abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32209090
hoi,
de vraag is als volgt
mijn huisgenote is over het maximale aantal studiejaren heen bij de ib-groep
dat houd dus in dat ze geen cent meer krijgt. ook geen lening
nu werkt ze wel een keer in de twee weken in een supermarkt
maar als ik zie hoe druk ze met haar studie is en zich inzet om een studie te halen die erg zwaar voor haar is kan dat ook echt niet vaker.

kan zij een wwb krijgen?

ik vraag dit hier omdat ik haar niet wil vragen zonder dat ik ook maar enig idee heb of zoiets kan
om dus geen valse hoop te geven.
en met loze kreten help ik haar ook niet echt geloof ik

alle informatie welkom
en graag serieus reageren
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:52:40 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32209130
Nee. De wwb is geen alternatieve stufi. De gemeente zal de uitkering niet verstrekken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32209147
Meer dan 106 jaar gestudeerd? Wow.

En kom op zeg. Je bent student for crying out loud. Kan je dat zelf niet uitzoeken? Je vraagt om serieuze reacties, maar dit is echt triest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2005 17:55:10 ]
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:54:03 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32209167
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:53 schreef MarkzMan_X het volgende:
Meer dan 10 jaar gestudeerd? Wow.

En kom op zeg. Je bent student for crying out loud. Kan je dat zelf niet uitzoeken? Je vraagt om serieuze reacties, maar dit is echt triest.
10 jaar? 6 is het max hoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_32209175
De enige manier is werken en een deeltijd/avond/open uni studie.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:54:44 #6
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_32209182
10 jaar?

Je krijgt 4 jaar basisbeurs, daarna kun je nog 3 jaar lenen.
pi_32209185
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 17:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

10 jaar? 6 is het max hoor.
Ah vooruit . Hou me er niet mee bezig.
  zaterdag 12 november 2005 @ 17:54:57 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32209191
Nee, want ze is niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt.
Vampire Romance O+
pi_32209303
dan heeft ze de studiejaren waar ze gebruik van kan maken niet goed ingedeeld. Lijkt mij niet slim. Logisch dat er een grens is. Je kunt niet je hele leven gaan studeren.
Ook voor haar geldt: het CWI (zie ook het andere topic voor tips: klaar met studie, maar nog geen baan. Uitkering?)
pi_32209548
Wahahaha! Die zal een hoge studieschuld hebben!

Zoals iemand al schreef: gaan werken (of een uitkering aanvragen) en studie in deeltijd volgen.
pi_32209956
Ik geloof er niets van dat ze zo druk is met de studie.
Als je over de maximale lengte heen ben ben je al zo'n 10 jaar bezig. Zelf ken ik iemand die ook al 7 jaar over zijn studie doet maar gewoon bijleent bij de IB groep.

En 1x in de 2 weken in de winkel?? Kom op zeg! Das toch geen werken.
pi_32209993
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 18:24 schreef Konijn het volgende:
Ik geloof er niets van dat ze zo druk is met de studie.
Als je over de maximale lengte heen ben ben je al zo'n 10 jaar bezig. Zelf ken ik iemand die ook al 7 jaar over zijn studie doet maar gewoon bijleent bij de IB groep.

En 1x in de 2 weken in de winkel?? Kom op zeg! Das toch geen werken.
Erm: 4 jaar beurs, 3 jaar lenen... dus geen 10 jaar
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 12 november 2005 @ 18:35:05 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32210242
7 jaar bezig dus.

Dus zwakzinnig, lui geweest of neemt iig teveel hooi op d'r vork

1x in de 2 weken werken is ook wel erg veel
pi_32210329
Goed, ik heb (nog) geen zin om te gaan schonen, maar de TS vraagt om een serieus antwoord, dus wat je er ook van mag vinden, dat mag je dan mailen, maar dus niet meer in dit topic.

[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zaterdag 12 november 2005 @ 19:09:08 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32211250

[ Bericht 60% gewijzigd door Sjeen op 12-11-2005 19:20:02 (Onzinnige reactie verwijderd) ]
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:23:35 #16
39333 Zelva
pi_32213621
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 18:07 schreef Galamagalam het volgende:
Zoals iemand al schreef: gaan werken (of een uitkering aanvragen) en studie in deeltijd volgen.
Volgens 'mijn' CWI kan dat dus niet. De ambtenaar in kwestie deelde mij fijntjes mede dat studenten nooit een uitkering krijgen, ook niet als ze gewoon beschikbaar zijn voor werk omdat ze alleen nog een scriptie moeten schrijven bijvoorbeeld en ook niet als ze echt geen werk kunnen vinden. Een lijstje met uitzendbureaus kon ik meekrijgen, waar ik allang geweest was en die op dat moment echt geen werk voor me hadden, meer niet.

En als je dan echt geen werk kunt vinden, het geld moet immers ergens vandaan komen, dan rest je maar één optie: stoppen met je studie en álles wat je ooit van de studiefinanciering gekregen hebt terugbetalen. Je studeert immers niet binnen tien jaar af.
pi_32213689
misschien dat ze hoer kan worden. Serieus, in de avonden wat uurtjes beetje zitten en liggen = levert fucking veel geld op.

misschien een optie voor jou vriendin?
pi_32213716
De IBGROEP moet je oplichten
You must try to maintain faith and trust in the potentiality of your own brain and the billion year old life process. With your ego left behind you, the brain can't go wrong.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:27:28 #19
39333 Zelva
pi_32213760
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:25 schreef Boekelmans het volgende:
misschien dat ze...
Jij bent zeker de leukste thuis?
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:29:32 #20
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32213848
Zonder ooit gewerkt te hebben kan je iig geen werkloosheidsuitkering hebben. Bijstand weet ik niet .
pi_32213860
Nee, niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt = geen uitkering. Als een afgestudeerde zich gaat inschrijven bij de sociale dienst moet ie dus ook een bewijs meebrengen dat ie niet meer bij de uni ingeschreven staat.

Ik ken meerdere mensen die allang geen recht meer hebben op stufi in welke vorm dan ook, ook niet meer op een lening. Die zijn dus inderdaad zo'n 20 uur/week aan het werk om rond te kunnen komen, en het studeren gaat dan dus wat langzamer. Het is niet anders.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:30:03 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32213869
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:23 schreef Zelva het volgende:

[..]

Volgens 'mijn' CWI kan dat dus niet. De ambtenaar in kwestie deelde mij fijntjes mede dat studenten nooit een uitkering krijgen, ook niet als ze gewoon beschikbaar zijn voor werk omdat ze alleen nog een scriptie moeten schrijven bijvoorbeeld en ook niet als ze echt geen werk kunnen vinden.
Afhankelijk van de studie kan ik me voorstellen dat het in dat geval een optie is om je studie formeel naar een avondstudie om te laten zetten. Maar dat moet dan maar net kunnen.
Vampire Romance O+
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:34:05 #23
39333 Zelva
pi_32214039
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:29 schreef thaleia het volgende:
Nee, niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt = geen uitkering. Als een afgestudeerde zich gaat inschrijven bij de sociale dienst moet ie dus ook een bewijs meebrengen dat ie niet meer bij de uni ingeschreven staat.
En dat vind ik dus echt onzin. Als ik gewoon 40 uur per week kan werken, wanneer dan ook, dan maakt het toch niet uit of ik bij een school ingeschreven sta of niet?
quote:
Ik ken meerdere mensen die allang geen recht meer hebben op stufi in welke vorm dan ook, ook niet meer op een lening. Die zijn dus inderdaad zo'n 20 uur/week aan het werk om rond te kunnen komen, en het studeren gaat dan dus wat langzamer. Het is niet anders.
Tot zover leuk en aardig, maar wat nu als je geen werk kan vinden?
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:36:37 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_32214150
quote:
U studeert nog, maar komt niet meer voor studiefinanciering in aanmerking. De sociale dienst zal bekijken of het afronden van uw studie voor u de kortste en beste weg naar werk is. Als dit zo is, kunt u in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering. De sociale dienst mag wel van u verlangen dat u werk zoekt en naast uw studie gaat werken. Het is dan mogelijk eventueel een aanvullende bijstandsuitkering te krijgen. De sociale dienst kan dus ook besluiten dat u geen recht hebt op een (aanvullende) bijstandsuitkering.
En de sociale dienst kan bepalen dat u wel of níet in aanmerking komt voor bijzondere bijstand voor uw studiekosten.
Bron: klik

Ik zit in dezelfde situatie, moet alleen nog scriptie en ben wat meer gaan werken om het gat op te vangen en hoop z.s.m. af te studeren

Maar het kan dus wel. Ik verdien net níet genoeg om rond te komen, dus misschien dat ik 't ook nog wel aan ga vragen... maar aan de andere kant, hoop rond maart klaar te zijn en volgens mij lukt 't aanvragen niet eens voor die tijd
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:39:31 #25
39333 Zelva
pi_32214261
quote:
U studeert nog, maar komt niet meer voor studiefinanciering in aanmerking. De sociale dienst zal bekijken of het afronden van uw studie voor u de kortste en beste weg naar werk is. Als dit zo is, kunt u in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering. De sociale dienst mag wel van u verlangen dat u werk zoekt en naast uw studie gaat werken. Het is dan mogelijk eventueel een aanvullende bijstandsuitkering te krijgen. De sociale dienst kan dus ook besluiten dat u geen recht hebt op een (aanvullende) bijstandsuitkering.
En de sociale dienst kan bepalen dat u wel of níet in aanmerking komt voor bijzondere bijstand voor uw studiekosten.
Dus die CWI-ambtenaar van mij zat maar wat uit zijn nek te lullen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')