abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32572071
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:17 schreef wobbel het volgende:

[..]

Krijg ik dezelfde error
[ code verwijderd ]

[afbeelding]
Doe eens
$result = @mysql_query(...)
or die(mysql_error());

want die warning komt niet van mysql_error() af
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:38:35 #277
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32572427
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:25 schreef JeRa het volgende:

[..]

Doe eens
$result = @mysql_query(...)
or die(mysql_error());

want die warning komt niet van mysql_error() af
dan krijg ik helemaal geen error in beeld
MySQL error geeft ook
Warning: mysql_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/xostnl/public_html/tccl/lib/main.php on line 1218 volgensmij hoor
pi_32572477
<?php
$MySQL_Online_Select = "SELECT count(`Datum`) FROM Online WHERE IdUser = '" . addslashes($_SESSION['IdLid']) . "'";
$MySQL_Online_Query = mysql_query($MySQL_OnlineSelect);
$MySQL_Online_Result = mysql_result($MySQL_Online_Query,0);
?>
  vrijdag 25 november 2005 @ 17:41:41 #279
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32572519
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Ro�a� het volgende:
<?php
$MySQL_Online_Select = "SELECT count(`Datum`) FROM Online WHERE IdUser = '" . addslashes($_SESSION['IdLid']) . "'";
?>
owjah, met query erbij srry
pi_32572552
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Ro�a� het volgende:
<?php
?>
Gruwelijk scherp ik gebruik mysql_result() nooit, dus ik las er gelijk overheen
pi_32573201
ik gebruik het zelfden, en doe altijd bij een gewone query ook een num_rows... dan weet je of je iets kan pakken
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32573499
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:42 schreef JeRa het volgende:

[..]

Gruwelijk scherp [afbeelding] ik gebruik mysql_result() nooit, dus ik las er gelijk overheen
mysql_result is fijn met count queries:

$rows = mysql_result(mysql_query('select count(*) from table',0,0));

(dacht ik, kan zijn dat die laatste ",0" er af moet)

-r-
pi_32577151
klein vraagje over het leren van php/html:
toen jullie begonnen met php/html etc, hoe zijn jullie begonnen met het onder de knie krijgen van deze 'talen'?
Gebruik gemaakt van een boek of website?..van iemand anders afgekeken?

Ikzelf kan 'al' ( ) een simpele html website maken in dreamweaver maar ik ken (jammergenoeg) de codes niet om het bijvoorbeeld in kladblok te maken. \
Ik ben nu bezig met php met behulp van een boek (academic service; php5), maar het gaat allemaal moeizaam. De oefeningen gaan zonder probleem want het is een kwestie van overtypen. Soms moet je zelfstandig iets aanpassen e.d....dat lukt allemaal redelijk.
Maar het is allemaal zo onoverzichtelijk met de vele codes die je op je afgevuurd krijgt.
Mijn vraag is nu; hoe hebben jullie geleerd om uit de blote kop html/php codes te leren zonder te spieken in een boek of maken jullie toch gebruik van een boek/e.d.?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_32577882
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:08 schreef Onderbroek het volgende:
toen jullie begonnen met php/html etc, hoe zijn jullie begonnen met het onder de knie krijgen van deze 'talen'?
Ik heb tot nu toe alle talen waarin ik regelmatig iets schrijf (PHP, C/C++, Java) zelf geleerd door:
-) eerst stukken code van andere mensen te bekijken om de basis te leren
-) vervolgens aan de hand van de manual (nl.php.net of gewoon de manpages) te werken
-) uiteindelijk véél blijven schrijven en je zo de taal eigen te maken
Heb zo al heel wat talen versleten en werkt imo het fijnst het kan ook zijn dat je het best een nieuwe taal leert aan de hand van boeken die alle onderwerpen één voor één behandelen, dit kan erg handig zijn om vanaf het begin af aan bepaalde (wat lastigere) dingen goed onder de knie te krijgen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 november 2005 @ 20:32:19 #285
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32577938
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 20:08 schreef Onderbroek het volgende:

Ikzelf kan 'al' ( ) een simpele html website maken in dreamweaver maar ik ken (jammergenoeg) de codes niet om het bijvoorbeeld in kladblok te maken. \
Ik ben nu bezig met php met behulp van een boek (academic service; php5), maar het gaat allemaal moeizaam. De oefeningen gaan zonder probleem want het is een kwestie van overtypen. Soms moet je zelfstandig iets aanpassen e.d....dat lukt allemaal redelijk.
Maar het is allemaal zo onoverzichtelijk met de vele codes die je op je afgevuurd krijgt.
Mijn vraag is nu; hoe hebben jullie geleerd om uit de blote kop html/php codes te leren zonder te spieken in een boek of maken jullie toch gebruik van een boek/e.d.?
Ik ben een jaar of 10 terug begonnen met html. Die codes kan ik ondertussen wel dromen, hoewel ik nog af en toe wel eens een tag moet opzoeken wanneer dit een weinig gebruikte tag is.

Persoonlijk hou ik erg van boeken, maar heel veel anderen zweren bij tutorials op internet.

Anderhalf jaar geleden ben ik met php begonnen, wederom met hulp van een boek. Ik had al programmeer ervaring en dan pak je PHP redelijk snel op, hoewel je voor de details toch wel een aantal jaartjes in PHP moet coden om jezelf 'goed' te mogen noemen, ik ben op dit moment dus een matig gevorderde PHP'er

Sowieso is de juiste volgorde EERST html leren en daarna pas PHP. Immers 'parst' PHP voornamleijk html. Als je HTML dus niet goed onder de knie hebt maak je het jezelf moeilijk.

Overigens. HTML is een opmaaktaal en geen programmeer taal. PHP is een volwassen programmeertaal, en daar komt dus naast het simpelweg syntax leren ook een stuk analystisch denken bij kijken.

Tip: ga sowieso in de highlight editor van dreamweaver werken en niet met de drag 'n drop editor.

disclaimer: bovenstaand is mijn persoonlijke mening. Het is dus geen vast staand feit, hoewel ik arrogant genoeg ben om er van overtuigt te zijn dat het aan het feitelijke grenst
pi_32579247
Ik heb het geleerd door te spelen met bestaande sources oftewel het veranderen van html codes en dan zien wat er gebeurd, css moest ik wel leren via w3c maar toch... voor php ging dit het zelfde, ben helaas niet zo'n boeken leerder (wou dat ik dat was maar goed soms heb ik het wel geprobeerd hoor) maar wat ik al zei, veel voorbeelden bekijken en kijken wat nu wat doet.. dan weer iets kleins maken en kijkn of het lukt, voor iedere commando is/zijn er wel referenties te vinden op het internet...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 25 november 2005 @ 21:25:04 #287
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32579674
Ik ben met HTML begonnen iets langer dan 10 jaar geleden. Die codes kan ik nu ook wel dromen, maar zoals Swetsenegger zegt, heel af en toe eens een tagje opzoeken. Ben begonnen met code van anderen aan te passen en delen te gebruiken. Nooit een boek gelezen. Heb af en toe geprobeerd met wysiwyg editors te werken of andere editors, maar dat is toch niets voor mij. Ik moet de code zien en de editor moet niet te lang opstarten.

PHP ben ik mee begonnen in 2001 voor een project. Destijds had ik een pdf waarin een soort korte handleiding php/mysql voor beginners stond. Van daaruit via php.net en google me php eigen gemaakt. Programmeerervaring is inderdaad ook wel handig, pik je het allemaal net wat sneller op.

xhtml en css kwamen daarna, en weer later xml en xslt. Nooit een boek nodig gehad, tegenwoordig is alles wat je wilt weten ook makkelijk te vinden op het internet.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 25 november 2005 @ 23:29:05 #288
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_32582992
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 21:10 schreef Chandler het volgende:
Ik heb het geleerd door te spelen met bestaande sources oftewel het veranderen van html codes en dan zien wat er gebeurd, css moest ik wel leren via w3c maar toch... voor php ging dit het zelfde, ben helaas niet zo'n boeken leerder (wou dat ik dat was maar goed soms heb ik het wel geprobeerd hoor) maar wat ik al zei, veel voorbeelden bekijken en kijken wat nu wat doet.. dan weer iets kleins maken en kijkn of het lukt, voor iedere commando is/zijn er wel referenties te vinden op het internet...
* wobbel herkent zich daarin
pi_32583197
HTML heb ik door boekje geleerd. Relatief oud boekje, waardoor mijn html niet erg correct is.

PHP door eerst een boekje door te lezen (lezen, niet uitvoeren), en vervolgens gewoon wat proberen, en vooral op php.net functies zoeken.
pi_32592390
Stel ik heb een tabel met huisdieren, en een tabel met eigenaren en een tabel met woonplaats.

is het dan verstandig om alleen het huisdierID bij de eigenaren te zetten, of is het extra slim om ook nog s het eigenaarID bij het huisdier te vermelden?

in principe kan ik natuurlijk zeggen van, als ik het dier weet, kan ik zeggen
SELECT * FROM eigenaren WHERE DierID = '$dierid'
en vervolgens:
SELECT * FROM woonplaats WHERE EigenaarID = '$eigenaarID'

maar als ik het rechtstreeks bij mn diertjes zou zetten krijg ik dus een veel rechtstreeksere:
SELECT * FROM woonplaats WHERE EigenaarID = '$eigenaarID'

ehm, t is niet echt n goed voorbeeld. maar af en toe kom k dus wel s tegen dat k eerst een andere tabel moet aanspreken voor ik een bepaalde waarde weet, terwijl in theorie ik ook die waarde dus in de tabel kan zetten waar ik toch al bezig ben. Alleen krijg ik dan dus wel cellen met dubbele informatie..

Wat is nou t beste daarvoor?
As a rule, I never touch anything more sophisticated and delicate than myself.
pi_32593084
Hoe verhouden zich die eigenaren en de huisdieren?

Ieder huisdier heeft 1 eigenaaar, en iedere eigenaar kan meer huisdieren hebben? -> eigenaarID bij huisdier zetten.
Iedere eigenaar heeft 1 huisdier, en ieder huisdier kan meer eigenaren hebben? -> huisdierID bij eigenaar zetten.
Ieder huisdier kan meer dan 1 eigenaar hebben, en iedere eigenaar kan meer dan 1 huisdier hebben? -> extra tabel maken met eigenaarID en huisdierID
Ieder huisdier heeft 1 eigenaar en iedere eigenaar kan slechts 1 huisdier hebben? -> Waarom gebruik je dan 2 tabellen??
pi_32593174
Een huisdier heeft (meestal) 1 eigenaar, maar een eigenaar kan meerdere huisdieren hebben. Je kna dus wel het eigenaar-id bij een huisdier zetten, maar niet een huisdier-id bij een eigenaar.

[edit]Laaaaaat[/edit]
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_32593391
maar stel nou dat er max 1 per item kan?
  zaterdag 26 november 2005 @ 13:31:39 #294
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_32593409
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 13:30 schreef Desdinova het volgende:
maar stel nou dat er max 1 per item kan?
Dan is 2 tabellen compleet overbodig.
Hope for the best, prepare for the worst.
pi_32594388
mm. volgens mij ben k situaties tegen gekomen waar dat niet kan in 1 tabel, maar k weet zo gauw ff niks op te noemen. Zijn vaak hele grote databases waar k dan mee aan het werk ben.
  zaterdag 26 november 2005 @ 18:35:53 #296
51748 H4ze
wait...what?
pi_32600201
Ik ben een scriptje aan het schrijven om op een gemakkelijke manier een muziekfile (het zijn .rm files) af te spelen van www.chemical-records.co.uk. Het is namelijk zo dat de zoekfunctie op die site lang niet alle sample muziekfiles weergeeft die ze in hun database hebben staan (en dus nog gewoon geluisterd kunnen worden). En van het steeds intypen van de url in de browser werd ik ook een beetje gek van. Dus ik wilde gelijk een beetje een nette oplossing hiervoor maken (en gelijk weer wat oefenen met php coden ) Maar goed, een link naar zo'n file ziet er zo uit:
quote:
Nu kan ik via forms het catalogusnummer (in dit geval LIQWEED002) en de side (in dit geval A) opgeven. De side wordt gekozen uit een lijst. Nu heb ik die lijst door laten lopen tot de letter K. Het komt natuurlijk vaak voor dat een plaat alleen kant A en B heeft. Als iemand bij een bepaald catalogusnummer dan toch de letter K opgeeft, bestaat de file niet. Wat er dan gebeurd, is dat de file alsnog in realplayer (of real alternative met wmp classic) wordt geopend, maar dat er dan in de player zelf de error wordt gegeven dat de file niet bestaat.

Mijn vraag luidt dan ook: hoe kan ik van te voren checken of die file wel of niet bestaat? Het is wat mooier als ik in mijn scriptje zelf al aan kan geven dat die kant van een plaat niet bestaat en er een andere Side opgegeven moet worden.

Ik heb al naar functies gezocht op php.net en ik kwam onder andere is_file(), file_exists(), linkinfo(), is_link() en read_link() tegen. Ik heb een beetje zitten spelen met deze functies, maar 't werkte niet echt.

Dus als iemand me misschien in de goede richting kan helpen...thnx!
*BURP*
pi_32607224
ik loop tegen een voor mij raak probleemje aan

ik heb een werkende functie , die geeft als return waarde Waar en Onwaar eruit , dit zie ik ook
als een echo op de functie doe.

nu wil ik de output van de functie gebruiken om te bepalen of iets mag gebeuren of niet

dus ik doe

[code]
if (check_login() == 'Onwaar') { "blabla"; }
if (check_login() == 'Waar') { "blabla"; }

hij laat nu zowel de 1ste if en 2de if niet zien

ik loop nu stuk op wat er nu fout gaat , want er is geen error te bekennen

iemand een aanwijzing.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 november 2005 @ 23:27:20 #298
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32607323
quote:
Op zaterdag 26 november 2005 23:23 schreef morpheus_at_work het volgende:
ik loop tegen een voor mij raak probleemje aan

ik heb een werkende functie , die geeft als return waarde Waar en Onwaar eruit , dit zie ik ook
als een echo op de functie doe.

nu wil ik de output van de functie gebruiken om te bepalen of iets mag gebeuren of niet

dus ik doe

[code]
if (check_login() == 'Onwaar') { "blabla"; }
if (check_login() == 'Waar') { "blabla"; }

hij laat nu zowel de 1ste if en 2de if niet zien

ik loop nu stuk op wat er nu fout gaat , want er is geen error te bekennen

iemand een aanwijzing.
Je weet zeker dat Onwaar en Waar er met een hoofdletter uit komt rollen?
En waarom sowieso twee if's. Waarom check je niet op 'Waar'

1
2
3
4
5
6
7
<?php
if (check_login() == 'Waar') {  
//doe iets
} else{
//doe het niet
}
?>
pi_32607407
Geen idee wat fout is, misschien haakjes om de functie?

Maar dit lijkt mij wel moeten werken:
1
2
3
4
5
<?php
$check_login
= check_login();
if (
$check_login == 'Onwaar') { "blabla"; }
if (