Spreiding? Enschede heeft alleen civiele techniek. Alleen Delft heeft beide.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:17 schreef Ixnay het volgende:
Ik vroeg me af waarom een van de beste universiteiten van Europa wel de opleiding Bouwkunde geeft, maar niet Civiele Techniek.
Vreemd, aangezien Civiel veel dichter bij de wetenschap ligt (denk ik), en mij ook beter geschikt lijkt om onderzoek in te doen.
Mijn broer werkt er, maar kon het mij niet vertellen waarom dit zo was.
Als je gebouwen nodig hebt, krijg je te maken met de bebouwde omgeving, die onmogelijk is zonder civiele techniek. Die gebouwen hebben toch ook rioleringen, wegen, funderingen nodig.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:27 schreef vanOekelen het volgende:
Philips had wel gebouwen nodig maar geen bruggen :-) .
toch hebben ze een hoop bruggen op de TU/equote:Op zaterdag 12 november 2005 17:27 schreef vanOekelen het volgende:
Philips had wel gebouwen nodig maar geen bruggen :-) .
Maar even serieus, ik zou ook niet weten waarom niet.
Het heeft voornamelijk te maken met de contreren op sommige vakgebieden door de verschillende technische universiteiten. Ze voeren al jaren overleg over de verschillende de studies en wie het beste welke studie kan huisvesten. Zo zijn er bij werktuigbouwkunde in Delft een paar jaar geleden een aantal afstuderen richtingen verdwenen, omdat Eindhoven of Twente hier beter in was, en andersom natuurlijk.quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:35 schreef Ixnay het volgende:
Werktuigbouw is ook behoorlijk praktisch en dat hebben ze ook in Eindhoven.
Praktisch? We hebben het hier wel over TU werktuigbouw he?! De laatste echt praktische vakken zijn meerdere jaren geleden afgeschaft. Een groot gedeelte van de mensen die bij me in de collegezaal zit zou je nog niet eens kunnen vertellen hoe een draaibank eruit zietquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:35 schreef Ixnay het volgende:
Werktuigbouw is ook behoorlijk praktisch en dat hebben ze ook in Eindhoven.
Ik zou ook wel naar Twente willen, maar heb gehoord dat het daar meer management dan techniek is.quote:Op zondag 13 november 2005 01:04 schreef JaFFe het volgende:
ga gewoon naar twente hartstikke leuk daar doe er ook civiele techniek
Waarom precies dan? Ik wil namelijk volgend jaar civiele techniek gaan studeren, maar twijfel nog tussen Delft en Twente.quote:Op zondag 13 november 2005 13:21 schreef The_S het volgende:
Delft is dé universiteit voor civiele techniek, dus ik zou daar heen gaan
eindhoven heeft dan wel weer installatie techniek.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:17 schreef Ixnay het volgende:
Ik vroeg me af waarom een van de beste universiteiten van Europa wel de opleiding Bouwkunde geeft, maar niet Civiele Techniek.
Vreemd, aangezien Civiel veel dichter bij de wetenschap ligt (denk ik), en mij ook beter geschikt lijkt om onderzoek in te doen.
Ik zou alleen al voor Delft kiezen, omdat het in de randstad ligt.quote:Op zondag 13 november 2005 13:51 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Waarom precies dan? Ik wil namelijk volgend jaar civiele techniek gaan studeren, maar twijfel nog tussen Delft en Twente.
Dat vind ik zelf ook één van de voordelen van de TUD. Al moet/wil ik sowieso op kamers gaan. En bij de UT krijg je het eerste jaar iig een kamer.quote:Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik zou alleen al voor Delft kiezen, omdat het in de randstad ligt.Maar dat heeft weer niks met de opleiding te maken hè.
![]()
Dat is juist een reden voor mij om niet naar Delft te gaan.quote:Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik zou alleen al voor Delft kiezen, omdat het in de randstad ligt.Maar dat heeft weer niks met de opleiding te maken hè.
![]()
Als je gaat werken moet je zowiezo management cursussen gaan volgen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:19 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf ook één van de voordelen van de TUD. Al moet/wil ik sowieso op kamers gaan. En bij de UT krijg je het eerste jaar iig een kamer.En ik ook het management gedeelte, wat wél bij de UT is, spreekt mij wel aan.
Ik denk dat je in Delft ook wel snel een kamer kan vinden of iig als je een beetje je best doet. Ik zou daar m'n keuze niet vanaf laten hangen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:19 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Dat vind ik zelf ook één van de voordelen van de TUD. Al moet/wil ik sowieso op kamers gaan. En bij de UT krijg je het eerste jaar iig een kamer.En ik ook het management gedeelte, wat wél bij de UT is, spreekt mij wel aan.
Nee, precies. Maar er zijn meer dingen waardoor ik nog twijfel.quote:Op zondag 13 november 2005 15:11 schreef Avani het volgende:
[..]
Ik denk dat je in Delft ook wel snel een kamer kan vinden of iig als je een beetje je best doet. Ik zou daar m'n keuze niet vanaf laten hangen.![]()
Een burgerlijk ingenieur is een belgische ingenieur die een toegepaste technische studie heeft voltooid.quote:Op zondag 13 november 2005 18:14 schreef vliegtuigje het volgende:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid
Is civiele techniek hetzelfde als er in België onder de naam burgerlijk ingenieur wordt gegeven?
Een gezamenlijk bestuur? Zoals de VU en de Hogeschool Windesheim ook heeft?quote:Op zondag 13 november 2005 22:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ging trouwens ook niet over een gehele integratie maar er zou dan iets van tu NL gevoerd gaan worden
Zo bekijk ik het ook.quote:Op maandag 14 november 2005 13:43 schreef freako het volgende:
[..]
Of twee halve studies voor de prijs van 1.. Het is maar hoe je het bekijkt.
En de randstand is een verpauperde teringbende, maargoed er is daar wel meer werk.quote:Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef Avani het volgende:
[..]
![]()
Met de juiste studie is er overal werk.quote:Op maandag 14 november 2005 18:11 schreef Fatality het volgende:
[..]
En de randstand is een verpauperde teringbende, maargoed er is daar wel meer werk.
Dat was ook een van de redenen waarom ik het gekozen heb.quote:Op maandag 14 november 2005 21:00 schreef The_S het volgende:
en civiele techniek is de juiste studie, want je kan overal in de wereld terecht
.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:17 schreef Ixnay het volgende:
Ik denk eerder dat je CO kunt omschrijven als een van de richtingen binnen Civiel in Delft. Daarnaast zijn er gewoon nog veel meer richtingen, van olieplatforms tot Vloeistofmechanica. Ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere of wat dan ook. Maar het is in Delft gewoon een volledige faculteit en niet een richting. Trouwens gek dat je geen geotechniek krijgt, je bouwt toch op de grond of niet?quote:Op donderdag 17 november 2005 10:02 schreef julekes het volgende:
God, iedereen heeft er weer een hoop verstand van. Op de TU/e wordt weliswaar geen civiel gegeven, maar op de faculteit Bouwkunde wel de afstudeerrichting Constructief Ontwerpen. CO is zeg maar civiel, zonder al die saaie geotechniek en zo.Puur gericht op het ontwerpen en dimensioneren van draagconstructies van gebouwen met veel meer aandacht voor andere disciplines in de bouw dan civiel. Civiel is wel iets meer hardcore rekenwerk, maar CO is, denk ik, iets meer een integrale aanpak.
Ja, je krijgt wel iets, maar meer een introductie.quote:Op donderdag 17 november 2005 12:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat je CO kunt omschrijven als een van de richtingen binnen Civiel in Delft. Daarnaast zijn er gewoon nog veel meer richtingen, van olieplatforms tot Vloeistofmechanica. Ik zeg niet dat het ene beter is dan het andere of wat dan ook. Maar het is in Delft gewoon een volledige faculteit en niet een richting. Trouwens gek dat je geen geotechniek krijgt, je bouwt toch op de grond of niet?
Geotechniek is misschien wel de leukste richting van Civiele Techniek.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:02 schreef julekes het volgende:
maar op de faculteit Bouwkunde wel de afstudeerrichting Constructief Ontwerpen. CO is zeg maar civiel, zonder al die saaie geotechniek en zo.![]()
Dat zou voor mij juist een reden zijn om er niet voor te kiezen.quote:Op zondag 13 november 2005 14:10 schreef Avani het volgende:
[..]
![]()
Als COer in eindhoven kan je ook promoveren bij civiel in Delft.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:28 schreef pino.in.disguise het volgende:
Het zijn gewoon verschillende richtingen, zodat je van alles wat hebt. In Delft is Civiel bijna een puur technische/wetenschappelijke opleiding, in Enschede krijg je veel meer management en bestuurlijke vakken. Bouwkunde is in Delft een puur architectonische opleiding, terwijl bouwkunde in Eindhoven weer wat technischer is. Als civieler uit Delft kan je bijvoorbeeld promoveren in Eindhoven op bouwkunde in de staalrichting.
Ik is/was trouwens civieler in Delft.
Daaromquote:Op vrijdag 18 november 2005 00:16 schreef julekes het volgende:
[..]
Als COer in eindhoven kan je ook promoveren bij civiel in Delft.
Meeste richtingen in Delft ook niet, alleen als keuzevakken vaak. Ik meed ze eerst als de pest, maar nu naar het einde toe is het toch wel leuk om een iets anders te doen. Daarbij is het toch leuk om de basis van wat bedrijfskunde gehad te hebben. Echte management vakken kunnen me nog steeds gestolen worden...quote:Op vrijdag 18 november 2005 00:53 schreef FoRAiN het volgende:
In eindhoven hebben we bij CO geen managment vakken. Of ik probeer ze stelselmatig te vermijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |