10 jaar? 6 is het max hoor.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Meer dan 10 jaar gestudeerd? Wow.
En kom op zeg. Je bent student for crying out loud. Kan je dat zelf niet uitzoeken? Je vraagt om serieuze reacties, maar dit is echt triest.
Ah vooruitquote:Op zaterdag 12 november 2005 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
10 jaar? 6 is het max hoor.
Erm: 4 jaar beurs, 3 jaar lenen... dus geen 10 jaarquote:Op zaterdag 12 november 2005 18:24 schreef Konijn het volgende:
Ik geloof er niets van dat ze zo druk is met de studie.
Als je over de maximale lengte heen ben ben je al zo'n 10 jaar bezig. Zelf ken ik iemand die ook al 7 jaar over zijn studie doet maar gewoon bijleent bij de IB groep.
En 1x in de 2 weken in de winkel?? Kom op zeg! Das toch geen werken.
Volgens 'mijn' CWI kan dat dus niet. De ambtenaar in kwestie deelde mij fijntjes mede dat studenten nooit een uitkering krijgen, ook niet als ze gewoon beschikbaar zijn voor werk omdat ze alleen nog een scriptie moeten schrijven bijvoorbeeld en ook niet als ze echt geen werk kunnen vinden. Een lijstje met uitzendbureaus kon ik meekrijgen, waar ik allang geweest was en die op dat moment echt geen werk voor me hadden, meer niet.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:07 schreef Galamagalam het volgende:
Zoals iemand al schreef: gaan werken (of een uitkering aanvragen) en studie in deeltijd volgen.
Jij bent zeker de leukste thuis?quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:25 schreef Boekelmans het volgende:
misschien dat ze...
Afhankelijk van de studie kan ik me voorstellen dat het in dat geval een optie is om je studie formeel naar een avondstudie om te laten zetten. Maar dat moet dan maar net kunnen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens 'mijn' CWI kan dat dus niet. De ambtenaar in kwestie deelde mij fijntjes mede dat studenten nooit een uitkering krijgen, ook niet als ze gewoon beschikbaar zijn voor werk omdat ze alleen nog een scriptie moeten schrijven bijvoorbeeld en ook niet als ze echt geen werk kunnen vinden.
En dat vind ik dus echt onzin. Als ik gewoon 40 uur per week kan werken, wanneer dan ook, dan maakt het toch niet uit of ik bij een school ingeschreven sta of niet?quote:Op zaterdag 12 november 2005 20:29 schreef thaleia het volgende:
Nee, niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt = geen uitkering. Als een afgestudeerde zich gaat inschrijven bij de sociale dienst moet ie dus ook een bewijs meebrengen dat ie niet meer bij de uni ingeschreven staat.
Tot zover leuk en aardig, maar wat nu als je geen werk kan vinden?quote:Ik ken meerdere mensen die allang geen recht meer hebben op stufi in welke vorm dan ook, ook niet meer op een lening. Die zijn dus inderdaad zo'n 20 uur/week aan het werk om rond te kunnen komen, en het studeren gaat dan dus wat langzamer. Het is niet anders.
Bron: klikquote:U studeert nog, maar komt niet meer voor studiefinanciering in aanmerking. De sociale dienst zal bekijken of het afronden van uw studie voor u de kortste en beste weg naar werk is. Als dit zo is, kunt u in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering. De sociale dienst mag wel van u verlangen dat u werk zoekt en naast uw studie gaat werken. Het is dan mogelijk eventueel een aanvullende bijstandsuitkering te krijgen. De sociale dienst kan dus ook besluiten dat u geen recht hebt op een (aanvullende) bijstandsuitkering.
En de sociale dienst kan bepalen dat u wel of níet in aanmerking komt voor bijzondere bijstand voor uw studiekosten.
Dus die CWI-ambtenaar van mij zat maar wat uit zijn nek te lullen?quote:U studeert nog, maar komt niet meer voor studiefinanciering in aanmerking. De sociale dienst zal bekijken of het afronden van uw studie voor u de kortste en beste weg naar werk is. Als dit zo is, kunt u in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering. De sociale dienst mag wel van u verlangen dat u werk zoekt en naast uw studie gaat werken. Het is dan mogelijk eventueel een aanvullende bijstandsuitkering te krijgen. De sociale dienst kan dus ook besluiten dat u geen recht hebt op een (aanvullende) bijstandsuitkering.
En de sociale dienst kan bepalen dat u wel of níet in aanmerking komt voor bijzondere bijstand voor uw studiekosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |