Warning: mysql_connect(): Too many connections in /sys/www/fokcore/classes/db.class.php on line 26quote:Op woensdag 16 november 2005 19:09 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Als je bijvoorbeeld een lading mysql_connect errors om je oren krijgt
Maar normaal gescproken is het natuurlijk een gok.
Volgens php.net is toewijzen zonder key sneller dan array_push, omdat je in het laatste geval ook nog een functie-aanroep hebt. Overigens is array_keys een nog betere optie.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:01 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Wat is daarvan precies het voordeel? Voor zover mij bekend is een array_push sneller dan toewijzen zonder key.
Aha, dan is die hele array_push dus een knap nutteloze functie.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:45 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens php.net is toewijzen zonder key sneller dan array_push, omdat je in het laatste geval ook nog een functie-aanroep hebt. Overigens is array_keys een nog betere optie.
Met array_push kun je ook meer dan 1 item bij de array aanplakken. Dat kan nog wel eens nuttig zijn.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:49 schreef cyberstalker het volgende:
[..]
Aha, dan is die hele array_push dus een knap nutteloze functie.
Waar vind je dat op php.net, want in de manual kom ik dit niet tegen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 15:45 schreef Light het volgende:
[..]
Volgens php.net is toewijzen zonder key sneller dan array_push
quote:Note: If you use array_push() to add one element to the array it's better to use $array[] = because in that way there is no overhead of calling a function.
http://nl3.php.net/manual/nl/function.array-push.phpquote:
de NL vertaling van php.net is zowieso bagger..quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://nl3.php.net/manual/nl/function.array-push.php
Niet in de nederlandse vertaling dusVind ik wel een beetje slordig, dat bij de vertaling info verdwenen is.
Ik gebruik beide. Maar als je toevallig een functie in het nederlands bekijk en er mist complete info, is het lastig om daar achter te komenquote:Op zaterdag 19 november 2005 23:56 schreef mschol het volgende:
[..]
de NL vertaling van php.net is zowieso bagger..
hele stukken missen of zijn verkeerd vertaald, darom gebruik ik altijd de engelse versie...
Volgens de php manual het is toch echt de juiste functiequote:Fatal error: Call to undefined function: mssql_connect()
Dat had ik dus niet gedaan.quote:Op maandag 21 november 2005 09:46 schreef Ro�a� het volgende:
Heb je je php.ini aangepast zodat mssql geactiveerd is?
Uiteraard staat hij daar wel. Op google vond ik wat info dat je de .dll dan in de windows en windows/system32 directory moet kopiëren, maar dat heeft ook geen resultaat.quote:Unknown(): Unable to load dynamic library 'C:\AppServ\\php\extensions\php_mssql.dll' - The specified module could not be found.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | <settings> <startpath>path</startpath> <fileitems>1</fileitems> <diritems>1</diritems> </settings> <directories> <dir> <name>dirname</name> <size>totalsize</size> <items>items</items> </dir> </directories> <files> <file> <name>filename</name> <size>232131</size> <date>10-10-1999</date> <time>12:24</time> <comments>0</comments> <x>211</x> <y>333</y> </file> </items> </xml> |
Ja, dat gaat zo niet werken, en wel vanwege het volgende:quote:Op maandag 21 november 2005 11:44 schreef Chandler het volgende:
Mensen ik heb even een vraag... ik wil een cache systeem bouwen die in PHP; XML files genereerd met directorie informatie..
een voorbeeld
[ code verwijderd ]
Hebben jullie tips en of sugesties? is wat ik nu heb ontworpen goed? of zitten er XML achtige fouten in ?
Als het goed is kan je dan de [R] parameter aan het einde van je rewrite rule doen:quote:Op maandag 21 november 2005 16:39 schreef DutchBlood het volgende:
Heeft er hier iemand verstand van Apache's mod_rewrite?
Stel, ik wil www.domein.com/abc/ laten redirecten naar www.domein.com/index.php?site=abc.
Iemand enig idee hoe ik dat doe? Ik heb al gegoogled en gevonden hoe ik url's vriendelijker kan maken, dus bv een nieuwsid oid gebruiken, maar simpel redirecten, hoe doe ik dat?
je kunt dit door middel van vaste rewrites doen (makkelijk, zie hierboven) of door middel van zogenaamde maps (minder makkelijk). Wellicht zou je kunnen overwegen om je pagina's adhv textbased keys te koppelen, dus:quote:Op maandag 21 november 2005 17:38 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb het wat krom geformuleerd.
Het zit zo:
domein.com/fotografie/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=1
domein.com/aboutme/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=2
Hoe doe ik dat?
Ach het is niet al te moeilijkquote:Op maandag 21 november 2005 17:38 schreef DutchBlood het volgende:
Ik heb het wat krom geformuleerd.
Het zit zo:
domein.com/fotografie/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=1
domein.com/aboutme/ moet rewriten naar domein.com/site/index.php?id=2
Hoe doe ik dat?
1 2 3 4 | RewriteBase / RewriteRule ^(.*)/$ site/index.php?id=$1 |
1 |
quote:Op maandag 21 november 2005 17:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Ach het is niet al te moeilijk
maak een .htaccess aan die je plaatst op het laagste niveau (bij domein.com/ dus)
In die .htaccess plaats je bijvoorbeeld deze regels:
[ code verwijderd ]
In deze laatste regel staat (.*) voor: er kan werkelijk alles staan
[ code verwijderd ]
zou volgens mij alleen maar letters en cijfers toelaten. Het is n beetje roestig bij me, iemand anders?
1 |
1 |
1 |
Ik ben m'n gallery aan het ombouwen van alle directories/bestanden in een sessie naar seperate XML files voor root en directories... omdat sessies eingelijk niet bedoeld zijn voor zo'n hoeveelheid aan dataquote:Op maandag 21 november 2005 12:09 schreef Ro�a� het volgende:
De vraag is wat je wilt bereiken.
Wat ben je aan het cachen en waarom?
De declaratie klopt en ook de foutieve node, maar verder? zouden jullie zaken anders aanpakken m.b.t het invullen van een XML file?quote:Op maandag 21 november 2005 12:09 schreef cyberstalker het volgende:
Ja, dat gaat zo niet werken, en wel vanwege het volgende:Je mist de XML-declaratie, iets als <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> . Je sluit een node af met een niet matchende tag: <files> </items> .
Lichtelijk offtopic, maar ik ben vergeten waarom je ook alweer filebased aan het werken wasquote:Op maandag 21 november 2005 18:09 schreef Chandler het volgende:
[..]
Ik ben m'n gallery aan het ombouwen van alle directories/bestanden in een sessie naar seperate XML files voor root en directories... omdat sessies eingelijk niet bedoeld zijn voor zo'n hoeveelheid aan data
dat heb ik dus al in settings staanquote:Op maandag 21 november 2005 18:11 schreef DionysuZ het volgende:
Ik zou bij iedere file nog een ref-id naar de betreffende directory maken.
1 2 3 | <startpath>path</startpath> </settings> |
Omdat ik al zoveel zaken doe met betrekking tot een database, deze gallery wil ik zowel met en zonder een MySQL/MsSql database kan werken...quote:Op maandag 21 november 2005 18:22 schreef JeRa het volgende:
Lichtelijk offtopic, maar ik ben vergeten waarom je ook alweer filebased aan het werken waswaarom niet in een database?
1 |
Ja er zit weinig anders op vermoed ik.quote:Op maandag 21 november 2005 23:17 schreef SuperRembo het volgende:
Eerst het totaal ophogen, daarna pas formatten?
Vaak niet alleen logischer, maar als je berekeningen aan het uitvoeren bent is het meestal beter om pas op het laatst bewerkingen uit te voeren waardoor je significantie verliest. Tussentijds afronden zorgt voor grotere afrondingsfouten op het eindequote:Op dinsdag 22 november 2005 12:01 schreef cyberstalker het volgende:
Misschien mis ik iets, maar het is toch juist logischer om eenmalig het totaal te formatteren, dan tien (of meer) keer kleine stukjes?
Je keyword is cronjobquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:14 schreef Desdinova het volgende:
Is het mogelijk om automatisch (dus zonder dat je n browser ervoor hoeft te openen) je database bij te werken?
Bijvoorbeeld;
ik wil elke dag, de berichten van eergisteren verwijderd hebben. dit kan natuurlijk vrij makkelijk door met je browser naar je php script tegaan waarin die query wordt uitgevoerd, maar dat kost me werk en dat wil ik natuurlijk volledig automatisch laten gaan.
Iemand een idee van hoe dit geregeld kan worden?
ah, cronjobs. die optie heb k in mn panelquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:15 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je keyword is cronjobals je toegang hebt tot de server waar je bestanden gehost worden kun je in een shell (SSH, telnet) met het commando 'crontab -e' je cronjobs instellen. Daarmee kun je vrij flexibel instellen op welke punten van de dag, week, maand, etc programma's of scripts worden uitgevoerd.
Heb je die toegang niet, dan zul je op je eigen computer een systeem moeten gebruiken dat om de zoveel tijd een script aanroept op die externe server
Waarschijnlijk is dat geen tijdsduur maar het tijdstip waarop het wordt uitgevoerd. Je kunt dan waarschijnlijk niet zomaar je .php-bestanden uitvoeren (kun je wel controleren, maar ik gok van niet).quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:21 schreef Desdinova het volgende:
[..]
ik kan de tijdsduur kiezen en ik kan een command invoeren. is dat command gewoon n linkie naar mn php file?
He shit, dan zal ik toch al mijn tientallen bestandjes die wél werken met <?php moeten gaan aanpassen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:24 schreef cyberstalker het volgende:
JeRa: die <?php dingen moet je dan ook weglaten.
ok heb ff gegoogled voor wat voorbeelden, en k ben er wel uit nuquote:Op dinsdag 22 november 2005 12:23 schreef JeRa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat geen tijdsduur maar het tijdstip waarop het wordt uitgevoerd. Je kunt dan waarschijnlijk niet zomaar je .php-bestanden uitvoeren (kun je wel controleren, maar ik gok van niet).
Vaak kun je dat oplossen door aparte php-bestanden te maken (niet zichtbaar maken voor web!):
#!/usr/bin/php
<?php
//Normaal script
?>
Is een number_formatted float dan een string?quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:13 schreef JeRa het volgende:
En Swetsenegger, waarschijnlijk werd het een int omdat je een string erbij probeerde op te tellen?
Ja, maar ik heb twee verschillende totalen.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:01 schreef cyberstalker het volgende:
Misschien mis ik iets, maar het is toch juist logischer om eenmalig het totaal te formatteren, dan tien (of meer) keer kleine stukjes?
1 2 3 4 | aantal prijs totaal ---------------------------- aantallen totalen |
Ja.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Is een number_formatted float dan een string?
Je kunt dat oplossen door de totalen met round() af te ronden op 2 decimalen. Je krijgt dan nog gewoon een float terug die je kunt optellen bij het totaal.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb twee verschillende totalen.
[ code verwijderd ]
zo dus
Wat ik nu dus doe is
totaal=number_format(aantal*prijs)
totalen=totaal+=
Dat is natuurlijk het probleem.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:40 schreef JeRa het volgende:
Als je vervolgens het gaat displayen op je pagina, dán pas moet je number_format() gaan gebruiken.
Een extra optelling in PHP zal, als je het 1.000.000x uitvoert, héél misschien een milliseconde verschillenquote:Op dinsdag 22 november 2005 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het probleem.
...
maar dat is dus een extra handeling
Het is geen extra optelling, ik moet extra regels code schrijvenquote:Op dinsdag 22 november 2005 15:09 schreef JeRa het volgende:
[..]
Een extra optelling in PHP zal, als je het 1.000.000x uitvoert, héél misschien een milliseconde verschillendus daarvoor hoef je het niet te laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |