Doe eensquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:17 schreef wobbel het volgende:
[..]
Krijg ik dezelfde error
[ code verwijderd ]
[afbeelding]
dan krijg ik helemaal geen error in beeldquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:25 schreef JeRa het volgende:
[..]
Doe eens
$result = @mysql_query(...)
or die(mysql_error());want die warning komt niet van mysql_error() af
owjah, met query erbijquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Ro�a� het volgende:
<?php
$MySQL_Online_Select = "SELECT count(`Datum`) FROM Online WHERE IdUser = '" . addslashes($_SESSION['IdLid']) . "'";
$MySQL_Online_Query = mysql_query($MySQL_OnlineSelect);
$MySQL_Online_Result = mysql_result($MySQL_Online_Query,0);
?>
Gruwelijk scherpquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:40 schreef Ro�a� het volgende:
<?php
$MySQL_Online_Select = "SELECT count(`Datum`) FROM Online WHERE IdUser = '" . addslashes($_SESSION['IdLid']) . "'";
$MySQL_Online_Query = mysql_query($MySQL_OnlineSelect);
$MySQL_Online_Result = mysql_result($MySQL_Online_Query,0);
?>
mysql_result is fijn met count queries:quote:Op vrijdag 25 november 2005 17:42 schreef JeRa het volgende:
[..]
Gruwelijk scherp [afbeelding] ik gebruik mysql_result() nooit, dus ik las er gelijk overheen
Ik heb tot nu toe alle talen waarin ik regelmatig iets schrijf (PHP, C/C++, Java) zelf geleerd door:quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:08 schreef Onderbroek het volgende:
klein vraagje over het leren van php/html:
toen jullie begonnen met php/html etc, hoe zijn jullie begonnen met het onder de knie krijgen van deze 'talen'?
Gebruik gemaakt van een boek of website?..van iemand anders afgekeken?
Ik ben een jaar of 10 terug begonnen met html. Die codes kan ik ondertussen wel dromen, hoewel ik nog af en toe wel eens een tag moet opzoeken wanneer dit een weinig gebruikte tag is.quote:Op vrijdag 25 november 2005 20:08 schreef Onderbroek het volgende:
klein vraagje over het leren van php/html:
toen jullie begonnen met php/html etc, hoe zijn jullie begonnen met het onder de knie krijgen van deze 'talen'?
Gebruik gemaakt van een boek of website?..van iemand anders afgekeken?
Ikzelf kan 'al' () een simpele html website maken in dreamweaver maar ik ken (jammergenoeg) de codes niet om het bijvoorbeeld in kladblok te maken. \
Ik ben nu bezig met php met behulp van een boek (academic service; php5), maar het gaat allemaal moeizaam. De oefeningen gaan zonder probleem want het is een kwestie van overtypen. Soms moet je zelfstandig iets aanpassen e.d....dat lukt allemaal redelijk.
Maar het is allemaal zo onoverzichtelijk met de vele codes die je op je afgevuurd krijgt.
Mijn vraag is nu; hoe hebben jullie geleerd om uit de blote kop html/php codes te leren zonder te spieken in een boek of maken jullie toch gebruik van een boek/e.d.?
* wobbel herkent zich daarinquote:Op vrijdag 25 november 2005 21:10 schreef Chandler het volgende:
Ik heb het geleerd door te spelen met bestaande sources oftewel het veranderen van html codes en dan zien wat er gebeurd, css moest ik wel leren via w3c maar toch... voor php ging dit het zelfde, ben helaas niet zo'n boeken leerder (wou dat ik dat was maar goed soms heb ik het wel geprobeerd hoor) maar wat ik al zei, veel voorbeelden bekijken en kijken wat nu wat doet.. dan weer iets kleins maken en kijkn of het lukt, voor iedere commando is/zijn er wel referenties te vinden op het internet...
Dan is 2 tabellen compleet overbodig.quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:30 schreef Desdinova het volgende:
maar stel nou dat er max 1 per item kan?
Nu kan ik via forms het catalogusnummer (in dit geval LIQWEED002) en de side (in dit geval A) opgeven. De side wordt gekozen uit een lijst. Nu heb ik die lijst door laten lopen tot de letter K. Het komt natuurlijk vaak voor dat een plaat alleen kant A en B heeft. Als iemand bij een bepaald catalogusnummer dan toch de letter K opgeeft, bestaat de file niet. Wat er dan gebeurd, is dat de file alsnog in realplayer (of real alternative met wmp classic) wordt geopend, maar dat er dan in de player zelf de error wordt gegeven dat de file niet bestaat.quote:
Je weet zeker dat Onwaar en Waar er met een hoofdletter uit komt rollen?quote:Op zaterdag 26 november 2005 23:23 schreef morpheus_at_work het volgende:
ik loop tegen een voor mij raak probleemje aan
ik heb een werkende functie , die geeft als return waarde Waar en Onwaar eruit , dit zie ik ook
als een echo op de functie doe.
nu wil ik de output van de functie gebruiken om te bepalen of iets mag gebeuren of niet
dus ik doe
[code]
if (check_login() == 'Onwaar') { "blabla"; }
if (check_login() == 'Waar') { "blabla"; }
hij laat nu zowel de 1ste if en 2de if niet zien
ik loop nu stuk op wat er nu fout gaat , want er is geen error te bekennen
iemand een aanwijzing.
1 2 3 4 5 6 7 | if (check_login() == 'Waar') { //doe iets } else{ //doe het niet } ?> |
1 2 3 4 5 | $check_login = check_login(); if ($check_login == 'Onwaar') { "blabla"; } if ($check_login == 'Waar') { "blabla"; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |