Warning: mysql_connect(): Too many connections in /sys/www/fokcore/classes/db.class.php on line 26quote:Op woensdag 16 november 2005 19:09 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld een lading mysql_connect errors om je oren krijgt
Maar normaal gescproken is het natuurlijk een gok.
Volgens php.net is toewijzen zonder key sneller dan array_push, omdat je in het laatste geval ook nog een functie-aanroep hebt. Overigens is array_keys een nog betere optie.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:01 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Wat is daarvan precies het voordeel? Voor zover mij bekend is een array_push sneller dan toewijzen zonder key.
Aha, dan is die hele array_push dus een knap nutteloze functie.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:45 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens php.net is toewijzen zonder key sneller dan array_push, omdat je in het laatste geval ook nog een functie-aanroep hebt. Overigens is array_keys een nog betere optie.
Met array_push kun je ook meer dan 1 item bij de array aanplakken. Dat kan nog wel eens nuttig zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:49 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Aha, dan is die hele array_push dus een knap nutteloze functie.
Waar vind je dat op php.net, want in de manual kom ik dit niet tegen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:45 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens php.net is toewijzen zonder key sneller dan array_push
quote:Note: If you use array_push() to add one element to the array it's better to use $array[] = because in that way there is no overhead of calling a function.
http://nl3.php.net/manual/nl/function.array-push.phpquote:
de NL vertaling van php.net is zowieso bagger..quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://nl3.php.net/manual/nl/function.array-push.php
Niet in de nederlandse vertaling dusVind ik wel een beetje slordig, dat bij de vertaling info verdwenen is.
Ik gebruik beide. Maar als je toevallig een functie in het nederlands bekijk en er mist complete info, is het lastig om daar achter te komenquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:56 schreef mschol het volgende:
[..]
de NL vertaling van php.net is zowieso bagger..
hele stukken missen of zijn verkeerd vertaald, darom gebruik ik altijd de engelse versie...
Volgens de php manual het is toch echt de juiste functiequote:Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect()
Dat had ik dus niet gedaan.quote:Op maandag 21 november 2005 09:46 schreef Ro�a� het volgende:
Heb je je php.ini aangepast zodat mssql geactiveerd is?
Uiteraard staat hij daar wel. Op google vond ik wat info dat je de .dll dan in de windows en windows/system32 directory moet kopiëren, maar dat heeft ook geen resultaat.quote:Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\AppServ\\php\extensions\php_mssql.dll' - The specified module could not be found.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | <settings> <startpath>path</startpath> <fileitems>1</fileitems> <diritems>1</diritems> </settings> <directories> <dir> <name>dirname</name> <size>totalsize</size> <items>items</items> </dir> </directories> <files> <file> <name>filename</name> <size>232131</size> <date>10-10-1999</date> <time>12:24</time> <comments>0</comments> <x>211</x> <y>333</y> </file> </items> </xml> |
Ja, dat gaat zo niet werken, en wel vanwege het volgende:quote:Op maandag 21 november 2005 11:44 schreef Chandler het volgende:
Mensen ik heb even een vraag... ik wil een cache systeem bouwen die in PHP; XML files genereerd met directorie informatie..
een voorbeeld
[ code verwijderd ]
Hebben jullie tips en of sugesties? is wat ik nu heb ontworpen goed? of zitten er XML achtige fouten in ?
Als het goed is kan je dan de [R] parameter aan het einde van je rewrite rule doen:quote:Op maandag 21 november 2005 16:39 schreef DutchBlood het volgende:
Heeft er hier iemand verstand van Apache's mod_rewrite?
Stel, ik wil www.domein.com/abc/ laten redirecten naar www.domein.com/index.php?site=abc.
Iemand enig idee hoe ik dat doe? Ik heb al gegoogled en gevonden hoe ik url's vriendelijker kan maken, dus bv een nieuwsid oid gebruiken, maar simpel redirecten, hoe doe ik dat?
je kunt dit door middel van vaste rewrites doen (makkelijk, zie hierboven) of door middel van zogenaamde maps (minder makkelijk). Wellicht zou je kunnen overwegen om je pagina's adhv textbased keys te koppelen, dus:quote:Op maandag 21 november 2005 17:38 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb het wat krom geformuleerd.
Het zit zo:
domein.com/fotografie/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=1
domein.com/aboutme/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=2
Hoe doe ik dat?
Ach het is niet al te moeilijkquote:Op maandag 21 november 2005 17:38 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb het wat krom geformuleerd.
Het zit zo:
domein.com/fotografie/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=1
domein.com/aboutme/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=2
Hoe doe ik dat?
1 2 3 4 | RewriteBase / RewriteRule ^(.*)/$ site/index.php?id=$1 |
1 |
quote:Op maandag 21 november 2005 17:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ach het is niet al te moeilijk
maak een .htaccess aan die je plaatst op het laagste niveau (bij domein.com/ dus)
In die .htaccess plaats je bijvoorbeeld deze regels:
[ code verwijderd ]
In deze laatste regel staat (.*) voor: er kan werkelijk alles staan
[ code verwijderd ]
zou volgens mij alleen maar letters en cijfers toelaten. Het is n beetje roestig bij me, iemand anders?
1 |
1 |
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |