abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32196692
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:42 schreef Light het volgende:

[..]

Vergelijk het met een Ctrl of een Alt. Die FN knop in combinatie met een andere toets kan bijvoorbeeld het volume regelen, of helderheid, contrast, video output (LCD, extern, beide).
Bedankt voor de duidelijk uitleg.
History can't change the past, the future can.
pi_32202687

[ Bericht 100% gewijzigd door danaantje op 12-11-2005 15:25:28 ]
HELP ALSJEBLIEFT !
http://www.tim.zvssite.nl/
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 november 2005 @ 13:29:14 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_32203103
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:53 schreef danaantje het volgende:

[..]

Jij krijg wel meer niet gefixt
Heb je een kastanova fetisj ofzo?
Mail 'm gewoon in plaats van als een obsesieve mongool op elke post van 'm te reageren denk ik dan
pi_32203889
probeer is wat met powersaving dingen, miss staat ie wel gewoon uit. (de backlight)
  zaterdag 12 november 2005 @ 23:01:02 #55
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32219195
Ff behulpzaam zijn:
-In het (zeldzame maar) ideale geval zit dat display-uit-knopje onder je rechter (?) scharnier vast! Prikken met een speld ==> knopje los ==> lamp weer aan
-Anders is het (mijn ervaring) ruim 90% kans dat je "backlight inverter board" defect is, en een kleine 10% kans dat de lamp zelf het probleem is.
Oftewel openmaken, en op www.ebay.com (niet .nl) zoeken naar het typenummer van je inverter, of gewoon naar "inverter laptoptypenummer/merk". Grote kans dat je hem tegenkomt.
Mocht je het niet weten: de inverter geeft 800 tot 2000 volt, dus accu/adapter verwijderen
censuur :O
  maandag 14 november 2005 @ 10:36:40 #56
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_32252760
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 01:13 schreef kastanova het volgende:

[..]

Nope .
Ik heb een tijdje laptops gerepareerd voor Dell (is niet hetzelfde als Medion, maar laptops zijn laptops, toch ). Ik heb diverse beeldschermen gezien die zo donker waren als je laat zien, en is idd een kapotte inverter of backlight of welke namen je eraan wil geven .

Enige oplossing is vervanging van het scherm. Afhankelijk van de garantievoorwaarden wordt dat dus opsturen of een monteur langs laten waaien.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  maandag 14 november 2005 @ 19:22:56 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32266333
quote:
Enige oplossing is vervanging van het scherm. Afhankelijk van de garantievoorwaarden wordt dat dus opsturen of een monteur langs laten waaien.
Nu klink je inderdaad als een dure klantonvriendelijke reparatieservice..... Tuurlijk doet die reparatieservice zelf niet meer dan het display vervangen, maar het is zeker niet nodig!
Dit is zoiets als je voorruit vervangen omdat je ruitenwisser versleten is :S
censuur :O
pi_32266817
Even de klantenservice gebeld, die kwamen nog met het briljante idee om de accu te verwijderen en vervolgens 6 keer kort de powerknop in te drukken...

Naja, ze komen hem ophalen en we zijn de laptop minimaal 3 weken kwijt...
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 15 november 2005 @ 12:12:46 #59
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_32282379
quote:
Op maandag 14 november 2005 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nu klink je inderdaad als een dure klantonvriendelijke reparatieservice..... Tuurlijk doet die reparatieservice zelf niet meer dan het display vervangen, maar het is zeker niet nodig!
Dit is zoiets als je voorruit vervangen omdat je ruitenwisser versleten is :S
Dank je vriendelijk, maar behalve dat ik pc's en laptops repareerde heb ik ook niks met Dell hoor . Ik ben benieuwd hoe jij in een korte tijd een beeldscherm wil fixen. Ik kwam keurig bij de klant langs en, zolang er sprake was van garantiewerk, repareerde kosteloos in 15 minuten een schermpje.

Als zo'n ding buiten de garantie is (over het algemeen 3 jaar), of je zo stom bent een carry-in garantie af te sluiten i.p.v. on-site-support is dat echt je eigen probleem. Persoonlijk heb ik er een schurfthekel aan om mijn pc of laptop op te moeten sturen en een paar weken kwijt te zijn.

ps. Ik werk zelf thuis nog altijd met een zelfbouw pc, hoef geen merkmeuk in huis.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_32283337
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:55 schreef Jump het volgende:
Backlight laten vervangen kan duur uitkomen
dan gaat ik ook eens aan een nieuwe laptop denken alles flikkert hier nu goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')