abonnement Unibet Coolblue
pi_32227095
Tegenwoordig zie je, vooral bij computergames, dat afbeeldingen voor op wallpapers en dergelijke op een beetje schetsende manier worden weergegeven. Ikzelf vind dit heel mooi maar ik snap echt niet hoe ze dit doen. Ik snap zoiezo al niet hoe en met welk programma ik heel mooi ingeschande afbeeldingen die ik zelf heb getekend met de computer heel mooi kan inkleuren en uitwerken.
Weet iemand hier de programma's voor en hoe ik dit kan doen??

Klik op de links voor een paar afbeeldingen van voorbeelden wat ik bedoel:

ZELDA

MARIO (de kopjes onder art_....jpg

Greetz,

Lennart
♪I wanna control u,I wanna cornhole u,I wanna put my finger up ur ass♪
♫Its an oversized dingle berry,I get mad when her buttholes hairy,shouldnt be so critical of me♫
pi_32227356
Ik heb ooit op een beurs zo'n tekenbord gezien die je op de pc kan aansluiten... dat werkte ongeveer als een pen/papier in elk tekenprogramma.

Denk dat ze het daar ook mee doen.
pi_32227434
Of je gebruikt gewoon een hele goede scanner....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_32227477
De beste resultaten zal je hier inderdaad mee krijgen als je een tablet gebruikt (Tip: www.wacom.nl).

Qua software zou je Corel Painter Classic moeten proberen, dit is een tekenprogramma dat (in tegenstelling tot bijv. Adobe Photoshop) een tekenwijze hanteert alsof je op doek werkt, je kan allerlei soorten materialen (potloden, pennen, stiften, kwasten, verfsoorten) kiezen om mee te werken waardoor je resultaat eerder op een echte tekening lijkt dan wanneer je werkt met Photoshop of Paint Shop (wat toch eerder tools zijn om bestaande afbeeldingen mee te bewerken).
Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
pi_32227499
Gewoon pen en papier, denk ik.
En anders illustrator in combinatie met een tekentablet.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_32228129
ik heb een tekentablet en ik heb corel painter, maar hetzelfde effect krijg ik nog steeds niet helemaal, misschien moet ik gewoon meer oeffenen
♪I wanna control u,I wanna cornhole u,I wanna put my finger up ur ass♪
♫Its an oversized dingle berry,I get mad when her buttholes hairy,shouldnt be so critical of me♫
pi_32229489
Zulke tekeningen zijn dus vaak niet in één stap, met één programma gemaakt. Daar zal veel meer werk in gezeten hebben. Eerst op papier (dat werkt altijd nog het beste ), dan digitaliseren, en verder bewerken met illustrator en/of photoshop en/of corel painter en/of ... (etc). Elk pakket heeft zo z'n voordelen in dit proces, en voor een goed eindresultaat heb je een combinatie van deze dingen nodig. Ja, en een wacom .
pi_32366248
ik zou voor dat effect wat de TS wil berijken, Wacom en Alias Sketchbook pro gebruiken
eventueel een andere tekentablet zal ook werken
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
  vrijdag 18 november 2005 @ 16:20:19 #9
11287 kaassouffle
Medewerker v/d maand
pi_32375964
Dat Zelda-figuur is volgens mij 3D gerendered... Daar komt ook eerst papier en photoshop bij kijken, maar daarna een bak shaders en sjit...
Langer op FOK! dan je oma, minder posts dan je moeder...
Platenfabriek - spotify playlists
pi_32376661
Ik heb een paar jaar geleden zo'n ding gekocht - en na een week weer teruggebracht omdat het bijzonder onnauwkeurig werkte - maar ik zou er graag één hebben die wel goed werkt.
Ik heb gekeken op de site van Wacom maar kan daar geen prijzen vinden. Wat zijn richtprijzen voor een goed tekentablet tegenwoordig? En werkt het dan ook goed? (niet dat de cursor alle kanten op gaat behalve de goede)
pi_32465442
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 16:42 schreef Nemephis het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden zo'n ding gekocht - en na een week weer teruggebracht omdat het bijzonder onnauwkeurig werkte - maar ik zou er graag één hebben die wel goed werkt.
Ik heb gekeken op de site van Wacom maar kan daar geen prijzen vinden. Wat zijn richtprijzen voor een goed tekentablet tegenwoordig? En werkt het dan ook goed? (niet dat de cursor alle kanten op gaat behalve de goede)
www.wacomshop.nl

en probeer alias sketchbookpro eens
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_32466836
T van de P, wat dit lijkt me ook wel wat
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
pi_32554021
Mijn dank aan Mythbusters: Heb zijn Wacom tekentablet gekocht en dat werkt lekker joh!
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:45:02 #15
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_32565201
Is dees:

http://www.ngcfrance.com/(...)strikers/art_003.jpg

niet gewoon met eenplugin gedaan?
(tekening -> sterk overdreven met plugin)
het zou toch kunnen ?
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
pi_32565537
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:45 schreef a-child-in-chains het volgende:
Is dees:

http://www.ngcfrance.com/(...)strikers/art_003.jpg

niet gewoon met eenplugin gedaan?
(tekening -> sterk overdreven met plugin)
het zou toch kunnen ?
Neen.

Zeer waarschijnlijk met Wacom + Corel Painter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')