abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32233960
Beste Fokkers,

Als ik in mijn algemene voorwaarden vermeld dat ik -met mijn bedrijf- niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies van gegevens, en de klant gaat daar mee accoord, is dit dan rechtsgeldig?
pi_32234385
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:08 schreef DABAMaster het volgende:
Beste Fokkers,

Als ik in mijn algemene voorwaarden vermeld dat ik -met mijn bedrijf- niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies van gegevens, en de klant gaat daar mee accoord, is dit dan rechtsgeldig?
Volgens mij wel. Dat soort voorwaarden zie je vaak toch?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_32234552
Dat ligt eraan in welke context er iets gebeurt. Wanneer jij bijvoorbeeld zelfstandig een migratie van een server uitvoert en daarbij geen backups maakt en uiteindelijk blijkt dat ghost een goede tool is om een backup van een maagdelijk lege nieuwe disk te maken, dan zal zo'n exoneratiebeding niet echt helpen.

Sowieso is het veel verstandiger ipv aansprakelijkheid uit te sluiten, een maximum aan de schade verbinden. Zo staat het volgens mij ook in de standaard voorwaarden die de KvK uitdeelt.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  maandag 14 november 2005 @ 04:08:02 #4
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32250414
aansprakelijkheid is nooit geheel uit te sluiten, maar je kunt het wel beperken zoals rally ook al zegt, of door natuurlijk te benadrukken dat je alleen aansprakelijk bent voor toerekenbare nalatigheid
wie weet haalt dat laatste het in de rechtszaal

AV'en zijn voor mij vooral een middel om buitengerechtelijk zaken op te kunnen lossen; veel mensen binden in als je ermee wappert, ook al zijn mogelijk sommige bepalingen vernietigbaar... zelfs die lui die een advocaat via de rechtsbijstand hebben binden in, omdat het doorgaans (bij particulieren) om kleine vorderingen gaat die de hoogte van de kosten niet overschrijden (en de verzekeraar dan weigert mee te werken en/of een schadeloosstelling voorstelt aan de verzekerden).

zorg gewoon dat het niet onredelijke bepalingen zijn en dan is er geen probleem
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  maandag 14 november 2005 @ 04:09:59 #5
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32250417
quote:
Op zondag 13 november 2005 16:08 schreef DABAMaster het volgende:
Beste Fokkers,

Ook handig om je AV te deponeren....
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  maandag 14 november 2005 @ 04:11:43 #6
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32250421
quote:
Op maandag 14 november 2005 04:09 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ook handig om je AV te deponeren....
niet noodzakelijk, maar wel erg verstandig inderdaad... desalniettemin moeten de voorwaarden aan iederen klant ter hand gesteld worden (behoudens enkele in de wet genoemde uitzonderingen), voor ze toepassing kunnen vinden.
  maandag 14 november 2005 @ 18:18:31 #7
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_32264432
quote:
Op maandag 14 november 2005 04:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

niet noodzakelijk, maar wel erg verstandig inderdaad... desalniettemin moeten de voorwaarden aan iederen klant ter hand gesteld worden (behoudens enkele in de wet genoemde uitzonderingen), voor ze toepassing kunnen vinden.
En daarom erg handig om te deponeren. Je vermeldt dat ook op je website en/of op je briefpapier.
Het is natuurlijk niet compleet ondenkbaar dat een klant de AV opvraagd bij een bedrijf en ze dan niet krijgt om "klantje te pesten". In dit geval zijn ze ALTIJD opvraagbaar. En in dat geval staat de deponeerder ook iets sterker want als de klant beweert: ik heb geen AV gehad, kan een rechter (als het zover komt) altijd zeggen dat de AV vrijelijk opvraagbaar zijn geweest.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_32265967
Heb de standaard algemene voorwaarden van de FENIT (Federatie Nederlandse IT Industrie)... zijn std. gedeponeerd
pi_32266162
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

En daarom erg handig om te deponeren. Je vermeldt dat ook op je website en/of op je briefpapier.
Het is natuurlijk niet compleet ondenkbaar dat een klant de AV opvraagd bij een bedrijf en ze dan niet krijgt om "klantje te pesten". In dit geval zijn ze ALTIJD opvraagbaar. En in dat geval staat de deponeerder ook iets sterker want als de klant beweert: ik heb geen AV gehad, kan een rechter (als het zover komt) altijd zeggen dat de AV vrijelijk opvraagbaar zijn geweest.
Nee, hoor. De rechter zegt dan: 'de gebruiker had ze ter hand moeten stellen'.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32266293
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:10 schreef DABAMaster het volgende:
Heb de standaard algemene voorwaarden van de FENIT (Federatie Nederlandse IT Industrie)... zijn std. gedeponeerd
staat er in de voorwaarden van de FENIT dan dat je op geen enkele manier aansprakelijk gesteld kan worden?
  maandag 14 november 2005 @ 19:23:56 #11
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32266375
quote:
Op maandag 14 november 2005 18:18 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

deponering van voorwaarden biedt naar consumenten toe geen enkele rechtszekerheid voor de ondernemer, anders dan het snel kunnen beëindigen van discussies over eventuele verschillende versies van de AV... het verandert niks aan het feit dat je ze gewoon ter hand moet hebben gesteld aan de klant, een verwijzing is niet voldoende, zelfs niet als ze op de achterkant van je factuur afgedrukt staan.

klinkt vast mierenneukerig, maar zo is het nou eenmaal
  maandag 14 november 2005 @ 19:25:06 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32266419
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:21 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

staat er in de voorwaarden van de FENIT dan dat je op geen enkele manier aansprakelijk gesteld kan worden?
bij mijn weten niet, ik heb ze wel eens doorgelezen omdat men ons ook had aangeraden deze te gebruiken... als het er wel in stond, dan had die bepaling in ieder geval geen stand gehouden.
  maandag 14 november 2005 @ 19:26:10 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32266454
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:10 schreef DABAMaster het volgende:
dat is mooi en kan voldoende zijn voor naar bedrijven toe, mits je ernaar verwijst binnen de overeenkomst, maar houdt geen enkele stand tegen consumentenrecht.
  maandag 14 november 2005 @ 19:32:55 #14
52191 DABAMaster