abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:47:21 #1
72202 ik_ik
Ik twijfel aan mijn ongeloof..
pi_32174435
Ik ben op zoek naar een leuk kort sprookje die ik kan voorlezen aan kinderen van een jaar of 10. De kinderen lopen wel wat achter op de doorgaanse schoolkind.

Als iemand een leuk idee heeft of een goede site weet te vinden, graag!!
Sprakeloos
Lippen flluisteren
teder de taal der liefde
zij dichten woorden.....
pi_32174474
Heb je zelf al gezocht?
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 11 november 2005 @ 11:49:27 #3
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_32174491
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:50:22 #4
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_32174516
Een sprookje dat.

En wat is er mis met de klassiekers van Grimm? Roodkapje, Sneeuwwitje, De wolf & de zeven geitjes, Hans en Grietje, Klein Duimpje...
pi_32174538
Nou dan maken we hier toch een leuk sprookje?

Ik begin wel

Er was eens een boze man die kwam vaak op FOK, kennen jullie dat wel Fok.nl?
Ja he? Jullie ouders zitten de hele dag achter internet te fokken he?
Jaja.. Maar goed deze boze man op FOK had enorme grote oren... ja ja.
Enne ook een hele grote mond...jazeker......
En ook een grote.. maar dat mogen jullie nog niet weten.. dus..
In ieder geval........

wordt vervolgd
Next
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_32174554
---> TTK
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:54:18 #7
72202 ik_ik
pi_32174624
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:50 schreef Frollo het volgende:
Een sprookje dat.

En wat is er mis met de klassiekers van Grimm? Roodkapje, Sneeuwwitje, De wolf & de zeven geitjes, Hans en Grietje, Klein Duimpje...
Helemaal niets maar ik wil eens wat vernieuwend
Sprakeloos
Lippen flluisteren
teder de taal der liefde
zij dichten woorden.....
pi_32174673
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:54 schreef ik_ik het volgende:

[..]

de klassiekers zijn de leuksten hoor.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:58:22 #9
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32174738
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:54 schreef ik_ik het volgende:

[..]

Misschien de vertalingen van "The Chronicles of Narnia" (kronieken van narnia ) van C.S. Lewis.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_32175135
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:58 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Misschien de vertalingen van "The Chronicles of Narnia" (kronieken van narnia ) van C.S. Lewis.
Da's niet bepaald een klein sprookje.

'De Japanse Steenhouwer' is één van mijn favorieten.

Ja, die met de ballen in de bek.
pi_32183370
Ik denk dat bijna alle klassieke sprookjes wel geschikt zijn. En als dat je te saai lijkt, omdat iedereen die al kent, dan zou ik eens op zoek gaan naar een Russisch sprookje. Niet dat ik daar nu veel verstand van heb, maar ik weet dat ik ooit eens een Russisch sprookjesboek van de bieb leende, en baalde dat het weer ingeleverd moest worden.
  vrijdag 11 november 2005 @ 18:58:48 #12
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_32186421
Er was eens een draak die heel erg weinig te doen had, die draak was uitgeblust als het ware. Draken spugen vuur normaal gesproken, omdat ze een scherpe tong hebben. Deze draak niet, deze draak zat altijd rustig in een hoekje omdat hij niet wist hoe hij vuur moest spugen.

Toen kwam er op een gegeven moment een tovenaar naar de draak en vroeg aan de draak : " Maar draak, je bent toch niet bevroren of wel soms". De draak zei met weinig vuur : "Nee tovenaar, ik zie te weinig wonderen en daarom kan ik het vuur niet aanwakkeren in de wereld".

De tovenaar wilde de draak helpen en ging dat ook doen. Dus hij zwaaide met zijn grote toverstaf en opeens kwam er een reus aanlopen met 4 hoofden die allemaal de windrichtingen met de ogen aankeken.

Wordt vervolgd
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:02:18 #13
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32186529
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 18:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Er was eens een draak die heel erg weinig te doen had, die draak was uitgeblust als het ware. Draken spugen vuur normaal gesproken, omdat ze een scherpe tong hebben. Deze draak niet, deze draak zat altijd rustig in een hoekje omdat hij niet wist hoe hij vuur moest spugen.

Toen kwam er op een gegeven moment een tovenaar naar de draak en vroeg aan de draak : " Maar draak, je bent toch niet bevroren of wel soms". De draak zei met weinig vuur : "Nee tovenaar, ik zie te weinig wonderen en daarom kan ik het vuur niet aanwakkeren in de wereld".

De tovenaar wilde de draak helpen en ging dat ook doen. Dus hij zwaaide met zijn grote toverstaf en opeens kwam er een reus aanlopen met 4 hoofden die allemaal de windrichtingen met de ogen aankeken.

Wordt vervolgd
Ik vind het nu al een leuk sprookje .
Hoogachtend,
Erik.
pi_32190951
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 18:58 schreef Dromenvanger het volgende:

Wordt vervolgd
Een sprookje naar mijn lieve hart...

De draak keek geschrokken naar de reus en vroeg aan de tovenaar waarom de reus vier hoofden had.
Nou zei de tovernaar dat komt omdat zijn moeder met 4 mannen tegelijk het bed deelde en daar krijg je nu eenmaal vreemde kindjes van draak..
Oh zei de draak en draaide verlegen zijn kop om, hij kon het niet langer aanzien en negeerde de reus. Maar ineens had hij een idee, tovernaar luister je bent toch een tovernaar?
ja zeker zei de tovernaar.. NOU DAN? riep de draak uit tover dan 3 hoofden weg?
Oke zei de tovernaar nadenkend over de slimme vraag van de draak, waarom ook niet..?

Maar welk hoofd moeten wij dan behouden? Riep de tovernaar vertwijfeld uit?
Nou ja och zei de draak...eh we gaan hem vragen stellen en het slimste hoofd mag blijven
Woooh ik zou je bijna meenemen naar de candyshop zei de tovernaar vol bewondering kijkend naar de draak..
goed wat gaan we vragen?
eh zei de draak....ehmmmm...uh nou uhm..
oh wacht zei de draak we moeten op de andere drie hoofden een walkman zetten zodat ze niet kunnen meeluisteren naar de antwoorden die een van de 4 reuzenhoofden geeft immers?
Jeeh wowwwwwwww zei de tovernaar je bent echt slim draak weet je zeker dat je vuur is uitgedoofd?

Ik denk van wel zei de draak triest...want de mensen zijn zo oneerlijk tegenwoordig dat ik er verdrietig van ben..
Dat is waar lieve draak zei de tovernaar goeiig..
weet je wat..

dromenvanger nu mag jij weer
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:05:37 #15
72202 ik_ik
pi_32201140
Wat kun jij een sprookje verkrachten....
Sprakeloos
Lippen flluisteren
teder de taal der liefde
zij dichten woorden.....
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:06:36 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_32201159
Sprookjes van Tolkien. Staat een leuk verhaal in over draken.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 12 november 2005 @ 12:11:26 #17
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_32201250
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 12:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Sprookjes van Tolkien. Staat een leuk verhaal in over draken.
de Hobbit .

-edit-
[reclame]Check mijn sig[/reclame]

[ Bericht 9% gewijzigd door Tha_Erik op 12-11-2005 12:23:27 ]
Hoogachtend,
Erik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')