abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32171884
Die reactie van bansheeboy is een 1 op 1 overgetypte mening van een fransman die gisteren op nova te zien was.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:00:07 #152
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_32171928
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:41 schreef klez het volgende:
Interessante discussie nu op radio 1. Gewoon geen uitkering voor gezonde mensen tussen 18 en 50. Het slachtofferdenken van links heeft geleid tot een volledig verloren generatie in Frankrijk.
Was maar kort. Maar goed, moeten we blij zijn of is het om te huilen dat na 30 jaar eindelijk ook bij de VPRO en andere bastions van de "politieke correctheid" normaal boerenverstand enige voet aan de grond krijgt...
Het was natuurlijk gemakkelijker voor ze geweest de zoveelste reportage over zielige asielzoekers van de plank te trekken.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_32172009
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:00 schreef klez het volgende:

[..]

Was maar kort. Maar goed, moeten we blij zijn of is het om te huilen dat na 30 jaar eindelijk ook bij de VPRO en andere bastions van de "politieke correctheid" normaal boerenverstand enige voet aan de grond krijgt...
Het was natuurlijk gemakkelijker voor ze geweest de zoveelste reportage over zielige asielzoekers van de plank te trekken.
Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).
Jij ziet liever rijen bij de gaarkeukens met de gedachte in je achterhoofd "dat als je echt wil, er best werk is"?
Begrijp me niet verkeerd, profiteurs en simulanten zijn het laagste van het laagste, maar de andere 95% tref je dan tegen hun schuld het hardst.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32172096
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Jij vind het serieus reëel om het sociale zorgstelsel af te breken in een tijd dat er 500.000 werklozen zijn op 100.000 vacatures (cijfers van het CWI).
Jij ziet liever rijen bij de gaarkeukens met de gedachte in je achterhoofd "dat als je echt wil, er best werk is"?
Begrijp me niet verkeerd, profiteurs en simulanten zijn het laagste van het laagste, maar de andere 95% tref je dan tegen hun schuld het hardst.
Dat kan ook echt niet...over percentages zal ik me overigens maar niet uitlaten

De situatie is waarschijnlijk ontstaan door de uitzichtloze situatie, en dan wil je die situatie als straf alleen maar verslechteren? Lijkt me nou niet bepaald een oplossing. Er zullen meer banen moeten komen, en de Franse economie zal dus een oppepper nodig hebben.

Dat de relschoppers gestraft moeten worden, staat wat mij betreft niet ter discussie; ik zou zeggen, onvergoede arbeid om de schade te herstellen die ze zelf hebben veroorzaakt. Als dat werkt, zou de franse regering ze daarna een beloning kunnen geven, maar zoals al vaker gezegd in de discussie: de regering moet een lange-termijn oplossing vinden door deze gevallen.
Maar laten ze de eerst de rellen eens in de kiem smoren, ik moet maar zien wat er dit weekend allemaal gebeuren gaat...
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:09:50 #155
70154 klez
pi_32172117
quote:

[..]

Het gaat helemaal niet om 95% die een uitkering nodig heeft. Dat geloof zelfs jij niet eens. Alleen in Nederland staan al bijna net zoveel vacatures open als er werkelozen zijn.
Maar goed, ze hebben het zover laten komen in Frankrijk, ze kunnen nu niet in keer de zaak platgooien, dat begrijp ik ook wel.
Maar de les moet toch echt zijn dat je mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid moet ontnemen.
Dus afbouwen die handel, zsm.
pi_32172179
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:09 schreef klez het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om 95% die een uitkering nodig heeft. Dat geloof zelfs jij niet eens. Alleen in Nederland staan al bijna net zoveel vacatures open als er werkelozen zijn.
Fout. Zo'n 500.000 werklozen op 100.000 vacatures. Cijfers van het CWI.
quote:
Maar goed, ze hebben het zover laten komen in Frankrijk, ze kunnen nu niet in keer de zaak platgooien, dat begrijp ik ook wel.
Maar de les moet toch echt zijn dat je mensen niet hun eigen verantwoordelijkheid moet ontnemen.
Dus afbouwen die handel, zsm.
Maar wat als die eigen verantwoordelijkheid ingehaald wordt door de werkelijkheid?
Ik ben het voor een groot deel met je eens: mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun scholing en het zoeken naar werk. Maar als dit al een jaar of 30 spaak loopt en je doet er niets aan dan...ja, dan krijg je dus rellen.
En ik denk niet dat de oplossing ligt in het afbreken van het sociale stelstel dan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32172206
quote:
Er zijn buiten de vacatures in cwi zat banen te vinden. Probleem is dat men niet wil en tegelijkertijd het handje ophoudt. Wanneer iemand geen baan vindt bij het cwi, wordt zo'n persoon in een werktraject gezet waarbij hij/zij moet werken voor zijn/haar uitkering. De insteek dat je geld krijgt + op je luie kont zitten mag wat mij betreft flink aangepakt worden.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:16:11 #158
70154 klez
pi_32172248
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:12 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Fout. Zo'n 500.000 werklozen op 100.000 vacatures. Cijfers van het CWI.
[..]
Laat de bron maar eens zien dan. Als ik hier kijk, hebben werkgevers meer dan 350.000 vacatures bij het CWI ingediend. En dan hebben we het nog niet over de veel grotere stroom die buiten het CWI om gaat.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:18:44 #159
70154 klez
pi_32172305
Van de site van Monsterboard:
quote:
In Nederland zijn circa 300 Nederlandse carrièresites en HR secties van websites van bedrijven (dit zijn in totaal ruim 600.000 vacatures) voor de Index geraadpleegd.
"We zijn van mening dat we met de Monster Employment Index, Nederlandse arbeidsmarktdeskundigen waardevolle en actuele data kunnen leveren over de groei en trends in de Nederlandse online recruitmentmarkt. Ook biedt de Index hun een breder inzicht in de arbeidsmarktontwikkelingen", aldus Marc de Vries, Managing Director van Monsterboard.nl.
Natuurlijk zitten hier een hoop vacatures tussen waar een steuntrekker niet voor in aanmerking komt. Maar juist de bedrijven die laaggeschoolde arbeid nodig hebben halen liever Polen, en klagen steen en been over de mentaliteit van lokale werkers.

Daar hebben we weer het toverwoord: mentaliteit.
pi_32172318
20 oktober 2005:
quote:
Het aantal niet-werkende werkzoekenden (nww) is in september met 11.300 sterk gedaald (-1,6%) tot 685.500. Een daling is niet ongebruikelijk in dit deel van het jaar: ook in september 2004 daalde het aantal nww met 1,2%. Uitgedrukt in een percentage van de beroepsbevolking komt het nww-percentage in september uit op 9,1%.

Het aantal vacatures dat door werkgevers bij CWI werd ingediend, bedroeg in de periode januari t/m september van dit jaar 231.300. Dat is 28% meer dan in de overeenkomstige periode van vorig jaar. In de laatste week van september was mede als gevolg van de vacaturewerving voor de Landelijke Banenmarkt sprake van een sterke toename van het aantal ingediende vacatures. Daarnaast werden nog eens 142.300 vacatures rechtstreeks door werkgevers op werk.nl geplaatst.
http://www.cwinet.nl/nl/c(...)rktseptember2005.asp

231.300 + 142.300 = meer dan 100.000
En dan nog de vacatures buiten het cwi om.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:24:01 #161
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32172426
Ik snap niet zo goed wat dit met de rellen in Parijs te maken heeft. Lijkt me al wel bekend dat de werkloosheid daar torenhoog is.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:28:19 #162
70154 klez
pi_32172520
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:24 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap niet zo goed wat dit met de rellen in Parijs te maken heeft. Lijkt me al wel bekend dat de werkloosheid daar torenhoog is.
Gaat over de oorzaak en de oplossing. Het beeld dat het hier zielige jongeren betreft die volledig machteloos zijn om hun situatie te veranderen behoeft enige nuancering.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:34:04 #163
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32172645
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:28 schreef klez het volgende:

[..]

Gaat over de oorzaak en de oplossing. Het beeld dat het hier zielige jongeren betreft die volledig machteloos zijn om hun situatie te veranderen behoeft enige nuancering.
Het probleem daarbij is dat er alleen naar harde cijfertjes gekeken wordt. Men staat totaal niet stil bij de psychologische factor, dat het helemaal niet zo logisch is in die kringen om je school af te maken als hier.
Wat betreft werk zoeken hebben ze of problemen met discriminatie en anders wel met een hele omgeving die zegt dat ze toch wel worden gediscrimineerd. Ze leven in een totaal andere wereld.

Altijd maar dat gezever dat kids in een ghetto karakter moeten tonen ipv de criminaliteit in te gaan. Hun hele omgeving, buurt, vriendengroep etc. is helemaal niet gericht op studeren. Je moet wel weel heel erg goed in je schoenen staan (buiten uberhaupt in je eentje het idee krijgen je buurt te ontvluchten) om je hieruit te ontworstelen.

Het ergste is dat het allemaal van die scholieren/studenten zijn op dit forum die zelf net zo goed enorm onderhavig zijn aan peer pressure, kleren willen hebben die trendy zijn, goed in hun omgeving willen vallen, etc. En die gaan dan even vertellen dat die kids in de ghettos mietjes zijn omdat ze niet hun hele leven, vrienden, omgeving inwisselen voor iets totaals onzekers waar ze geen enkele kennis over hebben .
pi_32172646
quote:
Enkele geïsoleerde incidenten in België
vr 11/11/05 - De afgelopen nacht is het in ons land vrij rustig gebleven, zegt het crisicentrum van Binnenlandse Zaken. Er waren enkele incidenten, maar die betroffen volgens het crisiscentrum telkens alleenstaande gevallen.

In enkele Brusselse gemeenten waren er er een paar incidenten. In Anderlecht moest een brandende vuilnisbak gedoofd worden, en in Sint-Pieters-Leeuw werd brand gesticht in een schoolbus.

In Sint-Lambrechts-Woluwe staken onbekenden twee auto's in brand. Ook in Mechelen, Luik en Frameries werd er brand gesticht in enkele voertuigen.
Wat ik overigens ook opvallend vond, was dat zelfs in dorpjes in Frankrijk ongeregeldheden waren, bijvoorbeel Miribel ten oosten van Lyon. Dat stadje/dorp telt maar 8.000 inwoners... toch enkele auto's en een school in vlammen opgegaan..
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_32172798
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:34 schreef Posdnous het volgende:
Het ergste is dat het allemaal van die scholieren/studenten zijn op dit forum die zelf net zo goed enorm onderhavig zijn aan peer pressure, kleren willen hebben die trendy zijn, goed in hun omgeving willen vallen, etc. En die gaan dan even vertellen dat die kids in de ghettos mietjes zijn omdat ze niet hun hele leven, vrienden, omgeving inwisselen voor iets totaals onzekers waar ze geen enkele kennis over hebben .
Oh? En daar baseer jij je uitspraken op? Ik ben een scholier/student die even gaat vertellen hoe het in elkaar steekt? Wie ben jij om daar zo over te oordelen?
Ik maak werklozen die hier in nederland om uitkering vragen van dicht bij mee, en die zaken die je opnoemt in je post, psychologische factor, niet logisch om school af te maken, discriminatie, het is allemaal geen reden om je handje op te houden en geld te ontvangen, en vervolgens op je reet te gaan zitten. In nederland is de insteek aan het veranderen, van handje ophouden en uitkering ontvangen verder niks doen naar werktrajecten waarin je moet werken voor je geld. Want werk is er, zat. Het is juist de instelling die parten speelt. Jij zegt dus dat de overheid toe moet geven aan die instelling. Met was als resultaat? Nog minder motivatie. De situatie is dat er zat werk voorhanden is. Probleem is dat men niet wil. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit grotendeels ook in frankrijk speelt.
geen
pi_32172839
Waarom vergelijk je überhaupt de Nederlandse situatie met de franse?
Dat slaat helemaal nergens op ... de verhoudingen liggen wel eventjes anders
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:43:30 #167
70154 klez
pi_32172844
quote:

[..]

Het probleem daarbij is dat er alleen naar harde cijfertjes gekeken wordt. Men staat totaal niet stil bij de psychologische factor, dat het helemaal niet zo logisch is in die kringen om je school af te maken als hier.
Wat betreft werk zoeken hebben ze of problemen met discriminatie en anders wel met een hele omgeving die zegt dat ze toch wel worden gediscrimineerd. Ze leven in een totaal andere wereld.

Altijd maar dat gezever dat kids in een ghetto karakter moeten tonen ipv de criminaliteit in te gaan. Hun hele omgeving, buurt, vriendengroep etc. is helemaal niet gericht op studeren. Je moet wel weel heel erg goed in je schoenen staan (buiten uberhaupt in je eentje het idee krijgen je buurt te ontvluchten) om je hieruit te ontworstelen.

Ik schrijf toch nergens dat het gemakkelijk zal zijn...
Feit is dat je mensen gewoon kunt dwingen aan het werk te gaan of iets te ondernemen en niet de prikkels moet wegnemen door een uitkeringenstelsel.
Daarnaast zul je moeten voorkomen dat mensen de gemakkelijkere weg van de criminaliteit kiezen.
Dus keihard bestraffen. En als dat, zoals in de VS, betekent dat je 1% van de bevolking vast moet zetten dan is dat maar zo. Resultaat kan zijn dat je criminaliteitscijfers al 30 jaar dalen en nog geen 4% van de bevolking werkloos is, ipv 13% zoals in Frankrijk. En dat je gediscrimineerd wordt op wat je hebt gepresteerd en minder op huidskleur en/of religie.
De achtergebleven gebieden in de VS laat ik dan even buiten beschouwing, daar zijn er helaas ook genoeg van.
pi_32172889
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:43 schreef Snatched het volgende:
Geef die verhoudingen eens aan?
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:48:00 #169
70154 klez
pi_32172941
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:43 schreef Snatched het volgende:
Nauwelijks. Natuurlijk is in Frankrijk, net zoals in de VS alles groter. Maar Nederlanders zijn net zo racistisch als Fransen als puntje bij paaltje komt. En de ghetto's zijn er ook, al zijn ze veel kleiner. En veel allochtonen voelen net zo goed de verschillen met de autochtone bevolking, al zijn ze kleiner. Het gaat niet om de objectieve armoede imo, maar om het gevoel geen waardering te krijgen.
In Mali is de armoede van de bevolking veel groter, toch is men daar minder ongelukkig dan in de banlieus van Parijs. Ben ik van overtuigd.
pi_32173010
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:48 schreef klez het volgende:

[..]

Nauwelijks. Natuurlijk is in Frankrijk, net zoals in de VS alles groter. Maar Nederlanders zijn net zo racistisch als Fransen als puntje bij paaltje komt. En de ghetto's zijn er ook, al zijn ze veel kleiner. En veel allochtonen voelen net zo goed de verschillen met de autochtone bevolking, al zijn ze kleiner. Het gaat niet om de objectieve armoede imo, maar om het gevoel geen waardering te krijgen.
In Mali is de bevolking is de armoede veel groter, toch is men daar minder ogelukkig dan in de banlieus van Parijs. Ben ik van overtuigd.
Het uit zich bijvoorbeeld in concrete voorbeelden als een iranees die in eigen land hoog is opgeleid maar hier 'slechts' als schoonmaker kan werken omdat bedrijven hem op afkomst niet willen aannemen. Kun je als iranees daar tegen blijven schoppen, of je kunt het accepteren en als schoonmaker gaan werken. Feit is dat de situatie waarvan hij komt (oorlog/bedreiging in eigen land) niet door ons opgelost moet worden.
geen
pi_32173039
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:19 schreef natte-flamoes het volgende:
20 oktober 2005:
[..]

http://www.cwinet.nl/nl/c(...)rktseptember2005.asp

231.300 + 142.300 = meer dan 100.000
En dan nog de vacatures buiten het cwi om.
Ja, nog altijd minder banen dan werkzoekenden dus.
Vreemd trouwens dat de cijfers eerst nog anders waren:
quote:
Aantal vacatures niet verder gestegen

Het aantal openstaande vacatures is in het tweede kwartaal van 2005 niet verder gestegen. Eind juni 2005 stonden er gecorrigeerd voor seizoeninvloeden 137 duizend vacatures open. Dit zijn er 4 duizend minder dan een kwartaal eerder. De voorgaande zes kwartalen was het aantal vacatures steeds toegenomen. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.

Minder vacatures in de commerciële dienstverlening
Tussen het eerste en tweede kwartaal van 2005 verminderde het aantal openstaande vacatures in de commerciële dienstverlening met 5 duizend tot 80 duizend. In de overige sectoren veranderde het aantal vacatures nauwelijks.

Grotere dynamiek op de arbeidsmarkt
Voor het vijfde kwartaal op rij is de dynamiek op de arbeidsmarkt groter dan een jaar eerder. Dit blijkt uit de toename van ontstane en vervulde vacatures. In het tweede kwartaal van 2005 zijn 212 duizend vacatures ontstaan. Dit zijn er 9 duizend meer dan een jaar eerder. Deze jaar-op-jaartoename is wel duidelijk kleiner dan die in de vier kwartalen daarvoor. Toen ontstonden er gemiddeld 30 duizend vacatures meer dan een jaar eerder. In het tweede kwartaal van 2005 werden 212 duizend vacatures vervuld, 24 duizend meer dan een jaar eerder. De cijfers over ontstane en vervulde vacatures zijn niet voor seizoeninvloeden gecorrigeerd.

Hogere vacaturegraad
De vacaturegraad is het aantal openstaande vacatures per duizend banen. Het is een indicator voor de spanning op de arbeidsmarkt. Hoe hoger de vacaturegraad, hoe meer moeite werkgevers hebben om personeel te vinden. Eind juni 2005 waren er 23 vacatures per duizend banen. Dit zijn er 3 meer dan een jaar eerder. In bijna alle sectoren was de vacaturegraad hoger dan een jaar eerder. Alleen in de niet-commerciële dienstverlening bleef de vacaturegraad gelijk.
Het CWI zegt zelf ook op de website dat die 143.000 banen door de banenmarkt zijn ingediend. Daarom dus een stijging. Dit zijn dus het grootste deel van die onzichtbare vacatures buiten het CWI om. Totaal nog altijd in de min.
pi_32173074
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:52 schreef Mwanatabu het volgende:
Er zijn meer banen te vinden dan bij het cwi ingeschreven staan.
geen
pi_32173089
quote:

[..]

Amen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:55:51 #174
70154 klez
pi_32173137
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Vreemd trouwens dat de cijfers eerst nog anders waren:
[..]

Het CWI zegt zelf ook op de website dat die 143.000 banen door de banenmarkt zijn ingediend. Daarom dus een stijging. Dit zijn dus het grootste deel van die onzichtbare vacatures buiten het CWI om. Totaal nog altijd in de min.
Ik wacht nog op onderbouwing van jouw bewering dat 95% van de mensen met een uitkering deze terecht ontvangt. Volgens mij geloven nog maar heel weinig mensen daarin...
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:57:13 #175
70154 klez
pi_32173176
quote:
Het ergste is dat het allemaal van die scholieren/studenten zijn op dit forum die zelf net zo goed enorm onderhavig zijn aan peer pressure, kleren willen hebben die trendy zijn, goed in hun omgeving willen vallen, etc. En die gaan dan even vertellen dat die kids in de ghettos mietjes zijn omdat ze niet hun hele leven, vrienden, omgeving inwisselen voor iets totaals onzekers waar ze geen enkele kennis over hebben
Ik kan je garanderen dat dat bij mij niet het geval is...
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:58:16 #176
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32173201
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:41 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Oh? En daar baseer jij je uitspraken op? Ik ben een scholier/student die even gaat vertellen hoe het in elkaar steekt? Wie ben jij om daar zo over te oordelen?
Ik maak werklozen die hier in nederland om uitkering vragen van dicht bij mee, en die zaken die je opnoemt in je post, psychologische factor, niet logisch om school af te maken, discriminatie, het is allemaal geen reden om je handje op te houden en geld te ontvangen, en vervolgens op je reet te gaan zitten. In nederland is de insteek aan het veranderen, van handje ophouden en uitkering ontvangen verder niks doen naar werktrajecten waarin je moet werken voor je geld. Want werk is er, zat. Het is juist de instelling die parten speelt. Jij zegt dus dat de overheid toe moet geven aan die instelling. Met was als resultaat? Nog minder motivatie. De situatie is dat er zat werk voorhanden is. Probleem is dat men niet wil. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit grotendeels ook in frankrijk speelt.
Ik zeg helemaal niet dat de overheid daar aan toe moet geven. Ik reageer op de ontelbare users die dan maar meteen iedereen voor tuig en uitvreters uitmaken, zonder enig begrip te hebben voor de situatie. En werktrajecten en dergelijke zijn allemaal prima, ik heb het ook helemaal niet over Nederland, maar over Frankrijk waar de situatie wel een beetje anders is dan hier.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:00:52 #177
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32173271
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe stel je zoiets vast?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32173291
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

?Klopt, maar hoe stel je zoiets vast?

²
Sla de krant eens open kijk eens op websites...
pi_32173293
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik zeg helemaal niet dat de overheid daar aan toe moet geven. Ik reageer op de ontelbare users die dan maar meteen iedereen voor tuig en uitvreters uitmaken, zonder enig begrip te hebben voor de situatie. En werktrajecten en dergelijke zijn allemaal prima, ik heb het ook helemaal niet over Nederland, maar over Frankrijk waar de situatie wel een beetje anders is dan hier.
We zitten hier in een discussie waarin jij, mwanatabu, klex en ik op dit moment over het algemeen reageren, en jij hebt het over de 'ontelbare users'? Je reageerde met die opmerking op de lopende discussie, het was geen algemene algehele opmerking over 'ontelbare users'. Jij reageerde 1 op 1 op klez. Slap dat je dat nu op deze manier afdoet.
geen
pi_32173308
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

?Klopt, maar hoe stel je zoiets vast?

²
Hoezo?
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:02:55 #181
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32173317
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef Snatched het volgende:

[..]

Sla de krant eens open kijk eens op websites...
Heb ik geen tijd voor, ik werk overdag.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_32173357
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Dan geldt het toch ook niet voor jou?
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:12:16 #183
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32173549
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:01 schreef natte-flamoes het volgende:
Jij reageerde 1 op 1 op klez.
Nee hoor, ik snap niet hoe je daar bij komt.
pi_32173562
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:12 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Nee hoor, ik snap niet hoe je daar bij komt.
oa dat je klez quote?
geen
pi_32173609
09h32 Quinzième nuit d'émeutes : 463 véhicules brûlés, 201 interpellations (bilan définitif)

463 auto's naar de mallemoer. Afname? Het ziet er uit dat de boel stagneert op 450 per avond.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:19:41 #186
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_32173724
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:13 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

oa dat je klez quote?
Zijn mening ja, daar geef ik mijn mening over, vandaar de quote. maar dat wil niet zeggen dat mijn mening direct op hem persoonlijk betrekking heeft.

Maar goed, dit soort meta-gediscussieer is nogal offtopic.
pi_32173788
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 10:53 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Toch erg handig, schermen met onzichtbare cijfers. Ik kan net zo makkelijk stellen dat er meer werkzoekenden zijn dan bij het CWI bekend staan, aangezien een hoop niet-kostwinners ook op zoek zijn naar een baan. Denk aan de huisvrouw die ook weer wil gaan werken, of de scholieren en studenten.
pi_32173844
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Toch erg handig, schermen met onzichtbare cijfers. Ik kan net zo makkelijk stellen dat er meer werkzoekenden zijn dan bij het CWI bekend staan, aangezien een hoop niet-kostwinners ook op zoek zijn naar een baan. Denk aan de huisvrouw die ook weer wil gaan werken, of de scholieren en studenten.
Mwa nee, het gaat erom dat het aantal mensen wat een uitkering geniet toch werk kan zoeken, ook al geeft het cwi aan minder vacatures te hebben. Werklozen die geen utikering genieten is dus geen issue.
geen
pi_32173883
quote:
Nieuwsflits Arbeidsmarkt juli 2005

Het aantal niet-werkende werkzoekenden (nww) is in juli met 2.800 (0,4%) gestegen tot 695.700. Ook in juli 2004 steeg het aantal niet-werkende werkzoekenden, toen met 0,6%. Uitgedrukt in een percentage van de beroepsbevolking komt het nww-percentage voor juli 2005 uit op 9,2%.

Het aantal nww van 40 jaar en ouder steeg in juli met 0,9%, het aantal nww jonger dan 40 jaar daalde met 0,2%. Eind juli was 54% van het totale nww-bestand 40 jaar of ouder. In juli 2004 was dat nog 51%.
De stijging van het aantal nww is gering in bijna alle beroepsgroepen. Alleen onder onderwijspersoneel lag de stijging met 3% ver boven het gemiddelde.

Het aantal vacatures dat door werkgevers bij CWI werd ingediend, bedroeg in de eerste zeven maanden van dit jaar 174.300, dat is ca. 30% méér dan in de overeenkomstige periode vorig jaar. Daarnaast werden nog eens 108.957 vacatures rechtstreeks door werkgevers op werk.nl geplaatst.

In de eerste zeven maanden van 2005 verleende CWI 35.518 vergunningen voor ontslag, dat is ruim 8% minder dan in 2004. Bijna driekwart van het aantal verleende vergunningen (71%) betrof ontslag op bedrijfseconomische gronden.
Dus van ong. 300.000 vacatures op 695.000 werklozen naar 400.000 vacatures op 685.000. Nog steeds in de min, hoor.

En wat betreft de 95% die terecht een uitkering ontvangt. We zullen eens zoeken naar cijfers.

vrijdag 11 november 2005 @ 11:26:44 #190
70154 klez
pi_32173902
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:21 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Denk aan de huisvrouw die ook weer wil gaan werken, of de scholieren en studenten.
Daar hebben we het hier niet over. Niemand weet precies hoeveel banen buiten het CWI om gaan, als ik met collega-ondernemers praat kan ik alleen maar concluderen dat het er veel zullen zijn. Het CWI staat nu niet echt bekend om zijn klantvriendelijkheid.
pi_32173903
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:25 schreef Mwanatabu het volgende:

Nog steeds in de min, hoor.
Er zijn meer banen te vinden buiten het cwi.
geen
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:29:28 #192
70154 klez
pi_32173983
Onzinnige discussie. Er zijn zelfs alleen op basis van de gevens van het CWI, bijna net zoveel banen als werklozen. Over een werkloosheid van 285.000 op een bevolking van 16 miljoen hoor je niemand klagen.
pi_32174227
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:24 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Mwa nee, het gaat erom dat het aantal mensen wat een uitkering geniet toch werk kan zoeken, ook al geeft het cwi aan minder vacatures te hebben. Werklozen die geen utikering genieten is dus geen issue.
Natuurlijk kunnen ze werk zoeken. Dat moeten ze zelfs. Het wordt zelfs gecontroleerd.
quote:
Over de omvang van de uitkeringsfraude door bijstandsgerechtigden bestaan veel misverstanden. Enkele cijfers kunnen wellicht duidelijkheid verschaffen. In 2003 kwamen er bij de Leidse sociale dienst 84 nieuwe meldingen van fraude binnen en werden er 93 in behandeling genomen, waarvan in 35 gevallen een boete werd opgelegd of proces verbaal werd opge-maakt (Beleidsverslag 2003, Dienst SOZA Leiden). Het aantal klanten dat een door of via de dienst verstrekte uitkering voor levensonderhoud (Abw, Bbz, Ioaw/z, Wik enz.) had bedroeg toen gemiddeld bijna 3600. Het totale aantal verstrekkingen in 2003 was ruim 30.000, waarbij zijn inbegrepen betalingen in het kader van het minimabeleid, bijzondere bijstand enz., maar niet WVG-verstrekkingen. Deze cijfers wekken allerminst de indruk dat fraude door uitkeringsgerechtigden op buitenproportionele schaal plaatsvindt, zoals wel eens wordt gesuggereerd. Tendentieuze berichtgeving lijkt vaak meer invloed op de meningsvorming te hebben dan feiten en cijfers (gepubliceerde berichten hebben meestal betrekking op groepen die al verdacht werden, dus niet op een steekproef van het bestand aan bijstandsgerechtigden). Het spreekt vanzelf dat deze misvattingen en vooroordelen zeer zorgelijke en kwetsend zijn voor de betrokkenen.
http://rositavangijlswijk(...)jdige-berichtgeving/
quote:
VVD-fractie Den Haag wil huisbezoek aanvragers uitkeringen

De VVD-fractie wil dat om fraude te voorkomen. In andere steden blijkt deze methode zeer succesvol. Zo steeg in Amsterdam het aantal afwijzingen van aanvragen van 29% naar 45%, nadat de gemeente bij aanvragers op bezoek ging.

De VVD-gemeenteraadsfractie wil dat Haagse aanvragers van bijstanduitkeringen thuis bezocht worden om fraude te voorkomen. In andere steden blijkt deze methode zeer succesvol. Zo steeg in Amsterdam het aantal afwijzingen van aanvragen van 29% naar 45%, nadat de gemeente in de hoofdstad structureel bij aanvragers op bezoek ging.

Fraude met uitkeringen blijkt een urgent probleem. Zo werden bij huiszoekingen in Utrecht in meer dan de helft van de gevallen onrechtmatigheden aangetroffen.
Het liberale raadslid Sander Dekker: "We moeten echt afrekenen met fraudeurs als we de bijstand in Nederland in stand willen houden. Nu de gemeente sinds kort zelf financieel opdraait voor de bijstandsuitkeringen wordt het hoog tijd dat we daar in Den Haag ook eens werk van gaan maken. Controles betalen zichzelf uiteindelijk terug."

De liberalen willen van het College van B&W precies weten hoeveel fraudegevallen op dit moment in Den Haag worden achterhaald. Daarnaast stellen zij kritische vragen over de manier waarop de fraudebestrijding in Den Haag plaatsvindt. Zo wil de VVD weten hoeveel sociale rechercheurs de gemeente in dienst heeft en in hoeverre de zij samenwerkt met de belastingdienst en woningcorporaties bij de bestrijding van fraude.
Vrij schokkend, maar nog steeds een minderheid plús een kanttekening dat een deel van de afwijzingen ook komt doordat inmiddels wél een baan is gevonden.
pi_32174260
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

²
Maar maffe betogen houden op Fok heb je wel tijd voor? Knappe jongen ...
pi_32174346
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:26 schreef natte-flamoes het volgende:

[..]

Er zijn meer banen te vinden buiten het cwi.
Net als werkzoekenden.
pi_32174442
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:43 schreef Mwanatabu het volgende:
Net als werkzoekenden.
Wat bedoel je? Er zijn meer werkzoekenden buiten de uitkeringvragers om? Als je dat bedoelt, die werkzoekenden zijn het probleem niet. Het probleem zit hem in de mensen die een uitkering ontvangen en daar niks voor doen/willen doen. Mensen die geen werk hebben en geen uitkering / geld van overheid ontvangen zijn geen probleem. Vanzelfsprekend binnen deze discussie dan he?
geen
pi_32174477
quote:
Jongere moet werkritme opdoen

Iemand onder de 27 krijgt in Amsterdam niet zomaar een uitkering meer. Nu gemeenten zelf de bijstand moeten betalen moeten alle jongeren aan het werk.

Door onze redacteur Elsje Jorritsma

ROTTERDAM, 20 OKT. Als het werkt voor jongeren tot 23, waarom zou het dan niet werken voor 'jongeren' tot 27? Dat is de gedachte achter het besluit van de gemeente Amsterdam om jongeren tot 27 voortaan geen uitkering meer te geven. Werk, een stageplek of een opleiding, dat is wat ze kunnen krijgen als ze zich melden voor een uitkering. En het is geen vrijblijvend aanbod, wie niet meedoet wordt op zijn uitkering gekort.

Bij de groep tót 23 jaar werkt dit beleid volgens de gemeente goed: in Amsterdam krijgen nu 800 jongeren tussen 17 en 23 een bijstandsuitkering, een fractie van de in totaal ruim 42.000 bijstandsgerechtigden in Amsterdam. ,,Ongekend laag'', noemt de woordvoerder van verantwoordelijk wethouder Aboutaleb dat aantal. Dus kunnen de 2.000 uitkeringsgerechtigden tussen de 24 en 27 in het vervolg dezelfde behandeling verwachten.

De maatregelen zijn een gevolg van de Wet Werk en Bijstand, die gemeenten in 2004 financieel verantwoordelijk maakte voor de bijstandsuitkeringen, in plaats van het rijk. Gemeenten hebben er nu zelf belang bij werklozen aan het werk te krijgen, en dat heeft volgens Thof Tissen tot een omslag in het denken geleid. Hij is voorzitter van de directeursvereniging van de gemeentelijke sociale diensten. ,,Gemeenten letten op het eigen budget, en dus op de kansen van uitkeringsgerechtigden op een baan.''

Door die nadruk op werk zijn gemeenten volgens Tissen zelf ook ondernemender gaan denken. ,,De grenzen tussen de afdelingen Economische Zaken en Sociale Zaken vallen weg. Gemeenten die bedrijven helpen zich binnen de gemeentegrenzen te vestigen, willen dat zo'n bedrijf ook een aantal mensen uit de bijstand in dienst neemt.'' Daarnaast hebben in de meeste gemeenten de sociale diensten samenwerkingsverbanden aangeknoopt met lokale werkgevers, om beter aan de vraag naar werknemers te kunnen voldoen. ,,Alleen maar aandacht voor zorg en opleiding leidt niet tot banen.''

Werknemers staan niet altijd te springen om mee te doen aan gemeentelijke werkgelegenheidsprojecten. ,,We moeten van ver komen, na 30 jaar beroerde publieke dienstverlening'' zegt Eise van der Sluis, directeur van werkgeversvereniging MKB Amsterdam. Maar de resultaten van de laatste jaren noemt hij ,,bemoedigend''. Zo heeft de gemeente Amsterdam sinds ruim een jaar een vacature-service, waarin de plaatselijke CWI (het voormalige arbeidsbureau) en het MKB samenwerken. Werkgevers kunnen zich daar melden als ze iemand nodig hebben, en ze krijgen binnen 72 uur een gekwalificeerde kandidaat uit de 'kaartenbakken' van het CWI. ,,Zo neemt de gemeente de ondernemer heel veel administratieve rompslomp uit handen.''

Voor jongeren die nog scholing nodig hebben, zijn er leerbanen. Werken bij een werkgever én naar school. ,,Daar zijn er in één jaar meer dan duizend van gecreeerd.'' Nog verder gaat het detacheringsplan voor langdurig werklozen waar Amsterdam mee van start gaat. Een nieuw te vormen banenpool neemt de werklozen in dienst, leidt ze op en zendt ze uit naar ondernemers. Omdat het financiële risico van ziekte bij de gemeente ligt, zijn ondernemers bereid mensen in te zetten die lang niet gewerkt hebben. Wat ook helpt zijn het administratieve gemak en de flexibiliteit - bedrijven kunnen zó van deze werknemers af. ,,Dat heet maatschappelijk verantwoord ondernemen'', zegt Van der Sluis ,,maar het is natuurlijk gewoon zakelijk denken''.

Omdat het aanleren of houden van werkritme inmiddels het uitgangspunt is van de sociale diensten, worden jongeren vaak door de gemeenten zelf aan het werk gezet. In Rotterdam moet sinds april dit jaar iedereen tot 23 jaar die zich meldt voor een uitkering, en die niet met een opleiding kan beginnen, meteen aan de slag bij de gemeentereiniging: negentig man werken daar inmiddels. In Den Haag hebben ze dit jaar ook de leeftijdsgrens van de zogenoemde 'sluitende aanpak' verruimd van 23 tot 25: iedereen die zich meldt wordt aan het werk gezet, of moet een opleiding volgen. Groepen zoals tienermoeders, die niet voltijds kunnen werken, gaan in deeltijd opleidingen volgen en vrijwilligerswerk doen.
http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1129784521610.html
Ook een goede omkering sinds gemeenten zelf voor de budgetten opdraaien.
geen
pi_32174947
Ik heb alle hier geplaatste reacties niet gelezen, omdat ze er m.i. helemaal niet toe doen.
Het was in elk geval afgelopen nacht wéér raak in Frankrijk. En dan zeggen ze dat het wel meeviel omdat er minder auto's afgebrand zijn en minder arrestaties zijn verricht dan eerder deze weken.
Aanpakken die gasten: als ze willen blijven: werken of naar school en de regering moet daarvoor zorgen, ook voor behoorlijke huisvesting. Doet de regering idd iets aan dit probleem en blijven de rellen doorgaan of beginnen ze t.z.t. opnieuw, dan moet er gebeuren wat Sarkozy wil: d'r uit en nooit mee d'r in. Dat zou NU al moeten gelden voor de die-hards onder de relschoppers.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:10:20 #199
70154 klez
pi_32175035
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:06 schreef progrock het volgende:
Ik heb alle hier geplaatste reacties niet gelezen, omdat ze er m.i. helemaal niet toe doen.
Het was in elk geval afgelopen nacht wéér raak in Frankrijk. En dan zeggen ze dat het wel meeviel omdat er minder auto's afgebrand zijn en minder arrestaties zijn verricht dan eerder deze weken.
Aanpakken die gasten: als ze willen blijven: werken of naar school en de regering moet daarvoor zorgen, ook voor behoorlijke huisvesting. Doet de regering idd iets aan dit probleem en blijven de rellen doorgaan of beginnen ze t.z.t. opnieuw, dan moet er gebeuren wat Sarkozy wil: d'r uit en nooit mee d'r in. Dat zou NU al moeten gelden voor de die-hards onder de relschoppers.
En jou post doet er ook niet toe; deze strekking zijn we al 150 keer tegengekomen tot nu toe.
pi_32175111
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 12:06 schreef progrock het volgende:
...
Aanpakken die gasten: als ze willen blijven: werken of naar school en de regering moet daarvoor zorgen, ook voor behoorlijke huisvesting.
Dat is precies waar we het hier over hebben.
geen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')