Volgens mij wel. Dat soort voorwaarden zie je vaak toch?quote:Op zondag 13 november 2005 16:08 schreef DABAMaster het volgende:
Beste Fokkers,
Als ik in mijn algemene voorwaarden vermeld dat ik -met mijn bedrijf- niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies van gegevens, en de klant gaat daar mee accoord, is dit dan rechtsgeldig?
Ook handig om je AV te deponeren....quote:Op zondag 13 november 2005 16:08 schreef DABAMaster het volgende:
Beste Fokkers,
Als ik in mijn algemene voorwaarden vermeld dat ik -met mijn bedrijf- niet aansprakelijk kan worden gesteld voor het verlies van gegevens, en de klant gaat daar mee accoord, is dit dan rechtsgeldig?
niet noodzakelijk, maar wel erg verstandig inderdaad... desalniettemin moeten de voorwaarden aan iederen klant ter hand gesteld worden (behoudens enkele in de wet genoemde uitzonderingen), voor ze toepassing kunnen vinden.quote:Op maandag 14 november 2005 04:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ook handig om je AV te deponeren....
En daarom erg handig om te deponeren. Je vermeldt dat ook op je website en/of op je briefpapier.quote:Op maandag 14 november 2005 04:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet noodzakelijk, maar wel erg verstandig inderdaad... desalniettemin moeten de voorwaarden aan iederen klant ter hand gesteld worden (behoudens enkele in de wet genoemde uitzonderingen), voor ze toepassing kunnen vinden.
Nee, hoor. De rechter zegt dan: 'de gebruiker had ze ter hand moeten stellen'.quote:Op maandag 14 november 2005 18:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En daarom erg handig om te deponeren. Je vermeldt dat ook op je website en/of op je briefpapier.
Het is natuurlijk niet compleet ondenkbaar dat een klant de AV opvraagd bij een bedrijf en ze dan niet krijgt om "klantje te pesten". In dit geval zijn ze ALTIJD opvraagbaar. En in dat geval staat de deponeerder ook iets sterker want als de klant beweert: ik heb geen AV gehad, kan een rechter (als het zover komt) altijd zeggen dat de AV vrijelijk opvraagbaar zijn geweest.![]()
staat er in de voorwaarden van de FENIT dan dat je op geen enkele manier aansprakelijk gesteld kan worden?quote:Op maandag 14 november 2005 19:10 schreef DABAMaster het volgende:
Heb de standaard algemene voorwaarden van de FENIT (Federatie Nederlandse IT Industrie)... zijn std. gedeponeerd
deponering van voorwaarden biedt naar consumenten toe geen enkele rechtszekerheid voor de ondernemer, anders dan het snel kunnen beëindigen van discussies over eventuele verschillende versies van de AV... het verandert niks aan het feit dat je ze gewoon ter hand moet hebben gesteld aan de klant, een verwijzing is niet voldoende, zelfs niet als ze op de achterkant van je factuur afgedrukt staan.quote:Op maandag 14 november 2005 18:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En daarom erg handig om te deponeren. Je vermeldt dat ook op je website en/of op je briefpapier.
Het is natuurlijk niet compleet ondenkbaar dat een klant de AV opvraagd bij een bedrijf en ze dan niet krijgt om "klantje te pesten". In dit geval zijn ze ALTIJD opvraagbaar. En in dat geval staat de deponeerder ook iets sterker want als de klant beweert: ik heb geen AV gehad, kan een rechter (als het zover komt) altijd zeggen dat de AV vrijelijk opvraagbaar zijn geweest.![]()
bij mijn weten niet, ik heb ze wel eens doorgelezen omdat men ons ook had aangeraden deze te gebruiken... als het er wel in stond, dan had die bepaling in ieder geval geen stand gehouden.quote:Op maandag 14 november 2005 19:21 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
staat er in de voorwaarden van de FENIT dan dat je op geen enkele manier aansprakelijk gesteld kan worden?
dat is mooi en kan voldoende zijn voor naar bedrijven toe, mits je ernaar verwijst binnen de overeenkomst, maar houdt geen enkele stand tegen consumentenrecht.quote:Op maandag 14 november 2005 19:10 schreef DABAMaster het volgende:
Heb de standaard algemene voorwaarden van de FENIT (Federatie Nederlandse IT Industrie)... zijn std. gedeponeerd
dat moet je ook opnemen in je AV, anders ben je verplicht te leveren, ook aan consumenten.quote:
Dat moet je ook. Maar consumenten liegen nog wel eens en beweren dat 'natuurlijk' dat ze de AV niet hebben gehad. Consumenten liegen de gekste dingen bij elkaar om ergens onderuit te komen.quote:Op maandag 14 november 2005 19:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
deponering van voorwaarden biedt naar consumenten toe geen enkele rechtszekerheid voor de ondernemer, anders dan het snel kunnen beëindigen van discussies over eventuele verschillende versies van de AV... het verandert niks aan het feit dat je ze gewoon ter hand moet hebben gesteld aan de klant, een verwijzing is niet voldoende, zelfs niet als ze op de achterkant van je factuur afgedrukt staan.
klinkt vast mierenneukerig, maar zo is het nou eenmaal
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |