abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32216693
Heb twee vacatures zien staan bij een bedrijf waar ik op beide zou kunnen solliciteren.
De vraag is of dat slim is of dat ik beter op een ervan kan solliciteren?
Beide jobs spreken me aan en heb er bij alle twee ervaring in.
pi_32217575
waarom stuur je dat bedrijf dan geen open sollicitatie?
  zaterdag 12 november 2005 @ 22:19:08 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_32217699
gewoon op allebei reageren, voor beide een passende brief maken en klaar is kees

zal denk ik eerder gemotiveerd dan raar overkomen bij het bedrijf (als ze het al opmerken)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_32218078
Hangt er natuurlijk wel vanaf WAT de functies zijn. Tegelijk naar de functie van algemeen directeur Ahold, en naar die van vakkenvuller bij de Appie om de hoek, zullen je geen goed doen, om het maar even extreem uit te vergroten.
pi_32218269
Je hebt vast een voorkeur voor een van de twee? Op allebei reageren komt een beetje besluiteloos over als je het mij vraagt, mijn ervaring met sollicitatieprocedures is dat de werkgever iemand zoekt die precies weet wat ie wil.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_32229614
Mijn ervaring is dat sommige sollicitatie procedures erg lang kunnen duren.
Ik heb een keer een maand moeten wachten op uitsluitsel of ik aangenomen zou worden of niet. Ik werd het dus niet, en kon verder gaan zoeken.
Zo kan het erg lang duren voordat je een nieuwe baan hebt gevonden. Dus: gewoon op meerdere tegelijk solliciteren.
pi_32232143
quote:
Op zondag 13 november 2005 13:33 schreef BaRBoU het volgende:
Mijn ervaring is dat sommige sollicitatie procedures erg lang kunnen duren.
Ik heb een keer een maand moeten wachten op uitsluitsel of ik aangenomen zou worden of niet. Ik werd het dus niet, en kon verder gaan zoeken.
Zo kan het erg lang duren voordat je een nieuwe baan hebt gevonden. Dus: gewoon op meerdere tegelijk solliciteren.
Dat is de vraag ook niet, hij denkt er over om tegelijk op meerdere vacatures bij hetzelfde bedrijf te solliciteren.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_32235754
het komt mijn inziens wel wanhopig over als het niet twee bijna dezelfde functies zijn
ik heb deze fout op een sollicitatiegesprek ook een keer gemaakt
gelukkig leide de werkgever zelf in het gesprek maar over een functie, de functie waar hij me het liefste had
maar in een brief ligt dat wat moeilijker natuurlijk
persoonlijk zou ik zeggen solliciteer op een functie, de functie die je het liefste wilt
en als er dan een sollicitatie uitkomt kun je nog altijd aangeven dat als ze een geschiktere kanidaat vinden voor de functie die je wilt, je ook geinteresseerd bent in de andere functie, omdat je het een prettig bedrijf vind en je er graag zou willen werken.
het nadeel daarvan is dat als ze je niet uitnodigen m je moeilijk daarna nog eens op de andere functie kunt gaan reageren. Maar dan zul je dus nu voor jezelf moeten afwegen hoeveel belang dat voor jezelf heeft.
pi_32298046
open sollicitatiebrief, vooral hamerend op het feit dat het bedrijf je aanspreekt enzo. Succes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')