Vreem, je geeft al de ungreedy modifier (U) mee, dus het zou goed moeten gaan. Sterker nog, als ik 'm test dan werkt ie goedquote:Op maandag 14 november 2005 09:45 schreef Pronk het volgende:
Ik ben zelf bezig een SML parser te maken zodat ik het kan gebruiken voor mijn zelfgemaakte weblog.
Het werkt op zich perfect. Het enige probleem is dat als ik 1 van de SML codes dubbel gebruik, dan parsed mijn code bijvoorbeeld alleen de eerste en de laatste code.
Nu worden alleen de met ------ ondersteepte codes begrepen en de niet onderstreepte niet vervangen en gewoon weergeven.
[...]
floating.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:43 schreef Chandler het volgende:
@SuperRembo en dergelijke experts
Vandaag zat ik me te bedenken dat ik nog niet een persoonlijke link base heb, die ik overal kan benaderen en nu kwam ik met het volgende idee. Er zijn al genoeg sites waarop je je 'favorieten' kan zetten maar nu wil ik dit zelf eens gaan ontwikkelen.. echter heb ik al wat zaken uitgewerkt zoals een gedeelte van de databse en layout maar nu zit ik met het volgende probleem.
Ik heb 3 kolommen van links naar rechts en wil de 1e 2 gebruiken voor links in bepaalde catagorieen en de derde voor RSS feeds (altijd makkelijk) maar hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de eerste twee kolommen goed benut zodat de ene kolom niet een km lang is en de ander een paar CM? hoe doet startpagina dat? zetten ze deze info ook vast in de database of gaat dit op een andere manier?
Gaarne jullie visie hierop!.
Je zet de links in een div met vaste breedte en hoogte. Die float je, de browser zet er dan zoveel naast elkaar als kan (en dat zijn er dan twee bijvoorbeeld).quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:35 schreef Chandler het volgende:
Dat begrijp ik niet geheel!? wat heeft floating daar mee te makne? zou je een voorbeeld kunnen schetsen!?
Dan zul je even moeten kijken in de html van startpagina. Lijkt me simpel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:05 schreef Chandler het volgende:
ah, en zo werkt startpagina dus ook?
1 2 3 4 5 6 7 | <body> <table><tr><td> test </td></tr></table> </body> </html> |
Hoe kan jij dat van 'buiten' zienquote:Op woensdag 16 november 2005 11:17 schreef Chandler het volgende:
Ik zie de laatste tijd nogal wat websites die geen gebruik maken van databases zoals MySQL en MsSql.. nu vraag ik me af hoe ze hun data dan bewaren en kunnen beheren.
Bij de inhoud van de mail moet je dan ook meegeven dat de inhoud html bevat.quote:Op woensdag 16 november 2005 17:30 schreef Desdinova het volgende:
Ik heb een mail() command gebruikt, maar wil graag de data die ik stuur (is in HTML format) ook in HTML format weergeven bij de ontvanger. Ik krijg nu plain HTML code. wat ik mail lijkt op:
[ code verwijderd ]
maar dat feest ging niet zo makkelijk door.. ik kijk vast over iets heeeel simpels heen.
fenks men!quote:Op woensdag 16 november 2005 17:35 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Bij de inhoud van de mail moet je dan ook meegeven dat de inhoud html bevat.
Iets in de trant van:
$headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
$headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
en dan:
mail("piet@email.nl, "Subject", "Inhoud", $headers);
In de headers kun je ook informatie meesturen over de afzender, de reply-to etc.
Als je bijvoorbeeld een lading mysql_connect errors om je oren krijgtquote:Op woensdag 16 november 2005 17:32 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Hoe kan jij dat van 'buiten' zien
Nee ik weet dat ik geen sessies wil gebruiken, daarom wil ik nu een caching systeem gaan schrijven voor die website zoals ook wel wordt gebruikt op websites (weblogs etc) die werken zonder database.. en voor het geval dat bv de sessie verdwijnt dan wordt de sessie opnieuw gevuld met data van de disk..quote:Op woensdag 16 november 2005 12:01 schreef JeRa het volgende:
Data wil je niet in sessions opslaan Chandler, want sessions zijn tijdelijk. Dat betekent dat wanneer PHP vindt dat een session te oud is, je gegevens van je gallery kwijtraakt
Waarom wil je het zonder MySQL doen? Je kunt natuurlijk gaan werken met het inlezen van databestandjes, maar dat gaat bij al te grote galleries nogal traag werken.
[offtopic]
Die thumbnails op gallery.bruggema.nl, die zien er niet echt uitdaar kun je image_copy_resampled() voor gebruiken
Niet, dat kan je vrijwel nooit natuurlijk maar goed, ik kan natuurlijk wel checken op bepaalde websites die weblogs maken etc dat ze niet werken met mysql... kwam er laatst nog 1tje tegen in het updates deel van tweakers!quote:
Nee, in dit geval heb ik gewoon gekeken op de website van een maker... maar nu zit ik met de vraag hoe werkt een caching systeem, waar moet ik op letten etc!? want wil ik een cache controlleren dan moet ik natuurlijk weer info van de disk halen...etc..quote:Op woensdag 16 november 2005 19:09 schreef SuperRembo het volgende:
Als je bijvoorbeeld een lading mysql_connect errors om je oren krijgt
Maar normaal gescproken is het natuurlijk een gok.
Ik werk ook met een template systeem, waarin de inhoud wordt gevuld vanuit de database.quote:Op donderdag 17 november 2005 08:25 schreef Chandler het volgende:
Hoe werken jullie met caching!?
Werken met regex.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:43 schreef mschol het volgende:
ik heb een klein vraagje..:
ik wil van een site een beoaad gedeeltje inlezen en dit opslaan in DB..
ik wil de site hier niet noemen maar ik heb wel gezien dat iemand iets soort gelijks heeft gedaan met zijn aantal posts per dag op fok..
(dus uitlezen profiel pagina dan posts eruit filteren en dan opslaan)
ik wil dit soort gelijks.
ik kan met
[ code verwijderd ]
zonder problemen de pagina in lezen en e.v.t. afdrukken op het scherm
maar hoe haal ik een specifiek getalletje eruit?
en dan moet fok maar eff als voorbeeld worden genomen...
Caching systemen zijn er genoeg... (Fok! wilde er laatst eentje proberen, was niet echt gelukt). Die werken door een hash van de request url te nemen en de geproduceerde pagina op te slaan in de cache. Vervolgens wordt bij een tweede request daar ook de hash van genomen, en in de cache gezocht of deze aanwezig is. Zo ja, dan wordt de vantevoren geproduceerde pagina voorgeschoteldquote:Op donderdag 17 november 2005 08:25 schreef Chandler het volgende:
[..]
Nee ik weet dat ik geen sessies wil gebruiken, daarom wil ik nu een caching systeem gaan schrijven voor die website zoals ook wel wordt gebruikt op websites (weblogs etc) die werken zonder database.. en voor het geval dat bv de sessie verdwijnt dan wordt de sessie opnieuw gevuld met data van de disk..
Het kan inderdaad met regexes, maar wat in het geval van een profielpagina efficiėnter is, is het werken met substrings.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:43 schreef mschol het volgende:
-knip-
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |