abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 november 2005 @ 06:05:42 #26
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32363942
Het is dus idd gemaakt in Almere waar die huizen echt stonden. Als ik me niet vergis is het na afloop van de serie gesneuveld bij een grootscheepse brandweeroefening (gepland). Misschien dat die kroeg in Sittard is (zou best wel eens kunnen).

edit2:
quote:
Het gezin, begeleid door een welzijnswerker met de naam Jacques "Sjakie" van Kooten, woont, dankzij zijn vasthoudende inzet, in een chique villawijk (Zonnedael) maar gedraagt zich daar vreselijk onaangepast. Dit leidt menig keer tot protesten, woede en maatregelen van de buurtbewoners die blijven proberen de Flodders weg te jagen. Deze wijk Zonnedael ligt in werkelijkheid bij Venlo, daar zijn de opnamen gemaakt. (N.B.In 2004 werd de fictie werkelijkheid toen de bewoners van de dure Venlose wijk te maken kregen met... een plan van de gemeente om personen in een "aangepast wonen-situatie" in hun wijk te huisvesten!)
Nou weet ik het ook niet meer

Coen van Vrijberghe de Coningh is gestorven bij een feest/promotie oid. Ze kwam met Johnny z'n auto een hal binnenrijden ofzo en toen stopte zijn rittemetik ermee geloof ik.

edit:
quote:
De televisieserie eindigde noodgedwongen met het plotselinge overlijden van acteur Coen van Vrijberghe de Coningh aan een hartstilstand tijdens het uitvoeren van een stunt. De Coningh maakte, voor de promotie tijdens een collectief feestje, een sprong op de motorkap van zijn welbekende Chevrolet waarna hij, voor het oog van al zijn verbijsterde collega's, in elkaar zakte. Diverse wanhopige pogingen tot reanimatie mochten niet meer baten. Hij stierf op 15 november 1997, drie dagen na zijn verjaardag en werd 47 jaar. Hoewel de televisieserie qua succes nog makkelijk door kon gaan, besloten de makers uit respect geen opvolger te zoeken en voor altijd te stoppen met het fenomeen Flodder.

zonde he ik vind het echt een briljante serie.

[ Bericht 34% gewijzigd door PLAE@ op 18-11-2005 06:11:34 ]
  vrijdag 18 november 2005 @ 06:16:56 #27
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32363950
toch sittard
quote:
Protest villabewoners tegen gehandicapte Flodders
De villawijk Zonnedael waar Dick Maas eind jaren tachtig opnamen maakte voor zijn Flodderfilms bestaat echt. In werkelijkheid ligt de wijk in Sittard. De naam: Kollenberg. De bewoners van villawijk Zonnedael protesteerden niet toen de asociale familie Flodder in hun wijk kwam wonen. Ze kregen hier spijt van: de Flodders zorgden voor grote overlast. De villawijkbewoners van Kollenberg protesteren wél. Niet tegen de komst van een aso-familie, maar tegen de komst van geestelijk gehandicapten. Een toekomstige bewoner: ‘vierentwintig geestelijk gehandicapten is wel een beetje veel.’
http://remcotomesen.web-log.nl/log/2311035

Ook interessant.... de straat van de flodders zelf zou bij Spaarnwoude zijn maar de rest van de wijk in Sittard

http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=9808

Of alleen de eerste film zou gedeeltelijk opgenomen zijn in Sittard aldus een reactie op de Jan Marijnissen weblog http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=875
  vrijdag 18 november 2005 @ 06:22:53 #28
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32363957
Nou genoeg gezocht voor nu. Weltrusten
pi_32363962
edit, was al gemeld
Live it!
pi_32387374
Komt nog bovendrijven: de sloppenwijk in het begin is dacht ik Brussel, en een van de Flodder-auto's uit de serie (de roze met lichtgroene bekleding) rijdt dacht ik rond in Someren, eigendom van een hobbyist.
Admit nothing,
deny everyting.
Demand proof.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 november 2005 @ 23:20:18 #31
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_32387640
De serie en volgens mij Flodder 3 zijn opgenomen in Almere-Buiten, op het terrein van First Floor Features, waar ook het eerste Big Brother huis stond. Toen we daar waren in 1999 stonden er nog een paar huizen overeind. Tegenwoordig niet meer.
Ik heb hier een luchtfoto van het terrein. De rotonde van Zonnedael is nog te herkennen. De kale plekken geven de plaatsen aan waar huizen stonden:
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:22:23 #32
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32387712
ah tararaboemdijee bedankt.

En dan is het dus idd later gebruikt voor een brandweeroefening
pi_32387788
In en om het huis was wel een filmset... dat zwembad was maar 15cm diep
  vrijdag 18 november 2005 @ 23:26:23 #34
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_32387828
Het huis was vast helemaal rechts
  zaterdag 19 november 2005 @ 01:55:11 #35
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_32390752
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 06:05 schreef PLAE@ het volgende:
[..]

zonde he ik vind het echt een briljante serie.
Idd erg zonde!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_32903321
nergens echte foto's te vinden van de set oid?
  woensdag 22 augustus 2007 @ 20:27:48 #37
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_52600574
quote:
Op woensdag 7 december 2005 22:02 schreef Mister_Puke het volgende:
nergens echte foto's te vinden van de set oid?
Het was even zoeken...
Hier een leuk filmpje en dit is weer in Limburg opgenomen :

Flodderwijk - Zonnedael - 20 jaar later
En inderdaad die huizen hebben ook in Almere Buiten gestaan bij het eerste big brother huis.

Filmpje is wel grappig om te zien
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_52604283
Lol dit vroeg ik me ook net af, en toen zag ik dit topic
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 12:11:59 #39
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_52617527
Dat filmpje is bij Sittard, dat is de wijk die gebruikt werd als Zonnedael voor de eerste Flodder film.
De serie en Flodder 3 zijn opgenomen in Almere Buiten op het FFF terrein (van de oude luchtfoto hierboven)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_52617570
Volgensmij is op precies dezelfde plek het Big Brother huis gebouwd.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 12:34:51 #41
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_52618151
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:13 schreef Remzz het volgende:
Volgensmij is op precies dezelfde plek het Big Brother huis gebouwd.
Een topic doorlezen is ook een kunst blijkbaar
Op de plek waar de serie en film3 is opgenomen, in Almere dus, daar is inderdaad het BigBrother huis gebouwd. Dat staat ook al ergens genoemd en is duidelijk te zien op de enige foto die in dit topic is geplaatst.
  donderdag 6 december 2007 @ 20:54:05 #42
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_55086539
De filmset van Flodder

hier staan alle foto's op fok forum !
pi_55086557
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:54 schreef FlodderFan het volgende:
De filmset van Flodder

hier staan alle foto's op fok forum !
Dude Stop met kicken van kut topics
--- O, zo!
Wie word mijn held van fok! Croupouque Croupouque Croupouque Croupouque (l)
pi_55086759
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:54 schreef --- het volgende:

[..]

Dude Stop met kicken van kut topics
  zondag 9 december 2007 @ 19:25:04 #45
198657 FlodderFan
I couldn't care less
pi_58898971
Ik zal gauw eens even naar bedrijven terein 'De Vaart' in Almere-Buiten rijden, het gebouw waar van ouds Studio First Floor Feauteres in zat staat er nog, echter is dit al enige tijd geleden verkocht..

Zal dan wat foto's voor jullie maken zoals het nu is, de Langedreef uit aflevering Rijles waar Kees rijles krijgt van de door Henny aanbevolen "rijinstrukteur" is bijvoorbeeld een echte straat die voor de Studio op dat bedrijven terein is ! ik weet nu een beetej hoe het in elkaar steekt, en 2 maal (als je de agent in beed ziet) zie je ook het dak van de studio

Die parkeerplaats van het 'stadspark' moet daar ook vlakbij zijn, waar precies heb ik nog niet gevonden in real life..

Groet, Sjors
pi_58901306
Aangezien ze op het terein waar de set geweest is (lege vlak naast de studio) aan het bouwen zijn hier nog 2 luchtfoto's:

Je ziet dat de rotonde bijna vervaagd is in vergelijking met d eluchtfoto op pagina 1

zaterdag 31 mei 2008 @ 12:54:56 #48
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_59029937
Ga waarschijnlijk die kant op vanmiddag even kijken of ik nog foto's kan maken van "herkenbare" dingen.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
  zondag 1 juni 2008 @ 14:54:51 #49
183403 Stuntman
TV & Film auto gek
pi_59048616
Zoveel herkenbaars is er niet meer. Ben er ook al meerdere keren langs gegaan maar het is maar een dooie boel daar. Het "bos" achter de set was tevens de locatie van de aflevering "Vossenjacht".

Momenteel worden er op de locatie waar het Flodderhuis stond garageboxen gebouwd. Hier enkele foto's.

Met op de achtergrond beiersdorf (tevens te zien in de series).

Met op de achtergrond beiersdorf (tevens te zien in de series).

De bebossing waartegen de frames van de huizen stonden.

Met op de achtergrond de voormalige geluidsstudio (waar de binnenopnames werden gemaakt)

Hier nog even een verdere opsomming over de opnamelocaties.

Flodder 1:
- Het Flodderhuis, het huis van de buren (Neuteboom) en nog een aantal, 3 á 4 huizen waren gebouwd op de Wielerbaan te Spaarnwoude. (Dit is na de opnamen compleet verwijderd. Hier zijn geen overblijfselen meer van)
De rest van de straat en de wijk Zonnedael was gefilmd in Sittard, Limburg, op de Kollenberg.

Flodder 2:
- De beginscene van het afgebrande huis is opgenomen en gebouwd in Almere. Om precies te zijn op industrieterrein "De Vaart" aan de Bolderweg. (Dit weet ik omdat ik hiervan "behind-the-scene" foto's van heb.

Flodder TV Serie/Flodder 3
- De complete straat, wijk, Zonnedael werden evenals de beginscène van Flodder 2 gefilmd aan de Bolderweg. Tevens gebeurd het nog wel eens dat er in bepaalde afleveringen toch nog beeld zit van opnames van op de Kollenberg.
  zondag 17 oktober 2010 @ 04:33:06 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_87624293
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')