abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 november 2005 @ 18:26:45 #51
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_32350306
[edit]

[ Bericht 99% gewijzigd door qu63 op 17-11-2005 20:35:58 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_32350491
Je hebt je if-constructie niet afgesloten, qu63.

En je bent je ervan bewust dat die <option>'s volkomen verkeerd zijn qua value? (zie de single quotes)
  donderdag 17 november 2005 @ 18:40:49 #53
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_32350681
Je bent een } vergeten na al die elseifs de "if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')" wordt niet afgesloten.

edit: wel erg laat
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_32351176
@Qu63:
Bijna 600 regels code posten

Tip: Het handige van php is dat je functies kan maken die veel voorkomende taken afhandelen. Dan krijg je niet tig keer (bijna) dezelfde code. Je kent nu bijvoorbeeld 4 keer een dropdown met landen erin!
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  donderdag 17 november 2005 @ 20:36:25 #55
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_32353960
alles werkt nu!

thanks!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_32357059
Gebruiken meer mensen @Home thuis om PHP mee te testen? Ik krijg de mail functie niet voor elkaar.
Ik heb in mijn php.ini 'mail.home.nl' gezet als SMTP Server, maar php geeft een fout dat hij die niet kan benaderen. En in Outlook werkt het wel.
pi_32357995
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:08 schreef mooya het volgende:
Gebruiken meer mensen @Home thuis om PHP mee te testen? Ik krijg de mail functie niet voor elkaar.
Ik heb in mijn php.ini 'mail.home.nl' gezet als SMTP Server, maar php geeft een fout dat hij die niet kan benaderen. En in Outlook werkt het wel.
Onder Linux gaat dat sowieso niet werken aangezien alles daar via het mailprogramma (sendmail, exim, etc) verloopt. Onder Windows kan het zijn dat het adres waarvan de e-mail wordt gestuurd een @home.nl-adres moet zijn, maar of dat zo is weet ik niet
pi_32358383
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:40 schreef JeRa het volgende:

[..]

Onder Linux gaat dat sowieso niet werken aangezien alles daar via het mailprogramma (sendmail, exim, etc) verloopt.
Dat mag geen issue zijn. Gewoon een kwestie van je mail server goed configureren, zodat de lokale mailserver alles eerst naar de @home mailserver schopt, die het dan verder mag versturen.
quote:
Onder Windows kan het zijn dat het adres waarvan de e-mail wordt gestuurd een @home.nl-adres moet zijn, maar of dat zo is weet ik niet
Dat is niet zo. Ik kan prima met mijn @fok adres als afzender mailen via de @home mailserver.
pi_32359258
Ik heb dit ingesteld:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.home.nl; for Win32 only
smtp_port = 25
sendmail_from= ikke@home.nl ; for Win32 only

Mar normaal zou telnet mail.home.nl 25 toch ook een reactie op moeten leveren? dat gebeurt nu ook niet..
pi_32359422
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:52 schreef Light het volgende:

[..]

Dat mag geen issue zijn. Gewoon een kwestie van je mail server goed configureren, zodat de lokale mailserver alles eerst naar de @home mailserver schopt, die het dan verder mag versturen.
Het woordje 'dat' in mijn zin sloeg op het instellen van de SMTP-server in het bestand php.ini, zoals in de quote in mijn bericht staat. PHP draaiend onder Linux slaat die instellingen gewoon over en dat zal dus sowieso niet werken. Verder is het inderdaad een kwestie van goed instellen van je mailserver
pi_32359475
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:17 schreef mooya het volgende:
Ik heb dit ingesteld:
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail.home.nl; for Win32 only
smtp_port = 25
sendmail_from= ikke@home.nl ; for Win32 only

Mar normaal zou telnet mail.home.nl 25 toch ook een reactie op moeten leveren? dat gebeurt nu ook niet..
Dat is wel vreemd ja. Blijft hij op 'Connecting to etc...' staan?
pi_32359589
heb je je pc direct op je modem of via een router? dan moet je eerst poortje 21 forwarden volgens mij maaruh bij mij werkte het perfect moet ik zeggen... alleen nu komt mijn mail van mijn alphaxs niet aan bij alle .home adressen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32359877
quote:
Op donderdag 17 november 2005 23:27 schreef Chandler het volgende:
heb je je pc direct op je modem of via een router? dan moet je eerst poortje 21 forwarden volgens mij maaruh bij mij werkte het perfect moet ik zeggen... alleen nu komt mijn mail van mijn alphaxs niet aan bij alle .home adressen
Poort 21 is meestal FTP, geen SMTP. Voor uitgaande connecties heb je geen forward nodig, dat is meestal voor binnengaande connecties. Aangezien hij wel mail kan versturen met Outlook neem ik aan dat dat prima werkt, maar het blijft vreemd dat hij niet kan verbinden met mail.home.nl op poort 25
pi_32359927
het zou echt moeten werken maar heeft hij al in zijn logfiles gekeken?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32360343
anders moet ie eff kijken wat er gebeurd als hij met telnet naar de smtp server connect..
kijken of hij dan iets terug krijgt?
pi_32364325
wat een mogelijkheden
Like trump...
pi_32364426
quote:
het zou echt moeten werken maar heeft hij al in zijn logfiles gekeken?
Ik geloof dat hij al had gezegd dat PHP een foutmelding gaf; namelijk dat hij niet met de SMTP-server kon verbinden. Standaard wordt het onder Windows niet in logfiles gestopt voor zover ik weet.
quote:
anders moet ie eff kijken wat er gebeurd als hij met telnet naar de smtp server connect..
kijken of hij dan iets terug krijgt?
Dat heeft hij ook al gedaan, en dat lukt niet. Hij kan geen verbinding krijgen op poort 25 van de SMTP-server.
pi_32364438
waar zou het dan nog aan kunnen liggen? kwan me heel weinig iets bij voorstellen
Like trump...
pi_32366890
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 08:32 schreef Chandler het volgende:
waar zou het dan nog aan kunnen liggen? kwan me heel weinig iets bij voorstellen
Het ligt aan het feit dat ie niet kan verbinden met mail.home.nl en dat moet ie gaan oplossen. Heeft verder weinig met PHP te maken denk ik zo
pi_32368331
Zou het geblocked kunnen worden door een firewall? die geen toestemming geeft aan PHP om een connectie te leggen met poort 25? zou kunne toch?
Like trump...
  vrijdag 18 november 2005 @ 12:22:21 #71
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_32368952
Zou dat niet iets met url_fopen in php.ini kunnen zijn?
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_32370812
Hallo,

Ik heb hier een database draaien met een zooitje velden. nu staat er in 1 veld verschillende waarden. bv 03, of 01,02,03,. nu wil ik dat alles waar 03, in voor komt verschijnt. maar als ik de volgende query op de DB los laat
quote:
SELECT `knsbib`.*
FROM knsbib
WHERE (`knsbib`.`BOUW_SYS`='03,')
Laat hij alleen de records zien met een 03, in dat veld en dus niet de 01,02,03,. en als ik er % voor en achter zet geeft hij aan dat hij geen records gevonden heeft. zie voorbeeld.
quote:
SELECT `knsbib`.*
FROM knsbib
WHERE (`knsbib`.`BOUW_SYS`='^%03,%')
Wie kan mij vertellen wat ik verkeert doe

ps de Query's zijn gebouwd met PHPmyAdmin
  vrijdag 18 november 2005 @ 13:41:06 #73
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_32371059
Je moet de LIKE operator hebben voor die tweede query.

Overigens is het sowieso niet slim om meerdere waardes in één veld te stoppen, een LIKE operator is niet goedkoop, zeker niet als je met een % begint, daar helpt een index vrij weinig tegen.
pi_32371592
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 12:22 schreef cyberstalker het volgende:
Zou dat niet iets met url_fopen in php.ini kunnen zijn?
Heb je het nu over allow_url_fopen? Dat heeft verder weinig te maken met de SMTP-instelling in php.ini of hoe PHP die afhandelt, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk
  vrijdag 18 november 2005 @ 14:10:49 #75
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_32372016
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 13:57 schreef JeRa het volgende:

[..]

Heb je het nu over allow_url_fopen? Dat heeft verder weinig te maken met de SMTP-instelling in php.ini of hoe PHP die afhandelt, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk
Ik weet het nie precies, maar als je die instelling uit hebt staan, kun je heel veel dingen niet. Sockets openen lukt bijvoorbeeld ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')