abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32170848
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:50 schreef Snatched het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat er dit weekend gebeurd, en hoe serieus wij, en vooral de Franse regering, dit bericht moet nemen

Bron
ze zullen vast wel wat proberen, die mensen hebben toch niks te verliezen
pi_32170891
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:56 schreef ASroma het volgende:

[..]

ze zullen vast wel wat proberen, die mensen hebben toch niks te verliezen
Nou, ze houden weinig over op deze manier, hoogstens een baan bij Peugeot of Renault

Maar als dit bericht inderdaad waar is, en ze willen en masse gaan rellen, dan zou de regering er wat mij betreft goed aan doen om het leger in te schakelen, en keihard op te treden. De hooligan uithangen doe je maar ergens anders. Dit heeft namelijk niets meer met onvrede te maken, dit is gewoon knokpartijen en rellen organiseren.

Frankrijk zou er goed aan doen om dit heel hard, en heel snel de kop in te drukken...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32170930
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen om vervolgens zelf weer voor edele brandweerman te spelen en zijn mannelijkheid te tonen met keiharde acties en zo het Franse volk te laten zien dat hij "goed" bezig is, misschien koestert hij de hoop met dit gedrag in een nog grotere villa te wonen en een nieuwe Nokia 6630 met navigatie kan bemachtigen.

²
dat heb je van die franse burger die werd geinterviewd op nova. Zo'n burger maakt de zaken van dicht bij mee, en baseert zijn uitspraak daarover. Jij kopieert die hele vergelijking zonder dat je daar enig gevoel bij kan hebben, in ieder geval nooit het gevoel wat die man erbij heeft. Wat krijg ik een vieze bijsmaak van je post.
geen
pi_32171091
geweld
ap

PARIJS - De voorbije nacht zijn in Frankrijk weer zo'n 400 voertuigen in brand gestoken. Dat is evenveel als de nacht voordien. Het geweld neemt dus niet langer af. Over het hele land werden 168 relschoppers gearresteerd. Zeven politieagenten raakten gewond, waarvan vier in Lyon.

Er blijft een politiemacht van 12.000 manschappen op de been. In Parijs zijn 2200 politieagenten en gendarmen gemobiliseerd voor de ceremonie rond de 87e verjaardag van de wapenstilstand op de Champs-Elysées. President Jacques Chirac zal op deze ceremonie aanwezig zijn. BELGA
pi_32171208
.

[ Bericht 99% gewijzigd door RZero op 11-11-2005 09:19:35 ]
pi_32171227
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:17 schreef RZero het volgende:
Maar het heeft niets met de islam te maken. Écht niet!

http://x700.putfile.com/videos/a4-31003132596.wmv

pi_32171241
Opnieuw minder rellen in Frankrijk

Uitgegeven: 11 november 2005 07:30
Laatst gewijzigd: 11 november 2005 07:31

PARIJS - In Frankrijk gingen in de nacht van donderdag op vrijdag zon 395 auto's in vlammen op. De politie pakte in de eerste uren van de nacht 168 mensen op, maar sprak desalniettemin van een relatief rustige nacht. Een woordvoerder verklaarde dat er nog steeds sprake was van een 'neerwaartse trend'. De rellen in de Franse buitenwijken namen in hevigheid en omvang af nadat de regering eerder deze week een avondklok instelde.

Maar rond Parijs was er een lichte stijging te zien van het aantal auto's dat in brand werd gestoken. Daar gingen 89 voertuigen in vlammen op, tegen 79 in de voorgaande nacht. Ook een overheidsgebouw werd aangestoken.

Twee nachten geleden werden in heel Frankrijk nog 482 auto's in brand gestoken. Ondanks de relatieve rust sprak de hoofdcommissaris van de politie in Parijs de vrees uit dat de rellen zich dit weekeinde naar het centrum van de Franse hoofdstad zouden verplaatsen. Hij baseerde zich op onderschepte sms-berichten en meldingen op internetsites waarin wordt opgeroepen tot "gewelddadige acties" in Parijs.

Chirac

De Franse president Chirac zei donderdagavond dat Frankrijk de lessen van de rellen onder ogen moest zien en, als de orde eenmaal is hersteld, de problemen van de inwoners van de kansarme buitenwijken moet aanpakken. De Franse minister van Financiën Breton zegt in een interview met de Britse krant Financial Times dat hij binnenkort een aantal voorstellen zal doen om de situatie in de wijken te verbeteren.
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:27:27 #148
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32171386
quote:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen
Want zo behoor je om te gaan met "beledigingen" als je arm bent. Daar hebben religie, cultuur en/of afkomst niets mee te maken, weet ik nu van een aantal mensen hier.
Als ik bovenstaand filmpje zie heb ik daar toch zo mijn twijfels over. Ik geloof dat de kapers van 9-11 ook uitstekende opleidingen achter de rug hadden. Gelukkig blijkt de meerderheid van de moslims niet gevoelig voor de pogingen van deze totaal niet-zielige relschoppers om een burgeroorlog te ontketenen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:41:43 #149
70154 klez
pi_32171631
Interessante discussie nu op radio 1. Gewoon geen uitkering voor gezonde mensen tussen 18 en 50. Het slachtofferdenken van links heeft geleid tot een volledig verloren generatie in Frankrijk.
pi_32171862
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen om vervolgens zelf weer voor edele brandweerman te spelen en zijn mannelijkheid te tonen met keiharde acties en zo het Franse volk te laten zien dat hij "goed" bezig is, misschien koestert hij de hoop met dit gedrag in een nog grotere villa te wonen en een nieuwe Nokia 6630 met navigatie kan bemachtigen.
Wat denk jij dat de oplossing is dan?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32171884
Die reactie van bansheeboy is een 1 op 1 overgetypte mening van een fransman die gisteren op nova te zien was.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:00:07 #152
70154 klez
pi_32171928
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:41 schreef klez het volgende:
Interessante discussie nu op radio 1. Gewoon geen uitkering voor gezonde mensen tussen 18 en 50. Het slachtofferdenken van links heeft geleid tot een volledig verloren generatie in Frankrijk.
Was maar kort. Maar goed, moeten we blij zijn of is het om te huilen dat na 30 jaar eindelijk ook bij de VPRO en andere bastions van de "politieke correctheid" normaal boerenverstand enige voet aan de grond krijgt...
Het was natuurlijk gemakkelijker voor ze geweest de zoveelste reportage over zielige asielzoekers van de plank te trekken.
pi_32172009
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:00 schreef klez het volgende:

[..]

Was maar kort. Maar goed, moeten we blij zijn of is het om te huilen dat na 30 jaar eindelijk ook bij de VPRO en andere bastions van de "politieke correctheid" normaal boerenverstand enige voet aan de grond krijgt...
Het was natuurlijk gemakkelijker voor ze geweest de zoveelste reportage over zielige asielzoekers van de plank te trekken.
Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).
Jij ziet liever rijen bij de gaarkeukens met de gedachte in je achterhoofd "dat als je echt wil, er best werk is"?
Begrijp me niet verkeerd, profiteurs en simulanten zijn het laagste van het laagste, maar de andere 95% tref je dan tegen hun schuld het hardst.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32172096
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).
Jij ziet liever rijen bij de gaarkeukens met de gedachte in je achterhoofd "dat als je echt wil, er best werk is"?
Begrijp me niet verkeerd, profiteurs en simulanten zijn het laagste van het laagste, maar de andere 95% tref je dan tegen hun schuld het hardst.
Dat kan ook echt niet...over percentages zal ik me overigens maar niet uitlaten

De situatie is waarschijnlijk ontstaan door de uitzichtloze situatie, en dan wil je die situatie als straf alleen maar verslechteren? Lijkt me nou niet bepaald een oplossing. Er zullen meer banen moeten komen, en de Franse economie zal dus een oppepper nodig hebben.

Dat de relschoppers gestraft moeten worden, staat wat mij betreft niet ter discussie; ik zou zeggen, onvergoede arbeid om de schade te herstellen die ze zelf hebben veroorzaakt. Als dat werkt, zou de franse regering ze daarna een beloning kunnen geven, maar zoals al vaker gezegd in de discussie: de regering moet een lange-termijn oplossing vinden door deze gevallen.
Maar laten ze de eerst de rellen eens in de kiem smoren, ik moet maar zien wat er dit weekend allemaal gebeuren gaat...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:09:50 #155
70154 klez
pi_32172117
quote:

[..]

Het gaat helemaal niet om 95% die een uitkering nodig heeft. Dat geloof zelfs jij niet eens. Alleen in Nederland staan al bijna net zoveel vacatures open als er werkelozen zijn.
Maar goed, ze hebben het zover laten komen in Frankrijk, ze kunnen nu niet in keer de zaak platgooien, dat begrijp ik ook wel.
Maar de les moet toch echt zijn dat je mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid moet ontnemen.
Dus afbouwen die handel, zsm.
pi_32172179
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:09 schreef klez het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om 95% die een uitkering nodig heeft. Dat geloof zelfs jij niet eens. Alleen in Nederland staan al bijna net zoveel vacatures open als er werkelozen zijn.
Fout. Zo'n 500.000 werklozen op 100.000 vacatures. Cijfers van het CWI.
quote:
Maar goed, ze hebben het zover laten komen in Frankrijk, ze kunnen nu niet in keer de zaak platgooien, dat begrijp ik ook wel.
Maar de les moet toch echt zijn dat je mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid moet ontnemen.
Dus afbouwen die handel, zsm.
Maar wat als die eigen verantwoordelijkheid ingehaald wordt door de werkelijkheid?
Ik ben het voor een groot deel met je eens: mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun scholing en het zoeken naar werk. Maar als dit al een jaar of 30 spaak loopt en je doet er niets aan dan...ja, dan krijg je dus rellen.
En ik denk niet dat de oplossing ligt in het afbreken van het sociale stelstel dan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32172206
quote:
Er zijn buiten de vacatures in cwi zat banen te vinden. Probleem is dat men niet wil en tegelijkertijd het handje ophoudt. Wanneer iemand geen baan vindt bij het cwi, wordt zo'n persoon in een werktraject gezet waarbij hij/zij moet werken voor zijn/haar uitkering. De insteek dat je geld krijgt + op je luie kont zitten mag wat mij betreft flink aangepakt worden.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:16:11 #158
70154 klez
pi_32172248
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Fout. Zo'n 500.000 werklozen op 100.000 vacatures. Cijfers van het CWI.
[..]
Laat de bron maar eens zien dan. Als ik hier kijk, hebben werkgevers meer dan 350.000 vacatures bij het CWI ingediend. En dan hebben we het nog niet over de veel grotere stroom die buiten het CWI om gaat.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:18:44 #159
70154 klez
pi_32172305
Van de site van Monsterboard:
quote:
In Nederland zijn circa 300 Nederlandse carrièresites en HR secties van websites van bedrijven (dit zijn in totaal ruim 600.000 vacatures) voor de Index geraadpleegd.
"We zijn van mening dat we met de Monster Employment Index, Nederlandse arbeidsmarktdeskundigen waardevolle en actuele data kunnen leveren over de groei en trends in de Nederlandse online recruitmentmarkt. Ook biedt de Index hun een breder inzicht in de arbeidsmarktontwikkelingen", aldus Marc de Vries, Managing Director van Monsterboard.nl.
Natuurlijk zitten hier een hoop vacatures tussen waar een steuntrekker niet voor in aanmerking komt. Maar juist de bedrijven die laaggeschoolde arbeid nodig hebben halen liever Polen, en klagen steen en been over de mentaliteit van lokale werkers.

Daar hebben we weer het toverwoord: mentaliteit.
pi_32172318
20 oktober 2005:
quote:
Het aantal niet-werkende werkzoekenden (nww) is in september met 11.300 sterk gedaald (-1,6%) tot 685.500. Een daling is niet ongebruikelijk in dit deel van het jaar: ook in september 2004 daalde het aantal nww met 1,2%. Uitgedrukt in een percentage van de beroepsbevolking komt het nww-percentage in september uit op 9,1%.

Het aantal vacatures dat door werkgevers bij CWI werd ingediend, bedroeg in de periode januari t/m september van dit jaar 231.300. Dat is 28% meer dan in de overeenkomstige periode van vorig jaar. In de laatste week van september was mede als gevolg van de vacaturewerving voor de Landelijke Banenmarkt sprake van een sterke toename van het aantal ingediende vacatures. Daarnaast werden nog eens 142.300 vacatures rechtstreeks door werkgevers op werk.nl geplaatst.
http://www.cwinet.nl/nl/c(...)rktseptember2005.asp

231.300 + 142.300 = meer dan 100.000
En dan nog de vacatures buiten het cwi om.
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')