Dan betaald diegene het via zijn WA.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:13 schreef achterop23 het volgende:
Dus als iemand anders mij had aangereden waardoor het kledingstuk kapot was gegaan, dan kan het wel?
1 woord: Inboedelverzekeringquote:Op donderdag 10 november 2005 19:40 schreef achterop23 het volgende:
Ik ben net flink hard met mijn fiets gevallen. Ik was op weg naar de H&M om een kledingstuk terug te brengen (was te groot) voor mijn vriendin.
Dit kleding stuk komt tijdens de val in mijn wiel (zat in een plastic H&M tas) en is nu kapot.
Ik heb een Aansprakelijkheidsverzekering bij de Postbank (tot 500.000).
Kan ik deze schade nu op mijn verzekering verhalen?
Hoe zit dit eigenlijk.
Ik baal natuurlijk als een stekker. Fiets weer krom (stadsfiets, dus even terugbuigen en doorfietsen), blauwe plekken, en een trui achtig ding van 60 euro naar de maan.![]()
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:18 schreef Javabean het volgende:
Inboedelverzekering heeft in dit geval geen nut, het gaat om een voorval buitenshuis.
quote:Je AVP kan dekking bieden als je tenminste niet samenwoont met je vriendin (dus beiden verzekerd bent onder dezelfde gezins-AVP) want dan is het een bekende uitsluiting (schade aan zaken van verzekerden onderling). Maar dan nog heb je waarschijnlijk te maken met een eigen risico van zo'n 50 euro omdat dit voorval onder de zgn. opzichtschade valt. Dit alles nog afgezien van een eventueel algeheel eigen risico maar dat hangt er vanaf hoe je de verzekering hebt afgesloten.
Dat zeg ikquote:NB: AVP is overigens de officiele benaming voor deze verzekering die door veel mensen onterecht WA-verzekering wordt genoemd. Maar dit om verwarring te voorkomen.
Dus? Dat hoef je de verzekering niet aan hun neus te hangen. Overigens, zoals ik al vertelde, gebeurde mij iets soortgelijks. We hebben gewoon het eerlijke verhaal verteld en gebruik gemaakt van de inboedelverzekering.. geen probleem! Kleding valt hier gewoon onder.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:18 schreef Javabean het volgende:
Inboedelverzekering heeft in dit geval geen nut, het gaat om een voorval buitenshuis.
Gaan we weer.....quote:Op donderdag 10 november 2005 22:29 schreef Sosa het volgende:
[..]
Dus? Dat hoef je de verzekering niet aan hun neus te hangen.
quote:Overigens, zoals ik al vertelde, gebeurde mij iets soortgelijks. We hebben gewoon het eerlijke verhaal verteld en gebruik gemaakt van de inboedelverzekering.. geen probleem! Kleding valt hier gewoon onder.
quote:offtopic:
Veel verzekeraars wijzen standaard vaak een claim af. Hierop worden ze geinstrueerd door hogerhand. Veel mensen haken nl. af. Meestal heb je bij na een bezwaarschrift opeens weer wel recht op uitkering.. sneaky, maar best slim van ze..
Het zegt vrij veel. Een verzekeraar zal voor inboedel buitenshuis (dus letterlijk buitenshuis, als in: niet in bewoonde bewoning) zeker niet tegen alle gevaren dekking willen bieden. Bijv. alleen tegen brand, blikseminslag, ontploffing e.d. Het genoemde voorval is zeker niet gedekt onder de inboedelverzekering.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat zegt opzich niet zoveel.
Je kunt een vrijwillig eigen risico nemen voor premiekorting (voor jezelf, kinderen, dieren of een combinatie hiervan).quote:Het is in een ander topic weleens genoemd: een AVP waarbij nog een eigen risico is(dat zijn oude polissen waarschijnlijk)
Ik zag jouw reactie pas nadat ik had verzonden. Werd tijdens het posten nog wat afgeleid door de tvquote:Dat zeg ik![]()
In jouw geval ging het om een brandschade en dat gevaar is meestal wel gedekt. Dit gaat in het geval van TS helaas niet op. Zie ook mijn vorige post.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:29 schreef Sosa het volgende:
Overigens, zoals ik al vertelde, gebeurde mij iets soortgelijks. We hebben gewoon het eerlijke verhaal verteld en gebruik gemaakt van de inboedelverzekering.. geen probleem! Kleding valt hier gewoon onder.
Het is mijn werk (zie sig.)quote:Op donderdag 10 november 2005 22:36 schreef Javabean het volgende:
[..]
Het zegt vrij veel. Een verzekeraar zal voor inboedel buitenshuis (dus letterlijk buitenshuis, als in: niet in bewoonde bewoning) zeker niet tegen alle gevaren dekking willen bieden. Bijv. alleen tegen brand, blikseminslag, ontploffing e.d. Het genoemde voorval is zeker niet gedekt onder de inboedelverzekering.
Je kunt een vrijwillig eigen risico nemen voor premiekorting (voor jezelf, kinderen, dieren of een combinatie hiervan).
Oke... granted. Ik vind ook dat je eerlijk moet blijven.quote:Op donderdag 10 november 2005 22:32 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Gaan we weer.....![]()
[..]
Zie je wel, het kan wel, gewoon eerlijk zijn. Overigens ligt het maar net aan de voorwaarden of het er onder valt.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |