abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32166673
Hallo,

Ik heb dus sinds mei 2005 een ADSL abonnement via Tiscali. Sinds ik bij Tiscali ben heb ik ook last van een extreem trage upload snelheid (rond de 5 - 10 kb, en moet rond de 70kb zijn). Ik heb al heel vaak contact opgenomen met Tiscali en na lange tijd erkennen ze het probleem (ligt aan Tiscali) en zeggen ze dat het zo snel mogelijk wordt opgelost. Echter het probleem is dat ze dit steeds weer zeggen als ik met ze bel en ondertussen is mijn internetverbinding nog steeds niet zoals het zou moeten zijn.
Na vandaag was ik het dus echt zat, aangezien ze al meerdere keren een telefonische afspraak met mij hebben gemaakt, waarin ze mij zouden inlichten over de oplossing van mijn probleem. Echter heeft men mij nog nooit gebeld.
Mijn vraag is dat ook of ik op een of andere manier het contract tussentijds kan opzeggen, aangezien het een jaarcontract is en dus nog tot mei 2006 loopt?
Welke eventuele andere maatregelen kan ik nemen?
pi_32167760
Check eerst het volgende:
1) Is de afstand tussen het ISRA-punt (hoofdaansluiting KPN) en de splitter niet groter dan 2 meter?
2) Is de afstand tussen de splitter en het modem niet groter dan 2 meter?
3) Gebruik je een UTP categorie-5 kabel tussen het modem en de PC?
4) Gebruik je een router, zoja probeer deze eens los te koppelen
5) Heb je het ook op een andere PC geprobeerd? Sommige software/malware vertraagt de upload
6) Heb je een wireless, modem, probeer dan een WEP-encryptie ipv WPA encryptie; sommige USB-poorten kunnen WPA niet aan. Open hiervoor de USB-monitor (bereik-icoon in systray)
7) Kijk of er traffic is zelfs als je niets aan het up-downloaden bent, zoja, dan draait er een server op je pc
8) Zit er geen telefoonlijn parallel tussen het ISRA-punt en de splitter? Dit stoort het signaal.

Geen van bovenstaande punten?
8) Probeer een modem-reset, en voor de Easy-setup opnieuw uit (ga naar 10.0.0.138)
9) Scan je PC met AD-Aware (zoek via google)
10) Doe een TRACERT naar bijv. www.google.nl en kijk waar de bottleneck zit
11) Voer een speedtest uit op www.speedtest.nl
12) Check of je modem de snelheid wel aankan; is het een oude USB-modem? Deze zijn brak, probeer een Thomson Speedtouch
13) Sluit het modem direct aan op het ISRA-punt zonder splitter; zet je PC dus naast de meterkast en het modem ook en doe de RJ-11 kabel die normaal in de LINE van de splitter gaat in de DSL van je modem.

Hielp dit alles niet? DAN is het een Tiscali-probleem en moet er een Trouble-ticket aangemaakt worden.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_32168140
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:21 schreef FatalException het volgende:
Check eerst het volgende:
1) Is de afstand tussen het ISRA-punt (hoofdaansluiting KPN) en de splitter niet groter dan 2 meter?
2) Is de afstand tussen de splitter en het modem niet groter dan 2 meter?
3) Gebruik je een UTP categorie-5 kabel tussen het modem en de PC?
4) Gebruik je een router, zoja probeer deze eens los te koppelen
5) Heb je het ook op een andere PC geprobeerd? Sommige software/malware vertraagt de upload
6) Heb je een wireless, modem, probeer dan een WEP-encryptie ipv WPA encryptie; sommige USB-poorten kunnen WPA niet aan. Open hiervoor de USB-monitor (bereik-icoon in systray)
7) Kijk of er traffic is zelfs als je niets aan het up-downloaden bent, zoja, dan draait er een server op je pc
8) Zit er geen telefoonlijn parallel tussen het ISRA-punt en de splitter? Dit stoort het signaal.

Geen van bovenstaande punten?
8) Probeer een modem-reset, en voor de Easy-setup opnieuw uit (ga naar 10.0.0.138)
9) Scan je PC met AD-Aware (zoek via google)
10) Doe een TRACERT naar bijv. www.google.nl en kijk waar de bottleneck zit
11) Voer een speedtest uit op www.speedtest.nl
12) Check of je modem de snelheid wel aankan; is het een oude USB-modem? Deze zijn brak, probeer een Thomson Speedtouch
13) Sluit het modem direct aan op het ISRA-punt zonder splitter; zet je PC dus naast de meterkast en het modem ook en doe de RJ-11 kabel die normaal in de LINE van de splitter gaat in de DSL van je modem.

Hielp dit alles niet? DAN is het een Tiscali-probleem en moet er een Trouble-ticket aangemaakt worden.
Uhm, dit ticket is al aangemaakt, echter is er nooit iets aan het probleem gedaan.
En zoals ik al in de post vermeld, Tiscali erkent dat het hun probleem is. Zij hebben een fout in hun netwerk!
Al jouw punten heb ik uiteraard allemaal al moeten uitvoeren van de helpdesk, echter bleef het probleem bestaan, omdat het probleem bij Tiscali ligt.
pi_32168377
Ik denk dat een helpdeskmedewerker te snel een conclusie heeft getrokken en een ticket heeft aangemaakt.

Heb je echt al een andere PC geprobeerd? De kans is zeer groot dat je troep hebt draaien op je pc. Het is technisch bijna niet mogelijk dat in de wijkcentrale iets verkeerd staat dat jouw upload vertraagt. Dit is hard-wired en werkt met Fxx codes dus de download is gerelateerd aan jouw upload, dat is vastgesteld.

Check het nog maar eens na met een andere pc, veel klanten zijn hier namelijk te lui voor en wijzen te snel het vingertje naar de ISP.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_32168438
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:54 schreef FatalException het volgende:
Ik denk dat een helpdeskmedewerker te snel een conclusie heeft getrokken en een ticket heeft aangemaakt.

Heb je echt al een andere PC geprobeerd? De kans is zeer groot dat je troep hebt draaien op je pc. Het is technisch bijna niet mogelijk dat in de wijkcentrale iets verkeerd staat dat jouw upload vertraagt. Dit is hard-wired en werkt met Fxx codes dus de download is gerelateerd aan jouw upload, dat is vastgesteld.

Check het nog maar eens na met een andere pc, veel klanten zijn hier namelijk te lui voor en wijzen te snel het vingertje naar de ISP.
PFFFFF, Tiscali zegt dat in de centrale Heerlen een probleem is en meer mensen er last van moeten hebben. Alle helpdesk-medewerkers zeggen dat!!! Verder heb ik een Apple laptop, waar de upload snelheid ook traag is. Verder heb ik sowieso alle opties geprobeerd die mogelijk zijn, maar niets lost het probleem op. Dus kom nu AUB niet meer met dit hele verhaal dat het probleem bij mij ligt, want dat is niet zo. Voor Tiscali had ik ADSL van KPN en had ik nergens last van, en toen ik naar Tiscali ging had ik opeens een trage upload. RARA hoe kan dat?????
pi_32168555
Heb je een Telco-Telco migratie gehad, of een HOP? (Is je huidige netwerkprovider nog steeds KPN?).

Er was laatst inderdaad een storing/onderhoud in Heerlen en omgeving maar dat duurde niet langer dan een dag, wellicht is je modem in de war geraakt.
Omdat de storing nu niet meer is, probeer dan de power-stekker uit je modem te halen, deze 5 sec. eruit laten en dan er weer indoen. Kijk dan eens weer.

Mocht dit niet werken, neem dan contact op met de helpdesk, en vraag hoever de ATS gevorderd is.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_32168591
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:06 schreef FatalException het volgende:
Heb je een Telco-Telco migratie gehad, of een HOP? (Is je huidige netwerkprovider nog steeds KPN?).

Er was laatst inderdaad een storing/onderhoud in Heerlen en omgeving maar dat duurde niet langer dan een dag, wellicht is je modem in de war geraakt.
Omdat de storing nu niet meer is, probeer dan de power-stekker uit je modem te halen, deze 5 sec. eruit laten en dan er weer indoen. Kijk dan eens weer.

Mocht dit niet werken, neem dan contact op met de helpdesk, en vraag hoever de ATS gevorderd is.
Ik heb al heel vaak gereset! Dat laaste is dus het probleem, men zegt dat ze toch steeds bezig zijn met het oplossen van het probleem en dat het heel complex is. Verder zegt men er niks over en heeft bellen weinig zin meer. Ze doen toch niks. Ik heb nu Tiscali via het Tiscali netwerk.

Edit: Tiscali begint me langzaam te irriteren namelijk met hun praatjes. Ik heb dit probleem nu al ongeveer 6 maanden!
  vrijdag 11 november 2005 @ 02:14:20 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_32168673
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:06 schreef FatalException het volgende:
Heb je een Telco-Telco migratie gehad, of een HOP? (Is je huidige netwerkprovider nog steeds KPN?).
Dat kan niet meer. Alle klanten via KPN heeft Tiscali bij Planet Internet gedropt. Dus TS moet wel op het netwerk van Tiscali zitten.

Je mag nu trouwens wel een deel van je abbonementsgeld inhouden. Ze geven toe dat ze een deel van de dienst niet kunnen leveren, dus hoef je voor een deel van de dienst niet te betalen.
Meldt dit trouwens ook gelijk in een briefje (aangetekend versturen) aan Tiscali. Grote kans dat ze dan wel "opeens" weten wat het probleem is.
So we just called him Fred
pi_32168801
Het ligt bijna zeker niet aan het netwerk van Tiscali. De tweede lijn kan niks met jouw probleem.

Heb je een wireless modem? Misschien heeft iemand op je modem weten in te loggen en gebruikt jouw bandbreedte bij het uploaden van dingen. Zoja, probeer het dan eens met een UTP-kabel.

Bel anders nog eens de helpdesk en vraag expliciet hoever de ATS gevorderd is.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_32170295
En voor de rest: stel ze schriftelijke in gebreke, stel daarbij een duidelijke (en reële) termijn om het probleem op te lossen.

Komt dat niet goed, dan heb je een grond om onder je contract uit te komen.

Maar eerlijk gezegd: uploadproblemen worden eigenlijk altijd door het gebruik van o.a. spyware en p2p software veroorzaakt en ik denk dat je toch echt eens één kale pc, bijvoorbeeld die apple, direct aan je modem moet hangen en kijken wat er dan gebeurt. En heb je ook al gekeken in je modem welke snelheden daar aangegeven worden ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:09:27 #11
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32170359
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:08 schreef Deefje het volgende:

[..]

Ik heb al heel vaak gereset! Dat laaste is dus het probleem, men zegt dat ze toch steeds bezig zijn met het oplossen van het probleem en dat het heel complex is. Verder zegt men er niks over en heeft bellen weinig zin meer. Ze doen toch niks. Ik heb nu Tiscali via het Tiscali netwerk.

Edit: Tiscali begint me langzaam te irriteren namelijk met hun praatjes. Ik heb dit probleem nu al ongeveer 6 maanden!
Die helpdesk
Ow btw in de voorwaarden staat dat de snelheden die ze vermelden, gemiddelden zijn. Dus helaas sta je hier niet al te sterk.

Escaleer je probleem bij de servicedeskmanager, niet af laten schepen. Maak lekker wat problemen zonder te gaan schelden. Eis een oplossing voor je probleem of evt dat je de helft van je kosten met tergkerende kracht terug krijgt. Zo niet moeten zij met een voor jou nette oplossing aankomen. Laat ze alles netjes op schrift zetten, noteer de namen en de tijdstippen waarop je gebeld hebt en de tijdsduur. Plus de ticketnummers!!!


Heerlijk die regels
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:48:11 #12
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_32170738
Ik heb zelf ook Tiscali en moet zeggen helemaal geen probleem of wat dan ook.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_32172007
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 02:23 schreef FatalException het volgende:
Het ligt bijna zeker niet aan het netwerk van Tiscali. De tweede lijn kan niks met jouw probleem.

Heb je een wireless modem? Misschien heeft iemand op je modem weten in te loggen en gebruikt jouw bandbreedte bij het uploaden van dingen. Zoja, probeer het dan eens met een UTP-kabel.

Bel anders nog eens de helpdesk en vraag expliciet hoever de ATS gevorderd is.
Ik heb 2 verschillende routers geprobeerd (wireless en UTP). Geen spyware op pc en zeker ook niet op de Apple. Heb je uberhaupt gelezen wat ik in vorige posts heb geschreven? Heb pas 10x gezegt dat ik alles heb geprobeerd. Al die dingen die jij hebt opgenoemt heeft de helpdesk ook gezegt en heb ik allemaal uitgeprobeert, echter zonder succes.
Gisteren zei Tiscali dat ze waarschijnlijk een probleem met een server hadden die dat probleem veroorzaakte, maar niet wisten wanneer het probleem opgelost is.
Pakketverlies treedt op in het Tiscali-netwerk (tracert).
Dus voor de zoveelste keer, het ligt niet aan mij!!! Tiscali erkent dat het haar probleem is!
pi_32172037
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:04 schreef Deefje het volgende:

[..]

Ik heb 2 verschillende routers geprobeerd (wireless en UTP).
En zonder router ?
quote:
Geen spyware op pc en zeker ook niet op de Apple. Heb je uberhaupt gelezen wat ik in vorige posts heb geschreven? Heb pas 10x gezegt dat ik alles heb geprobeerd. Al die dingen die jij hebt opgenoemt heeft de helpdesk ook gezegt en heb ik allemaal uitgeprobeert, echter zonder succes.
Gisteren zei Tiscali dat ze waarschijnlijk een probleem met een server hadden die dat probleem veroorzaakte, maar niet wisten wanneer het probleem opgelost is.
Pakketverlies treedt op in het Tiscali-netwerk (tracert).
Dus voor de zoveelste keer, het ligt niet aan mij!!! Tiscali erkent dat het haar probleem is!
Als je packetloss hebt in het Tiscali netwerk, kan het ook zijn dat je op een segment zit waar heel veel geupload wordt en dat je gewoon tegen je overboeking aan zit te hikken.

Dan heb je pech en ook geen grond om het contract te ontbinden.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32172138
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:00 schreef _-rally-_ het volgende:
En voor de rest: stel ze schriftelijke in gebreke, stel daarbij een duidelijke (en reële) termijn om het probleem op te lossen.

Komt dat niet goed, dan heb je een grond om onder je contract uit te komen.

Maar eerlijk gezegd: uploadproblemen worden eigenlijk altijd door het gebruik van o.a. spyware en p2p software veroorzaakt en ik denk dat je toch echt eens één kale pc, bijvoorbeeld die apple, direct aan je modem moet hangen en kijken wat er dan gebeurt. En heb je ook al gekeken in je modem welke snelheden daar aangegeven worden ?
Ook geprobeerd, zelfde probleem!
pi_32172170
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:06 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

En zonder router ?
[..]

Als je packetloss hebt in het Tiscali netwerk, kan het ook zijn dat je op een segment zit waar heel veel geupload wordt en dat je gewoon tegen je overboeking aan zit te hikken.

Dan heb je pech en ook geen grond om het contract te ontbinden.
Tuurlijk niet. Tiscali zegt dat het probleem wordt veroorzaakt door een storing aan haar kant.
pi_32172623
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:11 schreef Deefje het volgende:

[..]

Ook geprobeerd, zelfde probleem!
Dat gaat vast niet over de snelheden die je modem rapporteert. Kijk eens welke lijnsnelheden je modem opgeeft.
quote:
Tuurlijk niet. Tiscali zegt dat het probleem wordt veroorzaakt door een storing aan haar kant.
Wat een helpdesker een storing noemt, kan heel goed geen storing zijn, maar gewoon stevige belasting binnen het netwerk.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_32177062
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:32 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dat gaat vast niet over de snelheden die je modem rapporteert. Kijk eens welke lijnsnelheden je modem opgeeft.
[..]

Wat een helpdesker een storing noemt, kan heel goed geen storing zijn, maar gewoon stevige belasting binnen het netwerk.
Het modem geeft de juiste bandbreedte aan, echter zoals ik al zei, wordt deze snelheid nooit bereikt en is er packetloss.
Stevige belasting of niet. 5kb en 70kb is wel een erg groot verschil, vind je niet?!
pi_32282012
deefje...Het probleem in heerlen is nog steeds niet opgelost.. Ze zijn hier nog steeds mee bezig en ik ben bang dat dit ook nog even gaat duren..

FatalException... ATS is alleen voor klanten die via het netwerk van KPN internetten...Deefje internet via het Babyxl netwerk dus heeft verder nix met ATS te maken. Dit probleem ligt bij een afdeling bij tiscali...(waar trouwens alle problemen liggen die niet behandeld kunnen worden door de 2elijn).. En word nog steeds aan gewerkt...

Deefje wat voor modem gebruik je?? de zyxel 623?? Wil je meer weten over dit probleem mail me dan ff..
We leven allen onder dezelfde hemel, maar we hebben niet allen dezelfde horizon.
pi_32410724
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:57 schreef Triple_T het volgende:
deefje...Het probleem in heerlen is nog steeds niet opgelost.. Ze zijn hier nog steeds mee bezig en ik ben bang dat dit ook nog even gaat duren..

FatalException... ATS is alleen voor klanten die via het netwerk van KPN internetten...Deefje internet via het Babyxl netwerk dus heeft verder nix met ATS te maken. Dit probleem ligt bij een afdeling bij tiscali...(waar trouwens alle problemen liggen die niet behandeld kunnen worden door de 2elijn).. En word nog steeds aan gewerkt...

Deefje wat voor modem gebruik je?? de zyxel 623?? Wil je meer weten over dit probleem mail me dan ff..
Tiscali heeft het probleem opgelost!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')