abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32128824
VWA: bijna een derde in fout met voedselveiligheid
09 november 2005, 20:11:17

DEN HAAG (ANP) - In winkels, restaurants en zorginstellingen lag vorig jaar te veel voedsel dat niet op de juiste temperatuur werd bewaard of niet met genoeg verhitting was klaargemaakt. De VWA maakte dat woensdag bekend.

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) constateerde bij ruim 70.000 inspecties dat bij 32 procent van de bedrijven niet voldaan werd aan de regels voor voedselveiligheid.

Omdat de foute manier van bewaren en bereiden van voedsel voor het ,,overgrote deel'' van de jaarlijkse voedselinfecties in Nederland zorgt, controleert de inspectiedienst hier vaak op. Daarbij bezoeken de inspecteurs horecabedrijven, supermarkten, zorginstellingen, slagerijen en andere detailhandelaren.

Horeca

Bij de controles is 2004 kwam de horeca als slechtste uit de bus: twee op de vijf bezochte bedrijven verhitten het voedsel niet genoeg, aldus de VWA. In 29 procent van de gevallen bewaarden de koks de etenswaar ook niet op de juiste temperatuur.

Ook andere sectoren kunnen nog een hoop verbeteren. In ruim een vijfde van de bakkerijen bleek het in het algemeen niet schoon genoeg. Een kwart van de melkboeren en vishandelaren bewaarde hun producten niet koud genoeg.

De ijscowinkels brachten het er bij de inspecties het best vanaf. In slechts 11 procent van de bezochte zaken moesten de VWA-inspecteurs een schriftelijke waarschuwing of boete uitdelen.

Hmmmmmmm Lekker..Halfbedorven biefstukjes voor opa en oma.. Yummm
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 9 november 2005 @ 21:17:24 #2
262 Re
Kiss & Swallow
pi_32128895
een kennis werkt daar inderdaad, weet je ook gelijk welk restaurant je moet vermijden, wel makkelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 november 2005 @ 21:21:09 #3
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_32129002
Ja en de gemiddelde huisvrouw ook niet
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 9 november 2005 @ 21:28:22 #4
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_32129185
Moet je eens in psychiatrische inrichtingen gaan kijken.
Ala je nog niet gek ben word je het daar wel van het vuil

[mompelt iets van bloedvlekken in de isoleer]
Klaar?
Ik niet!
pi_32131758
Inderdaad je moet tegenwoordig wel heel dronken zijn om een broodje bij de snakbar te halen.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  donderdag 10 november 2005 @ 00:16:13 #6
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32135361
ach als het lekker is en je afweersysteem krijgt er ook een boost van
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 10 november 2005 @ 00:36:16 #7
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_32135915
als ze die informatie nu eens openbaar makten ofzo want zo maat het niet uit, boete betalen en verder gaan met je dekmantel als snackbar.
pi_32144339
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:21 schreef Ludwig het volgende:
Ja en de gemiddelde huisvrouw ook niet
Zoek eens goede vrouw of kok
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 10 november 2005 @ 16:03:55 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32151056
En hoe erg zijn die overtredingen dan. Heb namelijk het gevoel dat er onwijs gemierenneukt wordt die inspectie. "O'nee die koelkast is wel 2 graden boven de wettelijk toegestane temperatuur, wat een ramp voor de nationale gezondheid." Zo gaat het volgens mij.
pi_32151159
quote:
Op donderdag 10 november 2005 16:03 schreef Lonewolf2003 het volgende:
En hoe erg zijn die overtredingen dan. Heb namelijk het gevoel dat er onwijs gemierenneukt wordt die inspectie. "O'nee die koelkast is wel 2 graden boven de wettelijk toegestane temperatuur, wat een ramp voor de nationale gezondheid." Zo gaat het volgens mij.
Inderdaad. Oh nee, er staat hier een pak lang houdbare melk in de koelkast dat al een dag open is! En dan krijgt een instelling weer een boete die oploopt in de duizenden euro's van die schijtinspectie.
En ondertussen wordt vanalles wat nog prima in orde is in de vuilnisbak gegooid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')