ze zullen vast wel wat proberen, die mensen hebben toch niks te verliezenquote:Op vrijdag 11 november 2005 08:50 schreef Snatched het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er dit weekend gebeurd, en hoe serieus wij, en vooral de Franse regering, dit bericht moet nemen
Bron
Nou, ze houden weinig over op deze manier, hoogstens een baan bij Peugeot of Renaultquote:Op vrijdag 11 november 2005 08:56 schreef ASroma het volgende:
[..]
ze zullen vast wel wat proberen, die mensen hebben toch niks te verliezen
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen om vervolgens zelf weer voor edele brandweerman te spelen en zijn mannelijkheid te tonen met keiharde acties en zo het Franse volk te laten zien dat hij "goed" bezig is, misschien koestert hij de hoop met dit gedrag in een nog grotere villa te wonen en een nieuwe Nokia 6630 met navigatie kan bemachtigen.²
quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:17 schreef RZero het volgende:
Maar het heeft niets met de islam te maken. Écht niet!
http://x700.putfile.com/videos/a4-31003132596.wmv
Want zo behoor je om te gaan met "beledigingen" als je arm bent. Daar hebben religie, cultuur en/of afkomst niets mee te maken, weet ik nu van een aantal mensen hier.quote:Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen
Wat denk jij dat de oplossing is dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen om vervolgens zelf weer voor edele brandweerman te spelen en zijn mannelijkheid te tonen met keiharde acties en zo het Franse volk te laten zien dat hij "goed" bezig is, misschien koestert hij de hoop met dit gedrag in een nog grotere villa te wonen en een nieuwe Nokia 6630 met navigatie kan bemachtigen.
Was maar kort. Maar goed, moeten we blij zijn of is het om te huilen dat na 30 jaar eindelijk ook bij de VPRO en andere bastions van de "politieke correctheid" normaal boerenverstand enige voet aan de grond krijgt...quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:41 schreef klez het volgende:
Interessante discussie nu op radio 1. Gewoon geen uitkering voor gezonde mensen tussen 18 en 50. Het slachtofferdenken van links heeft geleid tot een volledig verloren generatie in Frankrijk.
Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:00 schreef klez het volgende:
[..]
Was maar kort. Maar goed, moeten we blij zijn of is het om te huilen dat na 30 jaar eindelijk ook bij de VPRO en andere bastions van de "politieke correctheid" normaal boerenverstand enige voet aan de grond krijgt...![]()
Het was natuurlijk gemakkelijker voor ze geweest de zoveelste reportage over zielige asielzoekers van de plank te trekken.
Dat kan ook echt niet...over percentages zal ik me overigens maar niet uitlatenquote:Op vrijdag 11 november 2005 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).
Jij ziet liever rijen bij de gaarkeukens met de gedachte in je achterhoofd "dat als je echt wil, er best werk is"?
Begrijp me niet verkeerd, profiteurs en simulanten zijn het laagste van het laagste, maar de andere 95% tref je dan tegen hun schuld het hardst.
Het gaat helemaal niet om 95% die een uitkering nodig heeft. Dat geloof zelfs jij niet eens. Alleen in Nederland staan al bijna net zoveel vacatures open als er werkelozen zijn.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).
Jij ziet liever rijen bij de gaarkeukens met de gedachte in je achterhoofd "dat als je echt wil, er best werk is"?
Begrijp me niet verkeerd, profiteurs en simulanten zijn het laagste van het laagste, maar de andere 95% tref je dan tegen hun schuld het hardst.
Fout. Zo'n 500.000 werklozen op 100.000 vacatures. Cijfers van het CWI.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:09 schreef klez het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om 95% die een uitkering nodig heeft. Dat geloof zelfs jij niet eens. Alleen in Nederland staan al bijna net zoveel vacatures open als er werkelozen zijn.
Maar wat als die eigen verantwoordelijkheid ingehaald wordt door de werkelijkheid?quote:Maar goed, ze hebben het zover laten komen in Frankrijk, ze kunnen nu niet in keer de zaak platgooien, dat begrijp ik ook wel.
Maar de les moet toch echt zijn dat je mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid moet ontnemen.
Dus afbouwen die handel, zsm.
Er zijn buiten de vacatures in cwi zat banen te vinden. Probleem is dat men niet wil en tegelijkertijd het handje ophoudt. Wanneer iemand geen baan vindt bij het cwi, wordt zo'n persoon in een werktraject gezet waarbij hij/zij moet werken voor zijn/haar uitkering. De insteek dat je geld krijgt + op je luie kont zitten mag wat mij betreft flink aangepakt worden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:
Laat de bron maar eens zien dan. Als ik hier kijk, hebben werkgevers meer dan 350.000 vacatures bij het CWI ingediend. En dan hebben we het nog niet over de veel grotere stroom die buiten het CWI om gaat.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:12 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Fout. Zo'n 500.000 werklozen op 100.000 vacatures. Cijfers van het CWI.
[..]
Natuurlijk zitten hier een hoop vacatures tussen waar een steuntrekker niet voor in aanmerking komt. Maar juist de bedrijven die laaggeschoolde arbeid nodig hebben halen liever Polen, en klagen steen en been over de mentaliteit van lokale werkers.quote:In Nederland zijn circa 300 Nederlandse carrièresites en HR secties van websites van bedrijven (dit zijn in totaal ruim 600.000 vacatures) voor de Index geraadpleegd.
"We zijn van mening dat we met de Monster Employment Index, Nederlandse arbeidsmarktdeskundigen waardevolle en actuele data kunnen leveren over de groei en trends in de Nederlandse online recruitmentmarkt. Ook biedt de Index hun een breder inzicht in de arbeidsmarktontwikkelingen", aldus Marc de Vries, Managing Director van Monsterboard.nl.
http://www.cwinet.nl/nl/c(...)rktseptember2005.aspquote:Het aantal niet-werkende werkzoekenden (nww) is in september met 11.300 sterk gedaald (-1,6%) tot 685.500. Een daling is niet ongebruikelijk in dit deel van het jaar: ook in september 2004 daalde het aantal nww met 1,2%. Uitgedrukt in een percentage van de beroepsbevolking komt het nww-percentage in september uit op 9,1%.
Het aantal vacatures dat door werkgevers bij CWI werd ingediend, bedroeg in de periode januari t/m september van dit jaar 231.300. Dat is 28% meer dan in de overeenkomstige periode van vorig jaar. In de laatste week van september was mede als gevolg van de vacaturewerving voor de Landelijke Banenmarkt sprake van een sterke toename van het aantal ingediende vacatures. Daarnaast werden nog eens 142.300 vacatures rechtstreeks door werkgevers op werk.nl geplaatst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |