Bron: http://www.nu.nl/news/623(...)gend_jaar_al%27.htmlquote:Uitgegeven: 11 november 2005 09:13
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Crone van de PvdA heeft een plan bedacht waardoor laagbetaalden met kinderen volgend jaar al een extraatje van de Belastingdienst kunnen krijgen, in plaats van twee jaar later. Volgens staatssecretaris Wijn van Financiën is het automatiseringssysteem van de Belastingdienst pas in 2008 in staat de kindertoeslag uit te voeren. Maar volgens Crone valt dat probleem te ondervangen als mensen die recht hebben op zo'n toeslag zich aan het loket van de Belastingdienst melden.
Voor gezinnen met kinderen bestaat nu al een fiscale aftrekpost, de kinderkorting. Probleem is dat veel huishoudens met lage inkomens daarvoor niet in aanmerking komen omdat ze te weinig belasting betalen. Wijn wil hen vanaf 2008 tegemoet komen door de kinderkorting door de Belastingdienst te laten uitbetalen.
Kinderkorting
Maar volgens Crone kan dat volgend jaar al. "Op de belastingaanlag staat of je al dan niet de kinderkorting krijgt uitbetaald. Mensen die de fiscale korting niet krijgen, kunnen zich met het aanslagbiljet in de hand en een legitimatiebewijs bij het belastingloket melden, en dan kunnen ze hun geld krijgen."
Volgens Crone kan zijn plan eventueel ook door de gemeenten worden uitgevoerd in plaats van door de Belastingdienst. Hij zal het dinsdag in de Tweede Kamer aan Wijn voorleggen. Crone ijvert al geruime tijd voor een extraatje voor huishoudens die niet voor belastingkortingen in aanmerking komen.
Ik weet niet hoor, maar een kinderwens moet je niet onderschatten. Wat mij betreft is de afweging zoals jij hem stelt geen optie.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:46 schreef wonko het volgende:
Als men geen kinderen kan veroorloven neem je er maar geen of laat je er wat voor.
Tuurlijk.!!quote:Als men geen kinderen kan veroorloven neem je er maar geen of laat je er wat voor.
Tja, je moet ook aan de toekomst van Nederland denken. Als een heleboel mensen geen kinderen kunnen onderhouden en ze dus maar niet mogen krijgen wordt het hier stil over een paar jaar.quote:Als men geen kinderen kan veroorloven neem je er maar geen of laat je er wat voor.
Het is wel grappig dat wanneer het om uitkeringen gaat men de mond vol heeft van 'eigen verantwoordelijkheid' en 'zelfstandigheid', maar als het omquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Tja, je moet ook aan de toekomst van Nederland denken. Als een heleboel mensen geen kinderen kunnen onderhouden en ze dus maar niet mogen krijgen wordt het hier stil over een paar jaar.
Of worden we een Moslimland, want die alleen krijgen dan nog veel kinderen.
Maar dat is dus wat je wilt?
Omdat kinderen misschien de toekomst van een land zijn? Zeg maar dag Nederlandquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef kippenek het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat wanneer het om uitkeringen gaat men de mond vol heeft van 'eigen verantwoordelijkheid' en 'zelfstandigheid', maar als het om. kinderen
. gaat geldt dat opeens niet meer zeker?
Kul. Geneukt wordt er toch wel.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat kinderen misschien de toekomst van een land zijn? Zeg maar dag Nederlandals alle toeslagen voor kinderen verdwijnen. Dan zal het nooit meer hetzelfde zijn.
Omdat daar het verschil is dat je kindertoeslag in dat geval kunt zien als een investering. Het loont zich aan het eind terug. Een uitkering is geen investering maar een middel om te onderhouden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef kippenek het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat wanneer het om uitkeringen gaat men de mond vol heeft van 'eigen verantwoordelijkheid' en 'zelfstandigheid', maar als het om. kinderen
. gaat geldt dat opeens niet meer zeker?
Het ligt er een beetje aan hoe ver men (weer) doorslaat, maar een normale kinderkorting oid vind ik best reëel. Als de leerplicht niet ingesteld was, dan zou ik b.v. 4 kinderen kunnen grootbrengen van het bedrag dat ik nu uitgeef aan 2 kinderen. (even ervan uitgaan dat ik ervoor zou kiezen mijn kinderen niet naar school te sturen, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid.. maar ik zou iig de kéuze hebben)quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:19 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar een kinderwens moet je niet onderschatten. Wat mij betreft is de afweging zoals jij hem stelt geen optie.
*eens is*quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:28 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Omdat daar het verschil is dat je kindertoeslag in dat geval kunt zien als een investering. Het loont zich aan het eind terug. Een uitkering is geen investering maar een middel om te onderhouden.
Dat is écht niet uniek voor mensen met kinderen hoor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:29 schreef Mirage het volgende:
Er zijn veel kostenposten die je "opgedrongen" worden.
compensatie en belastingvoordeel bestaat toch overal?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:31 schreef kippenek het volgende:
Dat is écht niet uniek voor mensen met kinderen hoor.
Dat komt omdat we een heel leger ambtenaren in stand moeten houden die al die toeslagen en belastingen moeten controleren. Als men daaaaaar nou iets aan zou doen. Maar nee. Beter een sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:33 schreef Bert-Spies het volgende:
natuurlijk: kindertoeslag, kinderbijdrage, huurtoeslag, woontoeslag, zorgtoeslag, korting op gemeentebelasting voor minima, korting op sportclubs, op bibliotheken....waarom is alles in nederland zo duur dat 20% van de bevolking het niet kan betalen?
Bah
bert
Wat stel je voor?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef kippenek het volgende:
[..]
Dat komt omdat we een heel leger ambtenaren in stand moeten houden die al die toeslagen en belastingen moeten controleren. Als men daaaaaar nou iets aan zou doen. Maar nee. Beter een sigaar uit eigen doos.
omdat veel ambtenaartjes zelf anders overbodig worden...quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:33 schreef Bert-Spies het volgende:
natuurlijk: kindertoeslag, kinderbijdrage, huurtoeslag, woontoeslag, zorgtoeslag, korting op gemeentebelasting voor minima, korting op sportclubs, op bibliotheken....waarom is alles in nederland zo duur dat 20% van de bevolking het niet kan betalen?
Bah
bert
Toch is dat wel de oplossing m.i.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
omdat veel ambtenaartjes zelf anders overbodig worden...
als men alles simpeler zou maken/houden, dan schieten die koffieleutende puzzelaars er zelf bij in.![]()
Wahahaha...vast...vandaar dat er zo'n aanwas van bevolking is overal en altijd..het werd en wordt altijd en overal gesubsidieerd.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat kinderen misschien de toekomst van een land zijn? Zeg maar dag Nederlandals alle toeslagen voor kinderen verdwijnen. Dan zal het nooit meer hetzelfde zijn.
Gewoon na een derde eerste kind geen kinderbijslag meer.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Gewoon na een derde kind geen kinderbijslag meer.
Dacht je daar van? En dan van de besparing die dit oplevert (denk aan alle ambtenaren en formulieren en ellende) een verlaging van de algemene belastingen. Voor iedereen.quote:
Kindertoeslag, bijslag....je betaald als kinderloze voor andermans kinderen met de ziektenkosten en weet ik veel wat nog meer. Het houdt een keer ergens op. Voor 1 kind betalen is acceptabel...er moet wat aanwas in arbeiders komen maar daarna is het eigen verantwoording.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:28 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Omdat daar het verschil is dat je kindertoeslag in dat geval kunt zien als een investering. Het loont zich aan het eind terug. Een uitkering is geen investering maar een middel om te onderhouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |