Hier staat het te lezen:quote:Op donderdag 10 november 2005 17:27 schreef Mutant01 het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat 8 agenten zijn geschorst vanwege het in elkaar slaan van een jongen. Iemand meer info hierover?
Je kan ook uitleggen waarom hij ernaast zit. Daar zou ik meer respect voor opbrengen dan de manier waarop je nu aan het antwoorden bent.quote:
Zie ook http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009136.htmlquote:Het kan een voorbarige post zijn, doch de journalist in mij kan het niet aan zich laten voorbijgaan. Via mijn werk in het brusselse heb ik uit betrouwbare bron vernomen dat er zaterdag, naar aanleiding van de gebeurtenissen in Parijs, identieke acties gepland zijn in Brussel.paris is burning
Ik kan zelfs heel specifiek zijn in wat er meer dan waarschijnlijk staat te
gebeuren : mails werden rondgestuurd tussen (noord)afrikaanse allochtonen met de boodschap allemaal te verzamelen rond 20u aan de Brouckère in Brussel.
Vandaar zouden ze hun vernielingstocht beginnen, bovenaan de lijst staat de Nieuwstraat waarrond ze zullen trachten zoveel mogelijk auto’s in brand te steken. Daarna gaat de tocht uiteraard verder, maar de situatie zal bepalen hoe, wat en waar. De groepen “jongeren” (het betreft hier minstens evenzeer volwassenen) staan allemaal in contact via gsm’s en menen het zeker serieus.
paris is burningMolotovcocktails moeten op veel plaatsen in Molenbeek niet eens meer gemaakt worden, die liggen in grote getale te wachten op een reden om het huis te verlaten en vernieling te stichten. Veel zal natuurlijk afhangen van de reactie op die mails, maar gezien de kleine incidentjes van de voorbije dagen lijkt de kans op veel aanhang tijdens beter georganiseerde acties vrij groot. Ook de talrijke forwards van dezelfde mails bewijst eens te meer het snel verspreidende succes van de extreme getto-mentaliteit in Parijs. Laat ons hopen dat ik ongelijk heb. En anders dat er snelle en duidelijke tegenactie komt.
Op een vredevol weekend . . .
Dat bericht is ondertussen al zo vaak gepost (ook door mij) en in bijna alle Belgische kranten verschenen... die relschoppers zouden wel een beetje dom zijn als ze het oorspronkelijke plan nog zouden uitvoeren.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:03 schreef RuL0R het volgende:
Zaterdag rellen in Brussel gepland.
Dit stond op http://www.internation.be/2005/11/09/zaterdag-rellen-in-brussel/ :
[..]
Zie ook http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009136.html
edit: Bovenstaande is van woensdag 9 November.
Ik heb het nog nergens in dit topic (ook in deel 16) gezien.quote:Op donderdag 10 november 2005 20:12 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Dat bericht is ondertussen al zo vaak gepost (ook door mij) en in bijna alle Belgische kranten verschenen... die relschoppers zouden wel een beetje dom zijn als ze het oorspronkelijke plan nog zouden uitvoeren.![]()
Sorry, met mensen die zo keihard hele bevolkingsgroepn onderuit halen, zelfs als minderwaardig bestempelen, zonder ook maar enig benul te hebben van hun situaties kan ik niet serieus in discussie gaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:37 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Je kan ook uitleggen waarom hij ernaast zit. Daar zou ik meer respect voor opbrengen dan de manier waarop je nu aan het antwoorden bent.
Ik ben benieuwd wat er dit weekend gebeurd, en hoe serieus wij, en vooral de Franse regering, dit bericht moet nemenquote:PARIJS - In Frankrijk gingen in de nacht van donderdag op vrijdag zon 395 auto's in vlammen op. De politie pakte in de eerste uren van de nacht 168 mensen op, maar sprak desalniettemin van een relatief rustige nacht. Een woordvoerder verklaarde dat er nog steeds sprake was van een 'neerwaartse trend'. De rellen in de Franse buitenwijken namen in hevigheid en omvang af nadat de regering eerder deze week een avondklok instelde.
Maar rond Parijs was er een lichte stijging te zien van het aantal auto's dat in brand werd gestoken. Daar gingen 89 voertuigen in vlammen op, tegen 79 in de voorgaande nacht. Ook een overheidsgebouw werd aangestoken.
Twee nachten geleden werden in heel Frankrijk nog 482 auto's in brand gestoken. Ondanks de relatieve rust sprak de hoofdcommissaris van de politie in Parijs de vrees uit dat de rellen zich dit weekeinde naar het centrum van de Franse hoofdstad zouden verplaatsen. Hij baseerde zich op onderschepte sms-berichten en meldingen op internetsites waarin wordt opgeroepen tot "gewelddadige acties" in Parijs.
De Franse president Chirac zei donderdagavond dat Frankrijk de lessen van de rellen onder ogen moest zien en, als de orde eenmaal is hersteld, de problemen van de inwoners van de kansarme buitenwijken moet aanpakken. De Franse minister van Financiën Breton zegt in een interview met de Britse krant Financial Times dat hij binnenkort een aantal voorstellen zal doen om de situatie in de wijken te verbeteren.
ze zullen vast wel wat proberen, die mensen hebben toch niks te verliezenquote:Op vrijdag 11 november 2005 08:50 schreef Snatched het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er dit weekend gebeurd, en hoe serieus wij, en vooral de Franse regering, dit bericht moet nemen
Bron
Nou, ze houden weinig over op deze manier, hoogstens een baan bij Peugeot of Renaultquote:Op vrijdag 11 november 2005 08:56 schreef ASroma het volgende:
[..]
ze zullen vast wel wat proberen, die mensen hebben toch niks te verliezen
quote:Op donderdag 10 november 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen om vervolgens zelf weer voor edele brandweerman te spelen en zijn mannelijkheid te tonen met keiharde acties en zo het Franse volk te laten zien dat hij "goed" bezig is, misschien koestert hij de hoop met dit gedrag in een nog grotere villa te wonen en een nieuwe Nokia 6630 met navigatie kan bemachtigen.²
quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:17 schreef RZero het volgende:
Maar het heeft niets met de islam te maken. Écht niet!
http://x700.putfile.com/videos/a4-31003132596.wmv
Want zo behoor je om te gaan met "beledigingen" als je arm bent. Daar hebben religie, cultuur en/of afkomst niets mee te maken, weet ik nu van een aantal mensen hier.quote:Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen
Wat denk jij dat de oplossing is dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Sarkozy is gewoon een soort van pyromaan, hij zorgt zelf voor de brandjes met zijn beledigende uitingen om vervolgens zelf weer voor edele brandweerman te spelen en zijn mannelijkheid te tonen met keiharde acties en zo het Franse volk te laten zien dat hij "goed" bezig is, misschien koestert hij de hoop met dit gedrag in een nog grotere villa te wonen en een nieuwe Nokia 6630 met navigatie kan bemachtigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |