Mocht deze uit komen dan kunnen we ons voor bereiden op een stevige storm!!!!quote:Op maandag 14 november 2005 19:16 schreef Keromane het volgende:
FYI de definitieve verwachting van NW is nu uit:
http://www.net-weather.co(...);type=seasonal;sess=
Een koude, sneeuwrijke winter verwachten ze.
Iets anders, computerberekeningen gaan vrij ver vooruit. Voor de dichtsbijzijnde dagen kloppen ze meestal redelijk, maar kaarten verder weg worden toegeschreven aan 'fantasy island' omdat de voospellende waarde marginaal is en bij een eerstvolgende berekening drastisch kan veranderen. Toch kunnen zulke kaarten aardig zijn:
[afbeelding]
Cool, ben benieuwd naar de resultatenquote:Op maandag 14 november 2005 14:18 schreef maniack28 het volgende:
Overigens, even leuk om te vermelden... ik ga de komende periode proberen wat fortran te programmeren.... vanaf begin februari krijg ik ook echt een cursus fortran (toegepaste numerieke modellen enzo) en dan ben ik eigenlijk van plan het mm5 model zo af en toe thuis te gaan draaien. Mijn bedoeling is dan eigenlijk een verwachting voor 12 uur vooruit te maken, met highres datasets van de grote steden, zodat de invloed daarvan op buien goed berekend wordt. Leuk met onweer en sneeuwsituatiesGaat alleen nog wel ff duren voordat het allemaal zal werken, maar dan weet je wat je volgende winter van mij kan verwachten
die engelsen voorspellen zowat elk jaar een strenge winterquote:Op maandag 14 november 2005 19:16 schreef Keromane het volgende:
FYI de definitieve verwachting van NW is nu uit:
http://www.net-weather.co(...);type=seasonal;sess=
Een koude, sneeuwrijke winter verwachten ze.
Iets anders, computerberekeningen gaan vrij ver vooruit. Voor de dichtsbijzijnde dagen kloppen ze meestal redelijk, maar kaarten verder weg worden toegeschreven aan 'fantasy island' omdat de voospellende waarde marginaal is en bij een eerstvolgende berekening drastisch kan veranderen. Toch kunnen zulke kaarten aardig zijn:
[afbeelding]
Het zal idd zeker niet tot droge sneeuw komen, ook natte sneeuw sluit ik helemaal uit. Wel gaan deze buien gepaart met hagel, onweer en windstoten, oppassen dus als je erin fietstquote:Op maandag 14 november 2005 21:30 schreef Keromane het volgende:
Even in de gaten houden, woensdag kan verrassend uit de bus komen.
Begin Maart hadden we een 'polar low' dat veel sneeuw bracht. Een paar prognoses laten zien dat komende woensdag een dergelijk systeem ons land opnieuw kan passeren. Een pak sneeuw zit er niet in, erg guur weer wel.
De hoge bovenlucht koelt af tot onder de -35, het zeewater is met 15 graden warm te noemen, de lucht is instabiel. Dit kan tot een explosieve situatie leiden met veel neerslag. Droge sneeuw lijkt me uitgesloten omdat de lucht in de lagere regionen veel te zacht is, maar hagel en misschien natte sneeuw kan ik niet uitsluiten. Wanneer de neerslag erg fel wordt kan het er woensdag hier en daar winters uit komen te zien. Heel eventjes
Even afwachten, die dingen zijn qua karakter vrij onvoorspelbaar. Verder komen niet alle prognoses ermee.
[afbeelding]
Onweer zie ik zeker zitten, aan de eerste en belangrijkste voorwaarde, het verschil tussen T500hPa en T1000hPa moet minimaal 40 graden zijn... als je even kijkt wat het verschil boven die visbak isquote:Op dinsdag 15 november 2005 07:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het zal idd zeker niet tot droge sneeuw komen, ook natte sneeuw sluit ik helemaal uit. Wel gaan deze buien gepaart met hagel, onweer en windstoten, oppassen dus als je erin fietst
Dan moet hij zijn pilletjes ook innemen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:25 schreef Rock-shocker het volgende:
Een vriend van mij maakt zich nu al helemaal druk over de financiele schade die een strenge winter zou kunnen aanrichten![]()
Ach, het is zo'n rechtse huilie, van economie voor alles en zo.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:34 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Dan moet hij zijn pilletjes ook innemen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |