abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32143554
Ik zit in het laatste jaar van het VWO en voor mijn profielwerkstuk over de heilige graal probeer ik zoveel mensen te enqueteren die het boek gelezen hebben. het zijn maar 4 vraagjes en het duurt niet langer dan 5 minuten.
Bedankt

1. Geloof je het boek?
2. Wist je voor je begon aan het boek wat de heilige graal inhoudt? (uitleg)
3. Heeft het lezen van het boek ervoor gezorgd dat de betekenis van de heilige graal voor jou veranderd is?
4. Wat denk je dat de heilige graal is, en waar bevindt deze zich?

[ Bericht 4% gewijzigd door Rene op 11-11-2005 15:41:47 ]
pi_32143834
Ik heb het boek niet gelezen, maar wel Monty Python and the holy grail gekeken. Ik weet alleen niet of dat zo'n realistische film is
De sint verzon op z'n gemak,
dit voor het oude wrak.
pi_32143873
1. Sommige dingen wel, sommige dingen neit.
2. Niet echt.
3. Niet echt.
4. Een ding/iets om tot het eeuwige leven te komen. Bestaat niet, bevindt zich nergens.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:07:38 #4
54845 clowncloon
Oppervlakkigheid troef
pi_32143910
1. het verhaal is natuurlijk fictief dus IS niet te geloven. De kleine wetenswaardigheidjes geloof ik wel, zoals dan mona lisa een verbastering is van amon en isis etc
2. Een klein beetje voornamelijk van films (zoals indiana jones etc)
3. Ja toch wel, een alternatieve naar het symbolische in plaats van het materialistische...
4. Ik geloof eerder in de symbolische betekenis als in maria magdalena dan in een fysieke beker die het eeuwige leven zou geven door eruit te drinken....
Antec P180 | Intel Core 2 Quad Q6600 | Asus Striker Extreme S775 | 4 GB DDR2 800 Mhz
Seagate 400 GB | 8800 GTX Ultra 768 MB | X-Fi Extreme Gamer | Logitech Z5500 | much more...
pi_32143922
  donderdag 10 november 2005 @ 12:08:29 #6
35908 rainmaker2k
Hail to the great Yuri
pi_32143937
1. Nee, teveel halve waarheden.
2. Ja, deels. Voornamelijk door de Indiana Jones film.
3. Ja, dat wel.
4. Ik geloof niet dat deze bestaat eigenlijk.
pi_32143959
1. Dan Brown maakt zijn verhaal heel geloofwaardig door (volgens mij) een heleboel feitjes te gebruiken om het verhaal te ondersteunen. Hierdoor wordt het redelijk geloofwaardig.
2. Nee, had er wel van gehoord maar kon niet zeggen wat het was.
3. Nee, ik hou me niet zo bezig met religieuze onderwerpen. Maar het onderwerp zelf zal mijn aandacht wel trekken als er bijvoorbeeld iets over in het nieuws zou komen, dit komt door het boek.
4. Ik heb geen flauw idee, ik denk dat het iets symbolisch is en dat het niet (meer) "bestaat" als iets stoffelijks.

Good luck met je werkstuk!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  donderdag 10 november 2005 @ 12:10:18 #8
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_32143987
1. nee ik geloof er niet in. het is een leuke roman met een aantal feiten
2. ja
3. nee zoals ik al zeg is het een leuke roman met leuke feiten en ik ben niet gelovig dus geloof niet in de graal
4. nix bestaat niet is allang vergaan
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_32144128
quote:
Op donderdag 10 november 2005 12:09 schreef KinkyGiraf het volgende:
1. Dan Brown maakt zijn verhaal heel geloofwaardig door (volgens mij) een heleboel feitjes te gebruiken om het verhaal te ondersteunen. Hierdoor wordt het redelijk geloofwaardig.
2. Nee, had er wel van gehoord maar kon niet zeggen wat het was.
3. Nee, ik hou me niet zo bezig met religieuze onderwerpen. Maar het onderwerp zelf zal mijn aandacht wel trekken als er bijvoorbeeld iets over in het nieuws zou komen, dit komt door het boek.
4. Ik heb geen flauw idee, ik denk dat het iets symbolisch is en dat het niet (meer) "bestaat" als iets stoffelijks.

Good luck met je werkstuk!
dank je wel heb ik nodig
pi_32144203
1) nee
2) ja
3) really don't care
4) de heilige graal is hetgeen iedereen na streeft, wat iedereen drijft.
het is geen beker of ander object, het is voor iedereen iets anders.
pi_32144239
ok aan je eerste 3 antwoorden heb ik niet echt veel maar je laatste maakt alles weer goed
  donderdag 10 november 2005 @ 12:24:08 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_32144367
1. Nee. Het boek zit vol met speculaties MAAR dat is natuurlijk ook niet erg: het is en blijft een boek en geen wetenschappelijke verhandeling (hoezeer sommigen dat ook menen).
2. Ja.
3. Nee.
4. Iets fictiefs. Iets als "je blijft eeuwig leven in de harten van mensen als ze je naam zeggen en aan je denken". In elk geval niet iets tastbaars.

Persoonlijke noot:
Ik vond de gevolgen er omheen veel interesanter: er is een briliante marketing gevoerd rondom dit boek. Nog sterker: mensen die alles verwierpen wat dit boek vertelt hielpen het boek de bestsellerlijsten in.

Ik vind Dan Brown GEEN goede schrijver. Hij mist het schrijverstalent wat bijvoorbeeld een Ludlum, Stephen King, JRR Tolkien of een Koontz wel hebben. Ik heb alledrie de boeken overigens (en waar mogelijk de luxe uitvoeringen omdat ik deze mooi uitgevoerd vind) en durf nu al te stellen dat ik ze geen 2de keer zal lezen. Het leest me te snel weg. En enig boek van Ludlum kan ik zo uit mijn kast nemen en weer eens aan beginnen.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_32152070
1. Nee, het is wel gebaseerd op feiten, maar 't blijft een fictief verhaal.
2. Ik had er wel van gehoord (in documentaires enz.) maar wat 't precies inhoud?
3. Nee, de graal had al niet veel betekenis voor me en daar heeft het boek niks aan veranderd.
4. Het is al eerder gezegd, maar ook ik denk dat het iets symbolisch is en voor iedereen iets anders kan zijn.
  Moderator donderdag 10 november 2005 @ 17:52:50 #14
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32153918
Hij ontglipte mijn ook
Nou, redelijk veel reacties al

Als je nog eventjes wilt posten voor welke opleiding ( regeltjess Onderzoekjes/Enquêtes in SES )
TT aangepast.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32179914
Ik zit in het laatste jaar van het VWO =) het is voor mn profielwerkstuk
pi_32272960
dit topic mag gesloten worden bedankt iedereen!
pi_32280451
quote:
Op donderdag 10 november 2005 11:54 schreef DeFlip het volgende:
Ik zit in het laatste jaar van het VWO en voor mijn profielwerkstuk over de heilige graal probeer ik zoveel mensen te enqueteren die het boek gelezen hebben. het zijn maar 4 vraagjes en het duurt niet langer dan 5 minuten.
Bedankt

1. Deels (Dit komt meer, omdat er toch wel invloeden van Holy Blood & Holy Grail (wat geen fictief boek is)in te vinden zijn.
2. Ja, ik wist dat het wat te maken had met Jezus en dat dit niet de beker was van het laatste avondmaal. Dit komt, omdat m'n vader me daar wel eens over heeft verteld.
3. Dat het de bloedlijn van Jezus zou betekenen was voor mij nieuw ja.
4. Ik denk dus dat dit de bloedlijn van Jezus is en de documenten die dit bevestigen zullen denk ik door Priorij van Sion ergens bewaard worden

Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_32280468
Oops, te laat dus
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_32300806
toch bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')