quote:Al-Qaeda mogelijk achter aanslagen
Het lijkt erop dat de bomaanslagen in Amman, die vrijwel gelijktijdig plaatsvonden, het werk zijn van het terreurnetwerk al-Qaeda. Dat heeft de Jordaanse politie gemeld.
Al-Zarqawi
Al-Zarqawi, de leider van al-Qaeda in Irak, komt uit Jordanië. Hij zat achter de moord op een Amerikaanse diplomaat. Ook wordt hij verantwoordelijk gehouden voor het beramen van aanslagen met chemische wapens op Jordaanse doelen.
Koning Abdullah II
De Jordaanse koning Abdullah II heeft de aanslagen op de drie hotels sterk veroordeeld. Hij sprak over misdadige terroristische aanslagen.
Dan zal het wel waar zijnquote:Op woensdag 9 november 2005 23:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ook RTL nieuws meldt mogelijke betrokkenheid van Al-Qaeda
RTL nieuws doet nergens een bevestiging dat het daarwerkelijk om al-Qaeda gaat. Ze achten het echter zeer waarschijnlijk na officiële verklaringen vanuit Jordanië.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:09 schreef Flem het volgende:
[..]
Dan zal het wel waar zijn. Het is gewoon de Jordaanse politie die dat meldt, hoor.
RTL Nieuws meldt gewoon, net als tig andere bronnen, wat de Jordaanse politie heeft gezegd.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
RTL nieuws doet nergens een bevestiging dat het daarwerkelijk om al-Qaeda gaat. Ze achten het echter zeer waarschijnlijk na officiële verklaringen vanuit Jordanië.
Dat is waar. Ik heb er al een paar op, dus ik lees wat te vluchtig.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:14 schreef Flem het volgende:
[..]
RTL Nieuws meldt gewoon, net als tig andere bronnen, wat de Jordaanse politie heeft gezegd.
Jordanië is wel even iets anders dan Irak.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:28 schreef Godslasteraar het volgende:
Is dit eigenlijk wel nieuws? Hoort dit eigenlijk niet gewoon bij de Oosterse voklore?
Ik wacht nog op de eerste gek die toch niets meer te verliezen heeft en zichzelf opblaast in een overvolle moskee... Met gelijke munt terugpakken die idioten! Lijkt mij de beste remedie tegen dit kutvolk.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:28 schreef Godslasteraar het volgende:
Is dit eigenlijk wel nieuws? Hoort dit eigenlijk niet gewoon bij de Oosterse voklore?
Ik bedoel, wat zou het Midden Oosten nu zijn zonder zo nu en dan een ludiek bommetje.![]()
Talpa schijnt al geinteresseerd te zijn in de tv-rechten daarvoor.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:40 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar moeten we dat Midden Oostennog serieus nemen? Ik kan het eigenlijk niet meer opbrengen me druk te maken om wat daar wel of niet gebeurt. Maar mischien kunnen ze van dergelijke aanslagen een attractie maken. Compleet met tribune. En natuurlijk de ''I Love Hamas'' mokken en handtekeningen sessies met Nazrallah.
En natuurlijk leuke liedjes als ''Bomb the Kasbah'' [afbeelding]
Edit.. laat ook maar.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:40 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar moeten we dat Midden Oostennog serieus nemen? Ik kan het eigenlijk niet meer opbrengen me druk te maken om wat daar wel of niet gebeurt. Maar mischien kunnen ze van dergelijke aanslagen een attractie maken. Compleet met tribune. En natuurlijk de ''I Love Hamas'' mokken en handtekeningen sessies met Nazrallah.
En natuurlijk leuke liedjes als ''Bomb the Casbah'' [afbeelding]
Waarom? Het is vrij logisch dat dergelijke gebeurtenissen je kijk op de wereld veranderen. Daarvoor uitkomen kan wel zo nuttig zijn. Ik denk echter dat de Joraniërs die hier (ook) slachtoffer zijn geworden op vrijdag ook in de plaatselijke moskee te vinden zullen/zouden zijn.quote:
Hier ook een hoop foto'squote:Op woensdag 9 november 2005 23:52 schreef Flem het volgende:
Enkele foto's van slachtoffers: http://www.telegraaf.nl/b(...)ies_treft_Amman.html
Jazekers. Maar zeg nu zelf, word jij hier dan ook niet cynisch van?quote:Op woensdag 9 november 2005 23:52 schreef kLowJow het volgende:
En Godslasteraar, als nieuws je niet interesseert kun je het natuurlijk gewoon negeren hè.
Ikzelf iig wel. Ik moet alleen waken voor het feit dat cynisme niet om gaat slaan in haat..... Maar goed... het is nu eenmaal de keerzijde van het leven in de huidige tijd.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jazekers. Maar zeg nu zelf, word jij hier dan ook niet cynisch van?
Ik kijk er niet echt van op in ieder geval. Ik zal er echter niet zo snel lollig over gaan doen.quote:Op woensdag 9 november 2005 23:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Jazekers. Maar zeg nu zelf, word jij hier dan ook niet cynisch van?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |