Bron: http://www.nu.nl/news/623(...)gend_jaar_al%27.htmlquote:Uitgegeven: 11 november 2005 09:13
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Crone van de PvdA heeft een plan bedacht waardoor laagbetaalden met kinderen volgend jaar al een extraatje van de Belastingdienst kunnen krijgen, in plaats van twee jaar later. Volgens staatssecretaris Wijn van Financiën is het automatiseringssysteem van de Belastingdienst pas in 2008 in staat de kindertoeslag uit te voeren. Maar volgens Crone valt dat probleem te ondervangen als mensen die recht hebben op zo'n toeslag zich aan het loket van de Belastingdienst melden.
Voor gezinnen met kinderen bestaat nu al een fiscale aftrekpost, de kinderkorting. Probleem is dat veel huishoudens met lage inkomens daarvoor niet in aanmerking komen omdat ze te weinig belasting betalen. Wijn wil hen vanaf 2008 tegemoet komen door de kinderkorting door de Belastingdienst te laten uitbetalen.
Kinderkorting
Maar volgens Crone kan dat volgend jaar al. "Op de belastingaanlag staat of je al dan niet de kinderkorting krijgt uitbetaald. Mensen die de fiscale korting niet krijgen, kunnen zich met het aanslagbiljet in de hand en een legitimatiebewijs bij het belastingloket melden, en dan kunnen ze hun geld krijgen."
Volgens Crone kan zijn plan eventueel ook door de gemeenten worden uitgevoerd in plaats van door de Belastingdienst. Hij zal het dinsdag in de Tweede Kamer aan Wijn voorleggen. Crone ijvert al geruime tijd voor een extraatje voor huishoudens die niet voor belastingkortingen in aanmerking komen.
Ik weet niet hoor, maar een kinderwens moet je niet onderschatten. Wat mij betreft is de afweging zoals jij hem stelt geen optie.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:46 schreef wonko het volgende:
Als men geen kinderen kan veroorloven neem je er maar geen of laat je er wat voor.
Tuurlijk.!!quote:Als men geen kinderen kan veroorloven neem je er maar geen of laat je er wat voor.
Tja, je moet ook aan de toekomst van Nederland denken. Als een heleboel mensen geen kinderen kunnen onderhouden en ze dus maar niet mogen krijgen wordt het hier stil over een paar jaar.quote:Als men geen kinderen kan veroorloven neem je er maar geen of laat je er wat voor.
Het is wel grappig dat wanneer het om uitkeringen gaat men de mond vol heeft van 'eigen verantwoordelijkheid' en 'zelfstandigheid', maar als het omquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, je moet ook aan de toekomst van Nederland denken. Als een heleboel mensen geen kinderen kunnen onderhouden en ze dus maar niet mogen krijgen wordt het hier stil over een paar jaar.
Of worden we een Moslimland, want die alleen krijgen dan nog veel kinderen.
Maar dat is dus wat je wilt?
Omdat kinderen misschien de toekomst van een land zijn? Zeg maar dag Nederlandquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef kippenek het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat wanneer het om uitkeringen gaat men de mond vol heeft van 'eigen verantwoordelijkheid' en 'zelfstandigheid', maar als het om. kinderen
. gaat geldt dat opeens niet meer zeker?
Kul. Geneukt wordt er toch wel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat kinderen misschien de toekomst van een land zijn? Zeg maar dag Nederlandals alle toeslagen voor kinderen verdwijnen. Dan zal het nooit meer hetzelfde zijn.
Omdat daar het verschil is dat je kindertoeslag in dat geval kunt zien als een investering. Het loont zich aan het eind terug. Een uitkering is geen investering maar een middel om te onderhouden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef kippenek het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat wanneer het om uitkeringen gaat men de mond vol heeft van 'eigen verantwoordelijkheid' en 'zelfstandigheid', maar als het om. kinderen
. gaat geldt dat opeens niet meer zeker?
Het ligt er een beetje aan hoe ver men (weer) doorslaat, maar een normale kinderkorting oid vind ik best reëel. Als de leerplicht niet ingesteld was, dan zou ik b.v. 4 kinderen kunnen grootbrengen van het bedrag dat ik nu uitgeef aan 2 kinderen. (even ervan uitgaan dat ik ervoor zou kiezen mijn kinderen niet naar school te sturen, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.. maar ik zou iig de kéuze hebben)quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar een kinderwens moet je niet onderschatten. Wat mij betreft is de afweging zoals jij hem stelt geen optie.
*eens is*quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:28 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Omdat daar het verschil is dat je kindertoeslag in dat geval kunt zien als een investering. Het loont zich aan het eind terug. Een uitkering is geen investering maar een middel om te onderhouden.
Dat is écht niet uniek voor mensen met kinderen hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:29 schreef Mirage het volgende:
Er zijn veel kostenposten die je "opgedrongen" worden.
compensatie en belastingvoordeel bestaat toch overal?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:31 schreef kippenek het volgende:
Dat is écht niet uniek voor mensen met kinderen hoor.
Dat komt omdat we een heel leger ambtenaren in stand moeten houden die al die toeslagen en belastingen moeten controleren. Als men daaaaaar nou iets aan zou doen. Maar nee. Beter een sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:33 schreef Bert-Spies het volgende:
natuurlijk: kindertoeslag, kinderbijdrage, huurtoeslag, woontoeslag, zorgtoeslag, korting op gemeentebelasting voor minima, korting op sportclubs, op bibliotheken....waarom is alles in nederland zo duur dat 20% van de bevolking het niet kan betalen?
Bah
bert
Wat stel je voor?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dat komt omdat we een heel leger ambtenaren in stand moeten houden die al die toeslagen en belastingen moeten controleren. Als men daaaaaar nou iets aan zou doen. Maar nee. Beter een sigaar uit eigen doos.
omdat veel ambtenaartjes zelf anders overbodig worden...quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:33 schreef Bert-Spies het volgende:
natuurlijk: kindertoeslag, kinderbijdrage, huurtoeslag, woontoeslag, zorgtoeslag, korting op gemeentebelasting voor minima, korting op sportclubs, op bibliotheken....waarom is alles in nederland zo duur dat 20% van de bevolking het niet kan betalen?
Bah
bert
Toch is dat wel de oplossing m.i.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
omdat veel ambtenaartjes zelf anders overbodig worden...
als men alles simpeler zou maken/houden, dan schieten die koffieleutende puzzelaars er zelf bij in.![]()
Wahahaha...vast...vandaar dat er zo'n aanwas van bevolking is overal en altijd..het werd en wordt altijd en overal gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat kinderen misschien de toekomst van een land zijn? Zeg maar dag Nederlandals alle toeslagen voor kinderen verdwijnen. Dan zal het nooit meer hetzelfde zijn.
Gewoon na een derde eerste kind geen kinderbijslag meer.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gewoon na een derde kind geen kinderbijslag meer.
Dacht je daar van? En dan van de besparing die dit oplevert (denk aan alle ambtenaren en formulieren en ellende) een verlaging van de algemene belastingen. Voor iedereen.quote:
Kindertoeslag, bijslag....je betaald als kinderloze voor andermans kinderen met de ziektenkosten en weet ik veel wat nog meer. Het houdt een keer ergens op. Voor 1 kind betalen is acceptabel...er moet wat aanwas in arbeiders komen maar daarna is het eigen verantwoording.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:28 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Omdat daar het verschil is dat je kindertoeslag in dat geval kunt zien als een investering. Het loont zich aan het eind terug. Een uitkering is geen investering maar een middel om te onderhouden.
Neu...er moet wat gesubsidieerde aanwas van kinderen komen...maar na de eerste houdt het gewoon op.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:12 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dacht je daar van? En dan van de besparing die dit oplevert (denk aan alle ambtenaren en formulieren en ellende) een verlaging van de algemene belastingen. Voor iedereen.
Omdat een kinderwens iets anders is dan 'ik neem een internetverbinding' of 'ik neem een auto'.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:36 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Als je er geen geld voor hebt.. Waarom neem je dan kinderen
die andermans kinderen zorgen wel weer voor jouw aow...quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:46 schreef wonko het volgende:
Donder toch op met dat als maar betalen voor andermans kinderen.
Zorg dan eerst maar dat je je zaakjes op orde hebtquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Omdat een kinderwens iets anders is dan 'ik neem een internetverbinding' of 'ik neem een auto'.
jouw ouders hebben de kinderbiijslag geweigerd?quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:42 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Zorg dan eerst maar dat je je zaakjes op orde hebt
Maar dadelijk met de zorgtoeslag zijn deze kinderen gratis meeverzekerd en ga je er dus al flink op vooruit. Ik als alleenstaande particulier verzekerde zal meer aan mijn verzekering kwijt zijn, omdat de werkgevever niet meer 50% van de premie meebetaald, niet voor zorgtoeslag natuurlijk in aanmerikng komt. En dan ook nog eens een klndertoeslag erbijquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:29 schreef Mirage het volgende:
Doordat ik 2 kinderen particulier verzeker(-de volgend jaar) voor meer dan 60 euro / maand per kind, was de premie van een ander een stuk lager omdat er genoeg in het potje zit tbv hartoperaties. Etc etc....
en jij 343 euro per 3 maanden 6 kinderen van kan voedenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:36 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Als je er geen geld voor hebt.. Waarom neem je dan kinderen
Ik zit te denken...maar de autochtonen zullen geen kinderen meer nemen omdat het niet gesubsidieerd worden maar de moslims wel? Beetje kromme gedachte vind je niet?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, je moet ook aan de toekomst van Nederland denken. Als een heleboel mensen geen kinderen kunnen onderhouden en ze dus maar niet mogen krijgen wordt het hier stil over een paar jaar.
Of worden we een Moslimland, want die alleen krijgen dan nog veel kinderen.
Maar dat is dus wat je wilt?
Die ben ik niet van plan te halen en zal dan trouwens toch helemaal uitgehold zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef donald_dick het volgende:
[..]
die andermans kinderen zorgen wel weer voor jouw aow...
Dus heb je er ook wat meer voor over lijkt me.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:38 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Omdat een kinderwens iets anders is dan 'ik neem een internetverbinding' of 'ik neem een auto'.
Kulargument...vroeger hadden ze ook kinderarbeid...moet dat ook maar weer ingevoerd worden? Kunnen die kinderen zichzelf betalen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:43 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jouw ouders hebben de kinderbiijslag geweigerd?
Allochtonen leven nog een beetje met de gedachte dat hoe meer kinderen ze krijgen hoe groter de kans dat die voor ze zorgen als ze ouder worden. Komen niet zo graag in een bejaardentehuis. Bovendien gaan die kinderen eerder van school om te werken om het gezin te onderhouden, terwijl autochtone kinderen doorleren; wat denk je wat dat wel niet kost voor een ouder, studerende kinderen? En daar betalen we met z'n allen voor: dat onze kids het zo ver mogelijk schoppen, voor de vooruitgang van ons land. En niet voor mensen die 10 kinderen kunnen krijgen maar allemaal op hun 16de in een fabriek gaan werken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:50 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik zit te denken...maar de autochtonen zullen geen kinderen meer nemen omdat het niet gesubsidieerd worden maar de moslims wel? Beetje kromme gedachte vind je niet?
niks kutargument, nu zeuren dat het afgeschaft moet worden maar wel zelf je hande ophouden. meten met 2 maten zeg ik danquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:53 schreef wonko het volgende:
[..]
Kulargument...vroeger hadden ze ook kinderarbeid...moet dat ook maar weer ingevoerd worden? Kunnen die kinderen zichzelf betalen.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
en jij 343 euro per 3 maanden 6 kinderen van kan voeden![]()
Ik heb geen kinderen en ben zelf al die leeftijd gepasseerd...dus je lult.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:54 schreef donald_dick het volgende:
[..]
niks kutargument, nu zeuren dat het afgeschaft moet worden maar wel zelf je hande ophouden. meten met 2 maten zeg ik dan![]()
ikke ikke ikke en de rest kan stikkequote:
heb jij zo'n magische bol, wil je dan ff kijken wat de toekomst mij brengt?quote:en zal dan trouwens toch helemaal uitgehold zijn.
we haddne het over je oudersquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en ben zelf al die leeftijd gepasseerd...dus je lult.
http://www.svb.nl/interne(...)etaaldagen/index.jspquote:
Ja en???quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ikke ikke ikke en de rest kan stikke
Nee, dat is een aanname.quote:heb jij zo'n magische bol, wil je dan ff kijken wat de toekomst mij brengt?
Wat een onzin. Je bent uit '68 dus ongeveer 37 jaar. Voor een man geen probleem om in de toekomst nog aan kinderen te beginnen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:55 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik heb geen kinderen en ben zelf al die leeftijd gepasseerd...dus je lult.
Nee, je schreef iets totaal onbegrijpelijks. Je semantiek klopte van geen kanten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:57 schreef donald_dick het volgende:
[..]
http://www.svb.nl/interne(...)etaaldagen/index.jsp
je lult dus uit de hoogte zonder dat je de bedragen weet![]()
Ga eens in op de post van schwetzenegger.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:58 schreef wonko het volgende:
[..]
Ja en???
[..]
Nee, dat is een aanname.
niks hoor, maar zegt wel wat over jezelfquote:
op aannames ga je niet gokkenquote:Nee, dat is een aanname.
Ik wil niet...snapt u? Ik ben trouwens spermadonor dus anderen voeden mijn kinderen op. Ik kan het zelf niet betalen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent uit '68 dus ongeveer 37 jaar. Voor een man geen probleem om in de toekomst nog aan kinderen te beginnen.
Dus je denkt eigenlijk alleen aan jezelf, misschien zijn jouw bijdrages in dit topic dan minder relevant.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Die ben ik niet van plan te halen en zal dan trouwens toch helemaal uitgehold zijn.
Die kinderen waar ik aan mee betaal mag ik toch niet lenen...lekker egoistisch van die ouders.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:59 schreef donald_dick het volgende:
[..]
niks hoor, maar zegt wel wat over jezelf
Waarom niet?quote:op aannames ga je niet gokken
Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen betalen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik wil niet...snapt u? Ik ben trouwens spermadonor dus anderen voeden mijn kinderen op. Ik kan het zelf niet betalen.
Nee hoor..ik heb al aangegeven geen problemen te hebben aan het meebetalen aan 1 kind per gezin. Daarna houdt het op.quote:Op vrijdag 11 november 2005 12:59 schreef Unlike het volgende:
[..]
Dus je denkt eigenlijk alleen aan jezelf, misschien zijn jouw bijdrages in dit topic dan minder relevant.
Wij hebben het namelijk wel goed voor met de toekomst van Nederland.
maar zal dat misschien wel moeten gegeven een paar recentelijke donor alimentatie perikelenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:59 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik wil niet...snapt u? Ik ben trouwens spermadonor dus anderen voeden mijn kinderen op. Ik kan het zelf niet betalen.
jammer dat je nou niet begrepen heb want semantiek betekentquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:58 schreef wonko het volgende:
[..]
Nee, je schreef iets totaal onbegrijpelijks. Je semantiek klopte van geen kanten.
Ah, je gaat me oordelen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen betalen.
je weet dat ze je kunnen achterhalenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:59 schreef wonko het volgende:
[..]
en dan? gepensioneerden met tienerkinderenquote:Op vrijdag 11 november 2005 12:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat een onzin. Je bent uit '68 dus ongeveer 37 jaar. Voor een man geen probleem om in de toekomst nog aan kinderen te beginnen.
net zoals jij andere oordeeltquote:
Net zo min als dat ik jouw schrijfsel kon begrijpen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
jammer dat je nou niet begrepen heb want semantiek betekent
Waar doe ik dat hier?quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
net zoals jij andere oordeelt
quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je weet dat ze je kunnen achterhalen
Ja en? Ben ik me heel bewust van...of is dat ook egoistisch?quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:01 schreef donald_dick het volgende:
[..]
je weet dat ze je kunnen achterhalen
Ehm, genoeg mannen die rond hun 40ste nog kinderen krijgen hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:01 schreef Prego het volgende:
[..]
en dan? gepensioneerden met tienerkinderen![]()
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef kippenek het volgende:
Maak het op zijn minst inkomensafhankelijk. Jaja, ik weet het, nog meer controles en formulieren, maar dan is het iig ergens op gebaseerd. Mensen in een doorzonwoning met 2 auto's voor de deur en met drie vakanties per jaar hebben GEEN kinderbijslag nodig.
50quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ehm, genoeg mannen die rond hun 40ste nog kinderen krijgen hoor.
En was dat in Nederland? En heb je die verhalen gelezen? Dat was iemand die bewust een bekende zwanger maakte onder de smoes van donor, het ging niet om iemand die doneerde.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:01 schreef Re het volgende:
[..]
maar zal dat misschien wel moeten gegeven een paar recentelijke donor alimentatie perikelen
nee , ik vind het juist een pluspuntquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:02 schreef wonko het volgende:
[..]
Ja en? Ben ik me heel bewust van...of is dat ook egoistisch?
Datis hun eigen keuze...niet iedereen kiest daarvoor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Dat is één groep waar ik moeite mee heb om te subsidieren.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef kippenek het volgende:
Maak het op zijn minst inkomensafhankelijk. Jaja, ik weet het, nog meer controles en formulieren, maar dan is het iig ergens op gebaseerd. Mensen in een doorzonwoning met 2 auto's voor de deur en met drie vakanties per jaar hebben GEEN kinderbijslag nodig.
Mijn dank.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:04 schreef donald_dick het volgende:
[..]
nee , ik vind het juist een pluspunt [afbeelding]
Tja, dan moeten ze het veilig doen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:05 schreef wonko het volgende:
[..]
Datis hun eigen keuze...niet iedereen kiest daarvoor.
ne was niet in Nederland, geloof in Zweden ergens maar joh sperma donoren doen goed werk hoor dat hoor je mij niet ontkennenquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:04 schreef wonko het volgende:
[..]
En was dat in Nederland? En heb je die verhalen gelezen? Dat was iemand die bewust een bekende zwanger maakte onder de smoes van donor, het ging niet om iemand die doneerde.
Ik weet het niet zeker maar volgens mijn zijn ze dan aansprakelijk voor alimentatie. Zeker als ze iemand bewust hebben zwanger gemaakt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, dan moeten ze het veilig doen.
En trouwens, net zo goed genoeg mannen die afstand doen van het vaderschap omdat ze er geen zin (meer) in hebben.
Tuurlijk moeten ze eigenlijk alimentatie betalen. En als het even kan hun kind(eren) af en toe ook nog even opzoeken. Maar ken genoeg gevallen waarbij dat gewoon niet gebeurd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:09 schreef wonko het volgende:
[..]
Ik weet het niet zeker maar volgens mijn zijn ze dan aansprakelijk voor alimentatie. Zeker als ze iemand bewust hebben zwanger gemaakt.
Dat is zo. Die hebben hun genen doorgegeven en zijn klaar vinden ze.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tuurlijk moeten ze eigenlijk alimentatie betalen. En als het even kan hun kind(eren) af en toe ook nog even opzoeken. Maar ken genoeg gevallen waarbij dat gewoon niet gebeurd.
ja en? ik zeg toch niet dat het niet zo isquote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
KinderBIJSLAG krijgt iedereen met kinderne (ben met je eens dat dat krom is).quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:03 schreef kippenek het volgende:
Okay, wist ik niet. Duidelijk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 13:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
KinderBIJSLAG krijgt iedereen met kinderne (ben met je eens dat dat krom is).
De kinderTOESLAG waar het nu over gaat is een belastingvoordeel, voor de lagere inkomens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |