en toe een diender onderuit te trekken dan structureel in verhoogde rijvaardigheid te investeren.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_32250685
* indahnesia.com mompelts iets over vleugellam maken.

ronduit belachelijk.
pi_32250746
Vraag me af of dit ook voor ambulances geldt. Je moet er toch niet aan denken dat als je ligt te kreperen en half dood aan het gaan bent, dat je dan op een ambulance moet wachten die als bumpersticker "i love de maximum snelheid" heeft.

Maar dit geldt uiteraard ook voor de politie, die zijn meestal als eerste ter plaatse, en soms kan een minuut veel verschil maken...

Ik begrijp de regel wel, maar ik vind em absurd. Zoek naar andere mogelijkheden om de schade, letsel en doden terug te dringen, alhoewel je dat toch nooit kunt voorkomen.

Ik vraag me af wat de consequenties zijn als een agent de regel overschrijdt? Is ie niet meer verzekerd? Wordt er niks uitgekeerd aan nabestaanden? Moet de agent zelf krom liggen om schade te betalen? Moet ie z'n ziekenhuis rekening zelf betalen? En dat alleen maar omdat ie zo snel mogelijk ter plaatse wilde zijn om te helpen?
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_32250799
Volgens mij hebben jullie het mis. Ik lees alleen "bij uitrukken". Dus op weg ergens naar toe.

Als ze iemand achterna zitten, mogen ze nog steeds harder. Tenzij ik het helemaal verkeerd lees natuurlijk.

Anders is het gauw afgelopen, elke 1.6 opel loopt tegenwoordig al harder dan 160.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_32250806
quote:
Op maandag 14 november 2005 07:30 schreef StefanP het volgende:
Volgens mij hebben jullie het mis. Ik lees alleen "bij uitrukken". Dus op weg ergens naar toe.

Als ze iemand achterna zitten, mogen ze nog steeds harder. Tenzij ik het helemaal verkeerd lees natuurlijk.

Anders is het gauw afgelopen, elke 1.6 opel loopt tegenwoordig al harder dan 160.
Je leest het goed, maar het is niet alleen met uitrukken, klopt dus niet helemaal wat er staat
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  maandag 14 november 2005 @ 08:29:05 #19
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_32251068
Toch wel ironisch dat er juist vandaag een fietser wordt doodgereden door een politiebusje op weg naar een inbraak....
Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
pi_32251089
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:29 schreef Gabberhead het volgende:
Toch wel ironisch dat er juist vandaag een fietser wordt doodgereden door een politiebusje op weg naar een inbraak....
wat mogelijk de inbreker was
  maandag 14 november 2005 @ 08:32:16 #21
113593 kodro
i love tomatos
pi_32251099
quote:
Naast allerlei voorschriften worden de politiewagens uitgerust met een zwarte doos. Die slaat informatie op van 45 seconden voor een klap tot een halve minuut daarna, zodat achteraf is vast te stellen wat er is misgegaan.
wel mooi zo'n zwarte doos die 45 sec. voor de impact al weet dat er wat gaat gebeuren
  maandag 14 november 2005 @ 09:22:20 #22
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32251609
Mooi!!! schroef ik in vervolg me kenteken plaat van me motor als ik een stukje ga "toeren", aanhouden kunnen ze me nu toch niet meer

260 t.o.v 160 loopt lekker uit
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32251616
quote:
Op maandag 14 november 2005 08:32 schreef kodro het volgende:

[..]

wel mooi zo'n zwarte doos die 45 sec. voor de impact al weet dat er wat gaat gebeuren
pi_32251673
Prachtig.....dan halen ze mij op mn normale kruissnelheid niet meer in
Een blaasorkest bij de alcoholcontrole is nooit grappig
pi_32251909
quote:
Op maandag 14 november 2005 07:16 schreef mcintosh het volgende:
Vraag me af of dit ook voor ambulances geldt. Je moet er toch niet aan denken dat als je ligt te kreperen en half dood aan het gaan bent, dat je dan op een ambulance moet wachten die als bumpersticker "i love de maximum snelheid" heeft.
Nope, dit geld niet voor ambulances.
Hiervoor bestaan bij A1 ritten (licht en geluid) geen dwingende richtlijnen, alleen het feit dat de chauffeur de verkeersveiligheid niet opzettelijk in ghevaar mag brengen
Live it!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')